Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

Αυξάνονται κατακόρυφα οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων* (καί στήν Ελλάδα)

Πρόσφατα στατιστικά στοιχεία ωστόσο δείχνουν ότι τα πετρελαιοκίνητα γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Ενώ το 1999 η ταξινόμηση νέων Ι.Χ. αφορούσε κατά μόλις 22% τα πετρελαιοκίνητα, πέρυσι το ποσοστό είχε εκτιναχθεί στο 47%.
Από καθαρά οικονομική σκοπιά η αγορά πετρελαιοκίνητου δεν φαίνεται να έχει νόημα, δεδομένου ότι ο αριθμός των διανυθέντων χιλιομέτρων ανά αυτοκίνητο στη Γερμανία μειώνεται συνεχώς. Οι λόγοι που όλο και πιο πολλοί προτιμούν το πετρέλαιο είναι περισσότερο ψυχολογικής φύσης, εκτιμά ο ειδικός της ADAC.
«Οι τιμές των καυσίμων αυξάνονταν συνεχώς όλα τα προηγούμενα χρόνια, οι μειωμένες τιμές το τελευταίο διάστημα είναι η εξαίρεση. Έτσι το ενδιαφέρον στράφηκε στην κατανάλωση και τα καύσιμα. Και επειδή τα πετρελαιοκίνητα καταναλώνουν λιγότερα ανά χλμ., φαίνονται σε πολλούς αγοραστές πιο ελκυστικά», εξηγεί.
Το σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές καυσίμων της VW επανέφερε στο προσκήνιο την όλη συζήτηση για τα πετρελαιοκίνητα. Ο γερμανικός περιβαλλοντικός σύνδεσμος Deutsche Umwelthilfe (DUH) υποστηρίζει ότι η γερμανική κυβέρνηση ήταν εδώ και χρόνια ενήμερη για την τακτική της VW.
O διευθυντής του συνδέσμου Γιούργκεν Ρας μάλιστα εκτιμά ότι τα φορολογικά πλεονεκτήματα που συνοδεύουν το πετρέλαιο κίνησης είναι άλλη μια απόδειξη για την «φιλική προς την αυτοκινητοβιομηχανία πολιτική» που ακολουθείται. «Η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσιάζει το ντίζελ ως την τεχνολογία του μέλλοντος. Το ντίζελ θεωρείται κορυφαία γερμανική τεχνολογία, την οποία δεν μπορεί να ανταγωνιστεί κανείς», λέει ο ειδικός, παραπέμποντας στην κατακόρυφη αύξηση στις πωλήσεις SUV στη Γερμανία.
«Νομίζει κανείς ότι είμαστε μια χώρα δασοφυλάκων. Οδεύουμε προς ταξινόμηση ενός εκατομμυρίου νέων SUV κάθε χρόνο». Γι΄ αυτό και ο ίδιος προτείνει έναν διαφορετικό τρόπο φορολόγησης που θα γίνεται στη βάση των εκπομπών ρύπων, όπως συμβαίνει στην Ελβετία ή στις σκανδιναβικές χώρες. Διότι για να βελτιωθεί η ποιότητα του αέρα, όπως λέει, θα πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στους δρόμους.
Πηγή: Deutsche Welle
από naftemporiki.gr

*Σημείωση "Νέας Μυκόνου" : Tό άρθρο αναφέρεται στή Γερμανική αγορά. Αυτή είναι η τάση διεθνώς. Η ποσοστιαία αύξηση τών πωλήσεων πετρελαιοκίνητων ΙΧ αυτοκινήτων ισχύει -σέ γενικές γραμμές- καί στήν Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.