Τρίτη, 12 Νοεμβρίου 2013

Χάσμα «μιλίων και δισεκατομμυρίων» μεταξύ Ελλάδας και τρόικας

«Μας χωρίζουν μίλια και δισεκατομμύρια με την ελληνική κυβέρνηση», δήλωσε πριν από λίγο στις Βρυξέλλες ανώτερος Ευρωπαίος αξιωματούχος, σχολιάζοντας τις διαπραγματεύσεις μεταξύ Τρόικας και Αθήνας για το δημοσιονομικό κενό στον προϋπολογισμό του 2014.

Του Ανταποκριτή μας στις ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ, ΝΙΚΟΥ ΧΡΥΣΟΛΩΡΑ
Ο ίδιος αξιωματούχος ανέφερε ότι αποκλείεται να ληφθούν αποφάσεις για την εκταμίευση της επόμενης δόσης στο Eurogroup της Πέμπτης (14/11) και της επόμενης Παρασκευής (22/11), ενώ το πιθανότερο σενάριο είναι ότι η αξιολόγηση δεν θα έχει τελειώσει εγκαίρως ούτε και για το Eurogroup του Δεκεμβρίου.Με δεδομένο ότι «η πρόοδος είναι πολύ αργή» και τα σημάδια «κακά», η εκτίμηση που επικρατεί στην Ευρωζώνη είναι ότι αποφάσεις για την Ελλάδα θα ληφθούν, «μετά τις διακοπές του σκι», οποίες κατά παράδοση στην Ευρώπη γίνονται τον Φεβρουάριο. Οι ίδιες κοινοτικές πηγές δεν έκρυψαν τη δυσαρέσκειά τους και την ανησυχία τους για το γεγονός ότι δεν έχουν κλείσει ακόμη τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση του υπολοίπου, ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, από την δόση που είχε εγκριθεί τον περασμένο Ιούλιο, ενώ υποστήριξαν ότι καμία απόφαση δεν μπορεί να ληφθεί για την κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού στο ελληνικό πρόγραμμα, το 2014, αν δεν κλείσει ο προϋπολογισμός της επόμενης χρονιάς και άρα προσδιοριστούν επακριβώς οι ανάγκες της χώρας.
Δεν έκρυψαν δε την ανησυχία τους για το γεγονός ότι η καθυστέρηση στην αξιολόγηση δημιουργεί συνθήκες ασφυξίας στην Ελληνική οικονομία, καθώς το κράτος δεν μπορεί να πληρώσει τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του και δημιουργεί νέες, κάτι που υπονομεύει την ανάπτυξη. Τέλος, παρέπεμψαν για τις αρχές του επόμενου Ιουνίου την έναρξη της συζήτησης για την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους, καθώς τότε θα έχει διαπιστωθεί, πέραν πάσης αμφιβολίας, αν η χώρα μας πέτυχε πρωτογενές πλεόνασμα στον προϋπολογισμό του 2013.         (από Καθημερινή 12/11/΄13)

Απάντηση Στουρνάρα: «Δεν μας χωρίζουν μίλια, μας χωρίζουν μέτρα». ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ Η ΤΡΟΙΚΑ

Ξεκάθαρες τοποθετήσεις με ονοματεπώνυμο ζήτησε ο υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας, απαντώντας στις νέες διαρροές από τις Βρυξέλλες σχετικά με την πορεία των διαπραγματεύσεων με την τρόικα για το δημοσιονομικό κενό του 2014. «Όποιος έκανε αυτή τη δήλωση, η οποία δεν αντανακλά τις δημιουργικές συζητήσεις με την τρόικα, να έχει το θάρρος να τα πει με το όνομά του. Δεν μας χωρίζουν μίλια, μας χωρίζουν μέτρα», τόνισε χαρακτηριστικά, μετά την απογευματινή συνάντηση με τους δανειστές.Απάντηση Στουρνάρα: «Δεν μας χωρίζουν μίλια, μας χωρίζουν μέτρα»

Ανώτατος αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είχε δηλώσει λίγο νωρίτερα από τις Βρυξέλλες, ότι υπάρχει «χάσμα χιλιομέτρων και δισεκατομμυρίων» ανάμεσα στην τρόικα και τις ελληνικές αρχές για το δημοσιονομικό κενό και προέβλεπε ότι δεν πρόκειται να ληφθούν αποφάσεις για την Ελλάδα, ούτε στο συμβούλιο Eurogroup της Πέμπτης, αλλά ούτε και στο επόμενο έκτακτο Eurogroup της 22ας Νοεμβρίου.
Η συνάντηση του κ.Στουρνάρα με τους επικεφαλής της τρόικας ολοκληρώθηκε λίγο πριν από τις 8 το βράδυ και σύμφωνα με αξιωματούχους του οικονομικού επιτελείου, σημειώθηκε «αισθητή πρόοδος».
Μάλιστα, για να διασκεδάσει τους φόβους ότι το κλιμάκιο της τρόικας δεν θα επιστρέψει μετά το Eurogroup της Πέμπτης, το υπουργείο Οικονομικών γνωστοποίησε ότι οι επικεφαλής της τρόικας θα επιστρέψουν στην Αθήνα την Παρασκευή.  (EΘΝΟΣ. gr)






           






Σύνδεση Βρετανίας με Μύκονο και Σαντορίνη μέσω British Airways

Την έναρξη δυο νέων δρομολογίων για την Ελλάδα για το καλοκαίρι του 2014 συνδέοντας την Βρετανία με τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, ανακοίνωσε σήμερα η British Airways.


Οι πτήσεις θα ξεκινήσουν από τις 3 Μαΐου για τη Μύκονο και από τις 4 Μαίου για τη Σαντορίνη και θα εξυπηρετούνται με δυο πτήσεις ανά εβδομάδα μέχρι και το τέλος της τουριστικής περιόδου.
Σύμφωνα, με την διευθύντρια της British Airways στην Ελλάδα, Φρέντυ Στίερ, «η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε νέα υπηρεσίες και δρομολόγια και για το καλοκαίρι του 2014 δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, επεκτείνοντας τη σύνδεση της Βρετανίας με τους δημοφιλείς προορισμούς της Μυκόνου και της Σαντορίνης. Και πρόσθεσε «η British Airways αποτελούσε πάντα κρίκο της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας και θέλουμε να πιστεύουμε ότι με αυτή μας την κίνηση θα ενισχύσουμε την τοπική οικονομία και θα προσφέρουμε μια τονωτική ένεση σε αυτές τις περιοχές, δίνοντας την ευκαιρία σε ακόμη περισσότερους επισκέπτες να ζήσουν από κοντά το υπέροχο ελληνικό καλοκαίρι.».
Οι πτήσεις για Μύκονο και Σαντορίνη έχουν ήδη ανοίξει προς πώληση μέσα από το ba.com ή μέσω των ταξιδιωτικών πρακτορείων.
Η British Airways σήμερα εξυπηρετεί τη διαδρομή Αθήνα-Λονδίνο με τρεις πτήσεις καθημερινά από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» προς το Terminal 5 του Heathrow. Παράλληλα, η British Airways συνδέει 5 φορές την εβδομάδα τη Θεσσαλονίκη με τη βρετανική πρωτεύουσα κατά την θερινή περίοδο, ενώ δεν σκέφτεται να ξεκινήσει χειμερινά δρομολόγια, τα οποία και έχει σταματήσει εδώ και 2 χρόνια.
Η British Airways συγχωνεύτηκε με την Iberia υπό το σχήμα της International Airlines Group (IAG). Έχει σαν βάση το αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου και είναι ο κυριότερος χειριστής του αεροδρομίου, καλύπτοντας περίπου το 50% των πτήσεων που αφικνούνται και αναχωρούν από το αεροδρόμιο.  (Kαθημερινή 12/11/΄)




"Decadence Club"

Το ΠΑΣΟΚ θυμίζει την περσινή ΑΕΚ που τελικά υποβιβάστηκε


Παραπολιτική

Πολλοί κάνουν σήμερα το λάθος να θεωρούν ότι η απώλεια της Θεοδώρας Τζάκρη είναι μικρή για την κυβέρνηση και θεμελιώνουν την άποψη τους κυρίως σε άθλια ρατσιστικά και σεξιστικά επιχειρήματα, τα οποία καλό θα ήταν να γνωρίζουν ότι τους εκθέτουν.
Δυστυχώς όμως γι' αυτούς, κάθε βουλευτής διαθέτει από μια ψήφο, είτε μας αρέσει το ντύσιμο του είτε όχι, και η κυβέρνηση αυτή δεν έχει κανένα απολύτως περιθώριο να χάνει την υποστήριξη βουλευτών, ειδικά του ΠΑΣΟΚ.
Η αποχώρηση της κ. Τζάκρη χάλασε τις εντυπώσεις που έδειχνε να κερδίζει ο Αντώνης Σαμαράς απέναντι σε έναν αντίπαλο που έδειχνε να είχε καταθέσει μια πρόταση μομφής σχεδόν στην τύχη. Η απόφαση της να προκαλέσει την έξοδο της από την Κ.Ο του ΠΑΣΟΚ πριν από την ψήφιση του προϋπολογισμού επηρεάσει σημαντικά την ψυχολογία των πράσινων συναδέλφων της.
Βουλευτές όπως ο Κώστας Σκανδαλίδης, ο Μιχάλης Κασσής και ο Γιάννης Κουτσούκος σκέφτονταν ήδη να μην ψηφίσουν το νομοσχέδιο για τη φορολογία των ακινήτων αλλά και τον προϋπολογισμό κι απλώς η πρόταση μομφής του ΣΥΡΙΖΑ τους ανάγκασε να στηρίξουν προσωρινά την κυβέρνηση. Ήδη σήμερα, μιλώντας στον ΒΗΜΑ Fm, o κ. Κασσής ξεκαθάρισε ότι δεν σκοπεύει να ψηφίσει το νομοσχέδιο για τη φορολογία των ακινήτων, παρά το ότι έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση.
Σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους κατά της Νέας Δημοκρατίας και της κυβέρνησης εμφανίστηκαν το τριήμερο αυτό στη Βουλή και οι Θάνος Μωραϊτης και Γιώργος Ντόλιος, αν και θεωρούνται λιγότεροι «επικίνδυνοι» από τους τρεις προαναφερθέντες.
Το κλίμα στο ΠΑΣΟΚ έγινε ακόμα πιο κακό εξαιτίας της αυστηρά προσωπικής στρατηγικής του Ευάγγελου Βενιζέλου που επέλεξε να συγκρουστεί προσωπικά και μάλιστα σε ζητήματα ηθικής με τον Αλέξη Τσίπρα. Αρκετοί είναι εκείνοι που εκτιμούν ότι είναι αστείο να πιστεύει κανείς ότι το ΠΑΣΟΚ κερδίζει πόντους, όταν ο πρόεδρος του επικαλείται στη Βουλή την υπόθεση Τσοχατζόπουλου εις βάρος του...ΣΥΡΙΖΑ.
Εξάλλου, οι χαμηλές δημοσκοπικές πτώσεις του κόμματος και η αποτυχία της πρωτοβουλίας των 58, εδραίωσαν ένα κλίμα οριστικού τέλους για το ΠΑΣΟΚ, το οποίο και δεν καλλιεργείται στα δημοσιογραφικά γραφεία αλλά κυρίως στις εκλογικές περιφέρειες των βουλευτών του κόμματος.
Όπως εύστοχα μου είχε επισημάνει πρόσφατα ένας φίλος, το ΠΑΣΟΚ μοιάζει πολύ με την περσινή πορεία της ποδοσφαιρικής ΑΕΚ, για την οποία όλοι έβλεπαν ότι ο υποβιβασμός πλησιάζει αλλά δεν έκαναν σχεδόν τίποτα για να το αποτρέψουν. Αντίστοιχα, όλοι βλέπουν ότι το ΠΑΣΟΚ κινδυνεύει μέχρι και να μην εκλέξει ευρωβουλευτή στις κάλπες του Μαΐου αλλά παρ' όλα αυτά κανείς δεν αντιδρά.

Δέν προχωράμε ...ρούπι !

H Eλλάδα ως «ειδική περίπτωση» επιστρέφει στο 2010


Παραπολιτική

«Βρισκόμαστε εκεί όπου ήμασταν το 2010». Με αυτά τα λόγια περιέγραψε τη σημερινή φάση των σχέσεων της Ελλάδας με την ευρωζώνη διπλωματικός παράγων των Βρυξελλών που δεν έκρυβε τον προβληματισμό του για το γεγονός ότι η χώρα, έπειτα από ένα εξάμηνο «μορατόριουμ» κατά τη διάρκεια του οποίου - κυρίως λόγω των γερμανικών εκλογών - εμφανιζόταν ως «παράδειγμα επιτυχίας», επιστρέφει σταδιακά στο καθεστώς της «ειδικής περίπτωσης».
Ειδική περίπτωση, υπό την έννοια ότι το ελληνικό κράτος υπήρξε το μόνο του οποίου τα ομόλογα κατά το παρελθόν κουρεύτηκαν, ενώ σήμερα αδυνατεί να παρακολουθήσει την πορεία των άλλων χωρών του Μνημονίου. Η έξοδός του στις αγορές μοιάζει άπιαστο όνειρο, ενώ οι διαπραγματεύσεις με την τρόικα διαρκώς καρκινοβατούν.
Το πρόβλημα της ευρωζώνης με την Ελλάδα δεν είναι ότι θα χρειαστεί περαιτέρω οικονομική ενίσχυση, αφού οι παροικούντες τις Βρυξέλλες γνωρίζουν πως ανάλογη ενίσχυση θα χρειαστούν τόσο η Ιρλανδία όσο και η Πορτογαλία. Οι εν λόγω ενισχύσεις θα ανέλθουν σε αρκετές δεκάδες δισ. ευρώ, στον βαθμό που το ζητούμενο δεν είναι απλώς να βγουν οι χώρες του Μνημονίου για δανεισμό στις αγορές, αλλά να γίνει αυτό υπό βιώσιμους όρους. Ητοι να δανείζονται με επιτόκια μικρότερα από τους αναπτυξιακούς ρυθμούς τους, ούτως ώστε να αρχίσουν σταδιακώς να ξεπληρώνουν τα χρέη τους χωρίς να στύβουν τους φορολογουμένους τους.
Το πρόβλημα της ευρωζώνης με την Ελλάδα είναι ότι οι Αρχές της χώρας, πέραν των περικοπών μισθών και συντάξεων τις οποίες υποχρεώθηκαν να εφαρμόσουν υπό την πίεση των δανειστών, δεν δείχνουν ικανές να χειριστούν το εθνικό οικονομικό πρόβλημα. Αποκρατικοποιήσεις επί της ουσίας δεν γίνονται, αγορές δεν απελευθερώνονται, η φοροδιαφυγή δεν περιορίζεται, οι διαρθρωτικές αλλαγές δεν προωθούνται, έγγραφες δεσμεύσεις δεν τηρούνται, το πελατειακό κράτος παραμένει αμετάβλητο κ.ο.κ.
Μανώλης Σπινθουράκης, ένας από τους έγκυρους Έλληνες δημοσιογράφους, καταγράφει στα ΝΕΑ το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει ξανά η χώρα μας.)