Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2015

Guardian: Καλύτερος φωτογράφος για το 2015 ο Γιάννης Μπεχράκης

Βραβείο
tvxs.gr | 21 Δεκ. 2015

Τον Έλληνα φωτογράφο του Reuters Γιάννη Μπεχράκη, επέλεξε η βρετανική εφημερίδα Guardian ως τον καλύτερο φωτογράφο του 2005. Η εφημερίδα δημοσιεύει μάλιστα μερικές από τις καλύτερες φωτογραφίες του για τα δύο μεγαλύτερα θέματα του 2015 – την προσφυγική και την οικονομική κρίση στην Ελλάδα.

Μιλώντας για την εμπειρία του όσον αφορά την προσφυγική κρίση ο Γιάννης Μπεχράκης λέει στην εφημερίδα: «Καλύπτω τα προσφυγικά θέματα για πάνω από 25 χρόνια, αλλά φέτος ήταν διαφορετικά: οι μετανάστες έφταναν στην πατρίδα μου. Τουλάχιστον δύο πλοία έφταναν κάθε βράδυ, με τους πρόσφυγες να είναι φοβισμένοι γιατί δεν ήξεραν πως θα αντιδράσουν οι λιμενικοί και οι ντόπιοι. Μικρές λέμβοι συνέχισαν να καταφτάνουν κι ας χάλαγε ο καιρός. Η τουρκική ακτογραμμή απέχει μόλις 4-5 χλμ από τα ελληνικά νησιά»
«Τον περασμένο χρόνο ήμουν στο Σουρούκ, στα τουρκο-συριακά σύνορα, φωτογραφίζοντας τους χιλιάδες πρόσφυγες που έφευγαν από το Κομπάνι. Φέτος ένας άνδρας στη Λέσβο με αναγνώρισε. “Τα κατάφερα! Τα κατάφερα!”, μου είπς», διηγείται ο Γιάννης Μπεχράκης.
«Το λιγότερο δύσκολο μέρος αυτής της δουλειάς είναι η λήψη φωτογραφιών. Η μεγαλύτερη μάχη είναι η συναισθηματική εμπλοκή… ήταν τόσο θλιβερό να βλέπεις το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά», θα τονίσει ο Έλληνας φωτογράφος.
«Η συναισθηματική επίδραση από την κάλυψη της προσφυγικής κρίσης είναι καταστροφική. Υποφέρω από αϋπνία και εφιάλτες και ένιωσα τόσες πολλές φορές ενοχές επειδή δεν μπορούσα να κάνω κάτι παραπάνω. Έχω κι εγώ προσφυγικό αίμα στις φλέβες μου και είμαι κι εγώ πατέρας», θα συμπληρώσει.
Μερικές από τις φωτογραφίες του Γιάννη Μπεχράκη για το προσφυγικό που δημοσιεύει ο Guardian: ...


















Και μερικές για την οικονομική κρίση:







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.