Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2018

Γιά τό σοβαρό ναυτικό ατύχημα στο λιμάνι του Αγίου Κηρύκου...

ΠΕΝΕΝ: Να επανέλθει το «απαγορευτικό» απόπλου
Θαλασσοταραχή
MOTIONTEAM/ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ
  Το σοβαρό ναυτικό ατύχημα που συνέβη τα ξημερώματα 26/1/2018 στο λιμάνι του Αγίου Κηρύκου στην Ικαρία, όταν κατά τη διαδικασία απόπλου του επιβατηγού-οχηματαγωγού «Νήσος Μύκονος», ένας 52χρονος ναύτης, μέλος του πληρώματος του πλοίου, χτυπήθηκε στα πόδια σοβαρά από κάβο, ο οποίος έσπασε λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή, ξαναφέρνει στην επιφάνεια το πολύ σοβαρό θέμα του «απαγορευτικού» απόπλου.
Το ναυτεργατικό σωματείο ΠΕΝΕΝ, με ανακοίνωσή του αναφέρει ότι ο ναυτικός έχασε το ένα πόδι του και τραυματίστηκε σοβαρά στο δεύτερο, μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο στην Αθήνα όπου και νοσηλεύεται.
Κάνει γνωστό ότι...
συνέχεια
...την ημέρα εκείνη στην περιοχή έπνεαν άνεμοι έντασης 8 και τοπικά 9 Μποφόρ, ο αριθμός των καβοδετών ήταν ανεπαρκής στον χώρο του λιμανιού, ενώ με εντολή της εταιρείας και με τη σύμφωνη γνώμη του πλοιάρχου, το πλοίο επιχείρησε να αποπλεύσει, ενώ στο λιμάνι επικρατούσαν θυελλώδεις άνεμοι, γεγονός που συνετέλεσε τα μέγιστα στο ναυτικό ατύχημα. Σχετικά με τον κάβο που έσπασε, αυτός ελέγχεται από τις τοπικές εισαγγελικές και λιμενικές αρχές, για να διαπιστωθεί η καταλληλότητά του ή όχι.
Με βάση τις παραπάνω διαπιστώσεις, η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ θεωρεί ότι η νομοθεσία που εφαρμόζεται σχετικά με το απαγορευτικό λόγω καιρικών συνθηκών, που στην ουσία η εμπλεκόμενη εταιρεία (πλοίαρχος) αποφασίζει ή όχι τον απόπλου του πλοίου, συνιστά τον υπ’ αριθμό 1 κίνδυνο για την ασφάλεια των ναυτεργατών, των επιβατών και των ίδιων των πλοίων.
Ζητά να επανέλθει το απαγορευτικό χωρίς αστερίσκους, υποσημειώσεις και σε καμιά περίπτωση να μην επιτρέπεται η άρση του απαγορευτικού, όπως ίσχυε και κατά το παρελθόν, και να επανδρωθούν και να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες στα λιμάνια με επαρκή αριθμό καβοδετών.
Υπενθυμίζει τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στα λιμάνια της χώρας, που σε συνδυασμό με τις άσχημες καιρικές συνθήκες αποτελούν κίνδυνο-θάνατο για τους ναυτεργάτες που εμπλέκονται με την πρόσδεση των πλοίων και, όπως λένε, ένα τέτοιο λιμάνι είναι και αυτό του Αγίου Κηρύκου Ικαρίας. Σημειώνει ότι η βελτίωση και η αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων και των λιμανιών είναι η αναγκαία συνθήκη προκειμένου αυτά να παρέχουν τους όρους για ασφαλή προσέγγιση και πρόσδεση των πλοίων.
Επισημαίνει ότι πρέπει να αντιμετωπιστούν οι συστηματικές παραβιάσεις της νομοθεσίας, τα εξοντωτικά και επιβαρημένα ωράρια εργασίας, η υπερκόπωση και η εντατικοποίηση της δουλειάς που είναι καθημερινό φαινόμενο σε πολλά πλοία της ακτοπλοΐας και πολλές φορές αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για την πρόκληση ατυχημάτων.
Χριστίνα Παπασταθοπούλου
01.02.2018
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
                      efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.