Ειδήσεις καί σχόλια τής ημέρας. Τά ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν τόν συντάκτη τους, χωρίς νά συμπίπτουν κατ' ανάγκη μέ τήν άποψη πού έχει η "Νέα Μύκονος". ................................... επικοινωνία : neamykonos@gmail.com
Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2017
Bloomberg: Οι πιστωτές ετοιμάζουν λίστα πολιτικών...
για να ξεκλειδώσουν κεφάλαια...
Καθώς ξεκινούν και πάλι οι συζητήσεις στην Αθήνα, οι πιστωτές της Ελλάδας προετοιμάζουν από κοινού μία λίστα πολιτικών που πρέπει να εφαρμόσει η χώρα ώστε να ξεκλειδώσουν επιπρόσθετα κεφάλαια από το πρόγραμμα διάσωσης, αναφέρουν δύο πηγές του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg.
Σύμφωνα με αυτές, η ελληνική κυβέρνηση έχει ζητήσει από τους Ευρωπαίους πιστωτές ένα προσχέδιο πρόσθετου μνημονίου συναντίληψης και από το ΔΝΤ ένα μνημόνιο οικονομικών και χρηματοοικονομικών πολιτικών.
Κατ’ ουσίαν η ελληνική κυβέρνηση έχει ζητήσει από τις δύο πλευρές να συντάξουν τα προσχέδια των αναθεωρημένων μνημονίων, επί των οποίων θα γίνει και η διαπραγμάτευση για να κλείσει η δεύτερη αξιολόγηση.
Η κυβέρνηση περιμένει μία συμφωνία μέσα στον Μάρτιο ή στις αρχές Απριλίου, αλλά το μέγεθος των εκκρεμοτήτων αυξάνει την ανησυχία ότι θα ήταν δύσκολο να την «πουλήσουν» στο εσωτερικό της χώρας, τονίζουν οι δύο πηγές του Bloomberg...
aixmi.gr
Καθώς ξεκινούν και πάλι οι συζητήσεις στην Αθήνα, οι πιστωτές της Ελλάδας προετοιμάζουν από κοινού μία λίστα πολιτικών που πρέπει να εφαρμόσει η χώρα ώστε να ξεκλειδώσουν επιπρόσθετα κεφάλαια από το πρόγραμμα διάσωσης, αναφέρουν δύο πηγές του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg.
Σύμφωνα με αυτές, η ελληνική κυβέρνηση έχει ζητήσει από τους Ευρωπαίους πιστωτές ένα προσχέδιο πρόσθετου μνημονίου συναντίληψης και από το ΔΝΤ ένα μνημόνιο οικονομικών και χρηματοοικονομικών πολιτικών.
Κατ’ ουσίαν η ελληνική κυβέρνηση έχει ζητήσει από τις δύο πλευρές να συντάξουν τα προσχέδια των αναθεωρημένων μνημονίων, επί των οποίων θα γίνει και η διαπραγμάτευση για να κλείσει η δεύτερη αξιολόγηση.
Η κυβέρνηση περιμένει μία συμφωνία μέσα στον Μάρτιο ή στις αρχές Απριλίου, αλλά το μέγεθος των εκκρεμοτήτων αυξάνει την ανησυχία ότι θα ήταν δύσκολο να την «πουλήσουν» στο εσωτερικό της χώρας, τονίζουν οι δύο πηγές του Bloomberg...
aixmi.gr
Ο Τσακαλώτος θα ενημερώσει για τη διαπραγμάτευση...
την Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής...
Ο υπουργός Οικονομικών Ευ. Τσακαλώτος θα μιλήσει σήμερα στη διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής.
Η διαρκής Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής συνεδριάζει σήμερα στις 4 μ.μ.
Ο υπουργός Οικονομικών, όπως έχει κάνει γνωστό από την προηγούμενη εβδομάδα, θα παραστεί για να ενημερώσει τόσο για τα αποτελέσματα του Eurogroup της 20ης Φεβρουαρίου, όσο και για την πορεία της διαπραγμάτευσης...
Μέρκελ: Aπογοητευτική η προφυλάκιση του ανταποκριτή της Welt...
στην Τουρκία...
Η υπόθεση της προφυλάκισης του ανταποκριτή της εφημερίδας Die Welt στην Τουρκία Ντενίζ Γιουτζέλ με την κατηγορία της...
τρομοκρατικής προπαγάνδας και της υποκίνησης μίσους προκαλεί έντονες αντιδράσεις στη Γερμανία. Μετά από δύο εβδομάδες αστυνομικών ερευνών οι τουρκικές αρχές προχώρησαν στην προφυλάκιση του ανταποκριτή της γερμανικής εφημερίδας Die Welt Ντενίζ Γκιουτζέλ, o oποίος έχει γερμανική και τουρκική υπηκοότητα, επιρρίπτοντάς του κατηγορίες για «διασπορά προπαγάνδας υπέρ τρομοκρατικής οργάνωσης και υποκίνηση του λαού σε μίσος».
O κ. Γκιουτζέλ συνελήφθη στην Τουρκία μαζί με άλλους δημοσιογράφους για την εμπλοκή του στην υπόθεση της...
τρομοκρατικής προπαγάνδας και της υποκίνησης μίσους προκαλεί έντονες αντιδράσεις στη Γερμανία. Μετά από δύο εβδομάδες αστυνομικών ερευνών οι τουρκικές αρχές προχώρησαν στην προφυλάκιση του ανταποκριτή της γερμανικής εφημερίδας Die Welt Ντενίζ Γκιουτζέλ, o oποίος έχει γερμανική και τουρκική υπηκοότητα, επιρρίπτοντάς του κατηγορίες για «διασπορά προπαγάνδας υπέρ τρομοκρατικής οργάνωσης και υποκίνηση του λαού σε μίσος».
O κ. Γκιουτζέλ συνελήφθη στην Τουρκία μαζί με άλλους δημοσιογράφους για την εμπλοκή του στην υπόθεση της...
O Ντέισελμπλουμ με την πλάτη στον τοίχο...
Ένα πράγμα είναι πάντως βέβαιο: η Ευρωζώνη δεν χρειάζεται και νέες εντάσεις...
Στις επερχόμενες εκλογές, όμως, στην Ολλανδία ο Ντέισελμπλουμ βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο. Μια ήττα στο εσωτερικό θα μπορούσε να του κοστίσει την καριέρα και στις Βρυξέλλες.
Το Εργατικό Κόμμα, στο οποίο ανήκει, απειλείται στις 15 Μαρτίου με το χειρότερο αποτέλεσμα στην ιστορία του. Στις εκλογές του 2012 συγκέντρωσε το 25% των ψήφων και κατέλαβε τις 38 από τις 150 έδρες στην Άνω Βουλή. Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσκοπήσεις, σήμερα θα καταλάμβανε 13 έδρες, δηλαδή ένα ποσοστό γύρω στο 8%...
Ο Μανώλη Κοττάκης χτυπάει την καμπάνα στον Κυριάκο
Τι είναι η ΝΔ...
αναρωτιέται ο "εμβληματικός" Κοττάκης...
Διαβάστε με προσοχή το παρακάτω κείμενο.
«Αξίζει να διερωτηθεί κανείς: Τι είναι η Ν.Δ. σήμερα; Μεταξύ των ταξιτζήδων και της εταιρίας Uber, που θέλει να απελευθερώσει και άλλο την αγορά ταξί, είναι (σύμφωνα με δήλωση κορυφαίου στελέχους της) με τη δεύτερη. Μεταξύ συνταξιούχων και δανειστών, όταν ερωτάται για το βοήθημα, είναι με τους δανειστές (εναντίον των οποίων τώρα διαμαρτύρεται) και δηλώνει «παρών» στη Βουλή.
Μεταξύ καναλαρχών, που πλήρωσαν 300.000.000 ευρώ, και δημόσιου συμφέροντος, που επιτάσσει το τέλος της αναρχίας στα ΜΜΕ, δείχνει να είναι με τους πρώτους. Εως και παρέμβαση έκανε στο ΕΣΡ, για να μην προχωρήσει ο διαγωνισμός. Υπάρχει άραγε, η ψευδαίσθηση ότι δεν τα βλέπει αυτά η κοινωνία και ότι τα σκεπάζουν οι δημοσκοπήσεις; Φευ!
Υ.Γ.: Τουλάχιστον με τη συμφωνία CETA προστατεύτηκε η ΠΟΠ «ελιές Kαλαμών».
Δεν είναι από την Αυγή, ούτε το υπογράφει κάποιος προσκείμενος στον ΣΥΡΙΖΑ. Είναι απόσπασμα από άρθρο του Μανώλη Κοττάκη στη «Δημοκρατία» και χτυπάει καμπάνες στον Κυριάκο Μητσοτάκη – με ολίγη από … Σαμαρά στο ΥΓ.
Όταν ένας δημοσιογράφος με εμβληματικό ρόλο στη συντηρητική παράταξη κάνει αυτές τις -εύστοχες- παρατηρήσεις κάτι δεν κάνει καλά ο πρόεδρος της ΝΔ.
(ολόκληρο τό άρθρο τού Μανώλη Κοττάκη ΕΔΩ )
Η πολιτική λιτότητας, δηλητήριο για την Ελλάδα...
Νίκος Ξυδάκης: «Μας
πίεσαν να υπογράψουμε ότι θα πηδήξουμε 20 μέτρα ύψος και τώρα μας
τιμωρούν που δεν τα καταφέραμε»
Με τους θεσμούς να επιστρέφουν στην Αθήνα και τα τεχνικά κλιμάκια να πιάνουν και πάλι δουλειά με στόχο να ολοκληρωθεί το
συντομότερο δυνατό η β' αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος, ο
κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζει ότι η πολιτική
λιτότητας είναι δηλητήριο για την Ελλάδα.
«Μας πίεσαν να υπογράψουμε...»
Το περιοδικό Stern, σε ανταπόκρισή του από την Ελλάδα, σημειώνει πως «η ελληνική κρίση χρέους είναι πάλι εδώ. Για μια ακόμα φορά η χώρα χρειάζεται δισεκατομμύρια, ενώ αναζωπυρώνεται η αντιπαράθεση με τους δανειστές».
Το περιοδικό φιλοξενεί απόψεις του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Ξυδάκη αλλά και του βουλευτή των ΑΝ.ΕΛ Λ., Δημήτρη Καμμένου.
Σύμφωνα με τον Νίκο Ξυδάκη σχεδόν όλες οι πολιτικές δυνάμεις τόσο στην κυβέρνηση, όσο και την αντιπολίτευση συμφωνούν ότι η πολιτική λιτότητας είναι δηλητήριο για την Ελλάδα. «Μας πίεσαν να υπογράψουμε ότι θα πηδήξουμε 20 μέτρα ύψος και τώρα μας τιμωρούν που δεν τα καταφέραμε» λέει χαρακτηριστικά ο Ν. Ξυδάκης. Την ίδια στιγμή για τον Δημήτρη Καμμένο «δεν υπάρχει κρίση εμπιστοσύνης μεταξύ δανειστών και Ελλάδας, αλλά μεταξύ των δανειστών και συγκεκριμένα μεταξύ Ευρωπαίων και ΔΝΤ» σημειώνει το γερμανικό περιοδικό.
Οι Βρυξέλλες θα είχαν ένα επιπλέον πρόβλημα αν η Ελλάδα αποχωρούσε από το ευρώ
Η Berliner Morgenpost, ασχολείται επίσης με την ελληνική κρίση και φιλοξενεί στις σελίδες της άρθρο με τίτλο «Η Ελλάδα και πάλι σε σταυροδρόμι», στο οποίο υποστηρίζεται ότι η χώρα θα ήταν σε πολύ χειρότερη μοίρα με τη δραχμή και χωρίς την ΕΕ.
Η γερμανική εφημερίδα παρατηρεί: «Και οι δύο συζητήσεις, η μια για την επιστροφή στη δραχμή και η άλλη το Grexit είναι επιζήμιες. Οι Έλληνες δεν θα ζούσαν καλύτερα με τη δραχμή. Οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να γίνουν ούτως ή άλλως, απλά με τη δραχμή θα ήταν ακόμα πιο φτωχοί. Και οι Βρυξέλλες θα είχαν ένα επιπλέον πρόβλημα αν η Ελλάδα αποχωρούσε από το ευρώ. Η συζήτηση για το Grexit αποτελεί βαρίδι, από το οποίο θα έπρεπε να απαλλαγεί η συζήτηση για το μέλλον της ΕΕ» καταλήγει η εφημερίδα του Βερολίνου...
«Μας πίεσαν να υπογράψουμε...»
Το περιοδικό Stern, σε ανταπόκρισή του από την Ελλάδα, σημειώνει πως «η ελληνική κρίση χρέους είναι πάλι εδώ. Για μια ακόμα φορά η χώρα χρειάζεται δισεκατομμύρια, ενώ αναζωπυρώνεται η αντιπαράθεση με τους δανειστές».
Το περιοδικό φιλοξενεί απόψεις του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Ξυδάκη αλλά και του βουλευτή των ΑΝ.ΕΛ Λ., Δημήτρη Καμμένου.
Σύμφωνα με τον Νίκο Ξυδάκη σχεδόν όλες οι πολιτικές δυνάμεις τόσο στην κυβέρνηση, όσο και την αντιπολίτευση συμφωνούν ότι η πολιτική λιτότητας είναι δηλητήριο για την Ελλάδα. «Μας πίεσαν να υπογράψουμε ότι θα πηδήξουμε 20 μέτρα ύψος και τώρα μας τιμωρούν που δεν τα καταφέραμε» λέει χαρακτηριστικά ο Ν. Ξυδάκης. Την ίδια στιγμή για τον Δημήτρη Καμμένο «δεν υπάρχει κρίση εμπιστοσύνης μεταξύ δανειστών και Ελλάδας, αλλά μεταξύ των δανειστών και συγκεκριμένα μεταξύ Ευρωπαίων και ΔΝΤ» σημειώνει το γερμανικό περιοδικό.
Οι Βρυξέλλες θα είχαν ένα επιπλέον πρόβλημα αν η Ελλάδα αποχωρούσε από το ευρώ
Η Berliner Morgenpost, ασχολείται επίσης με την ελληνική κρίση και φιλοξενεί στις σελίδες της άρθρο με τίτλο «Η Ελλάδα και πάλι σε σταυροδρόμι», στο οποίο υποστηρίζεται ότι η χώρα θα ήταν σε πολύ χειρότερη μοίρα με τη δραχμή και χωρίς την ΕΕ.
Η γερμανική εφημερίδα παρατηρεί: «Και οι δύο συζητήσεις, η μια για την επιστροφή στη δραχμή και η άλλη το Grexit είναι επιζήμιες. Οι Έλληνες δεν θα ζούσαν καλύτερα με τη δραχμή. Οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να γίνουν ούτως ή άλλως, απλά με τη δραχμή θα ήταν ακόμα πιο φτωχοί. Και οι Βρυξέλλες θα είχαν ένα επιπλέον πρόβλημα αν η Ελλάδα αποχωρούσε από το ευρώ. Η συζήτηση για το Grexit αποτελεί βαρίδι, από το οποίο θα έπρεπε να απαλλαγεί η συζήτηση για το μέλλον της ΕΕ» καταλήγει η εφημερίδα του Βερολίνου...
από efsyn.gr
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
(με πληροφορίες από: Deutsche Welle)
Τάσος Μαρκουΐζος (Ιαβέρης) : «200 χιλιόμετρα λίγο παραπάνω λίγο παρακάτω, και με 60 ‘‘λιώνει’’ το αυτοκίνητο»
Ιαβέρης: Με περίπου 200 χλμ έτρεχε ο οδηγός της Πόρσε στην Αθηνών-Λαμίας
Φωτογραφία αρχείου |
Ερωτηθείς δε για την ταχύτητα που είχε αναπτύξει το σπορ αυτοκίνητο στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας απάντησε :
Δώδεκα νεκροί στην έξοδο της Καθαράς Δευτέρας...
Διπλάσιος αριθμός από πέρυσι!...
Δώδεκα άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.
Ο αριθμός είναι σχεδόν διπλάσιος από την περσινή χρονιά.
Το τριήμερο της Αποκριάς τα στελέχη της Τροχαίας κατέγραψαν 12 νεκρούς, 8 βαριά τραυματίες και 127 ελαφρά.
Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2016, είχαν χάσει τη ζωή τους 7 άτομα, 7 είχαν τραυματιστεί βαριά και 114 ελαφρά. Φέτος σημειώθηκαν 9 θανατηφόρα τροχαία, 6 βαριά και 89 ελαφρά. Πέρυσι είχαν καταγραφεί 6 θανατηφόρα, 6 σοβαρά και 88 ελαφρά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην φετινή έξοδο από την Αθηνών-Λαμίας έφυγαν 130.617 αυτοκίνητα και 156.956 από την Αθηνών-Κορίνθου.
Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρσι από τις δύο Εθνικές οδούς είχαν φύγει 135.199 και 128.171 αυτοκίνητα...
newpost.gr
Δώδεκα άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.
Ο αριθμός είναι σχεδόν διπλάσιος από την περσινή χρονιά.
Το τριήμερο της Αποκριάς τα στελέχη της Τροχαίας κατέγραψαν 12 νεκρούς, 8 βαριά τραυματίες και 127 ελαφρά.
Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2016, είχαν χάσει τη ζωή τους 7 άτομα, 7 είχαν τραυματιστεί βαριά και 114 ελαφρά. Φέτος σημειώθηκαν 9 θανατηφόρα τροχαία, 6 βαριά και 89 ελαφρά. Πέρυσι είχαν καταγραφεί 6 θανατηφόρα, 6 σοβαρά και 88 ελαφρά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην φετινή έξοδο από την Αθηνών-Λαμίας έφυγαν 130.617 αυτοκίνητα και 156.956 από την Αθηνών-Κορίνθου.
Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρσι από τις δύο Εθνικές οδούς είχαν φύγει 135.199 και 128.171 αυτοκίνητα...
newpost.gr
Διπλάσιος αριθμός από πέρυσι!...
Κουρεύοντας την Ιστορία
REUTERS/WOLFGANG RATTAY
Της Κατερίνας Τζωρτζινάκη
Κάμποσες χώρες, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, είχαν απαιτήσεις έναντι της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας. Το συνολικό χρέος της ανερχόταν γύρω στα 30 δισ. μάρκα, χωρίς να υπολογίζονται οι πολεμικές επανορθώσεις και αποζημιώσεις. Φαίνεται υπέρογκο; Αντιστοιχούσε μόλις στο 23% του ΑΕΠ της.
Για τη Γερμανία του 1953, όμως, η λιτότητα και η αποπληρωμή χρεών δεν αποτελούσε επιλογή. Η οικονομία χρειαζόταν χρήμα για ανοικοδόμηση.
Στις 27 Φεβρουαρίου του 1953 υπογράφεται στο Λονδίνο η συμφωνία για τη διαγραφή σχεδόν του 50% του χρέους, για το υπόλοιπο προβλεπόταν μακροπρόθεσμη αναδιάρθρωσή του και στην εκκίνηση ευνοϊκή περίοδος αποπληρωμής με καταβολή μόνο τόκων για το διάστημα 1953-1958.
Μια «λεπτομέρεια» που παραβλέπεται: η συμφωνία δημιούργησε και τις προϋποθέσεις για να γίνει η Γερμανία εξαγωγική δύναμη, διότι η εξυπηρέτηση του χρέους συνδεόταν με ρήτρα ανάπτυξης και δη εμπορικού πλεονάσματος. Η σχέση μεταξύ της εξυπηρέτησης του χρέους και των εσόδων από τις εξαγωγές δεν μπορούσε να υπερβαίνει το 5%. Οι δανειστές, λοιπόν, είχαν συμφέρον να αγοράζουν γερμανικά προϊόντα για να πάρουν πίσω τα κουρεμένα χρήματά τους.
Μια δεύτερη «λεπτομέρεια»: σε περίπτωση διαφορών με τους πιστωτές, σε ορισμένες περιπτώσεις, «τα γερμανικά δικαστήρια μπορούν να αρνηθούν την εκτέλεση απόφασης ενός αλλοδαπού δικαστηρίου ή Αρχής διαιτησίας».
Αυτονόητο ότι οι συγκρίσεις δεν είναι εύκολες, ότι οι εποχές έχουν αλλάξει και ότι ο «Ψυχρός Πόλεμος» στα βιβλία έχει αράξει. Όμως, τι επιβεβαιώνεται από τη γερμανική εμπειρία του 1953; Πολιτικές είναι οι αποφάσεις, τα τεχνοκρατικά είναι προφάσεις, τα οικονομικά θαύματα δεν θεμελιώνονται σε πειράματα και δράματα.
Μπορεί να φανεί χρήσιμη αυτή η εμπειρία; Ποιος θα το κρίνει; Όσοι θεωρούν ότι μπορείς να προβλέψεις τα γεγονότα, μόνο αφού έχουν συμβεί ή ο χρόνος; Ας μην ξεχνάμε ότι πέρασαν οκτώ χρόνια απ’ όταν σίγησαν τα όπλα για να δουλέψουν άλλα κόλπα.
Παρασκευή, 24 Φεβρουαρίου 2017
Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας
ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Κείμενο-κραυγή του Ιαβέρη για το πολύνεκρο τροχαίο στην Λαμία
Του Ιαβέρη
Για μια ακόμα φορά, η χώρα ολόκληρη συγκλονίζεται από ένα τροχαίο. Αυτή τη φορά, νεκρός δεν είναι ένας γνωστός τραγουδιστής, αλλά μια μάνα με το μωρό της, καθώς και άλλοι δύο. Οι τελευταίοι, επιβάτες μιας Porsche, η οποία έφυγε ανεξέλεγκτη με τρομερή ταχύτητα μέσα στο πάρκινγκ της Εθνικής Οδού, στο 83ο χιλιόμετρο, στο Ύπατο Θηβών.
Και τώρα, η μισή Ελλάδα αναρωτιέται: “Ποιος φταίει για το τροχαίο με την Porsche”; Γιατί έγινε αυτή η τραγωδία; Και θα αρχίσουν οι ειδικοί και οι “ειδικοί”. Από το “οι Porsche είναι σκοτώστρες”, μέχρι “φταίνε οι πλούσιοι”. Και, τι έγινε αλήθεια, γιατί η Porsche μπήκε στο πάρκινγκ έχοντας χάσει ήδη τον έλεγχο; Λάστιχο με πολλά χιλιόμετρα; Αδιαθεσία του οδηγού; Προσπαθούσε να φωτογραφήσει το καντράν; Είχε πάει στην ευθεία της Θήβας να τελικιάσει; Απλά το “έχασε”; Μάλλον δεν θα το μάθουμε. Όλοι αυτό συζητάνε και δηλώνουν σοκαρισμένοι. Δήθεν. Ναι, δήθεν σοκαρισμένοι.
Κι εσύ, δήθεν σοκαρισμένος/η είσαι. Αν δεν ξέρεις ήδη το γιατί, η επανάληψη είναι μήτηρ μαθήσεως και θα ξαναεξηγήσω κάποια πράγματα που έχω ξαναγράψει για την υποκρισία των Ελλήνων στο κλάψιμο των νεκρών και τραυματιών από τροχαία. Γιατί, να ξέρεις, μικρή σημασία έχει το ποιος φταίει στο συγκεκριμένο τροχαίο. Και το ποιος θα φταίει στο επόμενο. Και στο μεθεπόμενο.
Μια χώρα που θρηνεί 1.600 νεκρούς και 20.000 τραυματίες σε τροχαία κάθε χρόνο, (κατά μ.ο., γιατί έχουν αρχίσει να μειώνονται, λόγω μείωσης της κυκλοφορίας οχημάτων) πώς μπορεί να υποκρίνεται ότι συγκλονίζεται; Και γιατί δεν κάνει κάτι για να μην πάνε χαμένα τα παιδιά της, όπως πήγαν και αυτά; Γιατί στους Έλληνες αρέσει να κλαίνε τα παιδιά, τα αδέρφια, τους γονείς, τους συγγενείς τους;
“Μα, τι λες;”, θα πουν κάποιοι. Σε ποιον αρέσει να κλαίει τους ανθρώπους του; Κι όμως! Στους 9 στους 10 Έλληνες, αρέσει. Γιατί το αποδεικνύουν καθημερινά και δίνουν το παράδειγμα στους γύρω τους. Κι αμα τους πεις κουβέντα, θα τ’ ακούσεις.
Σκέψου ότι ένα μεγάλο ποσοστό αυτών που σήμερα “θρηνούν”, αύριο θα περάσουν με κόκκινο, θα παραβιάσουν...
Για μια ακόμα φορά, η χώρα ολόκληρη συγκλονίζεται από ένα τροχαίο. Αυτή τη φορά, νεκρός δεν είναι ένας γνωστός τραγουδιστής, αλλά μια μάνα με το μωρό της, καθώς και άλλοι δύο. Οι τελευταίοι, επιβάτες μιας Porsche, η οποία έφυγε ανεξέλεγκτη με τρομερή ταχύτητα μέσα στο πάρκινγκ της Εθνικής Οδού, στο 83ο χιλιόμετρο, στο Ύπατο Θηβών.
Και τώρα, η μισή Ελλάδα αναρωτιέται: “Ποιος φταίει για το τροχαίο με την Porsche”; Γιατί έγινε αυτή η τραγωδία; Και θα αρχίσουν οι ειδικοί και οι “ειδικοί”. Από το “οι Porsche είναι σκοτώστρες”, μέχρι “φταίνε οι πλούσιοι”. Και, τι έγινε αλήθεια, γιατί η Porsche μπήκε στο πάρκινγκ έχοντας χάσει ήδη τον έλεγχο; Λάστιχο με πολλά χιλιόμετρα; Αδιαθεσία του οδηγού; Προσπαθούσε να φωτογραφήσει το καντράν; Είχε πάει στην ευθεία της Θήβας να τελικιάσει; Απλά το “έχασε”; Μάλλον δεν θα το μάθουμε. Όλοι αυτό συζητάνε και δηλώνουν σοκαρισμένοι. Δήθεν. Ναι, δήθεν σοκαρισμένοι.
Κι εσύ, δήθεν σοκαρισμένος/η είσαι. Αν δεν ξέρεις ήδη το γιατί, η επανάληψη είναι μήτηρ μαθήσεως και θα ξαναεξηγήσω κάποια πράγματα που έχω ξαναγράψει για την υποκρισία των Ελλήνων στο κλάψιμο των νεκρών και τραυματιών από τροχαία. Γιατί, να ξέρεις, μικρή σημασία έχει το ποιος φταίει στο συγκεκριμένο τροχαίο. Και το ποιος θα φταίει στο επόμενο. Και στο μεθεπόμενο.
Μια χώρα που θρηνεί 1.600 νεκρούς και 20.000 τραυματίες σε τροχαία κάθε χρόνο, (κατά μ.ο., γιατί έχουν αρχίσει να μειώνονται, λόγω μείωσης της κυκλοφορίας οχημάτων) πώς μπορεί να υποκρίνεται ότι συγκλονίζεται; Και γιατί δεν κάνει κάτι για να μην πάνε χαμένα τα παιδιά της, όπως πήγαν και αυτά; Γιατί στους Έλληνες αρέσει να κλαίνε τα παιδιά, τα αδέρφια, τους γονείς, τους συγγενείς τους;
“Μα, τι λες;”, θα πουν κάποιοι. Σε ποιον αρέσει να κλαίει τους ανθρώπους του; Κι όμως! Στους 9 στους 10 Έλληνες, αρέσει. Γιατί το αποδεικνύουν καθημερινά και δίνουν το παράδειγμα στους γύρω τους. Κι αμα τους πεις κουβέντα, θα τ’ ακούσεις.
Σκέψου ότι ένα μεγάλο ποσοστό αυτών που σήμερα “θρηνούν”, αύριο θα περάσουν με κόκκινο, θα παραβιάσουν...
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)