Η κοινή ανακοίνωση των υπουργών Παιδείας και Τουρισμού για την τουριστική εκπαίδευση περιέχει μια ελπιδοφόρο υπόσχεση για αναβάθμιση, αλλά και κάποια μεγαληγορία σχετικά με ίδρυση ξενόγλωσσων σχολών για προσέλκυση αλλοδαπών σπουδαστών.
Ας περιμένουν τα ξενόγλωσσα. Οι υπουργοί κ. Κεφαλογιάννη και Λοβέρδος ας φροντίσουν πρώτα να διασώσουν τις υπάρχουσες Ανώτερες Σχολές Τουρισμού σε Ρόδο και Κρήτη, οι οποίες υποφέρουν από έλλειψη διδακτικού προσωπικού και εγκατάλειψη υποδομών, από γήρανση και αστοργία. Διότι τα τελευταία χρόνια η εκπαίδευση υποβαθμίζεται, αντί να ακολουθεί την ανοδική πορεία του τουρισμού.Ειδικότερα, η Σχολή της Ρόδου, ιδρυθείσα το 1956 με πρότυπο την περίφημη ξενοδοχειακή σχολή της Λωζάννης, έχει προσφέρει αποφασιστικά στη στελέχωση του ελληνικού τουρισμού· οι περισσότεροι διευθυντές ξενοδοχείων έχουν αποφοιτήσει από εκεί. Τα τελευταία χρόνια η Σχολή παρακμάζει: το παραδοσιακό οικοτροφείο, στο οποίο γινόταν και πρακτική άσκηση, δεν λειτουργεί πια, ενώ κλειστές παραμένουν και όλες οι εγκαταστάσεις μαγειρικής - ζαχαροπλαστικής. Αιτία: έλλειψη κονδυλίων, αλλά και αβελτηρία. Ετσι μαγειρική, εστιατορική και ξενοδοχειακή τέχνη διδάσκεται επί χάρτου... Οι σπουδαστές περιμένουν τη θερινή άσκηση σε ξενοδοχείο, για να δουν πώς λειτουργεί μια επαγγελματική κουζίνα και πώς φτιάχνεται η ομελέτα. Παρότι δε η εισαγωγή γίνεται με Πανελλαδικές, λόγω ιδιόμορφου προγράμματος το πτυχίο δεν είναι ισότιμο με ΤΕΙ.
Γιατί ένα κράτος που στηρίζεται στον τουρισμό δεν έχει σταθερή και συνεπή πολιτική εκπαίδευσης στελεχών; Οι πάλαι ποτέ διαλάμψασες ανώτερες σχολές τουρισμού φθίνουν, τα τουριστικά τμήματα των ΤΕΙ συγχωνεύθηκαν ως ειδικότητα μες στα οικονομικά, και σε ανώτατο επίπεδο υπάρχει μόνο ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Τα ιδιωτικά ΙΕΚ δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τις ανώτερες και ανώτατες σχολές.
Οι υπουργοί ας κάνουν μια αυτοψία στους τόπους εκπαίδευσης. Θα μάθουν πολλά, πολλά περισσότερα απ’ όσα μαθαίνουν στις διεθνείς εκθέσεις και τις συσκέψεις.