Ειδήσεις καί σχόλια τής ημέρας. Τά ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν τόν συντάκτη τους, χωρίς νά συμπίπτουν κατ' ανάγκη μέ τήν άποψη πού έχει η "Νέα Μύκονος". ................................... επικοινωνία : neamykonos@gmail.com
Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2015
Τι αξίζει να διαβάσετε σήμερα
Σε τίτλους
tvxs.gr| 26 Οκτ. 2015
Τελευταία ανανέωση 22:11 | 26 Οκτ. 2015
1. «Όσο πιο πιστά τηρήσει η Ελλάδα το πρόγραμμα, τόσο γρηγορότερα
θα έλθει η ανάπτυξη», υποστήριξε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής, Βάλντις Ντομπρόφσκις, μετά την συνάντησή του με τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα στο Μέγαρο Μαξίμου.
3. Πέντε μέλη της εθνικιστικής «Ομάδας Ε», οι οποίοι βρίσκονται πίσω από τις βομβιστικές επιθέσεις που
σημειώθηκαν στο υποκατάστημα της Τράπεζας της Ελλάδος στην Καλαμάτα και
στο άγαλμα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου στον Μυστρά το Σαββατοκύριακο
συνέλαβε η αστυνομία. Τα χτυπήματα αυτά ήταν μόνο η «πρόβα τζενεράλε»
καθώς τα μέλη της οργάνωσης σχεδίαζαν τρομοκρατικά χτυπήματα σε κεντρικά
δημόσια κτίρια της Καλαμάτας, ενώ στο σπίτι του επικεφαλής τους
εντοπίστηκε γιάφκα όπου έκρυβε ένα ολόκληρο οπλοστάσιο.
4. Επί μακεδονικού εδάφους και... υπό τη σκέπη του Αγίου Δημητρίου μεταφέρεται σήμερα το σίριαλ του γαλάζιου πολέμου, με τρεις εκ των 4 διεκδικητών της προεδρίας της Νέας Δημοκρατίας να δίνουν το παρών στη Θεσσαλονίκη για τον εορτασμό του πολιούχου της πόλης.
5. Στο δεύτερο γύρο θα κριθεί για πρώτη φορά η εκλογή προέδρου στην Αργεντινή, καθώς ο Ντανιέλ Σκιόλι, που υποστηρίζεται από την απερχόμενη Κριστίνα Κίρχνερ, επικράτησε του συντηρητικού Μαουρίτσιο Μάκρι, αλλά με ελάχιστη διαφορά, που δεν του έδωσε τη δυνατότητα να εκλεγεί από τον πρώτο γύρο.
6. Νέο βίντεο - ντοκουμέντο στο οποίο ο αρχηγός της Χρυσής Αυγής, Νίκος Μιχαλολιάκος εμφανίζεται να «δικαιολογεί» τον ξυλοδαρμό της βουλευτή του ΚΚΕ, Λιάνας Κανέλλη, από τον Ηλία Κασιδιάρη, στην πρωινή εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη, το 2012. «Θα θάψουμε Κανέλλη, Δούρου και Τσίπρα» προειδοποιεί…
7. Συστηματική παραβίαση του Κώδικα Δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ από τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης διαπιστώνει έρευνα του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστήμιου Αθηνών που δημοσιοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη. «Πρωταθλητής» στη μη τήρηση της δεοντολογίας αναδεικνύεται ο ΣΚΑΙ καθώς έχει προβεί στις περισσότερες καταπατήσεις των κανόνων.
8. Η Άνγκελα κράτησε την υπομονή της μέχρι τέλος με τον Αλέξη που εξέφραζε αντιρρήσεις μέχρι αργά το βράδυ. Κάποια στιγμή το δείπνο ολοκληρώθηκε, η τελική ανακοίνωση είχε αλλάξει πολλές φορές, και τότε η καγκελάριος ρώτησε τον Έλληνα πρωθυπουργό: 'Είσαι ευτυχής Αλέξη;’». Το παρασκήνιο και τα παραλειπόμενα από τη μίνι Σύνοδο Κορυφής για το προσφυγικό.
9. Στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης δημοσιεύτηκε την Τρίτη η υπουργική απόφαση για την εφαρμογή του νόμου για την σταδιακή αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης στα 62 χρόνια με 40 χρόνια ασφάλισης ή στα 67 χρόνια με λιγότερα ένσημα. Αναλυτικά οι αλλαγές στα όρια συνταξιοδότησης.
10. Πάνω από 250 νεκρούς και τεράστιες καταστροφές άφησε πίσω του ο φονικός σεισμός των 7,5 βαθμών της κλίμακας ρίχτερ που συγκλόνισε σήμερα το Αφγανιστάν, το Πακιστάν αλλά και τις γειτονικές χώρες. Εκατοντάδες είναι οι τραυματίες και ο απολογισμός αναμένεται να αυξηθεί.
Διαβάστε ακόμη:
2. Τη δημιουργία 100.000 θέσεων υποδοχής προσφύγων στις χώρες που
βρίσκονται κατά μήκος της λεγόμενης «διαδρομής των Δυτικών Βαλκανίων»,
εκ των οποίων οι 50.000 θα βρίσκονται στην Ελλάδα, συμφώνησε η μίνι Σύνοδος για το προσφυγικό στις Βρυξέλλες. Ποιες προτάσεις απέρριψε ο Έλληνας πρωθυπουργός και τα 17 σημεία της συμφωνίας.
4. Επί μακεδονικού εδάφους και... υπό τη σκέπη του Αγίου Δημητρίου μεταφέρεται σήμερα το σίριαλ του γαλάζιου πολέμου, με τρεις εκ των 4 διεκδικητών της προεδρίας της Νέας Δημοκρατίας να δίνουν το παρών στη Θεσσαλονίκη για τον εορτασμό του πολιούχου της πόλης.
5. Στο δεύτερο γύρο θα κριθεί για πρώτη φορά η εκλογή προέδρου στην Αργεντινή, καθώς ο Ντανιέλ Σκιόλι, που υποστηρίζεται από την απερχόμενη Κριστίνα Κίρχνερ, επικράτησε του συντηρητικού Μαουρίτσιο Μάκρι, αλλά με ελάχιστη διαφορά, που δεν του έδωσε τη δυνατότητα να εκλεγεί από τον πρώτο γύρο.
6. Νέο βίντεο - ντοκουμέντο στο οποίο ο αρχηγός της Χρυσής Αυγής, Νίκος Μιχαλολιάκος εμφανίζεται να «δικαιολογεί» τον ξυλοδαρμό της βουλευτή του ΚΚΕ, Λιάνας Κανέλλη, από τον Ηλία Κασιδιάρη, στην πρωινή εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη, το 2012. «Θα θάψουμε Κανέλλη, Δούρου και Τσίπρα» προειδοποιεί…
7. Συστηματική παραβίαση του Κώδικα Δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ από τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης διαπιστώνει έρευνα του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστήμιου Αθηνών που δημοσιοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη. «Πρωταθλητής» στη μη τήρηση της δεοντολογίας αναδεικνύεται ο ΣΚΑΙ καθώς έχει προβεί στις περισσότερες καταπατήσεις των κανόνων.
8. Η Άνγκελα κράτησε την υπομονή της μέχρι τέλος με τον Αλέξη που εξέφραζε αντιρρήσεις μέχρι αργά το βράδυ. Κάποια στιγμή το δείπνο ολοκληρώθηκε, η τελική ανακοίνωση είχε αλλάξει πολλές φορές, και τότε η καγκελάριος ρώτησε τον Έλληνα πρωθυπουργό: 'Είσαι ευτυχής Αλέξη;’». Το παρασκήνιο και τα παραλειπόμενα από τη μίνι Σύνοδο Κορυφής για το προσφυγικό.
9. Στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης δημοσιεύτηκε την Τρίτη η υπουργική απόφαση για την εφαρμογή του νόμου για την σταδιακή αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης στα 62 χρόνια με 40 χρόνια ασφάλισης ή στα 67 χρόνια με λιγότερα ένσημα. Αναλυτικά οι αλλαγές στα όρια συνταξιοδότησης.
10. Πάνω από 250 νεκρούς και τεράστιες καταστροφές άφησε πίσω του ο φονικός σεισμός των 7,5 βαθμών της κλίμακας ρίχτερ που συγκλόνισε σήμερα το Αφγανιστάν, το Πακιστάν αλλά και τις γειτονικές χώρες. Εκατοντάδες είναι οι τραυματίες και ο απολογισμός αναμένεται να αυξηθεί.
Διαβάστε ακόμη:
-
Αγωγή κατά του προέδρου των ΑΝΕΛ και υπουργού Εξωτερικών Πάνου Καμμένου κατέθεσε
ο επιχειρηματίας Δημήτρης Γιαννακόπουλος, σε συνέχεια της κόντρας που
είχε ξεσπάσει μεταξύ τους μετά την καταγγελία από το βήμα της Βουλής του
Πάνου Καμμένου για εκβιασμό του επιχειρηματία.
-
Απόφαση του Αρείου Πάγου υποχρεώνει τον
χρεοκοπημένο αμερικανικό κολοσσό Lehman Brothers να επιστρέψει σε
Ελληνίδα συνταξιούχο ολόκληρο το κεφάλαιο των 75.000 ευρώ που είχε
επενδύσει, καθώς και ένα συμβολικό ποσόν για ηθική βλάβη.
Το Σάββατο η ανακοίνωση για τις τράπεζες - το κρίσιμο ορόσημο για τις καταθέσεις...
Η ώρα της αλήθειας από την ΕΚΤ...
Το πρωί του Σαββάτου 31 Οκτωβρίου αναμένεται να γίνει από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των stress test για...
τις τέσσερις μεγάλες ελληνικές τράπεζες.
Με την δημοσιοποίηση των ελέγχων και των αποτελεσμάτων τους, τόσο η κυβέρνηση και οι διοικήσεις των τραπεζών, όσο και οι επενδυτές θα γνωρίζουν πλέον το ύψος των κεφαλαίων που θα απαιτηθεί, προκειμένου να επιστρέψουν σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας.
Αυτό, καθώς αμέσως μετά την ανακοίνωση της ΕΚΤ, οι τράπεζες αναμένεται να προβούν σε δικές τους ανακοινώσεις τόσο για τις αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου στις οποίες θα προβούν, όσο και για τα επίσημα αποτελέσματα εξαμήνου, πιθανόν και εννεαμήνου.
Ουσιαστικά, το επόμενο Σαββατοκύριακο 31 Οκτωβρίου και 1 Νοεμβρίου είναι το σημείο εκκίνησης για την ανακεφαλαιοποίηση -την τρίτη κατά σειρά- της Εθνικής, της Πειραιώς, της Alpha και της Eurobank.
Τότε θα ξεκινήσει ο αντίστοιχος «αγώνας ταχύτητας» για να καταφέρουν να ολοκληρώσουν χωρίς απρόοπτα τις αυξήσεις μ.κ. πριν από την εκπνοή του έτους.
Στόχος κυβέρνησης και τραπεζών είναι η ανακεφαλαιοποίηση να ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου, καθώς μετά οι αγορές θα κλείσουν λόγω των Χριστουγέννων.
Σε αντίθετη περίπτωση, είναι ορατός ο κίνδυνος να ισχύσει η οδηγία για το bail-in, δηλαδή διάσωση «εκ των έσω», κάτι που ως γνωστόν θέτει σε κίνδυνο τις μη ασφαλισμένες καταθέσεις...
ethnos.gr
Το πρωί του Σαββάτου 31 Οκτωβρίου αναμένεται να γίνει από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των stress test για...
τις τέσσερις μεγάλες ελληνικές τράπεζες.
Με την δημοσιοποίηση των ελέγχων και των αποτελεσμάτων τους, τόσο η κυβέρνηση και οι διοικήσεις των τραπεζών, όσο και οι επενδυτές θα γνωρίζουν πλέον το ύψος των κεφαλαίων που θα απαιτηθεί, προκειμένου να επιστρέψουν σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας.
Αυτό, καθώς αμέσως μετά την ανακοίνωση της ΕΚΤ, οι τράπεζες αναμένεται να προβούν σε δικές τους ανακοινώσεις τόσο για τις αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου στις οποίες θα προβούν, όσο και για τα επίσημα αποτελέσματα εξαμήνου, πιθανόν και εννεαμήνου.
Ουσιαστικά, το επόμενο Σαββατοκύριακο 31 Οκτωβρίου και 1 Νοεμβρίου είναι το σημείο εκκίνησης για την ανακεφαλαιοποίηση -την τρίτη κατά σειρά- της Εθνικής, της Πειραιώς, της Alpha και της Eurobank.
Τότε θα ξεκινήσει ο αντίστοιχος «αγώνας ταχύτητας» για να καταφέρουν να ολοκληρώσουν χωρίς απρόοπτα τις αυξήσεις μ.κ. πριν από την εκπνοή του έτους.
Στόχος κυβέρνησης και τραπεζών είναι η ανακεφαλαιοποίηση να ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου, καθώς μετά οι αγορές θα κλείσουν λόγω των Χριστουγέννων.
Σε αντίθετη περίπτωση, είναι ορατός ο κίνδυνος να ισχύσει η οδηγία για το bail-in, δηλαδή διάσωση «εκ των έσω», κάτι που ως γνωστόν θέτει σε κίνδυνο τις μη ασφαλισμένες καταθέσεις...
ethnos.gr
Αυτοκίνητο-φόρος τιμής στον διάσημο αρχιτέκτονα Le Corbusier!
Πρωτότυπο που βγάζει μάτια
Δεν είναι ένα μοντέλο που θα το δούμε στους δρόμους. Απλά, η γαλλική φίρμα κάνει μια επίδειξη των σχεδιαστικών της δυνατοτήτων. Έχει μυώδεις γραμμές, σπορ εμφάνιση που παραπέμπουν σε super car, μεγάλο καπό και φυσικά επιβλητικά φωτιστικά σώματα
Φουτουριστικό είναι και το εσωτερικό του το οποίο κατακλύζεται από μεγάλες οθόνες αφής τύπου tablet
από tanea.gr
Στο πόθεν έσχες θυρίδες και μετρητά...
Σπάει το άβατο της θυρίδας για τους υπόχρεους πόθεν έσχες, οι οποίοι θα πρέπει να δηλώνουν επιπλέον και ό,τι χρήματα έχουν στο σπίτι....
(συμπεριλαμβάνονται και αυτά που κρύβονται στα στρώματα…) αλλά και αντικείμενα αξίας, ακόμη κι αν πρόκειται για τα επάργυρα κηροπήγια της γιαγιάς που κοσμούν την τραπεζαρία!
Όπως αποκάλυψε η Realnews, με το σχέδιο νόμου που έχει καταρτίσει το Υπουργείο Δικαιοσύνης και αποστέλλεται στο κουαρτέτο προς έγκριση, οι αλλαγές στις δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης φέρνουν τα πάνω κάτω.
Συγκεκριμένα, στην επαναδιατύπωση της παραγράφου 3 αναφέρεται ότι ως περιουσιακά στοιχεία που θα πρέπει να δηλώνονται είναι και: «Το περιεχόμενο των θυρίδων σε τράπεζες, ταμιευτήρια και άλλα ημεδαπά ή αλλοδαπά πιστωτικά ιδρύματα και ειδικότερα, προκειμένου περί φυλασσόμενων κινητών, η κατά την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους εκτιμώμενη αξία αυτών, προκειμένου δε περί μετρητών το σύνολο τούτων. Επίσης, τα εκτός πιστωτικών ή άλλων ιδρυμάτων φυλασσόμενα μετρητά, τιμαλφή και πολύτιμα είδη, πολύτιμα μέταλλα ή πολύτιμοι λίθοι και γενικά οτιδήποτε φυλάσσεται οπουδήποτε πλην των θυρίδων του προηγούμενου εδαφίου. Τα στοιχεία της περίπτωσης αυτής δηλώνονται όταν, προκειμένου περί μετρητών, το συνολικό ποσό υπερβαίνει τις δέκα πέντε χιλιάδες ευρώ (15.000 €), προκειμένου δε περί τιμαλφών και πολύτιμων ειδών (κοσμημάτων κ.λπ.), πολύτιμων μετάλλων ή πολύτιμων λίθων, η συνολική αξία αυτών υπερβαίνει το ποσό των τριάντα χιλιάδων ευρώ (30.000 €). Τα προαναφερόμενα ποσά αφορούν αθροιστικά όλα τα μέλη της οικογένειας.»
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση: «Η προτεινόμενη επαναδιατύπωση της παραγράφου 3 καθίσταται αναγκαία για τη σαφέστερη και -πάντως- ενδεικτική απαρίθμηση των περιουσιακών στοιχείων που πρέπει να δηλώνονται.»
Να σημειωθεί ότι τέτοια πρόβλεψη για τις θυρίδες ή τη δήλωση χρημάτων και αντικειμένων αξίας όπου αλλού φυλάσσονταν δεν υπήρχε ούτε στο νόμο περί πόθεν έσχες του 2003, ούτε σε αυτόν του 2014. Μεταφράζοντας τη βούληση του νομοθέτη, με το εν λόγω άρθρο αίρεται η μυστικότητα της θυρίδας αφού θα δίδεται πλέον το δικαίωμα στα αρμόδια όργανα σε περίπτωση ακόμα και δειγματοληπτικού ελέγχου, να εξετάζουν αν ο υπόχρεος έχει θυρίδα και τι περιλαμβάνεται σε αυτήν, χωρίς να έχει προηγηθεί εμπλοκή του με τη δικαιοσύνη, όπως προβλέπονταν έως σήμερα.
Στον κώδικα δε τραπεζικής δεοντολογίας αναφέρεται ότι «κάθε θυρίδα θησαυροφυλακίου αποτελεί προσωπικό χώρο του μισθωτή της και είναι απαραβίαστη τόσο από την τράπεζα, όσο και από κάθε τρίτο. Σε περίπτωση άρσης αυτής, το αναμενόμενο είναι να αναζητηθούν άλλοι τρόποι «απόκρυψης» χρημάτων ή πολύτιμων αντικειμένων, εκτός τραπεζικών ιδρυμάτων...
Νέο «πάγωμα» για την επιβολή ΦΠΑ 23%...
... στην ιδιωτική εκπαίδευση...
Σε νέα παράταση της προθεσμίας που είχε δοθεί για την υπαγωγή των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων στο καθεστώς ΦΠΑ προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομικών μέχρι να...
ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις για το θέμα, αναφέρουν αρμόδιοι κύκλοι.
Η προθεσμία που είχε δοθεί για την υποβολή δηλώσεων ένταξης στο καθεστώς ΦΠΑ από τα ιδιωτικά σχολεία και τα φροντιστήρια έληξε την προηγούμενη Παρασκευή χωρίς ωστόσο να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις για το θέμα που εξακολουθεί να είναι ένα από τα μεγάλα αγκάθια στις διαπραγματεύσεις μεταξύ Θεσμών και κυβέρνησης.
Ως γνωστόν οι Θεσμοί δεν αποδέχτηκαν τη νέα πρόταση της κυβέρνησης για ΦΠΑ 0% σε παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία, 13% στα φροντιστήρια και 23% στα ιδιωτικά σχολεία με την αιτιολογία ότι βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας δεν μπορεί να επιβληθούν διαφορετικοί συντελεστές ΦΠΑ στην εκπαίδευση.
Το ζήτημα αυτό πάντως αναμένεται να οριστικοποιηθεί το αμέσως επόμενο διάστημα προκειμένου να κλείσει το πακέτο των πρώτων προαπαιτούμενων του Οκτωβρίου και να εκταμιευτεί η δόση των 2 δισ. ευρώ από τους δανειστές.
Σε νέα παράταση της προθεσμίας που είχε δοθεί για την υπαγωγή των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων στο καθεστώς ΦΠΑ προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομικών μέχρι να...
ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις για το θέμα, αναφέρουν αρμόδιοι κύκλοι.
Η προθεσμία που είχε δοθεί για την υποβολή δηλώσεων ένταξης στο καθεστώς ΦΠΑ από τα ιδιωτικά σχολεία και τα φροντιστήρια έληξε την προηγούμενη Παρασκευή χωρίς ωστόσο να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις για το θέμα που εξακολουθεί να είναι ένα από τα μεγάλα αγκάθια στις διαπραγματεύσεις μεταξύ Θεσμών και κυβέρνησης.
Ως γνωστόν οι Θεσμοί δεν αποδέχτηκαν τη νέα πρόταση της κυβέρνησης για ΦΠΑ 0% σε παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία, 13% στα φροντιστήρια και 23% στα ιδιωτικά σχολεία με την αιτιολογία ότι βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας δεν μπορεί να επιβληθούν διαφορετικοί συντελεστές ΦΠΑ στην εκπαίδευση.
Το ζήτημα αυτό πάντως αναμένεται να οριστικοποιηθεί το αμέσως επόμενο διάστημα προκειμένου να κλείσει το πακέτο των πρώτων προαπαιτούμενων του Οκτωβρίου και να εκταμιευτεί η δόση των 2 δισ. ευρώ από τους δανειστές.
Εξηγήσεις δια υπομνήματος από τη Σαββαϊδου...
Δεν
παρουσιάστηκε, τελικά, αυτοπροσώπως στους εισαγγελείς η πρώην γ.γ.
Δημοσίων Εσόδων, Κατερίνα Σαββαϊδου, η οποία απέστειλε υπόμνημα για
να...
δώσει εξηγήσεις, καθώς ελέγχεται ως ύποπτη για κακουργηματική απιστία.
Η πρώην γενική γραμματέας Δημοσίων Εσόδων ελέγχεται αναφορικά με πρόστιμο 78 εκ. ευρώ που είχε επιβληθεί στην εταιρεία Gennet Α.Ε. και το οποίο «πάγωσε» με διαταγή της ώστε να ελεγχθεί ξανά.
Σημειωτέον ότι, όπως είχε αποκαλύψει η «Εφημερίδα των Συντακτών», οι υπεύθυνοι της GENNET αντιμετωπίζουν, επίσης, και ποινικές διώξεις για κακουργηματικού χαρακτήρα αδικήματα φοροδιαφυγής και συγκεκριμένα για έκδοση και λήψη εικονικών φορολογικών στοιχείων μεγάλου ύψους.
efsyn.gr
δώσει εξηγήσεις, καθώς ελέγχεται ως ύποπτη για κακουργηματική απιστία.
Η πρώην γενική γραμματέας Δημοσίων Εσόδων ελέγχεται αναφορικά με πρόστιμο 78 εκ. ευρώ που είχε επιβληθεί στην εταιρεία Gennet Α.Ε. και το οποίο «πάγωσε» με διαταγή της ώστε να ελεγχθεί ξανά.
Σημειωτέον ότι, όπως είχε αποκαλύψει η «Εφημερίδα των Συντακτών», οι υπεύθυνοι της GENNET αντιμετωπίζουν, επίσης, και ποινικές διώξεις για κακουργηματικού χαρακτήρα αδικήματα φοροδιαφυγής και συγκεκριμένα για έκδοση και λήψη εικονικών φορολογικών στοιχείων μεγάλου ύψους.
efsyn.gr
Πιάστηκε «στα πράσα» ο Βαρουφάκης...
Εξαργυρώνει την αποτυχία του...
Προ ημερών ο Γιάννης Βαρουφάκης είχε επιτεθεί στην Αυγή που έγραφε για τις αμοιβές του, ενώ ο ίδιος έλεγε τότε ότι δεν του πληρώνουν ούτε το ταξί... Τότε είχε γραφτεί ότι...
ο πρώην υπουργός για να δώσει διαλέξεις στο εξωτερικό ζητά 55.000 ευρώ.
Η «Αυγή» αναπαρήγαγε το ρεπορτάζ της γαλλικής τηλεόρασης με τα ποσά που ζητάνε γνωστοί πολιτικοί για να μιλήσουν σε συνέδρια ή φόρουμ. Σύμφωνα με αυτό, ο Γιάνης Βαρουφάκης ήταν στις πρώτες θέσεις της λίστας μαζί με τους Ντανιέλ Κον Μπεντίτ, Φρανσουά Φιγιόν, Γκέρχαρντ Σρέντερ και πίσω από τον Τόνι Μπλερ και τον Γκόρντον Μπράουν. Στην κορυφή της λίστας ήταν ο Νικολά Σαρκοζί ο οποίος για κάθε του ομιλία ζητάει 165.000 ευρώ, ιδιωτικό αεροπλάνο για την αλέ ρετούρ μεταφορά του, σουίτα σε πεντάστερο ξενοδοχείο, καθώς και την κάλυψη όλων των εξόδων για τους πέντε συνεργάτες που τον συνοδεύουν.
Εξοργισμένος ο Βαρουφάκης είπε ότι δεν του πληρώνουν ούτε το ταξί για να έρθει το Πρώτο Θέμα να τον διαψεύσει. Σύμφωνα με τν εφημερίδα ζητά να ταξιδέψει business class -για οποιοδήποτε προορισμό-, ξενοδοχείο πέντε αστέρων για τη διαμονή του και πλήρη κάλυψη των χρεώσεων κατά τη διαμονή, να του παρέχονται όλα τα γεύματα, να του πληρώνουν όλες τις μετακινήσεις και 60.000 δολάρια τη διάλεξη δηλαδή περίπου 53.000 ευρώ.
Το δημοσίευμα φέρνει στο φως της δημοσιότητας απαντητικό email της ατζέντισσας του Γιάννη Βαρουφάκη, Τατιάνα Μαρίνκο,που ζητάει τα χρήματα της αμοιβής του να γίνονται με μεταφορά σε τραπεζικούς λογαριασμούς του λονδρέζικου γραφείου London Speaker Bureau στην τράπεζα HSBC του Ομάν.
Ο πρώην υπουργός εμφανίζεται ως περιζήτητος στη λίστα του διάσημου μεσιτικού γραφείου προσωπικοτήτων, στην οποία περιλαμβάνονται ο πρώην πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μπαρόζο, ο υπέρομαχος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων Ντέσμοντ Τούτου, ο άσος Ντέιβιντ Μπέκαμ, αλλά και οι σταρ του Χόλιγουντ Μάικλ Ντάγκλας και Κέβιν Σπέισι.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η ατζέντισσα του Γιάννη Βαρουφάκη ξεκάθαρησε ό,τι αφορά τη συμμετοχή του ως βασικού ομιλητή σε εταιρικές εκδηλώσεις: 60.000 δολάρια εκτός Ευρώπης, χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο της διαπραγμάτευσης της αμοιβής όταν διαπιστώνει ότι δεν υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις από το προκαθορισμένο ποσό των 60.000 δολαρίων.
Όταν κάποιος ζητήσει τον κύριο Βαρουφάκη ως ομιλητή, η ατζέντισσά του στέλνει μία φόρμα μέσω email με ερωτήματα, ώστε να μάθει ο πρώην υπουργός ποιος είναι ο ακριβής σκοπός του συνεδρίου, ποιοι θα βρίσκονται στο ακροατήριο, αν θα συμμετέχει στο πάνελ, αν θα είναι ο βασικός ομιλητής ή και τα δύο, αν θα πρέπει να παραστεί σε κάποιο δείπνο ή γεύμα, ποιος θα καλύψει την αμοιβή του, αλλά και τι πρέπει να φορέσει την ημέρα της ομιλίας του, όπως και σε τι κατηγορίας ξενοδοχείο προτίθενται να τον φιλοξενήσουν...
imerisia.gr
Προ ημερών ο Γιάννης Βαρουφάκης είχε επιτεθεί στην Αυγή που έγραφε για τις αμοιβές του, ενώ ο ίδιος έλεγε τότε ότι δεν του πληρώνουν ούτε το ταξί... Τότε είχε γραφτεί ότι...
ο πρώην υπουργός για να δώσει διαλέξεις στο εξωτερικό ζητά 55.000 ευρώ.
Η «Αυγή» αναπαρήγαγε το ρεπορτάζ της γαλλικής τηλεόρασης με τα ποσά που ζητάνε γνωστοί πολιτικοί για να μιλήσουν σε συνέδρια ή φόρουμ. Σύμφωνα με αυτό, ο Γιάνης Βαρουφάκης ήταν στις πρώτες θέσεις της λίστας μαζί με τους Ντανιέλ Κον Μπεντίτ, Φρανσουά Φιγιόν, Γκέρχαρντ Σρέντερ και πίσω από τον Τόνι Μπλερ και τον Γκόρντον Μπράουν. Στην κορυφή της λίστας ήταν ο Νικολά Σαρκοζί ο οποίος για κάθε του ομιλία ζητάει 165.000 ευρώ, ιδιωτικό αεροπλάνο για την αλέ ρετούρ μεταφορά του, σουίτα σε πεντάστερο ξενοδοχείο, καθώς και την κάλυψη όλων των εξόδων για τους πέντε συνεργάτες που τον συνοδεύουν.
Εξοργισμένος ο Βαρουφάκης είπε ότι δεν του πληρώνουν ούτε το ταξί για να έρθει το Πρώτο Θέμα να τον διαψεύσει. Σύμφωνα με τν εφημερίδα ζητά να ταξιδέψει business class -για οποιοδήποτε προορισμό-, ξενοδοχείο πέντε αστέρων για τη διαμονή του και πλήρη κάλυψη των χρεώσεων κατά τη διαμονή, να του παρέχονται όλα τα γεύματα, να του πληρώνουν όλες τις μετακινήσεις και 60.000 δολάρια τη διάλεξη δηλαδή περίπου 53.000 ευρώ.
Το δημοσίευμα φέρνει στο φως της δημοσιότητας απαντητικό email της ατζέντισσας του Γιάννη Βαρουφάκη, Τατιάνα Μαρίνκο,που ζητάει τα χρήματα της αμοιβής του να γίνονται με μεταφορά σε τραπεζικούς λογαριασμούς του λονδρέζικου γραφείου London Speaker Bureau στην τράπεζα HSBC του Ομάν.
Ο πρώην υπουργός εμφανίζεται ως περιζήτητος στη λίστα του διάσημου μεσιτικού γραφείου προσωπικοτήτων, στην οποία περιλαμβάνονται ο πρώην πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μπαρόζο, ο υπέρομαχος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων Ντέσμοντ Τούτου, ο άσος Ντέιβιντ Μπέκαμ, αλλά και οι σταρ του Χόλιγουντ Μάικλ Ντάγκλας και Κέβιν Σπέισι.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η ατζέντισσα του Γιάννη Βαρουφάκη ξεκάθαρησε ό,τι αφορά τη συμμετοχή του ως βασικού ομιλητή σε εταιρικές εκδηλώσεις: 60.000 δολάρια εκτός Ευρώπης, χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο της διαπραγμάτευσης της αμοιβής όταν διαπιστώνει ότι δεν υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις από το προκαθορισμένο ποσό των 60.000 δολαρίων.
Όταν κάποιος ζητήσει τον κύριο Βαρουφάκη ως ομιλητή, η ατζέντισσά του στέλνει μία φόρμα μέσω email με ερωτήματα, ώστε να μάθει ο πρώην υπουργός ποιος είναι ο ακριβής σκοπός του συνεδρίου, ποιοι θα βρίσκονται στο ακροατήριο, αν θα συμμετέχει στο πάνελ, αν θα είναι ο βασικός ομιλητής ή και τα δύο, αν θα πρέπει να παραστεί σε κάποιο δείπνο ή γεύμα, ποιος θα καλύψει την αμοιβή του, αλλά και τι πρέπει να φορέσει την ημέρα της ομιλίας του, όπως και σε τι κατηγορίας ξενοδοχείο προτίθενται να τον φιλοξενήσουν...
imerisia.gr
Η παγίδα
Τάσος Παππάς
Τα σκληρά μέτρα που είναι
υποχρεωμένη να πάρει η κυβέρνηση λόγω Μνημονίου, οι προβλέψεις πολλών
ειδικών ότι το πρόγραμμα ως έχει δεν βγαίνει ό,τι κι αν σκαρφιστούν οι
«θεολόγοι» του Βερολίνου και των Βρυξελλών.
Oι εκτιμήσεις ότι η φοροδοτική ικανότητα των πολιτών έχει εξαντληθεί και τα αποτελέσματα από την εφαρμογή της συγκεκριμένης συνταγής θα είναι τα ακριβώς αντίθετα από τα επιδιωκόμενα, οι αναμενόμενες αντιδράσεις των κοινωνικών ομάδων που θίγονται, η αγωνία του Ευρωπαίου κεντρικού τραπεζίτη για την κατάσταση των τραπεζών και οι προσπάθειές του να αποσυνδεθεί η αξιολόγηση από την ανακεφαλαιοποίησή τους, καθώς και κάποιες μελέτες που κάνουν λόγο για το ισχυρό ενδεχόμενο να επιστρέψει η ύφεση στην Ευρώπη σε συνδυασμό με τη στανική παρουσία των αρνητικών οικονομικών μεγεθών σε Ιταλία, Ισπανία και Πορτογαλία (έλλειμμα, χρέος) και το φρενάρισμα της ανάπτυξης σε Γερμανία, Γαλλία, επαναφέρουν στο προσκήνιο με δραματικό τρόπο και το ελληνικό πρόβλημα και τη συζήτηση για το μέλλον της ευρωζώνης.
Οταν σοβαροί οικονομολόγοι (κεϊνσιανοί) και αριστεροί πολιτικοί (όχι κομμουνιστές και αριστεριστές) τόνιζαν ότι η γραμμή που προωθείται είναι ταξικά μεροληπτική και οδηγεί σε μια ευρωζώνη τουλάχιστον δύο ταχυτήτων, με λίγους κερδισμένους και πολλούς χαμένους, οι γραφειοκράτες των Βρυξελλών, οι ντουντούκες τους στα διεθνή συστημικά ΜΜΕ και οι νεοφιλελεύθεροι αποκαλούσαν τους πρώτους παλιομοδίτες που υπερασπίζονται παρωχημένα και αποτυχημένα οικονομικά μοντέλα και τους δεύτερους γραφικούς και ονειροπόλους που νομίζουν ότι υπάρχει εναλλακτικός δρόμος.
Προ ημερών δόθηκε στη δημοσιότητα τμήμα της τριμηνιαίας έκθεσης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για τον πλούτο των ευρωπαϊκών νοικοκυριών.
Τα ευρήματά της είναι αποστομωτικά για τον συρφετό των νεοφιλελεύθερων που κάνει κουμάντο στην Ευρώπη.
Μεταξύ 2009 και 2013 ο κατά κεφαλήν πλούτος των Ελλήνων συρρικνώθηκε κατά 16.900 ευρώ, των Ιρλανδών κατά 18.474 ευρώ και των Ισπανών κατά 12.780.
Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι αυτό συνέβη γιατί οι συγκεκριμένες χώρες-παρίες, που ζούσαν μέσα στην τρυφηλότητα και πάνω από τις δυνάμεις τους, έφτασαν λίγο πριν από την κατάρρευση και σώθηκαν χάρη στην παρέμβαση των άλλων χωρών της ευρωζώνης, οι οποίες στο όνομα της αλληλεγγύης βοήθησαν και υπέστησαν κι αυτές ζημιές.
Ελα όμως που τα νούμερα είναι πεισματάρικα και δίνουν άλλη εικόνα.
Την ίδια περίοδο ο κατά κεφαλήν πλούτος στην Ολλανδία, στο Βέλγιο και στη Γερμανία αυξανόταν κατά 33.621, 24.005 και 19.277 ευρώ αντίστοιχα.
Είναι τυχαίο ότι οι κυβερνήσεις αυτών των χωρών (συντηρητικές και σοσιαλδημοκρατικές) ήταν και εξακολουθούν να είναι οι πιο αυστηρές στην υλοποίηση των πολιτικών λιτότητας; Οχι, φυσικά.
Επέμεναν και επιμένουν στην αδιαλλαξία τους, που τη βαφτίζουν σύνεση και ρεαλισμό, γιατί αυτές κερδίζουν εις βάρος των πιο αδύναμων.
Αυτές οι κυβερνήσεις υποτίθεται ότι πολεμούν τον εθνικισμό, αλλά η στάση τους κάθε άλλο παρά το λεγόμενο συλλογικό συμφέρον υπηρετεί.
Αυτή είναι η πραγματικότητα, και οι μόνοι που κάνουν ότι δεν την αντιλαμβάνονται είναι οι πολιτικές και οικονομικές ελίτ. Την αντιλαμβάνονται όμως πολύ καλά οι πολίτες της Ευρώπης.
Σύμφωνα με πανευρωπαϊκή δημοσκόπηση του γερμανικού ιδρύματος Bertelsmann, επτά στους δέκα πολίτες στην Ευρώπη θεωρούν ότι η ευρωπαϊκή πολιτική κινείται σε λάθος κατεύθυνση. Το 72% του συνόλου των ερωτηθέντων δεν εγκρίνει την πολιτική που ακολουθεί η Ε.Ε.
Το αντίστοιχο ποσοστό ανεβαίνει ακόμη περισσότερο (77%) μεταξύ των ερωτηθέντων πολιτών από χώρες της ευρωζώνης. Παράλληλα, το 68% τηρεί απορριπτική στάση και έναντι της πολιτικής που ακολουθεί η κυβέρνηση της χώρας τους.
Η δημοσκόπηση διενεργήθηκε τον Ιούλιο, δηλαδή στην κορύφωση της διαμάχης για το ελληνικό πρόβλημα, και συμμετείχαν 12.000 πολίτες.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως, παρά το γεγονός ότι εκφράζονται σοβαρές διαφωνίες για την τρέχουσα πολιτική, το 71% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι σε περίπτωση δημοψηφίσματος για το μέλλον της χώρας τους στην Ε.Ε. θα τάσσονταν υπέρ της παραμονής.
Παράδοξο; Από πρώτη ματιά, ναι. Υπάρχει όμως μια εξήγηση.
Ο γνωστός Γερμανός στοχαστής Κλάους Οφε μιλάει για την παγιδευμένη Ευρώπη: «Η παγίδα είναι μια μεταφορά που υπονοεί τρία πράγματα: Δεν μπορείς να κάνεις πίσω, η κατάσταση είναι αφόρητη και ο δρόμος μπροστά σου είναι κλειστός. Και τα τρία αυτά χαρακτηριστικά ταιριάζουν στην Ε.Ε και, ιδιαιτέρως, στα κράτη-μέλη της ευρωζώνης» («Η Εφημερίδα των Συντακτών» 5-10-2015).
Με μία λέξη δηλαδή: αδιέξοδο.
Σε τέτοιες συνθήκες μπορεί να διεκδικήσουν ζωτικό χώρο διάφορες στρατηγικές: άλλες συντηρητικές σαν κι αυτές που δεσπόζουν σήμερα (υπομονή μέχρι να έρθουν καλύτερες μέρες και συμβιβασμοί για να μην απειληθεί η κανονικότητα), άλλες προοδευτικές και ριζοσπαστικές (σύγκρουση με στόχο την αλλαγή του υπάρχοντος παραδείγματος) και άλλες φοβικές και αμυντικές (επιστροφή στην προηγούμενη κατάσταση του έθνους-κράτους).
Η έκβαση της αναμέτρησης είναι ανοιχτή.
από τήν ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
efsyn.gr
Oι εκτιμήσεις ότι η φοροδοτική ικανότητα των πολιτών έχει εξαντληθεί και τα αποτελέσματα από την εφαρμογή της συγκεκριμένης συνταγής θα είναι τα ακριβώς αντίθετα από τα επιδιωκόμενα, οι αναμενόμενες αντιδράσεις των κοινωνικών ομάδων που θίγονται, η αγωνία του Ευρωπαίου κεντρικού τραπεζίτη για την κατάσταση των τραπεζών και οι προσπάθειές του να αποσυνδεθεί η αξιολόγηση από την ανακεφαλαιοποίησή τους, καθώς και κάποιες μελέτες που κάνουν λόγο για το ισχυρό ενδεχόμενο να επιστρέψει η ύφεση στην Ευρώπη σε συνδυασμό με τη στανική παρουσία των αρνητικών οικονομικών μεγεθών σε Ιταλία, Ισπανία και Πορτογαλία (έλλειμμα, χρέος) και το φρενάρισμα της ανάπτυξης σε Γερμανία, Γαλλία, επαναφέρουν στο προσκήνιο με δραματικό τρόπο και το ελληνικό πρόβλημα και τη συζήτηση για το μέλλον της ευρωζώνης.
Οταν σοβαροί οικονομολόγοι (κεϊνσιανοί) και αριστεροί πολιτικοί (όχι κομμουνιστές και αριστεριστές) τόνιζαν ότι η γραμμή που προωθείται είναι ταξικά μεροληπτική και οδηγεί σε μια ευρωζώνη τουλάχιστον δύο ταχυτήτων, με λίγους κερδισμένους και πολλούς χαμένους, οι γραφειοκράτες των Βρυξελλών, οι ντουντούκες τους στα διεθνή συστημικά ΜΜΕ και οι νεοφιλελεύθεροι αποκαλούσαν τους πρώτους παλιομοδίτες που υπερασπίζονται παρωχημένα και αποτυχημένα οικονομικά μοντέλα και τους δεύτερους γραφικούς και ονειροπόλους που νομίζουν ότι υπάρχει εναλλακτικός δρόμος.
Προ ημερών δόθηκε στη δημοσιότητα τμήμα της τριμηνιαίας έκθεσης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για τον πλούτο των ευρωπαϊκών νοικοκυριών.
Τα ευρήματά της είναι αποστομωτικά για τον συρφετό των νεοφιλελεύθερων που κάνει κουμάντο στην Ευρώπη.
Μεταξύ 2009 και 2013 ο κατά κεφαλήν πλούτος των Ελλήνων συρρικνώθηκε κατά 16.900 ευρώ, των Ιρλανδών κατά 18.474 ευρώ και των Ισπανών κατά 12.780.
Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι αυτό συνέβη γιατί οι συγκεκριμένες χώρες-παρίες, που ζούσαν μέσα στην τρυφηλότητα και πάνω από τις δυνάμεις τους, έφτασαν λίγο πριν από την κατάρρευση και σώθηκαν χάρη στην παρέμβαση των άλλων χωρών της ευρωζώνης, οι οποίες στο όνομα της αλληλεγγύης βοήθησαν και υπέστησαν κι αυτές ζημιές.
Ελα όμως που τα νούμερα είναι πεισματάρικα και δίνουν άλλη εικόνα.
Την ίδια περίοδο ο κατά κεφαλήν πλούτος στην Ολλανδία, στο Βέλγιο και στη Γερμανία αυξανόταν κατά 33.621, 24.005 και 19.277 ευρώ αντίστοιχα.
Είναι τυχαίο ότι οι κυβερνήσεις αυτών των χωρών (συντηρητικές και σοσιαλδημοκρατικές) ήταν και εξακολουθούν να είναι οι πιο αυστηρές στην υλοποίηση των πολιτικών λιτότητας; Οχι, φυσικά.
Επέμεναν και επιμένουν στην αδιαλλαξία τους, που τη βαφτίζουν σύνεση και ρεαλισμό, γιατί αυτές κερδίζουν εις βάρος των πιο αδύναμων.
Αυτές οι κυβερνήσεις υποτίθεται ότι πολεμούν τον εθνικισμό, αλλά η στάση τους κάθε άλλο παρά το λεγόμενο συλλογικό συμφέρον υπηρετεί.
Αυτή είναι η πραγματικότητα, και οι μόνοι που κάνουν ότι δεν την αντιλαμβάνονται είναι οι πολιτικές και οικονομικές ελίτ. Την αντιλαμβάνονται όμως πολύ καλά οι πολίτες της Ευρώπης.
Σύμφωνα με πανευρωπαϊκή δημοσκόπηση του γερμανικού ιδρύματος Bertelsmann, επτά στους δέκα πολίτες στην Ευρώπη θεωρούν ότι η ευρωπαϊκή πολιτική κινείται σε λάθος κατεύθυνση. Το 72% του συνόλου των ερωτηθέντων δεν εγκρίνει την πολιτική που ακολουθεί η Ε.Ε.
Το αντίστοιχο ποσοστό ανεβαίνει ακόμη περισσότερο (77%) μεταξύ των ερωτηθέντων πολιτών από χώρες της ευρωζώνης. Παράλληλα, το 68% τηρεί απορριπτική στάση και έναντι της πολιτικής που ακολουθεί η κυβέρνηση της χώρας τους.
Η δημοσκόπηση διενεργήθηκε τον Ιούλιο, δηλαδή στην κορύφωση της διαμάχης για το ελληνικό πρόβλημα, και συμμετείχαν 12.000 πολίτες.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως, παρά το γεγονός ότι εκφράζονται σοβαρές διαφωνίες για την τρέχουσα πολιτική, το 71% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι σε περίπτωση δημοψηφίσματος για το μέλλον της χώρας τους στην Ε.Ε. θα τάσσονταν υπέρ της παραμονής.
Παράδοξο; Από πρώτη ματιά, ναι. Υπάρχει όμως μια εξήγηση.
Ο γνωστός Γερμανός στοχαστής Κλάους Οφε μιλάει για την παγιδευμένη Ευρώπη: «Η παγίδα είναι μια μεταφορά που υπονοεί τρία πράγματα: Δεν μπορείς να κάνεις πίσω, η κατάσταση είναι αφόρητη και ο δρόμος μπροστά σου είναι κλειστός. Και τα τρία αυτά χαρακτηριστικά ταιριάζουν στην Ε.Ε και, ιδιαιτέρως, στα κράτη-μέλη της ευρωζώνης» («Η Εφημερίδα των Συντακτών» 5-10-2015).
Με μία λέξη δηλαδή: αδιέξοδο.
Σε τέτοιες συνθήκες μπορεί να διεκδικήσουν ζωτικό χώρο διάφορες στρατηγικές: άλλες συντηρητικές σαν κι αυτές που δεσπόζουν σήμερα (υπομονή μέχρι να έρθουν καλύτερες μέρες και συμβιβασμοί για να μην απειληθεί η κανονικότητα), άλλες προοδευτικές και ριζοσπαστικές (σύγκρουση με στόχο την αλλαγή του υπάρχοντος παραδείγματος) και άλλες φοβικές και αμυντικές (επιστροφή στην προηγούμενη κατάσταση του έθνους-κράτους).
Η έκβαση της αναμέτρησης είναι ανοιχτή.
από τήν ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
efsyn.gr
Μικρού κυβισμού, μεγάλης ηλικίας το 85% των αυτοκινήτων στην Ελλάδα
Αντιμέτωπο με τη σκληρή πραγματικότητα
των αριθμών θα βρεθεί το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης από τη
στιγμή που θα επιχειρήσει να ζητήσει περισσότερα χρήματα από τους
ιδιοκτήτες των λεγόμενων «ακριβών» αυτοκινήτων για τα τέλη κυκλοφορίας
του 2016, πόσω μάλλον αν αυτή η αύξηση της επιβάρυνσης συνοδευτεί και
από ελάφρυνση των ΙΧ μικρού κυβισμού. Τα στοιχεία που εξασφάλισε η «Κ»
είναι αποκαλυπτικά:
Τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα που έχουν απομείνει σε κυκλοφορία μετά τη φορολογική καταιγίδα των τελευταίων ετών είναι μόλις τα... δύο στα 100. Ο «στόλος» των ιδιωτικής χρήσεως οχημάτων «γερνάει» ταχύτατα -που σημαίνει ότι και οι αξίες μειώνονται δραματικά- καθώς μόλις το ένα στα 10 αυτοκίνητα είναι ηλικίας κάτω των πέντε ετών, ενώ τα 56 στα 100 είναι από 10 ετών και πάνω.
Στοιχεία για τις σημερινές αξίες των αυτοκινήτων το υπουργείο Οικονομικών δεν διαθέτει, ενώ τα μικρού και μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα κάτω των 1.600 κυβικών που με βάση τις δηλώσεις των τελευταίων ημερών η κυβέρνηση θέλει να «προστατέψει» αντιπροσωπεύουν πλέον το 85% του «στόλου».
Η στατιστική καταρρίπτει και άλλους μύθους: Εξετάστηκε σοβαρά το ενδεχόμενο να μειωθεί το «αφορολόγητο» των τελών κυκλοφορίας ώστε να προκύψει φορολογητέα ύλη και έσοδα για το κράτος. Σήμερα, από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας απαλλάσσονται μόνο τα Ι.Χ. που κυκλοφόρησαν μετά την 1/11/2010 τα οποία εκπέμπουν λιγότερα από 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά 100 χιλιόμετρα.
«Πόσα είναι αυτά;» αναρωτήθηκαν τα μέλη του οικονομικού επιτελείου και εισέπραξαν την απογοητευτική απάντηση: όχι περισσότερα από 200.000 οχήματα όλα μαζί. Και να κατεβάσεις λοιπόν το «αφορολόγητο» από τα 100 στα 80 γραμμάρια τι θα κερδίσεις; Το πολύ-πολύ να κληθούν να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας περί τα 30-40 χιλιάδες οχήματα. Πόσα θα εισέπραττε το Δημόσιο από αυτό; Οχι περισσότερα από 3-4 εκατομμύρια ευρώ.
Ο δεύτερος «μύθος» έχει να κάνει με τα πετρελαιοκίνητα. Πράγματι, στα 100 αυτοκίνητα που πωλούνται πλέον, τα 60-65 είναι πετρελαιοκίνητα.
Από την αύξηση του μεριδίου των πετρελαιοκίνητων το Δημόσιο χάνει χρήματα, καθώς τα συγκεκριμένα οχήματα και λιγότερο καύσιμο καταναλώνουν και ο ειδικός φόρος κατανάλωσης που επιβάλλεται στο πετρέλαιο κίνησης (330 ευρώ στα χίλια λίτρα) είναι μικρότερος από τον αντίστοιχο της βενζίνης (680 ευρώ στα χίλια λίτρα).
Πόσα είναι όμως συνολικά τα πετρελαιοκίνητα; Από τον Νοέμβριο του 2011 που επετράπη η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέχρι και τον Αύγουστο του 2015, είχαν πουληθεί 136.185 πετρελαιοκίνητα σε σύνολο 252.569 πωλήσεων.
Οι ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων ήδη πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας (με βάση τους ρύπους που καταναλώνουν τα οχήματά τους), ενώ πολλοί από αυτούς έχουν υπαχθεί και στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης λόγω κυβισμού του κινητήρα.
Τα έσοδα του κράτους από τα τέλη κυκλοφορίας έχουν καταρρεύσει από το 2010 μέχρι σήμερα λόγω του κύματος των καταθέσεων πινακίδων (σ.σ. ακόμη και σήμερα σε ακινησία παραμένουν περίπου 580-600.000 οχήματα). Στα 1,6 δισ. ευρώ ανήλθαν τα έσοδα το 2010 από τα τέλη κυκλοφορίας, στα 1,15 δισ. ευρώ έχουν περιοριστεί το 2015.
Η τάση παραμένει πτωτική, καθώς τα καινούργια I.X. που αποκτώνται είναι κατά κύριο λόγο μικρού κυβισμού με χαμηλές εκπομπές ρύπων, κάτι που σημαίνει και λιγότερα έσοδα για το Δημόσιο. Από το 2010 και μετά που επιβλήθηκε ο νέος τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας μέχρι σήμερα, έχουν πουληθεί περίπου 464 χιλιάδες οχήματα. Από αυτά τα 200.000 απαλλάσσονται από τα τέλη, ενώ τα 120.000 εκπέμπουν ρύπους από 100 έως 120 γραμμάρια. Δηλαδή, το Δημόσιο από αυτά τα 320.000 οχήματα εισπράττει όχι περισσότερα από 13 εκατομμύρια ευρώ συνολικά. Για να εισέπραττε περισσότερα, η κυβέρνηση θα έπρεπε να φορολογήσει τα πιο «πράσινα» οχήματα που κυκλοφορούν στη χώρα.
Μόλις 257.000 οχήματα βαρύνονται με φόρο πολυτελείας
Από τα περίπου 3,5 εκατομμύρια Ι.Χ. που κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους πριν από την 01/11/2011 και πληρώνουν τέλη με βάση τον κυβισμό, ούτε καν 70.000 δεν έχουν κινητήρα άνω των 2.357 κυβικών. Οι «τζιπάτοι» εκλείπουν χρόνο με τον χρόνο ως... είδος λόγω τεκμηρίων, φόρου πολυτελούς διαβίωσης (ο οποίος μάλιστα αυξήθηκε και πάλι και μάλιστα αναδρομικά) και πανάκριβων τελών κυκλοφορίας.
Η κατανομή με βάση τον κυβισμό δείχνει ότι τα περισσότερα οχήματα είναι μικρού και μεσαίου κυβισμού. Ιδού και τα στοιχεία:
• 1.200.000 αυτοκίνητα έχουν κινητήρα έως 1.357 κυβικά και πληρώνουν τέλη από 22 έως 135 ευρώ έκαστο.
• Τα 1.400άρια, τα 1.600άρια και τα 1.800άρια είναι περίπου δύο εκατομμύρια και πληρώνουν από 240 έως 300 ευρώ το καθένα.
• Πάνω από 1.929 κυβικά (σ.σ. είναι τα οχήματα που επιβαρύνονται και με τέλη και με φόρο πολυτελούς διαβίωσης) υπάρχουν 257.000 οχήματα και επιβαρύνονται ήδη με 660 έως και 1.320 ευρώ μόνο για τα τέλη.
Πίσω στο παλιό...
Στο μεταξύ σαραβαλάκι... αγάπη μου αναφωνούν ολοένα και περισσότεροι «ΙΧδες» λόγω της κρίσης. Το μνημόνιο επέδρασε αρνητικά ακόμη και στο... όριο ηλικίας των αυτοκινήτων όπως προκύπτει από την επεξεργασία των στοιχείων στην οποία προχώρησε η Ενωση Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.
Τα αυτοκίνητα ηλικίας έως πέντε ετών αντιπροσωπεύουν μετά βίας το 9% του συνόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, όταν στις αρχές του 2014, το μερίδιό τους ξεπερνούσε το 14%. Η αιτία προφανής: από το 2010 και μετά ο ρυθμός αντικατάστασης των παλαιών αυτοκινήτων με καινούργια έπεσε κατακόρυφα.
Ανω της δεκαετίας
Αντίθετα, το μερίδιο των αυτοκινήτων με ηλικία άνω των 10 ετών -η δεκαετία θεωρείται κρίσιμη για την αγορά αυτοκινήτου καθώς μετά τη συμπλήρωσή της μηδενίζονται τα τεκμήρια διαβίωσης και κατά συνέπεια και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης- εκτοξεύτηκε σε πάνω από 56% έναντι 50% που ήταν στις αρχές του 2014. Λόγω φόρων το να έχεις αυτοκίνητο άνω των 10 ετών θεωρείται πλέον... προσόν. Και πλέον, σε αυτή την κατηγορία κατατάσσονται 2,05 εκατομμύρια οχήματα σε σύνολο περίπου 3,6 εκατ. ευρώ αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που καταβάλλουν τέλη κυκλοφορίας. Ειδικότερα:
• Τα αυτοκίνητα ηλικίας από 11 έως 15 έτη έχουν φτάσει στα 1,18 εκατομμύρια περίπου, αντιπροσωπεύοντας το 33% του συνόλου των Ι.Χ.
• Ο αριθμός των Ι.Χ. ηλικίας από 16-20 ετών αυξήθηκε εντυπωσιακά μέσα σε έναν χρόνο, καθώς από 433.000 στις αρχές του 2014 ξεπέρασαν τις 560.000 στις αρχές του 2015.
• Αυξημένος σε σχέση με το 2014 εμφανίζεται και ο αριθμός των αυτοκινήτων ηλικίας άνω των 20 ετών. Φτάνουν στις 293 χιλιάδες οχήματα έναντι 277 χιλιάδων πέρυσι.
Το πρότυπο «Euro 5» (αφορά σε ταξινομήσεις που έγιναν μετά την 01/01/2011) πόσω μάλλον το «Euro 6» (είναι τα οχήματα που ταξινομούνται μετά την 01/09/2015) που αφορά ουσιαστικά μόνο το ένα στα 10 οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.
από τήν Έντυπη "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
Τα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα που έχουν απομείνει σε κυκλοφορία μετά τη φορολογική καταιγίδα των τελευταίων ετών είναι μόλις τα... δύο στα 100. Ο «στόλος» των ιδιωτικής χρήσεως οχημάτων «γερνάει» ταχύτατα -που σημαίνει ότι και οι αξίες μειώνονται δραματικά- καθώς μόλις το ένα στα 10 αυτοκίνητα είναι ηλικίας κάτω των πέντε ετών, ενώ τα 56 στα 100 είναι από 10 ετών και πάνω.
Στοιχεία για τις σημερινές αξίες των αυτοκινήτων το υπουργείο Οικονομικών δεν διαθέτει, ενώ τα μικρού και μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα κάτω των 1.600 κυβικών που με βάση τις δηλώσεις των τελευταίων ημερών η κυβέρνηση θέλει να «προστατέψει» αντιπροσωπεύουν πλέον το 85% του «στόλου».
Η στατιστική καταρρίπτει και άλλους μύθους: Εξετάστηκε σοβαρά το ενδεχόμενο να μειωθεί το «αφορολόγητο» των τελών κυκλοφορίας ώστε να προκύψει φορολογητέα ύλη και έσοδα για το κράτος. Σήμερα, από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας απαλλάσσονται μόνο τα Ι.Χ. που κυκλοφόρησαν μετά την 1/11/2010 τα οποία εκπέμπουν λιγότερα από 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά 100 χιλιόμετρα.
«Πόσα είναι αυτά;» αναρωτήθηκαν τα μέλη του οικονομικού επιτελείου και εισέπραξαν την απογοητευτική απάντηση: όχι περισσότερα από 200.000 οχήματα όλα μαζί. Και να κατεβάσεις λοιπόν το «αφορολόγητο» από τα 100 στα 80 γραμμάρια τι θα κερδίσεις; Το πολύ-πολύ να κληθούν να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας περί τα 30-40 χιλιάδες οχήματα. Πόσα θα εισέπραττε το Δημόσιο από αυτό; Οχι περισσότερα από 3-4 εκατομμύρια ευρώ.
Ο δεύτερος «μύθος» έχει να κάνει με τα πετρελαιοκίνητα. Πράγματι, στα 100 αυτοκίνητα που πωλούνται πλέον, τα 60-65 είναι πετρελαιοκίνητα.
Από την αύξηση του μεριδίου των πετρελαιοκίνητων το Δημόσιο χάνει χρήματα, καθώς τα συγκεκριμένα οχήματα και λιγότερο καύσιμο καταναλώνουν και ο ειδικός φόρος κατανάλωσης που επιβάλλεται στο πετρέλαιο κίνησης (330 ευρώ στα χίλια λίτρα) είναι μικρότερος από τον αντίστοιχο της βενζίνης (680 ευρώ στα χίλια λίτρα).
Πόσα είναι όμως συνολικά τα πετρελαιοκίνητα; Από τον Νοέμβριο του 2011 που επετράπη η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέχρι και τον Αύγουστο του 2015, είχαν πουληθεί 136.185 πετρελαιοκίνητα σε σύνολο 252.569 πωλήσεων.
Οι ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων ήδη πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας (με βάση τους ρύπους που καταναλώνουν τα οχήματά τους), ενώ πολλοί από αυτούς έχουν υπαχθεί και στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης λόγω κυβισμού του κινητήρα.
Τα έσοδα του κράτους από τα τέλη κυκλοφορίας έχουν καταρρεύσει από το 2010 μέχρι σήμερα λόγω του κύματος των καταθέσεων πινακίδων (σ.σ. ακόμη και σήμερα σε ακινησία παραμένουν περίπου 580-600.000 οχήματα). Στα 1,6 δισ. ευρώ ανήλθαν τα έσοδα το 2010 από τα τέλη κυκλοφορίας, στα 1,15 δισ. ευρώ έχουν περιοριστεί το 2015.
Η τάση παραμένει πτωτική, καθώς τα καινούργια I.X. που αποκτώνται είναι κατά κύριο λόγο μικρού κυβισμού με χαμηλές εκπομπές ρύπων, κάτι που σημαίνει και λιγότερα έσοδα για το Δημόσιο. Από το 2010 και μετά που επιβλήθηκε ο νέος τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας μέχρι σήμερα, έχουν πουληθεί περίπου 464 χιλιάδες οχήματα. Από αυτά τα 200.000 απαλλάσσονται από τα τέλη, ενώ τα 120.000 εκπέμπουν ρύπους από 100 έως 120 γραμμάρια. Δηλαδή, το Δημόσιο από αυτά τα 320.000 οχήματα εισπράττει όχι περισσότερα από 13 εκατομμύρια ευρώ συνολικά. Για να εισέπραττε περισσότερα, η κυβέρνηση θα έπρεπε να φορολογήσει τα πιο «πράσινα» οχήματα που κυκλοφορούν στη χώρα.
Μόλις 257.000 οχήματα βαρύνονται με φόρο πολυτελείας
Από τα περίπου 3,5 εκατομμύρια Ι.Χ. που κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους πριν από την 01/11/2011 και πληρώνουν τέλη με βάση τον κυβισμό, ούτε καν 70.000 δεν έχουν κινητήρα άνω των 2.357 κυβικών. Οι «τζιπάτοι» εκλείπουν χρόνο με τον χρόνο ως... είδος λόγω τεκμηρίων, φόρου πολυτελούς διαβίωσης (ο οποίος μάλιστα αυξήθηκε και πάλι και μάλιστα αναδρομικά) και πανάκριβων τελών κυκλοφορίας.
Η κατανομή με βάση τον κυβισμό δείχνει ότι τα περισσότερα οχήματα είναι μικρού και μεσαίου κυβισμού. Ιδού και τα στοιχεία:
• 1.200.000 αυτοκίνητα έχουν κινητήρα έως 1.357 κυβικά και πληρώνουν τέλη από 22 έως 135 ευρώ έκαστο.
• Τα 1.400άρια, τα 1.600άρια και τα 1.800άρια είναι περίπου δύο εκατομμύρια και πληρώνουν από 240 έως 300 ευρώ το καθένα.
• Πάνω από 1.929 κυβικά (σ.σ. είναι τα οχήματα που επιβαρύνονται και με τέλη και με φόρο πολυτελούς διαβίωσης) υπάρχουν 257.000 οχήματα και επιβαρύνονται ήδη με 660 έως και 1.320 ευρώ μόνο για τα τέλη.
Πίσω στο παλιό...
Στο μεταξύ σαραβαλάκι... αγάπη μου αναφωνούν ολοένα και περισσότεροι «ΙΧδες» λόγω της κρίσης. Το μνημόνιο επέδρασε αρνητικά ακόμη και στο... όριο ηλικίας των αυτοκινήτων όπως προκύπτει από την επεξεργασία των στοιχείων στην οποία προχώρησε η Ενωση Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.
Τα αυτοκίνητα ηλικίας έως πέντε ετών αντιπροσωπεύουν μετά βίας το 9% του συνόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, όταν στις αρχές του 2014, το μερίδιό τους ξεπερνούσε το 14%. Η αιτία προφανής: από το 2010 και μετά ο ρυθμός αντικατάστασης των παλαιών αυτοκινήτων με καινούργια έπεσε κατακόρυφα.
Ανω της δεκαετίας
Αντίθετα, το μερίδιο των αυτοκινήτων με ηλικία άνω των 10 ετών -η δεκαετία θεωρείται κρίσιμη για την αγορά αυτοκινήτου καθώς μετά τη συμπλήρωσή της μηδενίζονται τα τεκμήρια διαβίωσης και κατά συνέπεια και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης- εκτοξεύτηκε σε πάνω από 56% έναντι 50% που ήταν στις αρχές του 2014. Λόγω φόρων το να έχεις αυτοκίνητο άνω των 10 ετών θεωρείται πλέον... προσόν. Και πλέον, σε αυτή την κατηγορία κατατάσσονται 2,05 εκατομμύρια οχήματα σε σύνολο περίπου 3,6 εκατ. ευρώ αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που καταβάλλουν τέλη κυκλοφορίας. Ειδικότερα:
• Τα αυτοκίνητα ηλικίας από 11 έως 15 έτη έχουν φτάσει στα 1,18 εκατομμύρια περίπου, αντιπροσωπεύοντας το 33% του συνόλου των Ι.Χ.
• Ο αριθμός των Ι.Χ. ηλικίας από 16-20 ετών αυξήθηκε εντυπωσιακά μέσα σε έναν χρόνο, καθώς από 433.000 στις αρχές του 2014 ξεπέρασαν τις 560.000 στις αρχές του 2015.
• Αυξημένος σε σχέση με το 2014 εμφανίζεται και ο αριθμός των αυτοκινήτων ηλικίας άνω των 20 ετών. Φτάνουν στις 293 χιλιάδες οχήματα έναντι 277 χιλιάδων πέρυσι.
Το πρότυπο «Euro 5» (αφορά σε ταξινομήσεις που έγιναν μετά την 01/01/2011) πόσω μάλλον το «Euro 6» (είναι τα οχήματα που ταξινομούνται μετά την 01/09/2015) που αφορά ουσιαστικά μόνο το ένα στα 10 οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.
από τήν Έντυπη "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)