Ειδήσεις καί σχόλια τής ημέρας. Τά ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν τόν συντάκτη τους, χωρίς νά συμπίπτουν κατ' ανάγκη μέ τήν άποψη πού έχει η "Νέα Μύκονος". ................................... επικοινωνία : neamykonos@gmail.com
Σάββατο 16 Μαΐου 2015
Χρεωκοπία...
Η', με άλλες λέξεις, "φτάσαμε στο απροχώρητο"...
Αν δεν πληρώσουμε τις δόσεις πάμε σε χρεωκοπία, λέει ο Τόμσεν. Η΄, τουλάχιστον, αυτό προκύπτει από μια συγκεκριμένη φράση του.
Ο Μιχάλης Ιγνατίου, που είναι ακριβής σε αυτά που λεει, και παρεξηγήθηκε οταν τον διέκοπτε με σχόλια της η παρουσιάστρια, Μαρία Σαράφογλου, λέγοντας της, "εγω δεν ημουν και δεν είμαι απολογητής του Ταμείου. Απλά μεταφέρω τι λένε από δω", υπογράμμισε πως: Ο...
κ. Τομσεν δεν χρησιμοποίησε τη λέξη χρεωκοπία. Αλλά παρεμφερή έκφραση του τύπου "τα πράγματα οδηγούνται στο απροχώρητο".
Οσον αφορά το έγγραφο (που στηριζόταν σε ενημέρωση που 'χε κάνει ο Τόμσεν την Πέμπτη και τα κύρια σημεία του παρουσίασε χθες ο Ιγνατίου), η κατάσταση της χώρας μας, περιγράφεται ως δραματική. Και κατά το Ταμείο, δεν θα χουμε λεφτά τον Ιούνιο...
Λογάριθμοι...
...και λοταρίες...
Φοροπακέτο, με 15 άρθρα σε 19 σελίδες.
Στα νησιά του Αιγαίου (από 4.100 κατοίκους και πάνω) θα μπαίνει φόρος 3% επί του τζίρου. Φόρος διανυκτέρευσης, φόρος πολυτελείας, φόρος στο εμπόριο, λοταρία (για τυχερούς νομοταγείς πολίτες) και πληρωμές με...
πλαστικό χρήμα, για συναλλαγές από 70 ευρώ και άνω.
Μέσα στο φοροπακέτο και ο φόρος πολυτελείας. Για το ΦΠΑ, οπως είπε ο οικονομικός συντακτης του ΜΕGΑ, Γιώργος Παππούς, ακόμη δεν έχουμε πληροφορίες...
Αριστερά δώρα σε φοροφυγάδες
ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΤΣΙΧΛΙΑΣ
Η ρύθμιση που ψήφισε το ελληνικό Κοινοβούλιο για τις οφειλές προς την εφορία περιείχε και κάτι τουλάχιστον περίεργο, αν όχι σκανδαλώδες: οι μεγαλοοφειλέτες, αυτοί δηλαδή που χρωστούν εκατομμύρια, αντιμετωπίζονται με τον ίδιο ευνοϊκό τρόπο, και ως προς τα πρόστιμα και ως προς τις εκπτώσεις, με τους μικρούς οφειλέτες. Το αίτημα να τεθούν προϋποθέσεις όσον αφορά τη γενικότερη περιουσιακή κατάσταση αυτών των οφειλετών, προκειμένου να αποκλεισθούν απατεώνες που ενώ διαθέτουν περιουσία δεν πληρώνουν και στο τέλος ευνοούνται, δεν εισακούσθηκε από την κυβέρνηση προκαλώντας αλγεινή εντύπωση. Αυτή ήταν μια πράξη της αριστερής, όπως της αρέσει να αυτοαποκαλείται, κυβερνήσεως, αλλά πολύ σύντομα είχαμε και μια παρόμοιας λογικής, σκέψη αυτή τη φορά, για ένα άλλο κρίσιμο θέμα.
Απασχόλησε σε κορυφαίο επίπεδο λοιπόν την κυβέρνηση ποια θα ήταν η κατάλληλη νομοθετική πρωτοβουλία, ποιο θα ήταν το φόβητρο και ποιο το κίνητρο, έτσι ώστε να έρθουν στα ταμεία του κράτους χρήματα από τα δισεκατομμύρια που δεν φορολογήθηκαν ποτέ τα τελευταία χρόνια. Εισοδήματα που αποταμιεύτηκαν κατ’ αρχήν σε ελληνικές τράπεζες και εν συνεχεία ταξίδεψαν στα πέρατα του κόσμου για να επενδυθούν ή απλώς να περιμένουν κάποια ευκαιρία... Διοχετεύθηκε λοιπόν στα μέσα ενημέρωσης μια ιδέα, η οποία είναι δέκα φορές πιο σκανδαλώδης από αυτή του νόμου Βαλαβάνη: όσοι φοροφυγάδες εμφανιστούν αυτοβούλως να δηλώσουν τα αποκρυφθέντα εισοδήματα, όχι μόνο απαλλάσσονται από ποινικές ευθύνες, όχι μόνο δεν πληρώνουν πρόστιμα, αλλά αντί για τον νόμιμο φόρο του 45%, θα πληρώσουν μόνο 15%! Αντί για ισονομία και δικαιοσύνη, η κυβέρνηση σκέφτεται να προσφέρει ένα φτηνό ξέπλυμα σε μεγαλοφοροφυγάδες.
Και επειδή η μοίρα του ΣΥΡΙΖΑ μάς απασχολεί ελάχιστα σε σχέση με την τύχη της πατρίδας, εάν η σκέψη επικρατήσει και μετουσιωθεί σε πρόταση νόμου, θα πρόκειται για θεσμική ενθάρρυνση της ανομίας, για θανάσιμο χτύπημα στην αξιοπιστία της πολιτικής. Σε όλο τον σοβαρό κόσμο η σύλληψη της συντελεσθείσης φοροδιαφυγής πραγματοποιείται με έναν τρόπο: έλεγχος, απειλή στέρησης ελευθερίας, κατασχέσεις. Μόλις πέσουν τα δύο-τρία πρώτα κεφάλια, σχηματίζονται ουρές... Ολα τα άλλα είναι ατελέσφορα και σκανδαλώδη.
Έντυπη "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
Η ρύθμιση που ψήφισε το ελληνικό Κοινοβούλιο για τις οφειλές προς την εφορία περιείχε και κάτι τουλάχιστον περίεργο, αν όχι σκανδαλώδες: οι μεγαλοοφειλέτες, αυτοί δηλαδή που χρωστούν εκατομμύρια, αντιμετωπίζονται με τον ίδιο ευνοϊκό τρόπο, και ως προς τα πρόστιμα και ως προς τις εκπτώσεις, με τους μικρούς οφειλέτες. Το αίτημα να τεθούν προϋποθέσεις όσον αφορά τη γενικότερη περιουσιακή κατάσταση αυτών των οφειλετών, προκειμένου να αποκλεισθούν απατεώνες που ενώ διαθέτουν περιουσία δεν πληρώνουν και στο τέλος ευνοούνται, δεν εισακούσθηκε από την κυβέρνηση προκαλώντας αλγεινή εντύπωση. Αυτή ήταν μια πράξη της αριστερής, όπως της αρέσει να αυτοαποκαλείται, κυβερνήσεως, αλλά πολύ σύντομα είχαμε και μια παρόμοιας λογικής, σκέψη αυτή τη φορά, για ένα άλλο κρίσιμο θέμα.
Απασχόλησε σε κορυφαίο επίπεδο λοιπόν την κυβέρνηση ποια θα ήταν η κατάλληλη νομοθετική πρωτοβουλία, ποιο θα ήταν το φόβητρο και ποιο το κίνητρο, έτσι ώστε να έρθουν στα ταμεία του κράτους χρήματα από τα δισεκατομμύρια που δεν φορολογήθηκαν ποτέ τα τελευταία χρόνια. Εισοδήματα που αποταμιεύτηκαν κατ’ αρχήν σε ελληνικές τράπεζες και εν συνεχεία ταξίδεψαν στα πέρατα του κόσμου για να επενδυθούν ή απλώς να περιμένουν κάποια ευκαιρία... Διοχετεύθηκε λοιπόν στα μέσα ενημέρωσης μια ιδέα, η οποία είναι δέκα φορές πιο σκανδαλώδης από αυτή του νόμου Βαλαβάνη: όσοι φοροφυγάδες εμφανιστούν αυτοβούλως να δηλώσουν τα αποκρυφθέντα εισοδήματα, όχι μόνο απαλλάσσονται από ποινικές ευθύνες, όχι μόνο δεν πληρώνουν πρόστιμα, αλλά αντί για τον νόμιμο φόρο του 45%, θα πληρώσουν μόνο 15%! Αντί για ισονομία και δικαιοσύνη, η κυβέρνηση σκέφτεται να προσφέρει ένα φτηνό ξέπλυμα σε μεγαλοφοροφυγάδες.
Και επειδή η μοίρα του ΣΥΡΙΖΑ μάς απασχολεί ελάχιστα σε σχέση με την τύχη της πατρίδας, εάν η σκέψη επικρατήσει και μετουσιωθεί σε πρόταση νόμου, θα πρόκειται για θεσμική ενθάρρυνση της ανομίας, για θανάσιμο χτύπημα στην αξιοπιστία της πολιτικής. Σε όλο τον σοβαρό κόσμο η σύλληψη της συντελεσθείσης φοροδιαφυγής πραγματοποιείται με έναν τρόπο: έλεγχος, απειλή στέρησης ελευθερίας, κατασχέσεις. Μόλις πέσουν τα δύο-τρία πρώτα κεφάλια, σχηματίζονται ουρές... Ολα τα άλλα είναι ατελέσφορα και σκανδαλώδη.
Έντυπη "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
Οι μετανάστες μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης...
Τα ΜΜΕ έχουν ήδη στρέψει τους προβολείς τους μακριά από τη Σικελία...
Αν
και δεν έχει περάσει ούτε ένας μήνας από τότε που εκατοντάδες
μετανάστες έχασαν τη ζωή τους στην προσπάθειά τους να φθάσουν στις ακτές
της Ιταλίας και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης έχουν ήδη στρέψει τους
προβολείς τους μακριά από τη Σικελία, το... νότιο τμήμα της Ιταλίας και κύρια πύλη εισόδου προς την Ευρώπη.
Στις
3 Μαΐου, 300 άνθρωποι έφτασαν στο λιμάνι της Augusta, στην επαρχία των
Συρακουσών. Ανάμεσά τους, ο 19χρονος Άχμεντ και 22χρονος Μοχάμεντ. Και
οι δύο προέρχονται από τη Σομαλία αλλά συναντήθηκαν στη Λιβύη όπου
εργάζονταν για αρκετούς μήνες, προκειμένου να εξοικονομήσουν αρκετά
χρήματα για να πληρώσουν τους λαθρέμπορους που οργανώνουν την μετακίνηση
μεταναστών σε όλη τη Μεσόγειο.
Ο
Άχμεντ και ο Μοχάμεντ φιλοξενούνται τώρα σε ένα από τα κέντρα πρώτης
βοήθειας και υποδοχής των Συρακουσών, αλλά δεν σχεδιάζουν να παραμείνουν
στην Ιταλία για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ο Άχμεντ θέλει να πάει στο
Βέλγιο, όπου ζουν ήδη κάποιοι συγγενείς του, ενώ ο Μοχάμεντ ελπίζει να
συνεχίσει το ταξίδι του προς τη Γερμανία.
Όπως
δήλωσαν στο Inter Press Service, το να διασχίσουν τη Μεσόγειο ήταν μια
τρομακτική εμπειρία, αλλά φαίνεται να έχουν αφήσει πίσω τους όλους τους
εφιάλτες και τα μάτια τους είναι γεμάτα από ελπίδα για το μέλλον.
«Αυτό
ταξίδι ήταν το πιο δύσκολο πράγμα που έχω κάνει ποτέ στη ζωή μου, αλλά
είμαι εδώ, είμαι καλά και ελπίζω σε καλύτερες μέρες», αναφέρει
χαρακτηριστικά ο Μοχάμεντ.
Ο
Αχμέτ ελπίζει να σπουδάσει στην Ευρώπη και να γίνει γιατρός. Πριν φύγει
από τη Λιβύη, είχε ακούσει για την πρόσφατη τραγωδία των μεταναστών που
έχασαν τη ζωή τους, αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε τον επειδή, όπως λέει,
οι κίνδυνοι στη Σομαλία είναι μεγαλύτεροι από ό, τι στις βάρκες.
Αναφερόμενος
στα μελλοντικά μεταναστευτικά κύματα, ένας καραμπινιέρης δήλωσε στο
IPS: «Ο καιρός ήταν κακός αυτές τις μέρες, αλλά κοιτάξτε πόσο ήρεμη
είναι η θάλασσα σήμερα. Περιμένουμε ότι θα φτάσουν πολλοί περισσότεροι
μετανάστες».
Παρά
το γεγονός ότι, φέτος στην Ιταλία, έχουν ήδη φτάσει πάνω από 25.000
μετανάστες, πολλοί σημειώνουν ότι η πραγματική «εποχή της μετανάστευσης»
δεν έχει ξεκινήσει ακόμα. Εν τω μεταξύ, η Ευρωπαϊκή Ένωση αδυνατεί να
απαντήσει στα αίτημα του Νότου για βοήθεια.
Επί
του παρόντος, στη Μεσόγειος έχει οργανωθεί σχέδιο περιπολίας στο
πλαίσιο της επιχείρησης Triton, μια λειτουργία ασφάλειας των συνόρων που
διεξάγονται από τη Frontex, τον Οργανισμό διαχείρισης συνόρων της
Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία έχει ως στόχο να μην επιτρέπει την είσοδο
στους μετανάστες. Η επιχείρηση Triton ήρθε να αντικαταστήσει τη Mare
Nostrum, μια πρωτοβουλία με ευρύτερο ποσοστό διάσωσης.
Κατά
τη διάρκεια της έκτακτης ευρωπαϊκής συνόδου κορυφής για την κρίση των
προσφύγων στη Μεσόγειο που πραγματοποιήθηκε στις 23η Απριλίου, οι ηγέτες
συμφώνησαν να τριπλασιάσουν τους πόρους για τις επιχειρήσεις διάσωσης
στη Μεσόγειο, αλλά αυτό απέχει πολύ από το μια συντονισμένη και
ανθρωπιστική «ευρωπαϊκή λύση» στην κρίση του μεταναστευτικού.
Σύμφωνα
με την υπεύθυνη τύπου της Frontex στην Κατάνια, Ewa Moncure, το νέο
πρόγραμμα προσφέρει περισσότερες βάρκες με μεγαλύτερη χωρητικότητα,
καθώς και έγκαιρη ανίχνευση από αεροπλάνα, με σκοπό να ενισχυθεί η
δυνατότητα διάσωσης περισσότερων ανθρώπων.
«Αλλά
ακόμη και με τις καλύτερες προσπάθειες, κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί
ότι θα βρεθούν την κατάλληλη στιγμή και ότι οι υπηρεσίες διάσωσης θα
σώσουν τους πάντες , καθώς οι άνθρωποι που επιβαίνουν σε αυτά τα πλοία
δεν έχουν εξοπλισμό ασφαλείας ούτε αρκετό νερό», τονίζει η Ewa Moncure.
Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο, ΕΔΩ...
Tό -τέως- μονοπάτι μέ τίς λεύκες...
...τό φαρδύνανε, τό ασφαλτοστρώσανε καί έγινε :"ο δρόμος μέ τίς Λεύκες". Ποιός ξέρει τί νούμερο...
Τό μόνο γνωστό είναι ότι από 'δώ περνάνε, οι διαπραγματευόμενοι, πηγαίνοντας κατά 'κεί μέ τ' αυτοκίνητα τους, έχοντας τόν "οβολό" στό στόμα...
Μέ τ' αυτοκίνητά τους;
Τσ, τσ,τσ! Γιά φαντάσου!
Αποξήρανε τήν Αχερουσία, κατήργησε καί τή βάρκα...
Γιά δές εκμοντερνισμός...
Πολύ trendy ο μαστρο-Χάρος...
Τό μόνο γνωστό είναι ότι από 'δώ περνάνε, οι διαπραγματευόμενοι, πηγαίνοντας κατά 'κεί μέ τ' αυτοκίνητα τους, έχοντας τόν "οβολό" στό στόμα...
Μέ τ' αυτοκίνητά τους;
Τσ, τσ,τσ! Γιά φαντάσου!
Αποξήρανε τήν Αχερουσία, κατήργησε καί τή βάρκα...
Γιά δές εκμοντερνισμός...
Πολύ trendy ο μαστρο-Χάρος...
Ντιζελοκίνητα 6 στα 10 οχήματα που πωλήθηκαν το 2014 στην Ελλάδα
Το
64% των καινούργιων Ι.Χ. αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το 2014 στην Ελλάδα
κινούνται με diesel. Πρόκειται για ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην
Ε.Ε., με τον μέσο όρο να κινείται στο 53%. Σχεδόν απόλυτη ήταν πέρυσι η
κυριαρχία των ντιζελοκίνητων στα φορτηγά τύπου βαν στην Ε.Ε., με το 97%
των πωλήσεων νέων οχημάτων να ανήκει σε αυτή την κατηγορία.
Με δύο νέες εκθέσεις του, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος (European Environmental Agency) δείχνει τη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποτέλεσμα της πίεσης που άσκησαν οι κοινοτικές πολιτικές εδώ και μια δεκαετία. Οσον αφορά στα Ι.Χ. οχήματα, το 2014 καταχωρίσθηκαν 12,5 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα, με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν αύξηση για πρώτη φορά από το 2007. Οι μόνες χώρες στις οποίες οι πωλήσεις μειώθηκαν ήταν η Αυστρία, το Βέλγιο και η Ολλανδία. Στην Ελλάδα το 2014 καταχωρίσθηκαν 70.628 καινούργια οχήματα και στην Κύπρο 8.138.
Ως οικονομικότερα στην κατανάλωση, τα οχήματα που κινούνται με diesel κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος. Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος, το 53% των οχημάτων που πωλήθηκαν πέρυσι στην Ε.Ε. κινούνται με diesel. Τα μεγαλύτερα ποσοστά στις πωλήσεις είχαν τα ντιζελοκίνητα οχήματα στην Ιρλανδία (74%), το Λουξεμβούργο (72%), την Πορτογαλία (71%), την Ισπανία (66%), τη Γαλλία και την Ελλάδα (64%).
Η έκθεση χαιρετίζει τη βελτίωση των επιδόσεων των νέων οχημάτων: τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το 2014 στην Ε.Ε. εκπέμπουν 2,6% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από το 2013. Ο μέσος όρος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από νέα οχήματα που πωλήθηκαν πέρυσι ήταν 123,4 γρ. ανά χιλιόμετρο, δηλαδή χαμηλότερος από το όριο των 130 γρ./χλμ. που έχει τεθεί για το 2015.
Να σημειωθεί ότι το 2014 κυκλοφόρησαν και 32.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα σε όλη την Ευρώπη, τα περισσότερα στη Γαλλία (10.700) και τη Γερμανία (8.500). Ωστόσο παραμένουν μόλις στο 0,3% των συνολικών πωλήσεων.
Βελτιωμένη κατά 2,4% είναι η ενεργειακή αποδοτικότητα και των νέων φορτηγών τύπου βαν που πωλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ενωση το 2014. Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, το 2014 κυκλοφόρησαν 1,4 εκατομμύρια νέα βαν σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση, με μέση εκπομπή 169,2 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, 4 γραμμάρια λιγότερο από εκείνα που πωλήθηκαν το 2013.
Ετσι βρίσκονται πλέον χαμηλότερα από τον στόχο του 2017 για κατανάλωση 175 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο.
Οπως επισημαίνει ο Οργανισμός, η αγορά των βαν στην Ε.Ε. αυξήθηκε κατά 18% το 2015. Η τάση αυτή εμφανίστηκε σε όλες τις χώρες πλην της Μάλτας και της Ολλανδίας. Περισσότερο από το 60% των νέων οχημάτων κυκλοφόρησε σε τρεις χώρες: τη Γαλλία (24%), τη Μεγάλη Βρετανία (21%) και τη Γερμανία (15%). Να σημειωθεί ότι η πλειονότητα των νέων βαν κινείται με diesel (97%).
kathimerini.gr
Με δύο νέες εκθέσεις του, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος (European Environmental Agency) δείχνει τη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποτέλεσμα της πίεσης που άσκησαν οι κοινοτικές πολιτικές εδώ και μια δεκαετία. Οσον αφορά στα Ι.Χ. οχήματα, το 2014 καταχωρίσθηκαν 12,5 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα, με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν αύξηση για πρώτη φορά από το 2007. Οι μόνες χώρες στις οποίες οι πωλήσεις μειώθηκαν ήταν η Αυστρία, το Βέλγιο και η Ολλανδία. Στην Ελλάδα το 2014 καταχωρίσθηκαν 70.628 καινούργια οχήματα και στην Κύπρο 8.138.
Ως οικονομικότερα στην κατανάλωση, τα οχήματα που κινούνται με diesel κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος. Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος, το 53% των οχημάτων που πωλήθηκαν πέρυσι στην Ε.Ε. κινούνται με diesel. Τα μεγαλύτερα ποσοστά στις πωλήσεις είχαν τα ντιζελοκίνητα οχήματα στην Ιρλανδία (74%), το Λουξεμβούργο (72%), την Πορτογαλία (71%), την Ισπανία (66%), τη Γαλλία και την Ελλάδα (64%).
Η έκθεση χαιρετίζει τη βελτίωση των επιδόσεων των νέων οχημάτων: τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το 2014 στην Ε.Ε. εκπέμπουν 2,6% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από το 2013. Ο μέσος όρος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από νέα οχήματα που πωλήθηκαν πέρυσι ήταν 123,4 γρ. ανά χιλιόμετρο, δηλαδή χαμηλότερος από το όριο των 130 γρ./χλμ. που έχει τεθεί για το 2015.
Να σημειωθεί ότι το 2014 κυκλοφόρησαν και 32.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα σε όλη την Ευρώπη, τα περισσότερα στη Γαλλία (10.700) και τη Γερμανία (8.500). Ωστόσο παραμένουν μόλις στο 0,3% των συνολικών πωλήσεων.
Βελτιωμένη κατά 2,4% είναι η ενεργειακή αποδοτικότητα και των νέων φορτηγών τύπου βαν που πωλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ενωση το 2014. Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, το 2014 κυκλοφόρησαν 1,4 εκατομμύρια νέα βαν σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση, με μέση εκπομπή 169,2 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, 4 γραμμάρια λιγότερο από εκείνα που πωλήθηκαν το 2013.
Ετσι βρίσκονται πλέον χαμηλότερα από τον στόχο του 2017 για κατανάλωση 175 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο.
Οπως επισημαίνει ο Οργανισμός, η αγορά των βαν στην Ε.Ε. αυξήθηκε κατά 18% το 2015. Η τάση αυτή εμφανίστηκε σε όλες τις χώρες πλην της Μάλτας και της Ολλανδίας. Περισσότερο από το 60% των νέων οχημάτων κυκλοφόρησε σε τρεις χώρες: τη Γαλλία (24%), τη Μεγάλη Βρετανία (21%) και τη Γερμανία (15%). Να σημειωθεί ότι η πλειονότητα των νέων βαν κινείται με diesel (97%).
kathimerini.gr
Εξημερώνοντας το θηρίο
Γιώργος Καρελιάς
Οσοι πιστεύουν ότι η μεγάλη δυσκολία της κυβέρνησης είναι να παρακάμψει τις αντιρρήσεις του Σόιμπλε και του Τόμσεν, ώστε να οδηγηθεί σε μια συμφωνία με τους δανειστές, πλανώνται. Όπως λέγαμε (εδώ) το μεγάλο εμπόδιο είναι τα «θηρία» εντός του ΣΥΡΙΖΑ και, ορισμένα, εντός του κυβερνητικού σχήματος.
Ας το εξηγήσουμε. Η πλευρά των δανειστών λέει σταθερά πάνω-κάτω τα ίδια. Ο,τι έλεγε και στην κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου, λέει και στην κυβέρνηση Τσίπρα-Καμένου. Δηλαδή, με μια φράση, «να τελειώνουμε με το προηγούμενο πρόγραμμα, για να καταβληθεί η δόση και να πάμε παρακάτω». Μάλιστα, σε αντίθεση με όσα λένε όσοι κοιμούνται και ξυπνούν με «συνωμοσίες» και «υπονομεύσεις» απέξω, οι ευρωπαίοι έχουν αμβλύνει αυτή τη θέση τους, αποδεχόμενοι τη νέα πραγματικότητα, που προέκυψε από τις εκλογές στην Ελλάδα.
Ετσι, όχι μόνο αποδέχτηκαν απαιτήσεις της νέας κυβέρνησης σε συμβολικό επίπεδο(μετονομασία της τρόικας κ.α), αλλά έχουν υποχωρήσει και επί της ουσίας. Γι’ αυτό και οι δύο πλευρές έχουν έρθει πολύ κοντά, τόσο ώστε οι γνωρίζοντες υπουργοί να θεωρούν σχεδόν βέβαιη τη συμφωνία(το είπε και ο αντιπρόεδρος κ. Δραγασάκης σε μια θορυβώδη κομματική συνεδρίαση). Στο μόνο που μένουν αμετακίνητοι οι ξένοι είναι η κάλυψη του δημοσιονομικού κενού, γι’ αυτό και ως πιθανότερη λύση φαίνεται η επώδυνη αύξηση συντελεστών του ΦΠΑ. Αλλά τι να κάνουμε; Όλα επώδυνα είναι. Αν δεν θέλεις να κόψει μισθούς και συντάξεις, θα βάλεις φόρους. Μαγικά κάνει μόνο ο Χουντίνι.
Εύλογο το ερώτημα: τότε γιατί η κυβέρνηση δεν κλείνει τη συμφωνία και το πάει από βδομάδα σε βδομάδα; Η απάντηση είναι πολύ απλή: διότι πρέπει να προηγηθεί η εξημέρωση του θηρίου. Η συμφωνία θα περιέχει και επαχθείς όρους, δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Δεν υπάρχει δανειστής που σκορπάει λεφτά. Αλλιώς θα ίσχυαν οι φαντασιώσεις ότι θα μας δανείσουν οι Ρώσοι, οι Κινέζοι και τώρα (ιδού η νέα ανακάλυψη) οι BRICS. Είναι σαν κάποιους του Παναθηναϊκού, που πίστευαν ότι θα φέρει πολλά εκατομμύρια ο γίγαντας Τσάκας ή σαν κάποιους άλλους ψεκασμένους, που είχαν πιστέψει στα 500 δισεκατομμύρια του Σώρρα.
Λοιπόν, ο Τσίπρας και το περί αυτόν στενό επιτελείο, που έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν στη συμφωνία, πρέπει να κουλαντρίσουν το εντός του ΣΥΡΙΖΑ θηρίο. Αυτό, δηλαδή, που είχαν φτιάξει όλοι μαζί προεκλογικά, με τις τερατολογίες και τις φαντασιώσεις που καλλιεργούσαν(ότι θα έσκιζαν τα Μνημόνια, ότι θα άλλαζαν την Ευρώπη με ανύπαρκτες συμμαχίες κ.α).
Και το θηρίο αυτό είναι ισχυρό. Απόδειξη όσα είδε κι άκουσε ο κ. Δραγασάκης στην κοινή συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ και του προεδρείου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του, στην οποία πήγε για να τους πει ότι επίκειται η συμφωνία. Εκεί αντιμετώπισε μια μικρή εξέγερση, πρωτοστατούσης της Ζωής, όπως καταγράφουν τα ρεπορτάζ.
Μάλιστα, η ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά τη λήξη της συνεδρίασης (εδώ) είναι διατυπωμένη σε πολεμικούς και ηρωϊκούς τόνους(«θα νικήσουμε»!), σε βαθμό που να αναρωτιέται κανείς αν έχουμε να κάνουμε με δύο κόσμους: έναν αυτόν του πρωθυπουργού και των βασικών υπουργών που ξέρουν τι γίνεται στη διαπραγμάτευση κι έναν άλλον, του κομματικού περίγυρου, που νομίζει ότι επίκειται η άλωση της Βαστίλης.
Βέβαια, αν προσέξει κανείς ποιοι μετέχουν σε αυτά τα όργανα (εδώ η σύνθεση της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ), μπορεί να πει ότι το πρόβλημα δεν είναι τόσο σημαντικό και ότι είναι στο χέρι του πρωθυπουργού να το καθαρίσει. Ετσι(πρέπει να) είναι. Υπάρχει, όμως, ένα «αλλά». Ο ΣΥΡΙΖΑ μοιάζει μεν με το ΠΑΣΟΚ του 1981 , όταν το κόμμα είχε ισχυρή επιρροή, αλλά ο κ. Τσίπρας δεν είναι Ανδρέας Παπανδρέου να πάρει πάνω του το παιχνίδι και να κάνει ό,τι πρέπει να κάνει ένας πρωθυπουργός και όχι ένας κομματάρχης.
Αυτό το παιχνίδι παίζεται αυτή τη στιγμή. Αν ο πρωθυπουργός επικρατήσει του κομματάρχη-αυτό φαίνεται- η εκκρεμότητα θα λήξει και η χώρα θα προσπαθήσει να πάει παρακάτω. Αλλιώς θα μπούμε σε άλλες ατραπούς, για τις οποίες ας αποφύγουμε να μιλήσουμε ακόμα.
protagon.gr
Οσοι πιστεύουν ότι η μεγάλη δυσκολία της κυβέρνησης είναι να παρακάμψει τις αντιρρήσεις του Σόιμπλε και του Τόμσεν, ώστε να οδηγηθεί σε μια συμφωνία με τους δανειστές, πλανώνται. Όπως λέγαμε (εδώ) το μεγάλο εμπόδιο είναι τα «θηρία» εντός του ΣΥΡΙΖΑ και, ορισμένα, εντός του κυβερνητικού σχήματος.
Ας το εξηγήσουμε. Η πλευρά των δανειστών λέει σταθερά πάνω-κάτω τα ίδια. Ο,τι έλεγε και στην κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου, λέει και στην κυβέρνηση Τσίπρα-Καμένου. Δηλαδή, με μια φράση, «να τελειώνουμε με το προηγούμενο πρόγραμμα, για να καταβληθεί η δόση και να πάμε παρακάτω». Μάλιστα, σε αντίθεση με όσα λένε όσοι κοιμούνται και ξυπνούν με «συνωμοσίες» και «υπονομεύσεις» απέξω, οι ευρωπαίοι έχουν αμβλύνει αυτή τη θέση τους, αποδεχόμενοι τη νέα πραγματικότητα, που προέκυψε από τις εκλογές στην Ελλάδα.
Ετσι, όχι μόνο αποδέχτηκαν απαιτήσεις της νέας κυβέρνησης σε συμβολικό επίπεδο(μετονομασία της τρόικας κ.α), αλλά έχουν υποχωρήσει και επί της ουσίας. Γι’ αυτό και οι δύο πλευρές έχουν έρθει πολύ κοντά, τόσο ώστε οι γνωρίζοντες υπουργοί να θεωρούν σχεδόν βέβαιη τη συμφωνία(το είπε και ο αντιπρόεδρος κ. Δραγασάκης σε μια θορυβώδη κομματική συνεδρίαση). Στο μόνο που μένουν αμετακίνητοι οι ξένοι είναι η κάλυψη του δημοσιονομικού κενού, γι’ αυτό και ως πιθανότερη λύση φαίνεται η επώδυνη αύξηση συντελεστών του ΦΠΑ. Αλλά τι να κάνουμε; Όλα επώδυνα είναι. Αν δεν θέλεις να κόψει μισθούς και συντάξεις, θα βάλεις φόρους. Μαγικά κάνει μόνο ο Χουντίνι.
Εύλογο το ερώτημα: τότε γιατί η κυβέρνηση δεν κλείνει τη συμφωνία και το πάει από βδομάδα σε βδομάδα; Η απάντηση είναι πολύ απλή: διότι πρέπει να προηγηθεί η εξημέρωση του θηρίου. Η συμφωνία θα περιέχει και επαχθείς όρους, δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Δεν υπάρχει δανειστής που σκορπάει λεφτά. Αλλιώς θα ίσχυαν οι φαντασιώσεις ότι θα μας δανείσουν οι Ρώσοι, οι Κινέζοι και τώρα (ιδού η νέα ανακάλυψη) οι BRICS. Είναι σαν κάποιους του Παναθηναϊκού, που πίστευαν ότι θα φέρει πολλά εκατομμύρια ο γίγαντας Τσάκας ή σαν κάποιους άλλους ψεκασμένους, που είχαν πιστέψει στα 500 δισεκατομμύρια του Σώρρα.
Λοιπόν, ο Τσίπρας και το περί αυτόν στενό επιτελείο, που έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν στη συμφωνία, πρέπει να κουλαντρίσουν το εντός του ΣΥΡΙΖΑ θηρίο. Αυτό, δηλαδή, που είχαν φτιάξει όλοι μαζί προεκλογικά, με τις τερατολογίες και τις φαντασιώσεις που καλλιεργούσαν(ότι θα έσκιζαν τα Μνημόνια, ότι θα άλλαζαν την Ευρώπη με ανύπαρκτες συμμαχίες κ.α).
Και το θηρίο αυτό είναι ισχυρό. Απόδειξη όσα είδε κι άκουσε ο κ. Δραγασάκης στην κοινή συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ και του προεδρείου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του, στην οποία πήγε για να τους πει ότι επίκειται η συμφωνία. Εκεί αντιμετώπισε μια μικρή εξέγερση, πρωτοστατούσης της Ζωής, όπως καταγράφουν τα ρεπορτάζ.
Μάλιστα, η ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά τη λήξη της συνεδρίασης (εδώ) είναι διατυπωμένη σε πολεμικούς και ηρωϊκούς τόνους(«θα νικήσουμε»!), σε βαθμό που να αναρωτιέται κανείς αν έχουμε να κάνουμε με δύο κόσμους: έναν αυτόν του πρωθυπουργού και των βασικών υπουργών που ξέρουν τι γίνεται στη διαπραγμάτευση κι έναν άλλον, του κομματικού περίγυρου, που νομίζει ότι επίκειται η άλωση της Βαστίλης.
Βέβαια, αν προσέξει κανείς ποιοι μετέχουν σε αυτά τα όργανα (εδώ η σύνθεση της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ), μπορεί να πει ότι το πρόβλημα δεν είναι τόσο σημαντικό και ότι είναι στο χέρι του πρωθυπουργού να το καθαρίσει. Ετσι(πρέπει να) είναι. Υπάρχει, όμως, ένα «αλλά». Ο ΣΥΡΙΖΑ μοιάζει μεν με το ΠΑΣΟΚ του 1981 , όταν το κόμμα είχε ισχυρή επιρροή, αλλά ο κ. Τσίπρας δεν είναι Ανδρέας Παπανδρέου να πάρει πάνω του το παιχνίδι και να κάνει ό,τι πρέπει να κάνει ένας πρωθυπουργός και όχι ένας κομματάρχης.
Αυτό το παιχνίδι παίζεται αυτή τη στιγμή. Αν ο πρωθυπουργός επικρατήσει του κομματάρχη-αυτό φαίνεται- η εκκρεμότητα θα λήξει και η χώρα θα προσπαθήσει να πάει παρακάτω. Αλλιώς θα μπούμε σε άλλες ατραπούς, για τις οποίες ας αποφύγουμε να μιλήσουμε ακόμα.
protagon.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)