Τετάρτη 6 Ιουλίου 2016

Cosco: Πρόσθετες επενδύσεις 500 εκατ. στο λιμάνι του Πειραιά...


Επιπλέον επενδύσεις, ύψους άνω των 500 εκατ. ευρώ, πρόκειται να κάνει η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά πέραν των 350 εκατ. που προβλέπει η...
συμφωνία παραχώρησης του ΟΛΠ, όπως ανακοίνωσε σήμερα στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα ο πρόεδρος της Cosco Χου Λιρόνγκ, στη συνάντηση που είχαν στη Σαγκάη.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος της Cosco στον Πρωθυπουργό, κατά τη συνάντηση που είχαν στην έδρα της εταιρείας στη Σαγκάη, προτεραιότητα του κινεζικού κολοσσού είναι οι επενδύσεις στον τομέα της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά. Ήδη η Cosco έχει επαφές με μεγάλες διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας που δείχνουν ενδιαφέρον να κάνουν το λιμάνι του Πειραιά βάση τους.

Στο πλαίσιο αυτό, συνέχισε ο πρόεδρος της Cosco, θα γίνει αναβάθμιση και επέκταση του λιμανιού, ώστε να δέχεται και το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου με 4.000 επιβάτες. Στόχος είναι να αυξηθεί στα 3 εκατομμύρια ο αριθμός των τουριστών κρουαζιέρας στην Ελλάδα και η επένδυση αυτή έχει προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ.

Δεύτερη προτεραιότητα της Cosco είναι η αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού στην πρώτη προβλήτα για τη διακίνηση των εμποροκιβωτίων. Με την επένδυση αυτή, πρόσθεσε ο Χου Λιρόνγκ, θα μπορούν στην προβλήτα να αποθηκευτούν 7 εκατ. κοντέινερ και στο μέλλον 10 εκατ. Αυτό σημαίνει ότι ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι κοντέινερ στη Μεσόγειο. Επίσης, θα γίνουν επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και πάρκινγκ, όπου θα μπορούν να σταθμεύουν 20.000 οχήματα.

Αλ. Τσίπρας: Οι σχέσεις των δύο χωρών ανεβαίνουν επίπεδο
Από την πλευρά του, ο Αλέξης Τσίπρας εξέφρασε την ικανοποίησή του για το επενδυτικό πρόγραμμα της Cosco και τόνισε πως πρόκειται για έναν σημαντικό σταθμό στις σχέσεις των δύο χωρών. «Οι σχέσεις των δύο χωρών ανεβαίνουν επίπεδο. Περνάμε σε ένα νέο επίπεδο μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας με την Cosco. Τα στρατηγικά σχέδια Ελλάδας και Κίνας συμπίπτουν. Η Ελλάδα, ως πρώτος σταθμός στην Ε.Ε. του κινεζικού δρόμου, μπορεί να μετατραπεί σε μια γέφυρα ανάμεσα στην Κίνα και τον δυτικό κόσμο, ανάμεσα στην Ασία και την Ευρώπη», είπε.

«Τώρα μπορούμε να σχεδιάσουμε τη νέα φάση συνεργασίας των δύο χωρών. Σχεδιάζουμε μια σειρά από επενδύσεις και θα θέλαμε να προσελκύσουμε και άλλες κινεζικές εταιρείες στην Ελλάδα», επισήμανε ο Πρωθυπουργός, φέρνοντας ως παράδειγμα το Θριάσιο που - όπως είπε- μπορεί να γίνει logistic center, μαζί με μια γραμμή συναρμολόγησης προϊόντων.

Ο κ. Τσίπρας επισήμανε ότι ιδιαίτερη σημασία έχει και ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος, καθώς τα ελληνικά ναυπηγεία έχουν υψηλή τεχνογνωσία ανθρώπινου δυναμικού και θα μπορούσαν να προσελκύσουν κινεζικά πλοία για ναυπηγοεπισκευή. «Θα ήταν σημαντικό, επίσης, τα κινεζικά ναυπηγεία να περιλάβουν και τα ελληνικά προϊόντα στις λίστες εξοπλισμού», πρόσθεσε.

Ο κ. Τσίπρας ανέφερε, ότι στα επενδυτικά σχέδια είναι η αναβάθμιση του σιδηροδρόμου ώστε τα προϊόντα από το λιμάνι του Πειραιά να μεταφέρονται στις αγορές της Ευρώπης. Με τις επενδύσεις αυτές το λιμάνι του Πειραιά, όπως τόνισε, μπορεί να βρεθεί σύντομα από την 3η θέση στην 1η των λιμανιών της Μεσογείου.

«Το πολύ φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο που παρουσιάσατε επιβεβαιώνει την επιλογή μας να προχωρήσουμε με αποφασιστικότητα στην ολοκλήρωση της συμφωνίας», είπε απευθυνόμενος στον πρόεδρο της Cosco. Εξέφρασε τέλος την πεποίθησή του ότι η Cosco θα συμμορφωθεί πλήρως με την ελληνική νομοθεσία, ώστε οι εργαζόμενοι να είναι ικανοποιημένοι.

Υπενθυμίζεται ότι ο Αλέξης Τσίπρας κατά την παραμονή του στη Σαγκάη, συναντάται επίσης με τον 
πρόεδρο της κινεζικής εταιρείας ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου Alibaba, τον πρόεδρο του κέντρου έρευνας και ανάπτυξης ΖΤΕ, τον πρόεδρο της κινεζικής επενδυτικής εταιρείας Fosun και άλλους Κινέζους επιχειρηματίες.
Πριν από την αναχώρησή του από την Κίνα, ο κ. Τσίπρας θα συναντηθεί με τον δήμαρχο Σαγκάης Γιανγκ Ξιονγκ και θα επισκεφθεί το μουσείο της πόλης.

Η Σαγκάη είναι η μεγαλύτερη πόλη και λιμένας της Κίνας. Θεωρείται κύριος φορέας της σύγχρονης οικονομίας της χώρας, καθώς επίσης και ένα από τα σημαντικότερα πολιτιστικά, εμπορικά, οικονομικά και βιομηχανικά της κέντρα...
naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.