Βουτιά θανάτου
Ο ένας εκ των δύο πιλότων του αεροσκάφους της Germanwings
φαίνεται να οδήγησε συνειδητά το αεροπλάνο στη συντριβή, δήλωσε ο
εισαγγελέας της Μασσαλίας, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τις έρευνες.
Πρόκειται για τον συγκυβερνήτη του αεροσκάφους. Οι επιβάτες φέρονται,
σύμφωνα με τα στοιχεία, να είχαν πλήρη συνείδηση της πτώσης, καθώς
υπάρχουν καταγεγραμμένες κραυγές λίγο πριν τη συντριβή του Airbus.
Μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο οι εμπειρογνώμονες σημείωσαν ότι ο
δεύτερος χειριστής πρέπει συνειδητά να αποφάσισε να οδηγήσει την πτήση
σε πτώση 11 λεπτών που τελικά οδήγησε στην σύγκρουση του αεροσκάφους
στις γαλλικές Άλπεις. Όσον αφορά το ενδεχόμενο μιας ξαφνικής αδιαθεσίας
του χειριστή αυτή θεωρείται απίθανη καθώς μια τέτοια ήπια καθοδική
τροχιά δείχνει συνειδητή απόφαση.
«Μια τέτοια είδους καθοδική πορεία μπορεί να είναι αποτέλεσμα μόνο μιας ηθελημένης δράσης του πληρώματος» σημείωσε εμπειρογνώμονας στο Γαλλικό Πρακτορείο. «Το να πετάξεις καταπάνω στο βουνό δεν βγάζει κανένα νόημα» προσθέτει. «Είναι είτε μια παράδοξη πράξη από το πλήρωμα που γνωρίζει ακριβώς τι κάνει είτε μια αδυναμία να αντιδράσει για κάποιο λόγο».
Η ηχογράφηση από το μαύρο κουτί που ανακτήθηκε την Τρίτη είναι καλή διατηρημένη, σύμφωνα με πηγές του γαλλικού πρακτορείου. «Κατά την έναρξη της πτήσης, ακούγεται το πλήρωμα να μιλά κανονικά. Στη συνέχεια ακούγεται ο θόρυβος ενός από τα καθίσματα να σπρώχνεται προς τα πίσω. Κατόπιν το άνοιγμα της πόρτας και το κλείσιμο. Δεν υπάρχει καμία άλλη συνομιλία από εκείνη τη στιγμή μέχρι τη συντριβή». Το δε σήμα κινδύνου δεν ακούγεται παρά μόνο όταν το αεροσκάφος πλησιάζει το έδαφος.
Κι άλλοι εμπειρογνώμονες από τη γαλλική αεροπορία υποστηρίζουν επίσης τη θεωρία της αυτοκτονίας. Τονίζουν ότι ο πιλότος που παρέμεινε στην καμπίνα πρέπει επίτηδες να κλείδωσε τον συγκυβερνήτη του έξω από το πιλοτήριο. Ο κυβερνήτης που έφυγε από την καμπίνα θα είχε έναν κωδικό εισόδου για να μπορέσει να ξαναμπεί, εξηγούν οι εμπειρογνώμονες στην εφημερίδα Le Figaro. Μόνο με το πάτημα ενός κουμπιού θα μπορούσε ο άλλος χειριστής να τον κρατήσει εκτός πιλοτηρίου.
Ο Νίκολας Ρεντιέρ εξηγεί πως όταν κάποιος πατήσει τον κωδικό επανεισόδου ο χειριστής έχει 30 δευτερόλεπτα για να εμποδίσει το άνοιγμα της πόρτας πιέζοντας το σχετικό κουμπί. Αν ήταν λοιπόν λιπόθυμος η πόρτα θα είχε ανοίξει αυτόματα. Αν ο άλλος πιλότος είχε ξεχάσει τον κωδικό κάποιο άλλο μέλος του πληρώματος θα έπρεπε να τον έχει.
Πηγή από το πολιτικό προσωπικό της Air France που μίλησε επίσης στην Le Figaro σημειώνει ότι υπάρχει ακόμη μια πιθανή εξήγηση. «Ο πιλότος φεύγει από το πιλοτήριο για να πάει τουαλέτα. Εκείνη τη στιγμή το αεροσκάφος υφίσταται μια βίαιη αποσυμπίεση στην καμπίνα που αφήνει λιπόθυμο τον δεύτερο χειριστή, δημιουργεί ζημιές στα όργανα του αεροπλάνου και σφραγίζει την πόρτα της καμπίνας».
Το σενάριο αυτό, ωστόσο, δεν εξηγεί πως το αεροσκάφος είχε τοποθετηθεί σε μια ήπια, ελεγχόμενη, καθοδική πορεία, χάνοντας περίπου 2.000 πόδια ένα λεπτό πριν συντριβή στην πλαγιά του βουνού.
tvxs.gr
Την σκόπιμη αυτοκτονική επιλογή από τον χειριστή του αεροσκάφους της
Germanwings, υποστηρίζουν και Γάλλοι εμπειρογνώμονες. Δεν αποκλείεται
και μια ξαφνική αδιαθεσία του πιλότου, ωστόσο, θεωρείται πολύ απίθανο
ενδεχόμενο. Οι εκτιμήσεις των ειδικών έρχονται μετά την αποκάλυψη ότι ο
ένας πιλότος του αεροσκάφους κλειδώθηκε έξω από το πιλοτήριο και ο
δεύτερος χειριστής έμεινε μόνος του στην καμπίνα.
«Μια τέτοια είδους καθοδική πορεία μπορεί να είναι αποτέλεσμα μόνο μιας ηθελημένης δράσης του πληρώματος» σημείωσε εμπειρογνώμονας στο Γαλλικό Πρακτορείο. «Το να πετάξεις καταπάνω στο βουνό δεν βγάζει κανένα νόημα» προσθέτει. «Είναι είτε μια παράδοξη πράξη από το πλήρωμα που γνωρίζει ακριβώς τι κάνει είτε μια αδυναμία να αντιδράσει για κάποιο λόγο».
Η ηχογράφηση από το μαύρο κουτί που ανακτήθηκε την Τρίτη είναι καλή διατηρημένη, σύμφωνα με πηγές του γαλλικού πρακτορείου. «Κατά την έναρξη της πτήσης, ακούγεται το πλήρωμα να μιλά κανονικά. Στη συνέχεια ακούγεται ο θόρυβος ενός από τα καθίσματα να σπρώχνεται προς τα πίσω. Κατόπιν το άνοιγμα της πόρτας και το κλείσιμο. Δεν υπάρχει καμία άλλη συνομιλία από εκείνη τη στιγμή μέχρι τη συντριβή». Το δε σήμα κινδύνου δεν ακούγεται παρά μόνο όταν το αεροσκάφος πλησιάζει το έδαφος.
Κι άλλοι εμπειρογνώμονες από τη γαλλική αεροπορία υποστηρίζουν επίσης τη θεωρία της αυτοκτονίας. Τονίζουν ότι ο πιλότος που παρέμεινε στην καμπίνα πρέπει επίτηδες να κλείδωσε τον συγκυβερνήτη του έξω από το πιλοτήριο. Ο κυβερνήτης που έφυγε από την καμπίνα θα είχε έναν κωδικό εισόδου για να μπορέσει να ξαναμπεί, εξηγούν οι εμπειρογνώμονες στην εφημερίδα Le Figaro. Μόνο με το πάτημα ενός κουμπιού θα μπορούσε ο άλλος χειριστής να τον κρατήσει εκτός πιλοτηρίου.
Ο Νίκολας Ρεντιέρ εξηγεί πως όταν κάποιος πατήσει τον κωδικό επανεισόδου ο χειριστής έχει 30 δευτερόλεπτα για να εμποδίσει το άνοιγμα της πόρτας πιέζοντας το σχετικό κουμπί. Αν ήταν λοιπόν λιπόθυμος η πόρτα θα είχε ανοίξει αυτόματα. Αν ο άλλος πιλότος είχε ξεχάσει τον κωδικό κάποιο άλλο μέλος του πληρώματος θα έπρεπε να τον έχει.
Πηγή από το πολιτικό προσωπικό της Air France που μίλησε επίσης στην Le Figaro σημειώνει ότι υπάρχει ακόμη μια πιθανή εξήγηση. «Ο πιλότος φεύγει από το πιλοτήριο για να πάει τουαλέτα. Εκείνη τη στιγμή το αεροσκάφος υφίσταται μια βίαιη αποσυμπίεση στην καμπίνα που αφήνει λιπόθυμο τον δεύτερο χειριστή, δημιουργεί ζημιές στα όργανα του αεροπλάνου και σφραγίζει την πόρτα της καμπίνας».
Το σενάριο αυτό, ωστόσο, δεν εξηγεί πως το αεροσκάφος είχε τοποθετηθεί σε μια ήπια, ελεγχόμενη, καθοδική πορεία, χάνοντας περίπου 2.000 πόδια ένα λεπτό πριν συντριβή στην πλαγιά του βουνού.
tvxs.gr