Το τελευταίο τρίμηνο του 2016 αναμένεται να αναλάβει τη
λειτουργία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας η γερμανοελληνική
κοινοπραξία Fraport - Slentel, με τη σύμβαση παραχώρησης να υπογράφεται
μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων, μιλώντας την Πέμπτη στο 3ο Συμπόσιο κορυφαίων στελεχών αεροδρομίων (ACES - Athens, 3rd Airport Chief Executives' Symposium), μια ιδρυτική πρωτοβουλία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport AG, κ. Stefan Schulte, αναφερόμενος στην ιδιωτικοποίηση και τις προοπτικές των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων, σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό των υποδομών τους.
Ανοίγοντας τις εργασίες του Συμποσίου ο γενικός διευθυντής του ΔΑΑ,
κ. Γιάννης Παράσχης, έδωσε στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών για την
προώθηση της Αθήνας, μία πρώτη «γεύση» της νέας ευρηματικής καμπάνιας
υπό τον τίτλο «Speak AΘenian. Be an AΘenian», μέσω της οποίας θα
προβληθεί διεθνώς η πρωτεύουσα της Ελλάδας το 2016.
Στόχος του ACES είναι η ανάδειξη της σχέσης των αερομεταφορών και
των αεροδρομίων ειδικότερα, με την ανάπτυξη των προορισμών που
εξυπηρετούν, αλλά και η ανάληψη πρωτοβουλιών για την ενίσχυση της Αθήνας
ως τουριστικού προορισμού.
Περισσότεροι από 140 εκπρόσωποι του χώρου των αερομεταφορών, αλλά και του οικονομικού και τουριστικού κλάδου, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του ΔΑΑ και επικεντρώθηκαν σε ενότητες, όπως:
- Το στρατηγικό ερώτημα της συμβολής των αεροδρομίων - κόμβων στην ανάπτυξη του προορισμού και
- Οι πρόσφατες θεσμικές και ρυθμιστικές εξελίξεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο στον κλάδο των αερομεταφορών.
Επίσης, στη διάρκεια του 3ου ACES, στις κεντρικές ομιλίες τους, οι
Angela Gittens, γενική διευθύντρια του Παγκοσμίου Συμβουλίου
Αεροδρομίων (ACI World) και Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής του
Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αεροδρομίων (ACI Europe), αναφέρθηκαν στις
προοπτικές, στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες και στις προκλήσεις που
αντιμετωπίζει ο αεροπορικός κλάδος διεθνώς.
Όπως τονίστηκε στη διάρκεια του συμποσίου, τα μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης έχουν μετατραπεί σε «πεδίο μάχης», καθώς ο σκληρός ανταγωνισμός μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών που ξεκίνησε από τα περιφερειακά αεροδρόμια, εξελίσσεται τώρα στα κορυφαία αεροδρόμια της Γηραιάς Ηπείρου.
Αυτήν την εικόνα για την κατάσταση στο χώρο των αερομεταφορών της Ευρώπης, μετέφερε ο κ. Jankovec.
Ο ίδιος έκανε ταυτόχρονα λόγο για «κανιβαλισμό της επιβατικής κίνησης» από πλευράς εταιρειών όπως η easyJet και Ryanair, στην προσπάθειά τους να αποσπάσουν μεγαλύτερα μερίδια αγοράς.
Αναφερόμενος στα οικονομικά μεγέθη των αεροδρομίων της Ευρώπης, ο
επικεφαλής της ACI Europe ανέφερε πως το 60% από αυτά είναι ζημιογόνα.
Ταυτόχρονα, επεσήμανε τη ραγδαία ανάπτυξη των αεροδρομίων της Τουρκίας,
τα οποία βρέθηκαν πέρυσι μεταξύ των είκοσι μεγαλύτερων αεροδρομίων της
Γηραιάς Ηπείρου.
Ο κ. Jankonvek, στάθηκε κυρίως στην αλματώδη ανάπτυξη της Κωνσταντινούπολης, το βασικό αεροδρόμιο της οποίας βρέθηκε πέρυσι στην 4η θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών αεροδρομίων με ανοδική τάση.
Στον αντίποδα, εξέφρασε την ανησυχία του για την κατάσταση των
αεροδρομίων της Ρωσίας, τα οποία εμφανίζονται να χάνουν διαρκώς
επιβατική κίνηση το τελευταίο διάστημα.
Λίγο νωρίτερα, η κυρία Gitens, ανέφερε πως από τον Σεπτέμβριο του
2014 μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2015, ο όγκος των επιβατών που διακινήθηκε
μέσω των αεροδρομίων αυξήθηκε κατά 5,7% σε όλο τον κόσμο, με την Ευρώπη
να καταγράφει άνοδο 5,5%. Με πολύ υψηλότερους ρυθμούς την ίδια περίοδο,
αυξήθηκε η κίνηση στην περιοχή του Κόλπου (+12%) αλλά και στην Ασία και
τον Ειρηνικό (+8%).
tanea.gr