Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΕΚΛΑ


















Ανοιχτή επιστολή τού Νίκου Κάπλαντζη
1.                 Εισαγωγή: To πρόβλημα
Εδώ και καιρό και σε μια σειρά από μικρά σχόλια που σχεδόν καθημερινά αναρτώ στην προσωπική μου ιστοσελίδα, επιχειρώ συγκαλυμμένα να προειδοποιήσω τους Μυκονιάτες, για ένα παρασκηνιακό παιχνίδι που έχει στηθεί στις πλάτες του με προφανή σκοπό την κατάκτηση του δημαρχιακού θώκου. Και είχα υπογραμμίσει ότι όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή θα αποκαλύψω τα πάντα. Με στοιχεία, ονόματα, και διευθύνσεις.
Βέβαια από τότε μέχρι και σήμερα άλλαξαν πολλά. Δεν καθοδηγώ πλέον εγώ το παρασκήνιο αλλά είμαι μέρος που πολιτικού ανταγωνισμού, της δημοσιότητας, έτοιμος να κρίνω και να κριθώ. Εξ’ αυτού και μόνο του λόγου οφείλω για λόγους πολιτικής εντιμότητας να πράξω το αυτονόητο. Αφενός να προστατεύσω την προσωπική μου τιμή και αξιοπρέπεια και αφετέρου να θωρακίσω τον συνδυασμό «Μύκονος. Επόμενη Μέρα», τον Ανδρέα Φιορεντίνο, τους συνεργάτες τους και τους φίλους από ανυπόγραφα κείμενα-φήμες ή καφενειακά σχόλια που μόνο σύγχυση και παραπληροφόρηση προσφέρουν.
Αφορμή γι’ αυτό το κείμενο στάθηκε μια δημόσια αντιπαράθεση που είχα πριν από λίγο καιρό στην παραλία της Μυκόνου με τον κύριο Ατζαμόγλου όταν και ευθέως τον κατηγόρησα ενώπιον κόσμου  με τα εξής λόγια: «ποιος σου έδωσε το δικαίωμα εσένα και του Κουκά να χρησιμοποιείτε το όνομά μου για να κάνατε προσωπική προβολή και μάλιστα να με κατηγορείτε ότι με δική μου και όχι δική σας πρωτοβουλία γράφτηκε ένα κείμενο;
Μετά από αυτό το γεγονός πολλοί απόρησαν για τον τρόπο που μίλησα. Είμαι σίγουρος ότι κάποιοι με κατηγόρησαν. Το ίδιο βράδυ και ενώ είχα αποφασίσει να μην ξανασχοληθώ με τα δημοτικά έκανα μια προσωπική υπέρβαση. Τηλεφώνησα στον Ανδρέα Φιορεντίνο με τον οποίο συναντήθηκα την επόμενη μέρα στην παραλία της Μυκόνου. Του περιέγραψα το γεγονός και του είπα: «θέλω να σε βοηθήσω, θέλω να είμαι δίπλα σου, δεν υπάρχει άλλη επιλογή.». Προς τιμήν του και χωρίς περιστροφές μου απάντησε καταφατικά.
Από εκείνη τη μέρα και μέχρι σήμερα που γράφω αυτές τις λέξεις περίμενα να δω τις εξελίξεις ώστε να σας παρουσιάσω την επιστολή που προέβλεπε την ίδρυση μιας νέας παράταξης που όμως έμεινε στα χαρτιά. Επιτρέψτε μου κάποιες προεισαγωγικές παρατηρήσεις:
·         H πορεία των γεγονότων με δικαιώνει πλήρως.
·         Η συμβολή όλων όσων συμμετέχουμε στα κοινά έχει ως προϋπόθεση την αξιοπιστία και την εμπιστευτικότητα. Προσωπικά σεβάστηκα τις παραπάνω αρχές. Όμως εγκαίρως προειδοποίησα ότι όποιος δεν τις σεβαστεί θα υποστεί τις συνέπειες. Και αυτό πράττω.
·         Η συμβολή μας στην πολιτική ζωή δεν κρίνεται από την καπατσοσύνη μας στην μικροπολιτική, τη ρουφιανιά, τον φθόνο και το ψέμα αλλά από την ευθύτητα, την εντιμότητα, την αξιοπρέπεια, την αλήθεια.
2.     Τα γεγονότα και τα στοιχεία. (με αστερίσκο το συμφωνητικό)
·       
 συνέχεια :
 10-3-2014. Βράδυ. Ώρα 22.30. Στο γραφείο μου. Συνάντηση μεταξύ του Λάμπρου Παναγιωτακόπουλου, της Μαρσούλας Χανιώτη, του Κώστα Κουκά και του Μιλτιάδη Ατζαμόγλου.
·         Λόγος συνάντησης: υπογραφή συμφώνου πολιτικής αμοιβαιότητας του προέβλεπε μέσα σε εφτά σημεία την ίδρυση μιας νέας δημοτικής κίνησης με την ονομασία «Τώρα Συμμαχία!» και υποψήφιο δήμαρχο τον Λάμπρο Παναγιωτακόπουλο.
·         Αποτέλεσμα: μη υπογραφή συμφωνητικού μετά από κάθετη διαφωνία των Ατζαμόγλου-Κουκά ως προς τον επικεφαλή του συνδυασμού. Καμία διαφωνία δεν υπήρξε όμως ως προς τα υπόλοιπα σημεία της συμφωνίας. Μετά από δύο μέρες οριστικοποιείται η διαφωνία, αφού μας δηλώνουν ότι, «ή ο Κουκάς θα είναι επικεφαλής ή η σύμπραξη δεν πρόκειται να γίνει». Τα πάντα τελείωσαν εκείνη τη μέρα. Τη στιγμή δηλαδή που προκλητικά σχεδόν έκαναν τον Λάμπρο και τη Μαρσούλα να φανούν «πολιτικοί νάνοι».
Σημείωση: τόσο ο κ. Κουκάς όσο και ο κ. Ατζαμόγλου μου είχαν προτείνει να αναλάβω την προεκλογική τους καμπάνια κάτι που ευγενικά αρνήθηκα για προφανείς λόγους.
3.  Αξιολόγηση
     Πως όμως φθάσαμε σε εκείνη τη βραδιά; Είχε προηγηθεί ένας μήνας διαβουλεύσεων μεταξύ των εμπλεκομένων. Όλοι μου ζήτησαν να βρω ένα τρόπο να «βολευτούν αυτοί, μαζί και οι φιλοδοξίες τους» κάτω από μια κοινή ομπρέλα. Και αυτό έκανα. Όπως καταλαβαίνετε δεν έγραψα το κείμενο εκείνο το βράδυ. Ούτε μου ήρθε από το μυαλό το περιεχόμενο. Ποιο ήταν το ζητούμενο; Επειδή όλοι έβλεπαν ότι η κοινωνία δεν άντεχε άλλο «τους υπόδικους, τους διεφθαρμένους και τους γέρους» έπρεπε να φτιαχτεί κάτι νέο. Και το έπραξα και μάλιστα με αρκετά πετυχημένο τρόπο. Ίσως τα παιδιά ακόμα να μην μου συγχωρούν ότι δεν έβαλα τον Κουκά στη θέση του Δημάρχου. Τα γεγονότα όμως με δικαιώνουν. Φαίνεται ότι κάτι παραπάνω είχα καταλάβει.
     Δυστυχώς για τους ανθρώπους εκείνης της βραδιάς τα γεγονότα και εκλογικοί συνεταιρισμοί που επιχειρούν αναιρούν την όποια πολιτική τους αξιοπιστία. Θα ήθελα να εξαιρέσω τη καλή μου φίλη Μαρσούλα Χανιώτη. Υπήρξε η μόνη έντιμη και όπως της έχω πει πολιτικά αθώα. Ήταν η μόνη που δεν έθεσε θέμα καρέκλας και προσωπικά ήμουν εγώ που σχεδιάζοντας αυτό το χαρτί την επέβαλα στη θέση της Αντιδημάρχου. Συγνώμη Μαρσούλα που χρησιμοποιώ το όνομά σου αλλά οφείλουμε να προστατεύσουμε τη Μύκονο και τους εαυτούς μας. Αλλά και εσύ όπως και εγώ χρησιμοποιηθήκαμε και εξαπατηθήκαμε.
     Δεν έχω πρόθεση να μιλήσω για την ηθική των προσώπων. Δεν έχω αυτό το δικαίωμα. Μπορώ όμως να κρίνω πολιτικές επιλογές, να σχολιάσω την πολιτική τους στάση όταν μάλιστα ήμουν και εγώ άμεσα εμπλεκόμενος. Από εκεί και πέρα ας μας κρίνει ο κόσμος. Οφείλω δε να σημειώσω ότι σ’ αυτό το κείμενο είμαι αρκετά επιεικής και δεν επικαλούμαι υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς που εκτοξεύτηκαν μεταξύ των σημερινών πολιτικών «φίλων». Το θεωρώ περιττό και παραπολιτική. Ωστόσο έχει μια αξία όσον αφορά το ζήτημα της πολιτικής αξιοπιστίας. Που σε τελική ανάλυση είναι και το ζητούμενο. Απλά θα ήθελα να εκφράσω τις παρακάτω απορίες:
·                   Ποτέ μου δεν κατάλαβα τη σημασία της «ομάδας» μέσα σ’ ένα συνδυασμό.
·                   Ποτέ μου δεν κατάλαβα πως το συλλογικό συμφέρον μεταφράζεται σε προαπαιτούμενα οφίτσια, θέσεις ή μικροεξουσίες.
·                   Ποτέ μου δεν κατάλαβα πως η αλλαγή θα έρθει μέσα από την πολιτική του μαυρογιαλούρου. Του επαρχιώτη πολιτευτή της δεκαετίας του’50 που δεν παράγει πολιτική αλλά μόνο κουτσομπολιό και ίντριγκα.
·                   Ποτέ μου δεν κατάλαβα πως το νέο ταυτίζεται με την ηλικία, το life-style αντί του ώριμου και ουσιαστικού πολιτικού λόγου.
·                   Ποτέ μου δεν κατάλαβα πως είναι δυνατόν να επικαλούμαστε την αγάπη για τον τόπο και την ίδια στιγμή να δεχόμαστε να συμμαχήσουμε και μέ το διάβολο μόνο και μόνο για την καρέκλα.
     Όλα τα παραπάνω συνιστούν μια πολιτική παρακμή. Είναι η λύση για τον τόπο το επιχείρημα ότι «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα»; Ή «οι πολιτικές του ποδαριού;», «η λογική της παρέας;», « της σχολικής εκδρομής;», «του πολιτικoύ τυχοδιωκτισμού;». Πολύ σοφά κατά τη γνώμη μου ο Ανδρέας Φιορεντίνος και ο συνδυασμός ακολουθεί την αντίθετη στρατηγική: «καθαρός συνδυασμός, καμία συνδιαλλαγή, κανένα αντάλλαγμα, κανένας συμβιβασμός». Ο λόγος είναι απλός. Η λύση δεν έρχεται μέσα από τη διατήρηση των ισορροπιών αλλά μόνο με την ρήξη με κατεστημένες νοοτροπίες. Σε κάθε άλλη περίπτωση το νησί θα βάλει την ταφόπλακα του. Τέλος, ας με συγχωρήσουν οι φίλοι που τους εκθέτω αλλά δεν έχω άλλη επιλογή. Στην πολιτική πρακτική δεν υπάρχουν φιλίες και παρέες αλλά μόνο δημόσιες τοποθετήσεις που προασπίζουν το δημόσιο συμφέρον. Και αυτό κάνω παίρνοντας το μερίδιο ευθύνης που μου αναλογεί. Ελπίζω για το καλό της Μυκόνου να ακολουθήσουν και οι νεότεροι αυτό το δρόμο!

                                                                        Νίκος Κάπλαντζης
                                          Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος με τον Ανδρέα Φιορεντίνο







*Σύμφωνο Πολιτικής Αμοιβαιότητας
Στο πλαίσιο της συγκρότησης του εκλογικού συνδυασμού με την ονομασία «Τώρα Συμμαχία!» τα κάτωθι πρόσωπα που αποτελούν και τα ιδρυτικά της μέλη δεσμεύονται με την υπογραφή τους στα παρακάτω σημεία:
1.Eπικεφαλής του συνδυασμού γι' αυτή την προεκλογική περίοδο θα είναι ο Λάμπρος Παναγιωτακόπουλος. 
 2.Σε περίπτωση νίκης καθήκοντα αντιδημάρχου θα ασκήσουν οι:
Mαρσούλα Χανιώτη, Ειρήνη Γρυπάρη και ένας εκ των Κωσταντίνου Κουκά ή Μιλτιάδη Ατζαμόγλου. 
3.Κάθε θέση αντιδημάρχου συμβολικά εκφράζει την τριμερή συγκρότηση της.
Kάθε τάση ισότιμα εκπροσωπείτε. Οι «παλιοί» (Ειρήνη Γρυπάρη-Αλέκος Κουκάς.), οι «νέοι» (Κώστας Κουκάς-Μιλτιάδης Ατζαμόγλου) και οι «διαφωνούντες (Λάμπρος Παναγιωτακόπουλος-Μαρσούλα Χανιώτη). 
 4.Η θέση του Προέδρου καθώς και οι όποιες άλλες θέσεις εξουσίας θα καθοριστούν από κοινού με κριτήριο τη ισότιμη συμβολή όλων των μερών στην εκλογική νίκη. (1-1-1)
 
5.Η θέση του Δημάρχου δεν είναι ισόβια. Κρίνεται την τελευταία χρονιά με ανοιχτή ψηφοφορία όλων των μελών του συνδυασμού.
  
 6.Παλιοί σύμβουλοι όπως οι (…..), αλλά και άλλοι για λόγους ηλικίας (…..) δεν θα συμπεριληφθούν στο ψηφοδέλτιο. 
7.Το κείμενο αυτό είναι δεσμευτικό και απόρρητο.
Mη τήρηση των αρχών οδηγεί αυτόματα στην διάλυση του συνδυασμού. Η δημόσια χρήση αυτού του συγκεκριμένου εγγράφου επιτρέπεται μόνο όταν ένα από τα υπογεγραμμένα μέλη αναιρέσει την υπογραφή του έχοντας παραβιάσει με ενέργειες και συμπεριφορές τις παραπάνω αρχές.
 Ιδρυτικά μέλη (Μύκονος, 10-3-2014)
Λάμπρος Παναγιωτακόπουλος
Μαρσούλα Χανιώτη
Μίλτος Ατζαμόγλου
 Κώστας Κουκάς  

1 σχόλιο:

  1. Μου άρεσε που ο κ.Κάπλαντζης παρέμεινε αμετακίνητος στην τήρηση του ... απορρήτου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.