Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

" Tageszeitung": Το θέατρο της χρεοκοπίας είναι σκηνοθετημένο...

Tageszeitung: Σκηνοθετημένη η χρεοκοπία για να κάνει μεταρρυθμίσεις η Ελλάδα
...για να κάνει μεταρρυθμίσεις η Ελλάδα...
«Οκτώ μέρες μέχρι τη χρεοκοπία της Ελλάδας, η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε, αυτή τη φορά πραγματικά», σημειώνει σε σχετικό της ρεπορτάζ η γερμανική Tageszeitung. 

«Οι Βρυξέλλες και πάλι στον...
πυρετό της Ελλάδας. Ενώ η χρεοκοπία που προαναγγελόταν επί εβδομάδες (…) δεν επήλθε ούτε το Πάσχα αλλά ούτε και την Πεντηκοστή, όλα τα βλέμματα στρέφονται τώρα στην 5η Ιουνίου». 

Στο άρθρο επισημαίνεται ότι στην πραγματικότητα υπάρχουν πολλές και διαφορετικές προθεσμίες για την Ελλάδα: την 30η Ιουνίου εκπνέει η παράταση που έχει δοθεί προκειμένου να επιτευχθεί συμφωνία στις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις. Στις 28 Απριλίου του 2054 η Ελλάδα θα καταβάλει την τελευταία δόση στο ευρωπαϊκό ταμείο διάσωσης. Μέχρι τότε, όπως επισημαίνει ο συντάκτης, θα υπάρξουν ακόμη πολλές εκπλήξεις. Και στην προκειμένη περίπτωση, σύμφωνα με την TAZ, υπάρχουν πολλές «δημιουργικές λύσεις». Η Ελλάδα θα μπορούσε να δώσει μια προκαταβολή στο ΔΝΤ και να επιμηκύνει τις διαπραγματεύσεις μέχρι το φθινόπωρο.

«Πολύ πιο εύκολα θα ήταν βέβαια τα πράγματα εάν η Ελλάδα λάμβανε επιτέλους την τελευταία δόση ύψους 7,2 δις ευρώ από το τρέχον πρόγραμμα (…) και να επέλθει επιτέλους ένα happy end. Διότι, σε αντίθεση με τα όσα ισχυρίζεται ο Σόιμπλε, ενδεχόμενη ελληνική χρεοκοπία δεν θα ήταν τόσο απροσδόκητη. Αντιθέτως θα ήταν μια πολιτική απόφαση: το μερίδιο του ΔΝΤ που δεν καταβάλλεται (από τη δόση των 7,2 δις) θα κατέληγε αμέσως και πάλι στο δανειστή, καθώς ο τελευταίος είναι παράλληλα και πιστωτής, όπως άλλωστε η ΕΚΤ και το ευρωπαϊκό ταμείο διάσωσης και κατ΄ επέκταση οι χώρες της ευρωζώνης. (…) Το θέατρο της χρεοκοπίας λοιπόν είναι σκηνοθετημένο προκειμένου να προχωρήσει η Ελλάδα σε μεταρρυθμίσεις. Το τέλος αυτού του θεάτρου θα αφαιρούσε από τους Σόιμπλε και ΣΙΑ το τελευταίο μέσο πίεσης, την απειλή του Grexit. Συνεπώς η αντίστροφη μέτρηση πρέπει να συνεχιστεί. Και εάν δεν επιτύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα, θα παραταθεί μέχρι και τον τελικό του 2054».

Deutsche Welle

Το φάντασμα της Δρέσδης...

Φωτισμένα μπαλόνια με τα προσωπα των ηγετών του G7 στη Δρέσδη
... πάνω από το G7...
Πριν από εβδομήντα χρόνια και μετά από 37 ώρες συνεχόμενων βομβαρδισμών από συμμαχικά αεροσκάφη που έριξαν περισσότερους από 4.000 τόνους βομβών, η Δρέσδη, μια μεσαιωνική πόλη της Γερμανίας, είχε μετατραπεί σε ερείπια και τουλάχιστον 25.000 άμαχοι κάτοικοί της είχαν χάσει τη ζωή τους.

Επρόκειτο για μία...
από τις πλέον αμφιλεγόμενες πράξεις του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο οποίος βρισκόταν ουσιαστικά στο τέλος του και μόνος στόχος της επίθεσης ήταν η ψυχολογική κάμψη του αντιπάλου. Πολλοί, ακόμα και σήμερα, μιλούν για ένα έγκλημα πολέμου, το οποίο, όμως, δεν καταγράφηκε ως τέτοιο, αφού την Ιστορία τη γράφουν πάντα οι νικητές.

Το ίδιο έγινε, άλλωστε, και με τη ρίψη των ατομικών βομβών από τους Αμερικανούς σε Χιροσίμα και Ναγκασάκι.

Τη Δρέσδη λοιπόν διάλεξαν αυτές τις μέρες οι ηγέτες του G7, των επτά ισχυρότερων οικονομιών του κόσμου –ΗΠΑ, Καναδάς, Γερμανία, Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία και Ιαπωνία– για τη σύνοδό τους, στην οποία παρευρίσκονται επίσης οι κορυφαίοι εκπρόσωποι των τραπεζιτών, όπως ο Μάριο Ντράγκι (ΕΚΤ) και ο Τζιμ Γιονγκ Κιμ (Παγκόσμια Τράπεζα), αλλά και άλλων ευαγών «θεσμών», όπως το ΔΝΤ, ο ΟΟΣΑ, το Γιούρογκρουπ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η επιλογή της συγκεκριμένης πόλης έχει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό, καθώς οι «νικητές» στον δρόμο της οικονομικής ανάπτυξης και της ιμπεριαλιστικής κυριαρχίας μαζεύονται για να κάνουν λογαριασμό.

Λοιπόν, έχουμε και λέμε: Το διεθνές σύστημα βασίζεται στο δίκαιο του ισχυρότερου, ο χρηματοπιστωτικός τομέας κυριαρχεί εξόφθαλμα πάνω στις κυβερνήσεις και οι ανισότητες έχουν προσλάβει εκρηκτικές διαστάσεις.

Σε επίπεδο δημοκρατίας, η συμμετοχή είναι ένα άδειο κέλυφος, με τις αποφάσεις να λαμβάνονται σε κλειστά κονκλάβια και εξωθεσμικούς παράγοντες.

Παράλληλα, το κοινωνικό κράτος (όπου εξακολουθεί να υφίσταται αυτή η έννοια) έχει μείνει ανάπηρο και κολοβό και οι μέρες του είναι μετρημένες.

Ο κοινωνικός πόλεμος δεν αφορά πλέον μόνο τον ανταγωνισμό μεταξύ των ισχυρών, αλλά, κυρίως, το εσωτερικό του κάθε κράτους, με τις κυβερνήσεις να κοινωνικοποιούν τις ζημιές και να ιδιωτικοποιούν τα κέρδη.

Σε αυτόν τον πόλεμο υπάρχουν τα πάντα: από παράπλευρες απώλειες (δικαιώματα και επίπεδο διαβίωσης της κοινωνικής πλειονότητας), ψυχολογικές επιχειρήσεις (από τα συστημικά ΜΜΕ), αντίποινα (όπως αυτά προς την Ελλάδα, που έκανε το λάθος να εκλέξει αριστερή κυβέρνηση), αλλά και δράσεις δολιοφθοράς (όπως η υπονόμευση της ρευστότητας μιας χώρας).

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, «αντικείμενο της συνάντησης στη Δρέσδη είναι η εξέταση της οικονομικής κατάστασης επτά χρόνια μετά την αρχή της κρίσης, η προσπάθεια για βιώσιμη ανάπτυξη στο περιβάλλον υπερχρέωσης των κρατών σε ολόκληρο τον κόσμο, αλλά και το ζήτημα της ρύθμισης των αγορών».

Η πραγματικότητα βέβαια είναι πως «επτά χρόνια μετά» οι υπεύθυνοι για την κρίση απολαμβάνουν υψηλότατους μισθούς και βρίσκονται ακόμα στις θέσεις τους, αν όχι σε ακόμα καλύτερες, ενώ οι κυβερνήσεις εξακολουθούν να χρηματοδοτούν και να στηρίζουν ακριβώς εκείνους τους θεσμούς που προκάλεσαν τις φούσκες και την κατάρρευση, δηλαδή τις τράπεζες.

Οσο για την κοινωνία; Απλώς Δρέσδη!
Τάσος Τσακίρογλου
efsyn.gr

Nέο Δ. Συμβούλιο στό Φεστιβάλ Αθηνών

Αλλαγές με ερωτηματικά στο Φεστιβάλ Αθηνών

ΟΛΓΑ ΣΕΛΛΑ
 Και χθες το μεσημέρι, από το υπουργείο Πολιτισμού ανακοινώθηκε άλλη μία αλλαγή Δ.Σ., αυτήν τη φορά του Φεστιβάλ Αθηνών. Η αλλαγή των μελών του Δ.Σ. του Φεστιβάλ Αθηνών (Φ.Α.), που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, αιφνιδίασε ακόμα και στενούς συνεργάτες του υπουργού, που όχι μόνο προχθές αλλά ούτε και χθες δεν μπορούσαν να ανατρέψουν την αίσθηση «εκκαθαρίσεων» στον χώρο του πολιτισμού. Υποστήριξαν μόνο, χλιαρά, ότι το παρόν Δ.Σ. έχει μια συνάφεια και μια ποιότητα.

Το νέο Συμβούλιο
Τα νέα μέλη του Δ.Σ. του Φεστιβάλ Αθηνών, που η θητεία τους λήγει τον Μάρτιο του 2015, όταν θα έληγε και των προηγούμενων δηλαδή, είναι τα ακόλουθα: Πρόεδρος παραμένει ο Γιώργος Λούκος. Αντιπρόεδρος ο δικηγόρος Γεώργιος Αντωνακόπουλος (στη θέση της Ηρας Ράλλη-Βαλσαμάκη). Νέα μέλη: η Καλλιόπη Σαρανταένα (υπάλληλος του ΥΠΟΠΑΙΘ) στη θέση της Μαγδαληνής Μπέλλα-Καλλιτσάντση. Ο αρχιμουσικός της Καμεράτας, Γιώργος Πέτρου, στη θέση της Σοφίας Στάικου. Η ηθοποιός Μάγια Λυμπεροπούλου στη θέση της Μαρίας Χατζηνάσιου. Η καθηγήτρια στο New York University Ελένη (Λιάνα) Θεοδωράτου στη θέση του Ελευθέριου Κουλιεράκη. Παραμένει ως μέλος ο Πολυχρόνης Πολυχρονόπουλος.

Πριν από την ανακοίνωση των ονομάτων, ουδείς από τα πρώην, πλέον, μέλη του Δ.Σ. είχε ενημερωθεί (από το υπουργείο παραδέχθηκαν την παράλειψη). Κάποιοι, δε, το έμαθαν από δημοσιογράφους. Ο Γιώργος Λούκος δήλωσε χθες στην «Κ» ότι το υπουργείο τον είχε ενημερώσει ότι θ’ αλλάξει το Δ.Σ., αλλά διευκρίνισε ότι ήταν πρωτοβουλία του υπουργείου και όχι δικό του αίτημα. Και συμπλήρωσε ότι οι δύο δικές του προτάσεις ήταν η Μάγια Λυμπεροπούλου και ο Γιώργος Πέτρου.

Πάντως, εκτός του ότι, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, κάποια από τα μέλη του Δ.Σ. προέρχονται από το περιβάλλον του υπουργού Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά, εντύπωση κάνει η εσωστρεφής κατεύθυνση των επιλογών. Οταν, μάλιστα, ο αν. υπουργός Πολιτισμού, στη φετινή συνέντευξη Τύπου του Φεστιβάλ, αναφέρθηκε με ενθουσιασμό στον τρόπο που το Φ.Α. συνέδεσε το ελληνικό κοινό με την τέχνη και τους καλλιτέχνες του κόσμου.

Ανατρέξαμε, λοιπόν, στη σύνθεση του πρώτου Δ.Σ. του Φεστιβάλ Αθηνών, όταν ανέλαβε για πρώτη φορά τα καθήκοντά του ο Γιώργος Λούκος: Αντιπρόεδρος Αγγελος Δεληβοριάς. Μέλη: Λουκάς Τσούκαλης, Νίκη Τζούδα, Vincent Baudriller (διευθυντής του Φεστιβάλ της Αβινιόν), Nigel Redden, Alistair Spalding. Οι δύο τελευταίοι, από Αμερική και Βρετανία, διοικούσαν σημαντικούς πολιτιστικούς οργανισμούς.

Η απλή κίνηση μιας αλλαγής Δ.Σ. γίνεται πρώτο θέμα όταν πιστοποιεί τη συνέχιση εσφαλμένων κινήσεων.

από kathimerini.gr

Του Γιάννη Καλαϊτζή

                                                                                              ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ

Προς ενιαία φορολόγηση ευρωπαϊκών εταιρειών

Προς ενιαία φορολόγηση ευρωπαϊκών εταιρειών


Η Ευρωπαϊκή Ενωση θα πιέσει τα κράτη-μέλη της να ευθυγραμμίσουν τη φορολογική βάση των επιχειρήσεων, σε μια προσπάθεια να αναμορφώσει μια πρόταση που εδώ και καιρό έχει μείνει στα χαρτιά. Σύμφωνα με το Bloomberg, η νέα πρόταση θα παρουσιαστεί στις 17 Ιουνίου.

Αν εγκριθεί, η Κομισιόν μέσα στους επόμενους 18 μήνες θα συμπεριλάβει τις υποχρεωτικές αλλαγές που θα διευκολύνουν μια κοινή φορολογική βάση για τις εταιρείες, καθυστερώντας παράλληλα κάθε προσπάθεια ενοποίησης στα κέρδη και στις ζημιές μακριά από τα εθνικά σύνορα.

Με αυτή την καθυστέρηση και μέχρι την τελική εφαρμογή οι ενδεχόμενες οικονομικές απώλειες θα μπορούν να μεταφερθούν και να συμψηφιστούν έναντι των τρεχουσών και μελλοντικών κερδών μόνο εντός της ίδιας χώρας.

Ο σκοπός της Κομισιόν είναι η φρεσκαρισμένη πρόταση να κερδίσει την υποστήριξη των 28 κρατών-μελών. Οι νέοι κανόνες πρέπει να υιοθετηθούν από όλους για να μπορέσουν να εφαρμοστούν.

«Η Κομισιόν δεν έχει σκοπό να προτείνει έναν κοινό ελάχιστο φορολογικό συντελεστή για τις επιχειρήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Θέλουμε να εξασφαλίσουμε αποτελεσματική φορολόγηση των κερδών στον τόπο που παράγονται» ανέφερε η εκπρόσωπος της ΕΕ Βανέσα Μοκ, προσθέτοντας πως «το σχέδιο του Ιουνίου θα συντελέσει αποφασιστικά στο να επιτευχθεί ο στόχος».

από tanea.gr

Χωρίς προβλήματα οι αεροπορικές μετακινήσεις παρά την απεργία



ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
Οι επιβάτες δεν αναμένεται να αντιμετωπίσουν προβλήματα στις πτήσεις τους με μοναδική εξαίρεση ορισμένες μικροκαθυστερήσεις που μπορεί να παρατηρηθούν σε κάποια από τα περιφερειακά αεροδρόμια, λόγω της αυξημένης κίνησης του τριημέρου.

Σκίτσο του Ανδρέα Πετρουλάκη (28.05.15)


Εθνική Συντονιστική Επιτροπή κρουαζιέρας ανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας...

3ο Posidonia Sea Tourism Forum: Ποια είναι τα εμπόδια για την απογείωση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας, Θεόδωρος Δρίτσας
Τη συγκρότηση Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής κρουαζιέρας τις επόμενες ημέρες ανήγγειλε ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας, Θεόδωρος Δρίτσας, μιλώντας, χθές, στο 3ο Posidonia Sea Tourism Forum στην Αθήνα, στο οποίο μετέχουν 800 ηγετικά στελέχη της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας και yachting. Όπως είπε, «η εν λόγω Επιτροπή θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη βελτίωση της υποδομής και του κανονιστικού πλαισίου που απαιτούνται για την αναβάθμιση του θαλάσσιου τουριστικού προϊόντος». 
Σύμφωνα με τον κ.Pierfrancesco Vago, Πρόεδρος της CLIA Europe, οι υφιστάμενες λιμενικές υποδομές, οι προκλήσεις του home-porting, οι συνεχείς και απρόβλεπτες αυξήσεις τιμών εισόδου στα διάφορα αξιοθέατα των προορισμών είναι τα κυριότερα εμπόδια για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Όπως τόνισε  «Ο κλάδος χρειάζεται ένα ανταγωνιστικό, σταθερό και αποδοτικό περιβάλλον, αλλά δυστυχώς τα εμπόδια είναι πολλά. Καλώ τις ελληνικές αρχές να δώσουν προτεραιότητα σε ένα πρόγραμμα ανάπτυξης λιμενικών υποδομών με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα περάτωσης και με αποδοτικές και βιώσιμες πηγές χρηματοδότησης».
Ο κ.Vago ανέφερε, επίσης, ότι πέρυσι ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρων άγγιξε τα 6 εκατομμύρια στην Ευρώπη, με το ένα εκατομμύριο εξ αυτών να προέρχονται από χώρες εκτός Ευρώπης, συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στην οικονομία της Γηραιάς Ηπείρου. Πρόσθεσε, δε, ότι το 2013 ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεισέφερε 40 δισ. ευρώ στην Ευρωπαϊκή οικονομία, εξασφαλίζοντας 340.000 θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με τον κ.Vago, τα άμεσα έσοδα από τον κλάδο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ανέρχονται στα 570 εκ. ευρώ, ενώ τα έμμεσα έσοδα ανέρχονται σε 1,4 δισ., εκ των οποίων το εν τρίτο εξασφαλίζουν 11.000 άμεσες θέσεις εργασίας.
Ο κ. Larry Pimentel, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Azamara Club Cruises, μοιράστηκε κάποια ενδιαφέροντα συμπεράσματα και χρήσιμες πληροφορίες μελέτης του Boston Consulting Group για τις σύγχρονες τάσεις που χαρακτηρίζουν την έννοια της πολυτέλειας στο χώρο της κρουαζιέρας και πώς αυτές εκλαμβάνονται από τους οικονομικά επιφανείς τουρίστες. Τόνισε ιδιαίτερα ότι η σταθερότητα μιας περιοχής αποτελεί πρωταρχικό κριτήριο για να την επιλέξουν οι εταιρείες κρουαζιέρας, καθότι σε διαφορετική περίπτωση δεν θα μπορέσουν να προωθήσουν την περιοχή στο εύπορο αγοραστικό κοινό τους.

δφγ
Η Αναπληρώτρια Υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά


Η Αναπληρώτρια Υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά άνοιξε τις εργασίες του συνεδρίου με μια σύντομη κεντρική ομιλία, με την οποία επεσήμανε το σπουδαίο ρόλο τον οποίο διαδραματίζει ο θαλάσσιος τουρισμός στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας: «Ο τουρισμός συμβάλλει στο 20% του ΑΕΠ της χώρας και εξασφαλίζει 750.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας. Επίκεντρο των προσπαθειών μας είναι η διεύρυνση της τουριστικής σεζόν στην Ελλάδα και ο κλάδος της κρουαζιέρας αποτελεί βασικό πυλώνα της εθνικής τουριστικής μας στρατηγικής. 
«Κύρια προτεραιότητά μας είναι η προσέλκυση επενδύσεων που δημιουργούν θέσεις εργασίας, συμβάλλοντας έτσι στην οικονομική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών. Το αρχιπέλαγος της Ελλάδας αποτελεί την καλύτερη διαφήμιση για τον κλάδο της κρουαζιέρας, χάρη στο μεγάλο αριθμό πλούσιων σε ιστορία και πολιτισμό λιμενικών προορισμών του, τα οποία χαρίζουν στην Ελλάδα απαράμιλλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που οφείλουμε να αξιοποιήσουμε προς όφελός μας.
Αυτή τη στιγμή γίνονται σοβαρές επενδύσεις στο θαλάσσιο τουρισμό και, σύμφωνα με πηγές του κλάδου, ήδη οι ενδείξεις για το 2015 είναι πολύ θετικές, καθώς μερικά από τα λιμάνια της Ελλάδας συγκαταλέγονται ανάμεσα στα πιο δημοφιλή της Ευρώπης από τις διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας».
Ο κ. Γεώργιος Γράτσος, Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, επανέλαβε τα κύρια ζητήματα που τορπιλίζουν την τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας, προσθέτοντας σε αυτά την έλλειψη απευθείας αεροπορικών συνδέσεων με τις Η.Π.Α. ως ένα από τα κυριότερα εμπόδια.
Ο κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, υπογράμμισε τη σπουδαία σημασία του τουρισμού για την ελληνική οικονομία: «Το 2014 η συμβολή του τουρισμού στις τοπικές επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα ανήλθε σε 14 δισ. ευρώ, ωστόσο μια πιθανή έξοδος της χώρας από το ευρώ θα σήμαινε το τέλος του ελληνικού τουρισμού. Για το λόγο αυτό, ζητούμε από τον κύριο Πρωθυπουργό να βρει μια λύση εντός της Ευρωζώνης. Από τη μεριά μας, δεσμευόμαστε να στηρίξουμε την ελληνική κυβέρνηση με την προϋπόθεση ότι ο συντελεστής ΦΠΑ για τις τουριστικές υπηρεσίες θα οριστεί στο 8%-10%, ούτως ώστε να μπορούμε να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί. Θα δεχόμασταν μια αύξηση του ΦΠΑ μερικών μονάδων, αλλά είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε αύξηση άνω των δέκα μονάδων, καθώς κάτι τέτοιο θα είχε σοβαρό αντίκτυπο στον τουριστικό τομέα και στις ευκαιρίες απασχόλησης. Αναλογιστείτε μόνο ότι οι ελληνικές μαρίνες έχουν ΦΠΑ 23%, τη στιγμή που οι τουρκικές μαρίνες έχουν μηδενικό ΦΠΑ!
«Για το 2015 υπολογίζουμε ότι θα δεχτούμε 25 εκατομμύρια επισκέψεις (παρά την πρόσφατη πτώση), αλλά βέβαια αυτός ο αριθμός εξαρτάται από την επίτευξη συμφωνίας με τους πιστωτές μας εντός της Ευρωζώνης. Ευελπιστούμε ότι, έως το 2021, θα έχουμε αγγίξει τα 19 δισ. σε έσοδα από τουριστικές υπηρεσίες, ωστόσο κάτι τέτοιο απαιτεί ετήσιες επενδύσεις ύψους 3,3 δισ. που θα συμβάλλουν στην αύξηση της ετήσιας συμβολής του τουρισμού στο ΑΕΠ 9% επιπλέον».
Στη συνεδρία που ακολούθησε, οι ομιλητές συζήτησαν μια σειρά ζητημάτων που άπτονται τόσο των επιπτώσεων της οικονομικής ύφεσης και των πολιτικών εξελίξεων στις αγορές κρουαζιέρας της Ευρώπης όσο και στις προκλήσεις που δημιουργούνται από τις ελλείψεις στις υποδομές για τα υπερμεγέθη κρουαζιερόπλοια.

Κρουαζιέρα : 40 δισ. ευρώ στην ευρωπαϊκή οικονομία // 340.000 θέσεις εργασίας!


MSC

Το 3ο Posidonia Sea Tourism Forum ολοκληρώθηκε χθες στην Αθήνα, με 800 ηγετικά στελέχη από τις παγκόσμιες βιομηχανίες κρουαζιέρας και yachting, σε ένα διήμερο συνέδριο μέσα από το οποίο δόθηκε η ευκαιρία να συζητηθούν μια σειρά ζητημάτων που αφορούν στις τρέχουσες προκλήσεις και στην προοπτική του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο.
δφγ
o κ. Pierfrancesco Vago
Πρόεδρος της CLIA Europe
 Σύμφωνα με τον Pierfrancesco Vago, Πρόεδρο της CLIA Europe, οι υφιστάμενες λιμενικές υποδομές, οι προκλήσεις του home-porting, οι συνεχείς και απρόβλεπτες αυξήσεις τιμών εισόδου στα διάφορα αξιοθέατα των προορισμών είναι τα κυριότερα εμπόδια για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ελλάδα.
Όπως τόνισε «Ο κλάδος χρειάζεται ένα ανταγωνιστικό, σταθερό και αποδοτικό περιβάλλον, αλλά δυστυχώς τα εμπόδια είναι πολλά. Καλώ τις ελληνικές αρχές να δώσουν προτεραιότητα σε ένα πρόγραμμα ανάπτυξης λιμενικών υποδομών με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα περάτωσης και με αποδοτικές και βιώσιμες πηγές χρηματοδότησης».
Ο κ. Vago ανέφερε, επίσης, ότι πέρυσι ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρων άγγιξε τα 6.000.000 στην Ευρώπη, με το ένα εκατομμύριο εξ αυτών να προέρχονται από χώρες εκτός Ευρώπης, συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στην οικονομία της Γηραιάς Ηπείρου. Πρόσθεσε, δε, ότι το 2013 ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεισέφερε 40 δισ. ευρώ στην ευρωπαϊκή οικονομία, εξασφαλίζοντας 340.000 θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με τον κ. Vago, τα άμεσα έσοδα από τον κλάδο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ανέρχονται στα 570 εκατ. ευρώ, ενώ τα έμμεσα έσοδα ανέρχονται σε 1,4 δισ., εκ των οποίων το εν τρίτο εξασφαλίζουν 11.000 άμεσες θέσεις εργασίας.
Η Edie Rodriguez, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Crystal Cruises, υπογράμμισε τον καθοριστικό ρόλο του διαδικτύου στον τρόπο επικοινωνίας και προβολής σε παγκόσμια κλίμακα των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων αυτής της περιοχής στο επιβατικό κοινό των μεγάλων αγορών κρουαζιερόπλοιων, όπως είναι η Βόρεια Αμερική, με οικονομικά αποδοτικό τρόπο.
Τόνισε ότι αποτελεί πρόβλημα για τις εταιρείες κρουαζιέρας να προωθήσουν μια συγκεκριμένη περιοχή σαν την Ανατολική Μεσόγειο, όταν το αγοραστικό τους κοινό δεν γνωρίζει την περιοχή αυτή.

Ολοκληρώθηκε χθές τό 3ο Posidonia Sea Tourism Forum στό Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών

Τροχοπέδη η έλλειψη λιμενικών υποδομών για την κρουαζιέρα
                                                                                          ***
Οι περιορισμένες αεροπορικές συνδέσεις με τις αγορές των Η.Π.Α. και της Κίνας εξανεμίζουν τις ελληνικές ελπίδες για την παρουσία υπερμεγεθών κρουαζιερόπλοιων στα πελάγη μας, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο 3ο Posidonia Sea Tourism Forum.
Posidonia Sea Tourism Forum: Τροχοπέδη η έλλειψη λιμενικών υποδομών για την κρουαζιέρα
                    
                     ***
Η Ελλάδα απέτυχε να επωφεληθεί από την αλματώδη ανάπτυξη της αγοράς κρουαζιέρας στην Ευρώπη, καθώς οι επενδύσεις στις απαιτούμενες λιμενικές υποδομές για τον ελλιμενισμό των κρουαζιερόπλοιων μειώθηκαν κατά 80% τοις εκατό στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, σύμφωνα με τους ειδικούς που συζητούν τις προοπτικές του θαλάσσιου τουρισμού για την Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο στο πλαίσιο του 3ου Posidonia Sea Tourism Forum που ολοκληρώθηκε, χθές Τετάρτη απόγευμα, στην Αθήνα.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ελάχιστα από τα 1.150 ελληνικά λιμάνια, τα περισσότερα εκ των οποίων με υποτυπώδεις υποδομές, διαθέτουν επαρκείς εγκαταστάσεις για να ελλιμενίσουν κρουαζιερόπλοια. Ακόμα σημαντικότερο, πολύ λίγα λιμάνια μπορούν να φιλοξενήσουν τα υπερμεγέθη πλοία των 4.000 επιβατών, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό καθότι από το 1996 οι εταιρείες κρουαζιέρας επενδύουν κυρίως σε πλοία αυτής της χωρητικότητας.
Και τη στιγμή που το λιμάνι του Πειραιά σχεδιάζει να προκηρύξει διαγωνισμό ύψους 136 εκατομμυρίων ευρώ με αντικείμενο την κατασκευή κρηπιδότοιχων και θέσεων αγκυροβολίας για τη φιλοξενία τριών κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς, η χώρα έχει πολλά να κάνει ακόμη για να αξιοποιήσει τα αδιαφιλονίκητα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα και να εδραιωθεί ως παγκόσμιος πόλος έλξης κρουαζιερόπλοιων.
«Τουρισμός σημαίνει Ελλάδα και Ελλάδα σημαίνει τουρισμός», δήλωσε ο κύριος Michel Nestour, Αντιπρόεδρος – Ανάπτυξη Διεθνών Λιμένων και Προορισμών, Carnival Corporation Plc, του μεγαλύτερου ομίλου εταιριών κρουαζιέρας παγκοσμίως. 
«Η Ελλάδα δεν κατάφερε να αξιοποιήσει το φυσικό κάλλος της και την ιδανική γεωγραφική της θέση διότι υστερεί σε βασικές υποδομές όχι μόνο σε κάποια λιμάνια αλλά και σε οδικές μεταφορές και σε αεροπορικές συνδέσεις με βασικές αγορές, υποδομές που είναι απαραίτητες για να προσελκύσει τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια», επεσήμανε ο κ. Nestour.
Με κατά μέσο όρο 1,7 καθημερινές πτήσεις ανάμεσα στο διεθνές αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και το JFK της Νέας Υόρκης, τη μοναδική υφιστάμενη αεροπορική σύνδεση μεταξύ των δύο χωρών, δεν είναι να απορεί κανείς που οι παγκόσμιοι ηγέτες της βιομηχανίας κρουαζιέρας,, όπως η Royal Caribbean Cruises θεωρούν ότι η περιορισμένη αεροπορική σύνδεση της Ελλάδας αποτελεί εμπόδιο στην πλεύση νέων υπερμεγεθών πλοίων στην περιοχή μας. «Με το 50 τοις εκατό των πελατών μας να προέρχονται από την αγορά των Η.Π.Α., αυτό αποτελεί μεγάλη πρόκληση για εμάς», δήλωσε ο κ. Adam Sharp, Διευθυντής Λιμενικών και Επιβατικών Υπηρεσιών – ΕΜΕΑ, Royal Caribbean Cruises, ο οποίος ανέφερε επίσης και τη γραφειοκρατεία και τις μεγάλες ουρές στις αφίξεις των αεροδρομίων ως πρόσθετους ανασχετικούς παράγοντες στην ανάδειξη της Ελλάδας ως κυρίαρχου προορισμού για τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια.
Με την αγορά των Η.Π.Α. απομονωμένη σε μεγάλο βαθμό από το ελληνικό θαλάσσιο τουριστικό προϊόν, η χώρα εναποθέτει τις ελπίδες της στην αναδυόμενη κινεζική αγορά, η οποία, αυτή τη στιγμή, έχει δυνατότητα τεράστιας βελτίωσης καθώς η χώρα μόλις και μετά βίας προσελκύει 100.000 από τα 100 εκατομμύρια των Κινέζων που ταξιδεύουν κάθε χρόνο στο εξωτερικό. Η έλλειψη απευθείας αεροπορικών συνδέσεων μεταξύ των δύο χωρών είναι ένα σημαντικό εμπόδιο που πρέπει να αρθεί με τη δρομολόγηση άμεσων πτήσεων μεταξύ των κύριων κινεζικών πόλεων και των ελληνικών νησιών και άλλων τουριστικών προορισμών, δήλωσε ο κ. Zou Xiaoli, Πρέσβης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, στην ομιλία που απηύθυνε στους συνέδρους στο πλαίσιο του κινεζο-ελληνικού Σεμιναρίου Συνεργασίας στον Τουρισμό και Προώθησης Επενδύσεων για τους Κλάδους της Κρουαζιέρας και του Yachting της Επαρχίας Hainan.
«Οι ταξιδιωτικές συνήθειες των Κινέζων τουριστών αλλάζουν. Από την περιήγηση των αξιοθέατων και τα ψώνια στρέφονται στην αναψυχή και τις διακοπές. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο θαλάσσιος τουρισμός θα κερδίσει την αγάπη των κινέζων τουριστών», τόνισε, προσθέτοντας ότι το θέμα της έκδοσης βίζας είναι ακόμη ένα εμπόδιο που πρέπει να αρθεί.
«Τα αναρίθμητα ελληνικά νησιά, τα υπέροχα πλούσια σε ιστορία και πολιτισμό φυσικά τοπία, η μοναδική γεωγραφική της θέση, το ευχάριστο κλίμα, το νόστιμο φαγητό και οι καλόκαρδοι άνθρωποί της είναι βέβαιο ότι θα προσελκύουν όλο και περισσότερους Κινέζους τουρίστες. Το Αιγαίο Πέλαγος, πιο συγκεκριμένα, αποτελεί έναν σαγηνευτικό και ρομαντικό προορισμό για τους Κινέζους», πρόσθεσε.
Εντούτοις, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Nestour, η προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού Κινέζων τουριστών, προκειμένου να απολαύσουν τη μαγεία του Αιγαίου και του Ιονίου, προϋποθέτει σοβαρές επενδύσεις σε τουριστικές υποδομές και την αντιμετώπιση των λιμανιών ως στρατηγικών πόρων. Μόνο έτσι θα επιτευχθεί το ζητούμενο, δηλαδή η δημιουργία νέων βιώσιμων θέσεων απασχόλησης.
«Η Ελλάδα θα μπορούσε να αυξήσει τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που δέχεται, όπως έχει κάνει στο παρελθόν και η Βαρκελώνη και τώρα είναι η πρώτη δύναμη στον τουρισμό κρουαζιέρας στην Ευρώπη». Και συνέχισε τονίζοντας ότι «και η Savonarola είναι άλλο ένα παράδειγμα που άγγιξε σε τουριστική κίνηση το ένα εκατομμύριο επιβάτες μόνο και μόνο επειδή οι αρμόδιοι επιδίωξαν μια μακροπρόθεσμη στρατηγική συνεργασία με μια εταιρεία κρουαζιερόπλοιων».
                                                                     ******
Το 3ο Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώθηκε υπό την αιγίδα του ελληνικού Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), της Ένωσης Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MEDCRUISE), της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ), της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, και του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων.
Χρυσοί χορηγοί είναι ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού και ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, αργυροί χορηγοί είναι η Air France – KLM – Delta, το Υπουργείο Εμπορίου, η Περιφερειακή Επιτροπή Ανάπτυξης Τουρισμού και η Υπηρεσία Λιμένος της επαρχίας Hainan, και χάλκινοι χορηγοί είναι οι εταιρείες Celestyal Cruises, RINA, η Λίμνη Βουλιαγμένης και το Aktina Travel.