Παρασκευή 7 Αυγούστου 2015

Δραγασάκης: Ενα βήμα πριν τη συμφωνία η κυβέρνηση

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19:18
Δραγασάκης: Ενα βήμα πριν τη συμφωνία η κυβέρνηση

«Προχωράμε κανονικά στις διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς, από την πλευρά μας είμαστε σχεδόν έτοιμοι για συμφωνία» δήλωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης μετά τη συνεδρίαση του Kυβερνητικού Συμβουλίου για την οικονομική πολιτική.
Σε ερώτηση δημοσιογράφου, εάν υπάρχουν «αγκάθια» στις διαπραγματεύσεις, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης διευκρίνισε ότι: «υπάρχουν απλώς κάποια θέματα που εξετάζονται, αλλά όχι αγκάθια».
Σχετικά με τις 100 δόσεις, ο κ. Δραγασάκης εξήγησε ότι: «θα γίνουν κάποιες μικρές αλλαγές που δεν θα επηρεάσουν τους φορολογούμενους».
Σύμφωνα με τα προγραμματισμένα θέματα
των διαπραγματεύσεων, το πρωί  του Σαββάτου θα συνεχισθούν οι συζητήσεις για τα δημοσιονομικά μεγέθη σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων.

Στην ατζέντα συμπεριλαμβάνονται επίσης:
Tο ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα
Tα «κόκκινα» δάνεια
H ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών
H πρόωρη συνταξιοδότηση


Στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής που συνεδρίασε το απόγευμα της Παρασκευής, προήδρευσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και συμμετείχαν ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης και ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης κ. Πάνος Σκουρλέτης.

από tanea.gr

Πόσο αξίζει μία ξαπλώστρα της Μυκόνου;...

ΦΩΤΟ...
Εδώ και μέρες κυκλοφορεί στο διαδίκτυο ένα τιμολόγιο από παραλία της Μυκόνου που χρεώνει την ξαπλώστρα 20 ευρώ και το μπουκάλι νερό με 7. Συνοδευόμενο φυσικά απ΄ τις...
ανάλογες αποδοκιμασίες για τις εξωφρενικά υψηλές τιμές του νησιού των πλουσίων. Είναι όμως πράγματι εξωφρενικές αυτές οι τιμές; Φαινομενικά ναι, οπουδήποτε αλλού τα ίδια προϊόντα χρεώνονται με κλάσμα των παραπάνω ποσών. Όμως στην προκειμένη περίπτωση αυτά που αγοράζει ο καταναλωτής δεν είναι απλώς μία ξαπλώστρα και ένα μπουκάλι νερό, αλλά κάτι παραπάνω. Αγοράζει πρώτα και κύρια την αξία "Μύκονος" που ενσωματώνεται στις εν λόγω υπηρεσίες και εκτοξεύει το κόστος τους.

Σε τι συνίσταται όμως αυτή η περιβόητη αξία; Όχι φυσικά στο ιδιαίτερο φυσικό κάλλος του νησιού - υπάρχουν άλλα πιο όμορφα που κοστίζουν πολύ λιγότερο - ούτε στο υψηλό επίπεδο των υπηρεσιών που παρέχει. Συνίσταται στο ότι εδώ και δεκαετίες είναι το νησί που επιλέγουν οι πλούσιοι, οι επιτυχημένες τηλεπερσόνες και άλλες φιγούρες της show biz, για τις διακοπές τους. Γι αυτό είναι διάσημη η Μύκονος και εκεί οφείλει την μεγάλη ελκτικότητα της ως τουριστικός προορισμός. Αντλεί απ' το στάτους και την αίγλη των επισκεπτών της. Μία βασική και αναγκαία μορφή εκδήλωσης αυτού του στάτους είναι η επίδειξη πλούτου. Οι συγκεκριμένοι άνθρωποι έχουν πολλά χρήματα και το προβάλλουν σε κάθε τους βήμα και δραστηριότητα. Και σε μία κοινωνία πλήρως ενσωματωμένη στο καπιταλιστικό κύκλωμα η αξία κάθε πράγματος ταυτίζεται σχεδόν πάντα και πλήρως με τη χρηματική του αποτίμηση.
Κατόπιν τούτων, προκύπτει το εξής κύκλωμα. Η Μύκονος έγινε το νησί των πλουσίων και των διάσημων. Χαρακτηριστικό στοιχείο αυτών των ομάδων και μέσο που τους διαφοροποιεί απ' τους υπόλοιπους είναι η επίδειξη πλούτου. Το στάτους των πλουσίων και τα πολλά χρήματα που ξοδεύουν για να το επιβεβαιώσουν επιτελεστικά ενσωματώνονται στις υπηρεσίες που προσφέρει το νησί και η αξία τους εκτοξεύεται. Η υψηλή αξία των υπηρεσιών του νησιού επικυρώνει με τη σειρά της το στάτους των επισκεπτών της (τόσο ακριβές που μόνο λίγοι και "εκλεκτοί" μπορούν να τις απολαύσουν). Έτσι το κύκλωμα γίνεται κλειστό και αυτοτροφοδοτούμενο. Στην ξαπλώστρα της Μυκόνου των 20 ευρώ υπάρχει ενσωματωμένη λίγη απ' τη συμβολική αξία του Κωστόπουλου και της Μενεγάκη και αυτή είναι που πληρώνει πρωτίστως ο καταναλωτής, όχι βέβαια τη λειτουργική της χρησιμότητα - να ξαπλώνει το κορμί του μετά το μπάνιο.
Όποιος λοιπόν ανέβασε το τιμολόγιο στο διαδίκτυο και όσοι μαζί του εξανίστανται για τις "ληστρικές" τιμές δεν έχουν δίκιο. Συστατικό στοιχείο του "προϊόντος" Μυκόνου που το καθιστά περιζήτητο είναι και αυτές οι υψηλές τιμές. Χωρίς αυτές και το κύκλωμα που περιγράφεται παραπάνω θα ήταν ένα ακόμη συνηθισμένο νησί των Κυκλάδων. Αυτός που επισκέφτηκε τη Μύκονο και βρήκε τις τιμές εξωφρενικές τελεί σέ αντίφαση. Από τη μία επέλεξε το νησί λόγω της "ιδιαιτερότητας" του (νησί των πλουσίων και των διάσημων). Από την άλλη διαμαρτύρεται γιατί κλήθηκε να πληρώσει το (υψηλό) κόστος αυτής της ιδιαιτερότητας που τον έκανε να θέλει εξαρχής να το επισκεφτεί.
Απ' ότι φαίνεται ο συγκεκριμένος ήθελε ν' απολαύσει Μύκονο χωρίς "μυκονίνη", όλα τα ευχάριστα δηλαδή, στοιχεία του προϊόντος χωρίς κανένα απ' τα δυσάρεστα. Κάτι σαν μπύρα χωρίς αλκοόλ. Οι πάντες όμως γνωρίζουν πως τέτοιου είδους υποκατάστατα δεν προσφέρουν την εμπειρία των πρωτότυπων. Για τους μόνιμους θαμώνες της Μυκόνου ο διαμαρτυρόμενος επισκέπτης δεν είναι παρά ένας "φτωχομπινές" που ρίχνει το επίπεδο του αγαπημένου τους προορισμού. Για όλους τους υπόλοιπους, που δεν μας δελεάζουν οι κούφιες υποσχέσεις του νησιού των πλουσίων, δεν είναι παρά μία ακόμη απόδειξη του πως ο καπιταλισμός μπορεί, την ίδια στιγμή που απαξιώνει μέχρι και την ανθρώπινη ζωή όταν δεν παράγει κέρδος, να υπεραξιώνει το τίποτα, όπως οι ξαπλώστρες της Μυκόνου και οι θαμώνες της.
Δημήτρης Τσίρκας 


Έφυγε ο Κώστας Βίρβος

                                                           Βιογραφία

 Γεννήθηκε στα Τρίκαλα στις 29 Μαρτίου 1926. Ο πατέρας του, πλούσιος τυρέμπορας, τον στέλνει στην Κοργιαλένειο Σχολή. Τελειώνοντας το γυμνάσιο το 1943 κατεβαίνει στην Αθήνα και φοιτά στην Πάντειο. Ο ίδιος σύμφωνα με διηγήσεις του έγραφε στιχάκια από νωρίς, αλλά ήθελε να γίνει σκηνοθέτης μιας και του άρεσε ιδιαίτερα το θέατρο.

Το 1943 περνάει στις γραμμές της Εθνικής Αντίστασης ως μέλος του ΕΑΜ. Το Μάρτη του '44 συλλαμβάνεται και βασανίζεται, γιατί έγραφε συνθήματα στους τοίχους για την τότε κυβέρνηση του βουνού. Ο πατέρας του με 800 χρυσές λίρες τον απελευθερώνει και έπειτα φεύγει για το βουνό, όπου εκεί συναντά και τον Άρη Βελουχιώτη. Εργάστηκε ως δημόσιος υπάλληλος απ' το 1954 έως το 1985. Έχει δυο κόρες.
Τα πρώτα του στιχάκια τα δίνει στον Απόστολο Καλδάρα, με τον οποίο γνωρίζονταν από μικροί. Το πρώτο στιχούργημα του λέγεται "Ο φαντάρος" {ανέκδοτο τραγούδι του 1947}, που αν και μελοποιήθηκε αρχικά από τον Β. Τσιτσάνη και αργότερα από τον Α. Καλδάρα δε γραμμοφωνήθηκε, λόγω εμφυλίου και παρά το εμφανές μήνυμα της συμφιλίωσης, ("μα ο φαντάρος δεν παραπονιέται/ κι έχει ελπίδα μέσα στην καρδιά/ πως θα γυρίσει πάλι στους δικούς του/ τα χέρια όταν δώσουμε ξανά").
Το πρώτο τραγούδι που κυκλοφόρησε ήταν το «Να το βρεις από άλλη» σε μουσική Καλδάρα και ερμηνευτές τους Σούλα Καλφοπούλου και Μάρκο Βαμβακάρη (1948). Έχει γράψει πάνω από 2000 τραγούδια, λαϊκά, έντεχνα, μέχρι και παραδοσιακού ύφους με κοινωνικό και πολιτικό, άμεσο ή έμμεσο, περιεχόμενο. Άλλα σημαντικά του τραγούδια είναι: «Της γερακίνας γιος», «Το καράβι», «Μια παλιά ιστορία», «ο κυρ Θάνος πέθανε» και άλλα. Το πέρασμά του και στους ολοκληρωμένους κύκλους τραγουδιών έγινε με το άσμα "Καταχνιά" του Χρήστου Λεοντή, με το «Α-Ω», σε μουσική Μπιθικώτση, το «Θάλασσα, πικροθάλασσα», σε μουσική Μίμη Πλέσσα και πλήθος άλλων. Επίσης είναι ο συνθέτης του ύμνου της ποδοσφαιρικής ομάδας του Α.Ο. Τρίκαλα. Ένα σημαντικό έργο του είναι ο Θεσσαλικός Κύκλος σε μουσική τού Γιάννη Μαρκόπουλου.
Έφυγε το βράδυ της Πέμπτης 6 Αυγούστου 2015, ταλαιπωρημένος από βαρύ εγκεφαλικό επεισόδιο ενώ βρισκόταν διασωληνωμένος στο σπίτι του, στο Παλαιό Φάληρο.
(από τη Βικιπαίδεια)

Σκάφος Dragon σέ ακραίες συνθήκες μέ ταχύτητα 13,5 ν.μίλια στό Rio De La Plata

 
Δείτε το VIDEO σέ πλήρη οθόνη. Είναι ευκρινέστατο.

Υπό... διάλυση το αεροδρόμιο της Μυκόνου (Άρθρο τής KAΘΗΜΕΡΙΝΗΣ)

ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΤΣΙΜΙΤΑΚΗΣ
 Το Gulfstream με το οικόσημο της βασιλικής οικογένειας του Μαρόκου, που βρισκόταν σταθμευμένο την περασμένη εβδομάδα στον διάδρομο του αεροδρομίου της Μυκόνου, υπενθύμιζε σε όλους τους επισκέπτες πόσο δημοφιλής προορισμός είναι το διάσημο νησί για πάσης φύσεως μέλη του διεθνούς τζετ σετ. Μέσα από τα τζάμια της πύλης αναχωρήσεων όμως, τα πράγματα ήταν αρκετά διαφορετικά. Βρετανοί τουρίστες περνούσαν την ώρα τους κατάχαμα, μπροστά από το μοναδικό κατάστημα τουριστικών ειδών εντός της πύλης, το οποίο το απόγευμα της Κυριακής παρέμενε κλειστό. Επισκέπτες από άλλες χώρες ανέμεναν πάνω από μία ώρα όρθιοι μέχρι να ακούσουν στα μεγάφωνα ότι για την ακριβή ώρα αναχώρησης της πτήσης τους θα ενημερωθούν με νέα ανακοίνωση έπειτα από τρία τέταρτα, ενώ μία έγκυος, παραπονούμενη για τη δίωρη καθυστέρηση της πτήσης της, ζητούσε να βγει από την  πύλη αναχώρησης, όταν πια ανακοινώθηκε από τα μεγάφωνα ότι  το  αεροπλάνο  της  για  Αθήνα θα  καθυστερούσε  κι  άλλο.

Σύμφωνα με ταξιδιώτες και εργαζομένους, η κατάσταση αυτή αποτελεί καθημερινότητα για το αεροδρόμιο της Μυκόνου στο μέσον μιας τουριστικής σεζόν που υπέφερε ήδη από ακυρώσεις και πλήγματα λόγω των capital controls. Οι περιγραφές για ένα αεροδρόμιο που σύμφωνα με τους πιο πρόσφατους υπολογισμούς επρόκειτο να έχει αύξηση κίνησης περί το 20% σε σχέση με τον περσινό Αύγουστο, είναι πραγματικά αποκαρδιωτικές: τριτοκοσμική υγιεινή, ανεπαρκείς χώροι αναμονής, μεγάλες καθυστερήσεις, σχεδόν ανύπαρκτη συντήρηση, απαρχαιωμένες υποδομές και εξαντλητικές ώρες εργασίας στα όρια της ασφάλειας τόσο για εργαζομένους όσο και για επισκέπτες του νησιού. Τουριστικοί παράγοντες του νησιού προβλέπουν επιπτώσεις από την κατάσταση αυτή, που ενδέχεται να αποδειχθούν και κοστοβόρες.

Για παράδειγμα, την Tρίτη, μαζί με την απογείωση ενός ακόμα αεροσκάφους ξεκόλλησαν είκοσι περίπου τετραγωνικά μέτρα ασφάλτου, δημιουργώντας πρόβλημα στη λειτουργία του αεροδρομίου. Το τεχνικό προσωπικό κάλυψε την τρύπα με πρόχειρα υλικά ταχείας πήξεως εντός είκοσι λεπτών. Σημειώνεται ότι το ίδιο αεροδρόμιο είχε κλείσει νωρίτερα τον Ιούνιο για τέσσερις ώρες λόγω αποκόλλησης τμήματος της ασφάλτου που καλύπτει τον
αεροδιάδρομο.*

Σε ένα αεροδρόμιο στο οποίο κάποιες ημέρες απογειώνονται και προσγειώνονται αεροσκάφη ανά πεντάλεπτο, τέτοιες βλάβες δημιουργούν σοβαρό πρόβλημα καθυστερήσεων. Ο διεθνής ταξιδιωτικός πράκτορας TUI με μεγάλο κύκλο εργασιών και επενδύσεις στη χώρα μας, υπολογίζει ότι για κάθε εκατομμύριο λεπτά που χάνονται σε καθυστερήσεις, ο ίδιος χάνει πενήντα εκατομμύρια ευρώ. Αυτό επικαλούνται οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Κάθε λεπτό καθυστέρησης υπολογίζεται ότι κοστίζει στις αεροπορικές εταιρείες περίπου 80 ευρώ, υποστηρίζουν οι ελεγκτές. Η ΕΕΕΚ καταγγέλλει εξοντωτικές συνθήκες εργασίας, τόσο στη Μύκονο, όσο και στη Σαντορίνη και τη Σκιάθο.

«Κάποιες μέρες ο ελεγκτής δεν μπορεί να σηκωθεί ούτε για να πάει στην τουαλέτα για ώρες. Ο Πύργος εκεί είναι ο παλαιότερος στην Ελλάδα και διαθέτει μόνο μία συχνότητα με χειροκίνητο μικρόφωνο. Τυχαίνει να μπαίνουν σε αυτήν έως και δέκα αεροσκάφη, τα οποία πρέπει να τροχιοδρομήσουν ένα προς ένα με τη σειρά» λέει ο κ. Αντώνης Ελευθεριάδης, αντιπρόεδρος της Ενωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας.

Οι ελεγκτές διεκδικούν τον διαχωρισμό της αεροναυτιλίας από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, κάτι με το οποίο διαφώνησε ανοιχτά ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος επιπλέον κατηγόρησε τους ελεγκτές για συντεχνιακά συμφέροντα. Οι ελεγκτές από την πλευρά τους επιμένουν ότι δεν αγωνίζονται για κεκτημένα, αλλά για τον εκσυγχρονισμό των δομών (αγορά ραντάρ) και την κάλυψη κενών θέσεων. «Από τις 400 χιλιάδες πτήσεις τον χρόνο, κατά τη δεκαετία του ’90, πλησιάζουμε πλέον τις 800 χιλιάδες. Ομως από 705 άτομα προσωπικό πριν από τρία χρόνια, τώρα είμαστε 540. Με τον ρυθμό συνταξιοδοτήσεων του χρόνου δεν θα είμαστε σε θέση να καλύψουμε βασικές λειτουργίες του ελληνικού FIR» λέει ο κ. Ελευθεριάδης. Σε εξέλιξη είναι ο διαγωνισμός για την πρόσληψη 32 νέων ελεγκτών και την αναβάθμιση του συστήματος PALLAS. Σημειώνεται ότι τα τέλη αεροναυτιλίας έφτασαν πέρυσι τα 180 εκατομμύρια ευρώ, όμως με απόφαση των κ. Στουρνάρα και Σταϊκούρα, την οποία συνεχίζει η σημερινή διοίκηση, σύμφωνα με την ΕΕΕΚ, πηγαίνουν στον ΟΔΔΗΧ.

Έντυπη "KAΘΗΜΕΡΙΝΗ"
*η λέξη είναι υπογραμμισμένη από τή "Ν.Μ."

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Tό άρθρο αυτό τό αναρτώ γιά τό μοναδικό λόγο ότι αφορά στή Μύκονο. 
Είναι στήν ευχέρεια τού καθενός νά δεχτεί αμάσητα τά όσα καταμαρτυρούνται μέσα από τήν οπτική γωνία τών ελεγκτών εναερίου κυκλοφορίας πού, εμφανώς, είναι η πηγή τού γράψαντος.
Γιά κακή τύχη, τού τελευταίου, οι ρηράϊτερς καί οι διορθωτές τής εφημερίδας βρίσκονται είτε σέ διακοπές είτε έχουν καταληφθεί από τήν θερινή ραστώνη τού Αυγούστου, αναγκάζοντας τούς αναγνώστες μιάς σοβαρής εφημερίδας πού άλλοτε δίδασκε Ελληνικά, νά "τρώνε στή μάπα" τούς  "αεροδιαδρόμους" τού καθενός...
...Έμ (αφού δέν ξέρει), γιατί δέν "έδειχνε" τό άρθρο του -πρίν τό παραδώσει στή σύνταξη-  στούς φίλους ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας νά τού εξηγήσουν ότι οι αεροδιάδρομοι βρίσκονται σέ κάποιες χιλιάδες πόδια ύψος καί ότι στό έδαφος έχουμε τούς διαδρόμους απο//προσ-γειώσεως, μετά ή άνευ ασφάλτου;...
Δ.Ν.Α.