Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2016

Το στοίχημα των 17,7 δισ. της ελληνικής ναυτιλίας

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ
Με ένα στοίχημα ύψους 17,7 δισ. δολ. στην ανάκαμψη των ναυλαγορών ισοδυναμούν οι παραλαβές νεότευκτων πλοίων της ελληνικής πλοιοκτησία κατά την επόμενη τριετία. Περισσότερα από 340 ποντοπόρα πλοία όλων των τύπων είναι προγραμματισμένα να παραδοθούν από ναυπηγεία του εξωτερικού στους Ελληνες ιδιοκτήτες τους από τις αρχές του 2017 έως τα τέλη του 2018. Η συνολική αξία των υπό παραγγελία πλοίων ανέρχεται στα 17,749 δισ. δολ., σύμφωνα με τη διεθνή συμβουλευτική εταιρεία VesselsValue, που ειδικεύεται στις αποτιμήσεις ποντοπόρων.
Πρόκειται για παραγγελίες που έγιναν τα τελευταία λίγα χρόνια, οπότε και οι τιμές στα ναυπηγεία, ανά την υφήλιο, είχαν ήδη αρχίσει να υποχωρούν σημαντικά. Το στοίχημα ελήφθη στη βάση της εκτίμησης ότι οι τιμές βρίσκονται πλέον σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα και η προσδοκία είναι πως όταν «πέσουν στο νερό» τα νεότευκτα, οι ναύλοι που εισπράττουν θα καλύπτουν λειτουργικά και χρηματοοικονομικά κόστη.
Το μεγαλύτερο μέρος των ελληνικών παραγγελιών, που...
 συνέχεια
...υλοποιούνται κυρίως την επόμενη τριετία, αφορά δεξαμενόπλοια. Ειδικότερα, την περίοδο 2017-2019 έχουν συμβολαιοποιηθεί παραδόσεις δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου και διυλισμένων προϊόντων αξίας 7,411 δισ. δολ. Επιπλέον 5,350 δισ. είναι η αξία του ελληνικού βιβλίου παραγγελιών δεξαμενόπλοιων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και άλλα 1,221 δισ. αφορούν δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγραερίου (LPG). Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν παραγγελθεί από ελληνικά συμφέροντα και παραδίδονται έως και το 2019 αποτιμώνται σε άλλα 1,29 δισ, ενώ στα 2,436 δισ. ανέρχεται η αξία των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην.
Το εύρος και το βάθος στης κρίσης στην ποντοπόρο, μετά τα ιστορικά υψηλά του 2008, είναι τέτοια που έχουν συμπαρασύρει στη χρεοκοπία από μικρές μονοβάπορες ναυτιλιακές έως διεθνείς κολοσσούς, όπως η Hanjin Shipping. Ομως η κρίση αυτή έχει δημιουργήσει και ευκαιρίες για όσους διαθέτουν τη ρευστότητα και την πρόσβαση σε χρηματοδότηση αλλά και την υπομονή και τη διάθεση να χρηματοδοτούν ενίοτε ζημίες έως ότου έλθει η ανάκαμψη.
Μεγάλες υποχωρήσεις
Η αξία των μεγάλων φορτηγών Capesize, χωρητικότητας 180.000 dwt, από το 2010 έως σήμερα, έχει υποχωρήσει κατά 71%, σύμφωνα με τη VesselsValue, ενώ των μικρότερων Handysize κατά 81%. Στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων οι αξίες έχουν υποχωρήσει στο ίδιο διάστημα από 71% για μικρότερα πλοία (feeder max 7.500 TEU) έως και 75% για μεγαλύτερα Post Panamax.
Αλλά και στα δεξαμενόπλοια, των οποίων η ναυλαγορά «πάει» καλύτερα από ό,τι αυτή των φορτηγών και των containerships, η πτώση των αξίων είναι μεγάλη:

Ολόκληρο τό άρθρο τής ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ :    ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.