Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

Πάνω από 330 οι συμμετοχές ξένων ναυπηγείων στα Ποσειδώνια

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ
 Ιστορικό υψηλό καταγράφουν οι συμμετοχές ξένων ναυπηγείων στα φετινά Ποσειδώνια, απόρροια του μεγάλου ενδιαφέροντος για την προσέλκυση περισσότερων παραγγελιών από τους Ελληνες πλοιοκτήτες. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν χθες, πάνω από 330 ναυπηγεία συμμετέχουν στη φετινή έκθεση. Στο πλαίσιο αυτό, προβάλλονται οι τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της ναυπηγικής, με ιδιαίτερη βαρύτητα στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου από τα πλοία και σε άλλες φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες.

Στο πλαίσιο αυτό, χθες πραγματοποιήθηκαν εκτενείς παρουσιάσεις από εκπροσώπους των ιαπωνικών ναυπηγείων, με έμφαση στις νέες τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμου. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο εκτελεστικός διευθυντής των Ποσειδωνίων, Θεόδωρος Βώκος, το 2013 η Ιαπωνία προσείλκυσε το 14,8% των παγκόσμιων παραγγελιών πλοίων, έναντι 33,1% της Νοτίου Κορέας και 40,8% της Κίνας. Βασικός λόγος για τη σημαντική αυτή κάμψη...

 συνέχεια
... είναι η αρνητική ισοτιμία του γιεν έναντι του δολαρίου, τάση όμως που πλέον αντιστρέφεται. Σύμφωνα με τον κ. Σινιτσίρο Οτσούμπο, διευθυντή του τομέα ναυπηγήσεων του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού της Ιαπωνίας, η εξέλιξη αυτή επιτρέπει στην ιαπωνική ναυπηγική βιομηχανία να ενισχύσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητά της, σε συνδυασμό με τις σημαντικές λύσεις εξοικονόμησης ενέργειας από τα πλοία που προσφέρει. Στο πλαίσιο αυτό, «από το 2011, η Ιαπωνία διαθέτει και στην Ελλάδα ένα ελκυστικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα για νέες ναυπηγήσεις με το χαμηλότερο επιτόκιο της διεθνούς αγοράς», ανέφερε ο κ. Οτσούμπο. Ανάλογες λύσεις φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων παρουσιάζουν στα Ποσειδώνια και τα μεγάλα ναυπηγεία της Κορέας, με τα στελέχη της κορεατικής αντιπροσωπείας να εκφράζουν την ικανοποίησή τους για τις συζητήσεις που έχουν πραγματοποιήσει με Ελληνες πλοιοκτήτες.

Εν τω μεταξύ, χθες, η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος παρουσίασε τα στοιχεία της έρευνάς της για τον κλάδο ασφάλισης πληρωμάτων πλοίων για το 2013. Η παραγωγή ασφαλίστρων μειώθηκε κατά 2,9% και διαμορφώθηκε στα 3,9 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η συγκεκριμένη δραστηριότητα αποτελεί μία από τις πλέον προσοδοφόρες για τον ασφαλιστικό κλάδο, καθώς ο δείκτης ζημιών υποχώρησε ακόμα περισσότερο το 2013, σε μόλις 42,2% (έναντι π.χ. υπερδιπλάσιου ποσοστού στον κλάδο του αυτοκινήτου).
kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.