Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

DW: Γιατί το πετρέλαιο είναι φθηνότερο από τη βενζίνη;



REUTERS/BERNADETT SZABO
Μια ματιά στα πρατήρια καυσίμων της Γερμανίας επιβεβαιώνει αμέσως του λόγου το αληθές. Η βενζίνη είναι σαφώς πιο ακριβή από το πετρέλαιο κίνησης. Σε βενζινάδικο της Βόννης το πετρέλαιο κόστιζε χθες, Τρίτη 1,06 ευρώ ανά λίτρο, ενώ η βενζίνη κόστιζε 1,29 ευρώ.
Σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, στη Γερμανία αλλά και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες η βενζίνη είναι πιο ακριβή από το πετρέλαιο κίνησης. Οι λόγοι είναι κυρίως φορολογικής φύσης. Γιατί όμως;
Μια ματιά στα πρατήρια καυσίμων της Γερμανίας επιβεβαιώνει αμέσως του λόγου το αληθές. Η βενζίνη είναι σαφώς πιο ακριβή από το πετρέλαιο κίνησης. Σε βενζινάδικο της Βόννης το πετρέλαιο κόστιζε χθες, Τρίτη 1,06 ευρώ ανά λίτρο, ενώ η βενζίνη κόστιζε 1,29 ευρώ.
Αυτό οφείλεται κυρίως στον φόρο πετρελαίου. Ανά λίτρο ντίζελ ο φόρος είναι 47 σεντ, ενώ ανά λίτρο βενζίνης είναι 65 σεντ. Όπως λέει ο εκπρόσωπος της γερμανικής Λέσχης Αυτοκινήτου ADAC Γιούργκεν Άλμπρεχτ, «πρόκειται για διαφορά 18 σεντ, στα οποία έρχεται να προστεθεί και ο ΦΠΑ. Συνολικά λοιπόν η διαφορά έγκειται στα 22 σεντ περίπου ανά λίτρο».

  Πρός χάριν του εμπορίου
Ο Γερμανός νομοθέτης αποδίδει το φορολογικό αυτό όφελος υπέρ του πετρελαίου στην ευρωπαϊκή μεταφορά εμπορευμάτων. Τα φορτηγά αυτοκίνητα αλλά και οι ατμομηχανές εμπορικών αμαξοστοιχιών χρειάζονται ντίζελ για να κινηθούν και, όπως σημειώνει ο ειδικός, «η μεταφορά εμπορευμάτων είναι ένας ανταγωνιστικός κλάδος. Και άλλες χώρες έχουν παρόμοιες διαφορές στη φορολόγηση».
Προκειμένου να υπάρχει μια εξισορρόπηση και να μην ωφελούνται οι κάτοχοι Ι.Χ. από ένα φορολογικό πλεονέκτημα το οποίο επινοήθηκε για το εμπόριο, τα τέλη κυκλοφορίας για συγκεκριμένα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. είναι υψηλότερα από τα βενζινοκίνητα. Σε αυτό προστίθεται ότι τα πετρελαιοκίνητα είναι πιο ακριβά ήδη κατά την παραγωγή τους, και αυτό συνήθως κατά μερικές χιλιάδες ευρώ.
Εάν συμφέρει ή όχι η αγορά πετρελαιοκίνητου εξαρτάται περισσότερο από τα χιλιόμετρα που διανύει ο κάτοχος. Κατά μέσο όρο τα γερμανικά Ι.Χ. διανύουν περί τις 12.000 χλμ. ετησίως. Όσοι διανύουν περισσότερα, για παράδειγμα εταιρικά αυτοκίνητα ή ταξί που συχνά ξεπερνούν τις 100.000 χλμ. τον χρόνο, εξοικονομούν με το πετρέλαιο πολλά χρήματα. Όσοι δεν κάνουν τόσα πολλά λοιπόν θα έπρεπε να προτιμήσουν τα βενζίνης.


από : Deutsche Welle
 naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.