Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

Ο Γιώργος Παπανδρέου στην εκπομπή του Ν. Χατζηνικολάου

"Εγώ δεν ήθελα τα μνημόνια, τα μνημόνια ναι μεν τα υπέγραψα αλλά κάποιος άλλος μας είχε φέρει εκεί "

Στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου, στο Star Channel, είναι καλεσμένος απόψε ο πρόεδρος του Κινήματος Δημοκρατών Σοσιαλιστών, Γιώργος Παπανδρέου, προβαίνοντας σε μία κίνηση που δεν θα τολμούσαν εύκολα άλλοι πολιτικοί αρχηγοί. Ο κ. Παπανδρέου παραχωρεί μία πολύωρη τηλεοπτική συνέντευξη απαντώντας όχι μόνο στα ερωτήματα του οικοδεσπότη δημοσιογράφου, αλλά και σε ερωτήσεις πολιτών.
gap"Υπάρχουν πολλοί μύθοι γύρω από εναλλακτικές που δήθεν υπήρχαν. Όταν το πρότεινα στον Πούτιν, άλλαξε την κουβέντα και μίλησε για εξοπλιστικά. Οι κινέζοι αγόρασαν πράγματι έξι δις, αλλά εμείς χρειαζόμασταν 110", τόνισε ο πρώην πρωθυπουργός στο πρώτο μέρος της εκπομπής.
"Δεν είχαμε δυνατότητα να δανειστούμε από πουθενά αλλού. Είχαμε χάσει την αξιοπιστία μας. Το όπλο της απειλής για χρεοκοπία θα γύριζε εναντίον μας. Δεν διαπραγματευόμασταν μόνο με τους εταίρους. Αν οι αγορές έβλεπαν να εκβιάζουμε τους εταίρους μας, την άλλη μέρα οι αγορές θα εννοούσαν ότι είχαμε ήδη χρεοκοπήσει. Δεν μπορούσα να παίξω σε ζαριά την Ελλάδα. Είπα θα σηκώσω το βάρος αν και δεν μου αναλογούσε. Εγώ δεν ήθελα τα μνημόνια, τα μνημόνια ναι μεν τα υπέγραψα αλλά κάποιος άλλος μας είχε φέρει εκεί", είπε επίσης.
Για τις επαφές με τον Ντομινίκ Στρος Καν
Όσον αφορά στις επαφές του με τον Ντομινίκ Στρος Καν, ο κ. Παπανδρέου επεσήμανε πως πρόκειται για "Μία ακόμα από τις μυθολογίες. Δεν ήταν μυστικές οι επαφές μου με τον Στρος Καν. Εγώ ζήτησα τεχνική βοήθεια. Του ζήτησα να βοηθήσει όπως έκανε και με τον κ.Καραμανλή. Έφερε το ΔΝΤ ο κ.Καραμανλής το 2005 για να βοηθήσει στην αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος. Έκανε τίποτα; Δεν έκανε. Υπογείως μπορεί να μιλούσε με τους εταίρους μας ο Στρος Καν. Εγώ όποια επαφή είχα μαζί του τη δημοσιοποίησα. Ήμουν επίμονος να έχουμε αμιγώς ευρωπαϊκό μηχανισμό. Αυτοί που επέμειναν ήταν οι εταίροι, κυρίως οι Γερμανοί. Άλλοι ηγέτες μου έλεγαν πήγαινε κατευθείαν στο ΔΝΤ, δεν θα κάνουμε μηχανισμό…"
Στη συνέχεια, μετά από παρουσίαση βίντεο με συνέντευξη Στρος Καν που μιλούσε για υπόγειες συνομιλίες ο πρώην πρωθυπουργός υπογράμμισε:
"Ο Στρος Καν μπορεί να εφαρμοστεί όπως θέλετε, αλλά εγώ ζήτησαν την τεχνική βοήθεια και την πήρα. Και ο κ.Καραμανλής τη ζήτησε. Γιατί δεν κατηγορήθηκε εκείνος; Εγώ δεν ζήτησα από το ΔΝΤ χρήματα. Ζήτησα να υπάρχει ευρωπαϊκός μηχανισμός. Η κ.Μέρκελ το έκανε. Και ένας λόγος που το ζητάει είναι η αναξιοπιστία της Ελλάδας. Θεώρησαν ότι η ευρωπαϊκή επιτροπή δεν ήταν ικανή να ελέγξει αυτό που λέγεται Ελλάδα.
Δεν ήθελα καν να μπω στον μηχανισμό. Ήθελα να ηρεμήσουν οι αγορές. Ποιος πρωθυπουργός με 44% θα ήταν τρελός να ζητήσει να μπει στο ΔΝΤ και ποιο ΔΝΤ  θα ήθελε να μπει από καπρίτσιο σε μία χώρα;"
 matrix24.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.