Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016

«Σφυγμομέτρηση» για τις συνέπειες του προσφυγικού στην κρουαζιέρα


ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ
 Η διαπίστωση πως το προσφυγικό δεν θα βγει γρήγορα από τα ραντάρ τόσο των τουριστών όσο και των μεγάλων ξένων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον χώρο της κρουαζιέρας ενισχύει τις ανησυχίες για μόνιμη ζημία στο «brand Ελλάδα». Οι ανησυχίες αυτές αναμένεται να επιβεβαιωθούν προσεχώς, αρχής γενομένης μεθαύριο, Δευτέρα 14 Μαρτίου, στο Μαϊάμι, στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσης Seatrade Cruise Global 2016, της μεγαλύτερης του κλάδου παγκοσμίως.
Εκεί θα σφυγμομετρηθούν οι επιπτώσεις, όχι μόνον για φέτος, αλλά και για το 2017, καθώς σε αυτό το forum θα γίνουν και οι πρώτες συζητήσεις για την επόμενη σεζόν. Βεβαίως, εκτός του προσφυγικού, η ελληνική αγορά θα πρέπει να αντιμετωπίσει και την απαίτηση των μεγάλων ξένων ομίλων για καλύτερες υποδομές και υπηρεσίες. Παρόντες γι’ αυτόν τον σκοπό θα είναι εκπρόσωποι της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας και κυρίως του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, αλλά και στελέχη της Cosco και επιχειρηματίες του κλάδου.
Κύκλοι της κινεζικής εταιρείας σημειώνουν πως στο Μαϊάμι θα γίνει γνωστό ότι η πλήρης ανάπτυξη του επενδυτικού πλάνου της για την κρουαζιέρα στον Πειραιά θα ολοκληρωθεί πολύ ταχύτερα από την πενταετία που έχει προβλεφθεί στη σχετική δεσμευτική προσφορά της. Οπως εξηγούν, οι συνολικές επενδύσεις θα γίνουν «πολύ πιο σύντομα» και αποσκοπούν στην αναβάθμιση υποδομών και υπηρεσιών και στη δημιουργία έξι θέσεων ελλιμενισμού για σύγχρονα μεγάλα κρουαζιερόπλοια, μήκους έως και 350 μέτρων.
Το μήνυμα
Ο επικεφαλής της Navigator Travel & Tourist Services, που αντιπροσωπεύει μεγάλες ξένες εταιρείες και είναι υπεύθυνος κρουαζιέρας του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Ανδρέας Στυλιανόπουλος, εκτιμά πως πρέπει να δοθεί το μήνυμα ότι...
 
 συνέχεια
...μεσοπρόθεσμα «ως χώρα θα προσπαθήσουμε να δείξουμε πρόοδο σε πολλά επίπεδα, να βελτιώσουμε υποδομές, να δημιουργήσουμε δυνατότητες για την ανάπτυξη νέων προορισμών, να εξετάσουμε έξυπνες πολιτικές κινήτρων, να ενισχύσουμε την στοχευμένη προβολή μας». Ο λόγος; Οι εταιρείες για πολλούς λόγους αποσύρουν χωρητικότητα, όχι μόνο από την ανατολική, αλλά και από τη δυτική Μεσόγειο, μετατοπίζοντας πλοία τους σε άλλες περιοχές του κόσμου.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Celestyal Cruises και μέλος του Executive Committee της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας CLIA για την Ευρώπη, Κυριάκος Αναστασιάδης, εξηγεί πως η παρουσία του στο Sea Trade στο Μαϊάμι, μεταξύ άλλων, αποσκοπεί τόσo «σε συζητήσεις σχετικά με τη στρατηγική ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη χώρα» όσο και «στην ανατροπή των λανθασμένων εντυπώσεων και αρνητικών εικόνων που έχουν μεταδοθεί για τις μεταναστευτικές ροές προς τα ελληνικά νησιά».
Παρά την περιρρέουσα ανησυχία στον ΟΛΠ, ο γενικός διευθυντής και επικεφαλής των δραστηριοτήτων κρουαζιέρας Σταύρος Χατζάκος εμφανίζεται μάλλον αισιόδοξος: «Για το 2016, οι ενδείξεις είναι ιδιαίτερα θετικές τόσο στον τομέα του homeporting όσο και στον τομέα των transit επιβατών. Η έναρξη της συνεργασίας με το Carnival Vista αναμένεται να βοηθήσει κατά πολύ, ενώ οι πολιτικές και κοινωνικές εντάσεις σε γειτονικές χώρες έχουν οδηγήσει μεγάλες εταιρείες σε επανασχεδιασμούς, με αύξηση των προβλεπόμενων κινήσεων στον Πειραιά, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και το 2016, όπως προκύπτει από τον προγραμματισμό που είναι σε εξέλιξη», αναφέρει.
Λιμάνι αφετηρίας
Ο ΟΛΠ, υπενθυμίζει ο κ. Χατζάκος, συμφώνησε πέρυσι με την Carnival Cruise να χρησιμοποιήσει αυτή φέτος τον Πειραιά ως λιμάνι αφετηρίας για το νεότευκτο πλοίο της «Carnival Vista», μήκους 336 μέτρων και δυναμικότητας 5.300 επιβατών, το οποίο υπολογίζεται πως μπορεί να μεταφέρει πάνω από 50.000 επιβάτες από και προς τον Πειραιά σε έξι κρουαζιέρες που έχει προγραμματίσει. Ομως, όπως εξηγούν οι ιθύνοντες στον Πειραιά, «οι τελικές λεπτομέρειες της συνεργασίας με την Carnival θα συζητηθούν στο Μαϊάμι».

από τήν  Έντυπη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

1 σχόλιο:

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.