Οταν τα sites «μοιράζουν εγκεφαλικά»…
Μιλάμε για μεγάλες στιγμές. Επη
ατελείωτα, τύφλα να έχουν τα Ομηρικά. Τα έπη καλέ. Με καταστροφές,
δεινά, λοιμούς και καταποντισμούς! «Γκρέμισε το Instagram» η Τάδε
Ταδοπούλου με τη φωτογραφία με το σέξι μπικίνι που ανέβασε. Πριν από
λίγο όμως την είχε προλάβει (στις μετά-φυσικές καταστροφές) η Δείνα
Δανίδου η οποία «μοίρασε εγκεφαλικά» με το αποκαλυπτικό φόρεμα στα
σοκάκια της Μυκόνου (αναστενάξαν τα καλντερίμια σου λέω). Ετσι για να
πάρει ρεβάνς από την Ρίτσα Ριτσάρη που έκανε να «παραμιλούν τα social
media» με το πόσο «φέτες» έγινε 89 μέρες έπειτα από τη γέννα!
Και για να είμαι ειλικρινής περιμένω πώς αυτή η νέα τάση θα μεταφερθεί και σε βιβλία χρηστικών οδηγιών. Πώς βγαίναν παλιά (και εξακολουθούν) τίτλοι τύπου «Πώς θα την κατακτήσεις από το πρώτο ραντεβού», «Μυστικά για να γίνεις εκατομμυριούχος πριν από τα 30 σου» και άλλα τέτοια; Να, τώρα θα έχουμε «Γκρεμίστε τα social media σε 7+1 κινήσεις» (το 7 πάντα παίζει, είναι μεταφυσικός αριθμός), «Μοιράστε εγκεφαλικά και κάντε την παραλία να μοιάζει με εντατική»…
Ακούγεται αστείο αλλά μάλλον δεν είναι. Υπάρχει μία έξη των
περισσότερων ιντερνετικών μέσων, σε τίτλους τέτοιου τύπου. Στόχος φυσικά
ο εντυπωσιασμός, άρα και η αναγνωσιμότητα. Σε συνδυασμό με τις σχετικές
φωτογραφίες θα μπορούσαμε να μιλάμε για ένα μετεξελιγμένο φαινόμενο της
περιβόητης, τρίτης σελίδας της βρετανικής σκανδαλοθηρικής εφημερίδας
«SUN» η οποία είχε καθιερώσει το «γυμνόστηθο κορίτσι».
Αλλά για μια στιγμή – πού ζούμε; Υποτίθεται ότι στις μέρες μας τα ήθη, τα σεξουαλικά είναι απελευθερωμένα, με την καλή έννοια. Πού βρίσκεται κρυμμένη τόση «πείνα»; Πόσα «λιγούρια» παραμονεύουν στον θαυμαστό κόσμο του ελληνικού Διαδικτύου; Γιατί δεν είναι μόνο τα «κλικ» ή τα like και τα fav, είναι και τα σχόλια αναγνωστών και followers, που αποθεώνουν κάθε στοιχείο «εφαρμοσμένου ξεκωλισμού».
Με άλλα λόγια «φάτε μάτια ψάρια».
Και μαζί με αυτήν την τάση άλλαξε, κατά τη life style πλευρά του τουλάχιστον, και ο ορισμός των δημοσιογραφικών κλισέ. Και λέω life style, γιατί κακά τα ψέματα, ούτε ο Τσίπρας μπορεί να βγει «φέτες» και να «μοιράσει εγκεφαλικά στις παραλίες» (είδατε φαντάζομαι τις φωτό από το γλέντι στο χωριό του), ούτε ο Μητσοτάκης να «γκρεμίσει το Instagram» με τις φωτό από τα νέα γραφεία της ΝΔ. Και τα social media έχουν και άλλους λόγους «για να παραμιλούν». Τις μεταδόσεις της ΕΡΤ από το Ρίο ας πούμε. Αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση…
protagon.gr
Σημείωση "Ν.Μ." : Ο υπέρτιτλος δέν είναι τού Ρrotagon.
Είναι από τήν ίδια τή ζωή...
«Γκρέμισε το
Instagram», «έκανε τα social media να παραμιλούν». Τα νέα κλισέ της
ελληνικής ιντερνετικής δημοσιογραφίας είναι εδώ. Αποκαλύπτουν όμως ένα
στρατό από «λιγούρια» που καραδοκεί για «κλικ» και like, σε μια εποχή
όπου τα πάντα γύρω από το σεξ είναι πιο εύκολα, πιο απελευθερωμένα και
πιο απλά
Και για να είμαι ειλικρινής περιμένω πώς αυτή η νέα τάση θα μεταφερθεί και σε βιβλία χρηστικών οδηγιών. Πώς βγαίναν παλιά (και εξακολουθούν) τίτλοι τύπου «Πώς θα την κατακτήσεις από το πρώτο ραντεβού», «Μυστικά για να γίνεις εκατομμυριούχος πριν από τα 30 σου» και άλλα τέτοια; Να, τώρα θα έχουμε «Γκρεμίστε τα social media σε 7+1 κινήσεις» (το 7 πάντα παίζει, είναι μεταφυσικός αριθμός), «Μοιράστε εγκεφαλικά και κάντε την παραλία να μοιάζει με εντατική»…
Αλλά για μια στιγμή – πού ζούμε; Υποτίθεται ότι στις μέρες μας τα ήθη, τα σεξουαλικά είναι απελευθερωμένα, με την καλή έννοια. Πού βρίσκεται κρυμμένη τόση «πείνα»; Πόσα «λιγούρια» παραμονεύουν στον θαυμαστό κόσμο του ελληνικού Διαδικτύου; Γιατί δεν είναι μόνο τα «κλικ» ή τα like και τα fav, είναι και τα σχόλια αναγνωστών και followers, που αποθεώνουν κάθε στοιχείο «εφαρμοσμένου ξεκωλισμού».
Με άλλα λόγια «φάτε μάτια ψάρια».
Και μαζί με αυτήν την τάση άλλαξε, κατά τη life style πλευρά του τουλάχιστον, και ο ορισμός των δημοσιογραφικών κλισέ. Και λέω life style, γιατί κακά τα ψέματα, ούτε ο Τσίπρας μπορεί να βγει «φέτες» και να «μοιράσει εγκεφαλικά στις παραλίες» (είδατε φαντάζομαι τις φωτό από το γλέντι στο χωριό του), ούτε ο Μητσοτάκης να «γκρεμίσει το Instagram» με τις φωτό από τα νέα γραφεία της ΝΔ. Και τα social media έχουν και άλλους λόγους «για να παραμιλούν». Τις μεταδόσεις της ΕΡΤ από το Ρίο ας πούμε. Αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση…
protagon.gr
Σημείωση "Ν.Μ." : Ο υπέρτιτλος δέν είναι τού Ρrotagon.
Είναι από τήν ίδια τή ζωή...