Κυριακή 21 Ιουνίου 2020

Τά "ακριβοπληρωμένα" sites καί οι ...σαϊτάδες....

Οι ταϊσμένοι σαϊτάδες της «λίστας Πέτσα»
Ιστότοποι - σφραγίδες ως επί το πλείστον, μέλη της «φάρμας των τρολ» του Κυριάκου Μητσοτάκη

Γράφει ο Νίκος Τσαγκρής

Τέσσερα χρόνια πριν, την 7η Ιουνίου του 2016, ελέω υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νικολάου Παππά ξεκίνησαν οι εγγραφές των ειδησεογραφικών ιστοσελίδων στο Μητρώο Online Media με κύριο στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας στην κατανομή της κρατικής διαφήμισης στο Διαδίκτυο.
Ως βασικές προϋποθέσεις εγγραφής στο Μητρώο Online Media ορίζονταν οι καταθέσεις εγγράφων πιστοποίησης των στοιχείων των αιτουμένων εγγραφή ιδιοκτητών ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης - ονοματεπωνύμων, ΑΦΜ και των λοιπών φορολογικών και εταιρικών στοιχείων. Επίσης, τα στοιχεία των εκδοτών και των διευθυντών των μέσων καθώς και ο αριθμός των εργαζομένων σ’ αυτά δημοσιογράφων και η μορφή της εργασιακής σχέσης τους με την επιχείρηση.
Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά, το Μητρώο Online Media περιλαμβάνει 865 εγγεγραμμένες επιχειρήσεις ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης ή ειδησεογραφικών ιστοσελίδων ή σάιτ, όπως τα λέμε στα... ελληνικά. Δεν είναι λίγα, ούτε... πολλά: μόλις 865 «νόμιμα» ειδησεογραφικά σάιτ, ανάμεσα στους χιλιάδες (δεκάδες χιλιάδες) αδέσποτους ελληνικούς ιστότοπους και στα δισεκατομμύρια δικτυακών τόπων (websites) του Ιντερνέτ που διαρκώς αυξομειώνονται... προς τα πάνω.
Υπογραμμίζω ότι, σύμφωνα με τον νόμο (4339/2015 ΦΕΚ Α' 133), οι εγγεγραμμένες στο Μητρώο Online Media επιχειρήσεις «υποχρεούνται να γνωστοποιούν στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας οποιαδήποτε μεταβολή των ως άνω στοιχείων εντός δυο μηνών από τη συντέλεσή της». Και ότι -προσέξτε το αυτό- «δυνατότητα εγγραφής στο Μητρώο είχαν (και έχουν μόνο επιχειρήσεις με ελληνικό ΑΦΜ και έδρα την Ελλάδα».
*******
Γράφω «προσέξτε το αυτό» διότι ο μίτος της σκανδαλωδώς αδιαφανούς διαχείρισης δημοσίου χρήματος (20 εκατ. ευρώ) εκ μέρους της κυβέρνησης Μητσοτάκη στην περίπτωση της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι» ξεκίνησε από την είδηση ότι ένα, τουλάχιστον, από τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης που μοιράστηκαν το χρήμα της ελληνικής καμπάνιας ούτε εγγεγραμμένο στο Μητρώο Online Media ήταν, ούτε ελληνικό ΑΦΜ διέθετε, ούτε έδρα την Ελλάδα είχε: ήταν... made in USA...

Ποια «αυστηρότητα στα μέτρα» θα κρατήσεις ρε δύσμοιρε, που χαμογελάς και τρέμουν οι μεντεσέδες στα φέρετρα;

Μόνο μην εκραγεί!
Ωρες ώρες σαν να μην καταλαβαίνω πού πατάω και πού βρίσκομαι. Σα να μη καλοζυγίζομαι στον χώρο, να το πω; Σα να μην ξέρω τι μου γίνεται, να το πω; Βάλε πρώτη κοπελιά, αλλιώς τ’ αμάξι δεν ξεκινά - έτσι θα το πω.
Δεν ήμουν πάντα έτσι. Ποιον κοροϊδεύω; Πάντα έτσι ήμουν. Απλά, με τους μητσοτάρχηδες που ξανατρώμε στη μάπα στα εσωτερικά και όλο το σκατό της κοινωνίας που διαφεντεύει στα εξωτερικά, ήρθα κι απόγινα. Κι όχι τίποτε άλλο, αλλά έχω και τους φίλους -φίλος σού λέει ο άλλος!- να μου λένε συνεχώς πως «αρκετά με την απογοήτευση και τη μίρλα. Μπάστα με την άτιμη κοινωνία και τον ψεύτη ντουνιά! Μάθε πως η κλάψα πέθανε και το πρόγραμμα άλλαξε από Καζαντζίδη σε λάτιν!»... Βρε λες τόσο λάθος σταθμό ν’ ακούω;
Εμ, τόσο λάθος σταθμό ακούω! Και τόσο λάθος βιβλία διαβάζω κι ακόμα πιο λάθος κείμενα γράφω κι όσο για το πού δουλεύω... πιο λάθος πεθαίνεις! «Ενα σφάλμα έκανα, πρέπει να το ξεχάσεις» έλεγε η αείμνηστη Πόλυ Πάνου, μα έλα που δεν το ξεχνάω όμως το ρημάδι!