Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

Σε αγορά για λίγους και ισχυρούς μετατρέπεται ο κλάδος σούπερ μάρκετ

Μόνο μέσα στο 2014 επτά λιανεμπορικές αλυσίδες και 241 καταστήματα στην κατηγορία των σούπερ μάρκετ και ευρέως των καταναλωτικών ειδών άλλαξαν χέρια.
Μόνο μέσα στο 2014 επτά λιανεμπορικές αλυσίδες και 241 καταστήματα στην κατηγορία των σούπερ μάρκετ και ευρέως των καταναλωτικών ειδών άλλαξαν χέρια.
ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ 
 Ενταση του φαινομένου της συγκέντρωσης στον κλάδο των σούπερ μάρκετ μέσα στους επόμενους μήνες προβλέπουν οι παράγοντες της αγοράς. Ηδη τρεις μεγάλες επιχειρήσεις, μετά και τις πρόσφατες εξαγορές που έκανε η «Σκλαβενίτης» και που σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις δεν θα είναι οι τελευταίες, θα συγκεντρώνουν συνολικό τζίρο 6 δισεκατομμυρίων ετησίως, εξέλιξη πρωτόγνωρη για την ελληνική πραγματικότητα του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

«Η αγορά είναι ζούγκλα και φυσικά δεν χωράει όλα αυτά τα καταστήματα σούπερ μάρκετ που υπάρχουν. Αυτά θα μειωθούν είτε μέσω εξαγορών είτε διότι ολόκληρες αλυσίδες μπορεί να αποσυρθούν από την αγορά», υποστήριξε χαρακτηριστικά χθες ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, διευθύνων σύμβουλος της Μetro AEBE, μιλώντας στο CEO Forum ’15 που διοργάνωσε το κλαδικό περιοδικό «Σελφ Σέρβις». «Αυτοί που θα μείνουν είναι υποχρεωμένοι να επενδύσουν περισσότερα, αλλά και να επενδύσουν έξυπνα. Οσοι έχουν επιλέξει αμυντική στάση είναι δύσκολο να υπάρξουν την επομένη ημέρα», πρόσθεσε. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές, από το χθεσινό συνέδριο έλαμψαν διά της απουσίας τους τα υψηλόβαθμα διοικητικά στελέχη των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, κάτι που ερμηνεύεται ως απροθυμία να «ανοίξουν τα χαρτιά τους» ενόψει των ανακατατάξεων που επίκεινται στον κλάδο.

Καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις θα παίξουν το επόμενο διάστημα οι τράπεζες, καθώς...

 συνεχίζεται
...οι συγκεντρώσεις θεωρείται ότι μπορούν να δώσουν λύσεις στα προβλήματα που έχει προκαλέσει η υπερχρέωση σε πολλές επιχειρήσεις του κλάδου. «Οι τράπεζες είναι μοχλός συγκέντρωσης από μόνες τους», επισήμανε η κυρία Χριστίνα Χαλκιαδάκη, μέλος του Δ.Σ. της «Χαλκιαδάκης Α.Ε.». Πρόκειται για την κρητική αλυσίδα στην οποία πλέον η «Σκλαβενίτης» συμμετέχει με ποσοστό 60%, μετά την εξαγορά της συμμετοχής της «Βερόπουλος».

Ιδιαίτερη αναφορά στην τάση συγκέντρωσης στην αγορά έκανε και ο νέος γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Αντώνης Παπαδεράκης. «Στηρίζουμε την αγορά, παρακολουθούμε με προσοχή τις εξελίξεις και ιδιαίτερα κινήσεις συγκεντροποίησης την τελευταία περίοδο, και θα ασκούμε τον ρόλο μας ως πολιτεία όταν και όπως επιβάλλεται», δήλωσε.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο μέσα στο 2014 επτά λιανεμπορικές αλυσίδες και 241 καταστήματα στην κατηγορία των σούπερ μάρκετ και ευρέως των καταναλωτικών ειδών άλλαξαν χέρια.

Σύμφωνα, εξάλλου, με στοιχεία της IRI, ο αριθμός των καταστημάτων σούπερ μάρκετ και υπερ-μάρκετ από 2.520 το 2010 έφτασαν τα 2.440 το 2013, ενώ τα εκπτωτικά καταστήματα του κλάδου από 515 το 2010 υποχώρησαν σε 207 το 2013.

Μέσα σε τέσσερα χρόνια, εξάλλου, από το 2010 έως το 2013, ο αριθμός των μίνι μάρκετ μειώθηκε κατά 1.352. Ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση βλέπουμε την επίδραση της συγκέντρωσης, καθώς πολλά αντικαταστάθηκαν από τα μικρά καταστήματα, τα «καταστήματα ευκολίας ή καταστήματα γειτονιάς» (γνωστά ως convenience stores) που ανέπτυξαν σχεδόν όλες οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ με τη μέθοδο της δικαιόχρησης.
kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.