Τετάρτη 20 Απριλίου 2016

Πέθανε ο ηθοποιός Γιάννης Βόγλης




Πέθανε σε ηλικία 79 ετών ο ηθοποιός Γιάννης Βόγλης, ο οποίος νοσηλευόταν στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο με σοβαρά προβλήματα υγείας.
Ο Γιάννης Βόγλης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1937, από οικογένεια με καταγωγή μικρασιατική και ανδριώτικη. Σπούδασε στη δραματική σχολή του Πέλου Κατσέλη. Η πρώτη του εμφάνιση στο θέατρο έγινε στη θεατρική παράσταση «Η άνοδος του Αρτούρο» το 1961, υπό τη σκηνοθεσία του Καρόλου Κουν. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στον κινηματογράφο στην ταινία «Οι Υπερήφανοι» (1962). Έγινε γνωστός από την ταινία «Κορίτσια στον ήλιο» το 1968 του Βασίλη Γεωργιάδη, ενώ σημαντική ήταν η ερμηνεία του στην ταινία «Το χώμα βάφτηκε κόκκινο» (1966) επίσης του Β. Γεωργιάδη.
Εργάστηκε κυρίως στο θέατρο, όπου και συνεργάστηκε με πρωταγωνιστές όπως ο Μάνος Κατράκης, η Έλλη Λαμπέτη, ο Αλέκος Αλεξανδράκης κ.ά. Υπήρξε βασικό στέλεχος του ΚΘΒΕ.
Την δεκαετία του ‘80 ήταν μέλος του θιάσου «Ανατολή». Σημαντικές παραγωγές του ήταν...

Γ. Βόγλης: «Στη ζωή το καλύτερο όπλο είναι η μάθηση»


Ο Γιάννης Βόγλης σπίτι του, μαζί με τις καδραρισμένες αναμνήσεις από τις ταινίες: «Το χώμα βάφτηκε κόκκινο», «Κορίτσια στον ήλιο» κ.ά., ετοιμάζεται για την «Ηλέκτρα» του Ευριπίδη, που θα παίζεται όλο το καλοκαίρι στο Badminton.



ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
ΓΙΩΤΑ ΣΥΚΚΑ
Από τους ωραιότερους σκληρούς του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, έβαλε κάτω πολλούς «φλώρους» της μεγάλης οθόνης. Νταής που δεν σήκωνε άδικο και σίγουρα δεν θα ήθελες να παίξεις μαζί του όπως έκανε η ψηλομύτα Μέμα Σταθοπούλου, ο Γιάννης Βόγλης είναι από τους αγέρωχους του σινεμά και της τηλεόρασης. Ο σκληρός ευαίσθητος που δεν γέλαγε ποτέ, παρά μόνο στην Αν Λόμπεργκ σαν της πρόσφερε τα μύγδαλα, που έσπαγε πόρτες, παράθυρα και έδινε από κανένα χαστούκι αν χρειαζόταν, ήταν πάντα ο σοβαρός και ο μετρημένος του σινεμά και του θεάτρου.
Ο Γιάννης Βόγλης ή Ι. Γκόγκλης, όπως γράφει το κουδούνι της πολυκατοικίας στην Παλλήνη (αλλά και τα αρχεία του Εθνικού Θεάτρου), είναι το ίδιο επιβλητικός από κοντά, με τις βαθιά χαραγμένες ρυτίδες στο πρόσωπο να τονίζουν τα 78 του χρόνια. «Βαρύς», όπως τον γνωρίζουμε μέσα από εκατοντάδες ρόλους, αφήνεται σε ένα χαμόγελο μόνο σαν μιλάει για τα εγγόνια του που οι φωτογραφίες τους πρωταγωνιστούν στο γεμάτο από βιβλία γραφείο του, μαζί με τις καδραρισμένες αναμνήσεις από τις ταινίες: «Το χώμα βάφτηκε κόκκινο», «Κορίτσια στον ήλιο», «Οι υπερήφανοι».

Καπνίζοντας το ένα τσιγάρο πίσω από το άλλο, μιλάει για...

Το προσφυγικό χάρισε Πούλιτζερ σε τρεις Ελληνες

Φωτογραφία τολυ Γιάννη Μπεχράκη
REUTERS
ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Με το βραβείο Πούλιτζερ φωτορεπορτάζ τιμήθηκε χθες η ομάδα φωτογράφων του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, με επικεφαλής τον Ελληνα φωτογράφο Γιάννη Μπεχράκη, για την κάλυψη της προσφυγικής κρίσης.
«Δείξαμε στον κόσμο τι πραγματικά συμβαίνει και ο κόσμος έδειξε ότι ενδιαφέρεται. Η ανθρωπιά υπάρχει ακόμη. Επιτρέψαμε στη φωνή των δυστυχισμένων αυτών ανθρώπων να ακουστεί. Η βράβευσή μας με το Πούλιτζερ μας έκανε να νιώσουμε ότι η δουλειά μας αναγνωρίσθηκε», είπε ο κ. Μπεχράκης.
Η ομάδα των φωτορεπόρτερ του Reuters, στην οποία συμμετέχουν μεταξύ άλλων και δύο ακόμη Ελληνες φωτογράφοι, ο Αλκης Κωνσταντινίδης και ο Αλέξανδρος Αβραμίδης, μοιράσθηκε το βραβείο με τη φωτογραφική ομάδα των New York Times για την κάλυψη της προσφυγικής κρίσης. Η επιτροπή των βραβείων Πούλιτζερ απένειμε τα βραβεία σε αίθουσα του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης, σε επετειακή τελετή, που σηματοδότησε τα 100 χρόνια του θεσμού.
Το βραβείο έκτακτης είδησης εξασφάλισε η εφημερίδα Los Angeles Times για την κάλυψη της αιματηρής τρομοκρατικής επίθεσης στο Σαν Μπερναρντίνο της Καλιφόρνιας, ενώ το ειδησεογραφικό πρακτορείο Associated Press τιμήθηκε με το βραβείο «Ρεπορτάζ μεγάλης κοινωνικής σημασίας» για την αποκάλυψη του σκανδάλου κακομεταχείρισης εργατών της βιομηχανίας θαλασσινών στη Νοτιοανατολική Ασία. Η βιομηχανία αυτή τροφοδοτεί μεγάλο ποσοστό των αμερικανικών πολυκαταστημάτων με θαλασσινά προϊόντα.
Ως αποτέλεσμα των αποκαλύψεων του A.P. περισσότεροι από 2.000 άνθρωποι που ζούσαν σε καθεστώς πραγματικής δουλείας απελευθερώθηκαν από τα δεσμά τους.
Στην κατηγορία των τεχνών και του θεάτρου, η επιτροπή βράβευσε το μιούζικαλ «Χάμιλτον» του Λιν-Μανουέλ Μιράντα, χαρακτηρίζοντας το δημοφιλές έργο που παίζεται στο Μπρόντγουεϊ «εμβληματικό αμερικανικό μιούζικαλ για τον χαρισματικό και αυτοκαταστροφικό εθνοπατέρα».
Το βραβείο μυθιστορήματος εξασφάλισε ο Βιετναμεζο-αμερικανός συγγραφέας Βιέτ Ταν Νουγιέν για το βιβλίο του «Ο συμπαθών», ιστορία μετανάστη διχασμένου μεταξύ της νέας του πατρίδας και της γενέτειράς του.
Βραβεία εξασφάλισαν επίσης και οι εφημερίδες Tampa Bay Times και Sarasota Herald-Tribune για κοινή σειρά άρθρων τους, η οποία αποκάλυπτε τη συστηματική κακομεταχείριση τροφίμων στα ψυχιατρικά νοσοκομεία στη Φλόριντα.
Η δημοσιογράφος των New York Times Αλίσα Ρούμπιν τιμήθηκε επίσης με βραβείο για τις αποκαλύψεις κακοποίησης γυναικών στο Αφγανιστάν.
Η βράβευση των φωτορεπόρτερ που κάλυψαν την προσφυγική κρίση στα παράλια της Μεσογείου, με επικεφαλής τον Γιάννη Μπεχράκη, έφεραν στο προσκήνιο της τελετής το δράμα των προσφύγων από τη Μέση Ανατολή και τους κινδύνους που αυτοί αντιμετωπίζουν για να προσεγγίσουν τα σύνορα της Ευρώπης.
Σειρά εικόνων της ομάδας του Reuters εμφανίζει πρόσφυγες σε ασφυκτικά γεμάτα πλοιάρια και τις πρώτες τους στιγμές μετά την αποβίβασή τους, στα παράλια ελληνικών νησιών.
Αλλες φωτογραφίες έδειχναν οικογένειες να τρέχουν σε ρηχά νερά, να παλεύουν να κρατήσουν τα παιδιά τους στην επιφάνεια ή να καταρρέουν στην άμμο, εξαντλημένοι από το επικίνδυνο πέρασμα. Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσαν οι εικόνες στις οποίες εμφανίζονται πρόσφυγες σε σχεδίες στα ανοικτά, την ώρα που κρουαζιερόπλοια πλέουν μεσοπέλαγα, φαινομενικά αδιάφορα στο προσφυγικό δράμα.
από τήν Έντυπη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Σε δημόσια διαβούλευση το νέο καταστατικό της Νέας Δημοκρατίας...

Σε δημόσια διαβούλευση το νέο καταστατικό της Νέας ΔημοκρατίαςΘα εγκριθεί στο 10ο Τακτικό Εθνικό Συνέδριο του κόμματος...

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε την Τρίτη 19 Απριλίου, το προσχέδιο του καταστατικού της Νέας Δημοκρατίας, το οποίο θα...
εγκριθεί στο 10ο Τακτικό Εθνικό Συνέδριο, που πραγματοποιείται το τριήμερο 22 - 24 Απριλίου στο Metropolitan Expo (Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»).

Βασικό αντικείμενο του Συνεδρίου θα είναι οι οργανωτικές και καταστατικές αλλαγές με στόχο ένα πιο σύγχρονο, πιο ανοιχτό και πιο δημοκρατικό Κόμμα σε ευρωπαϊκά πρότυπα.

Πρώτο βασικό στοιχείο του νέου καταστατικού είναι...

Τα χειρότερα...

Ο Άδωνις Γεωργιάδης, όταν εγκαλεί τους συνομιλητές του για όσα καταλόγιζαν στην κυβέρνηση Σαμαρά, θα πρέπει να θυμάται πως...
απλώς εκείνος έχει πει χειρότερα:

Για τη ΝΔ, τον Κώστα Καραμανλή, τον Προκόπη Παυλόπουλο (ζήτησε συγγνώμη, αφού έγινε Πρόεδρος της Δημοκρατίας) τον Αντώνη Σαμαρά και τον Κυριάκο Μητσοτάκη...

Από την στήλη "Αιχμές
 typologies.gr

Εγώ, δεν ήθελα το ΔΝΤ. Η Γερμανία το ήθελε…

και το θέλει. Τα υπόλοιπα είναι μύθοι…

Ειλικρινής, όπως πάντα, ο Γιώργος Παπανδρέου, κατέρριψε, στην συνέντευξη που έδωσε στη Σία Κοσιώνη, πολλούς μύθους, από το «λεφτά υπάρχουν», μέχρι τις κρυφές συναντήσεις με τον Στρος Καν.

Κατηγόρησε το ευρωπαϊκό διευθυντήριο. Δεν στήριξε την Ελλάδα, όταν οι Αγορές άρχισαν να ανησυχούν. Θεωρούσαν, ότι…
το πρόβλημα ήταν ελληνικό, ενώ ήταν ευρωπαϊκό.

Στο Νταβός στη συνάντηση που είχε με τον Στρος Καν αποκάλυψε, πως όχι μόνο αυτός άλλα ούτε κι ο Γάλλος ήθελαν να προσφύγει η Ελλάδα στο ΔΝΤ. «Η Ευρώπη μπορεί να το κάνει», του είπε.

Άλλωστε, συμπλήρωσε ο Παπανδρέου, τα ποσά που χρειαζόταν η Ελλάδα δεν μπορούσε να τα δώσει το ΔΝΤ, το οποίο τελικά επεβλήθη λόγω της επιμονής της Γερμανίας.

Για το «λεφτά υπάρχουν» είπε, πως ήταν ένας μύθος. Κάποιοι, με γκεμπελική διάθεση αφαίρεσαν το «αν» (γίνει αυτό ή εκείνο) και κράτησαν μόνο το «λεφτά υπάρχουν».

Ενδιαφέρουσα συνέντευξη. Πολύ καλή η Σία Κοσιώνη, μ’ έναν Παπανδρέου που νιώθει πως, τώρα, τα γεγονότα τον δικαιώνουν για πολλά απ’ αυτά που έλεγε ή που έκανε κατά τη διάρκεια της πρωθυπουργικής του θητείας…

Το πολιτικό σχόλιο της ημέρας με το πενάκι του Γιάννη Δερμεντζόγλου.



Tvxs Σκίτσο  08:27 | 18 Απρ. 2016

Πέθανε o Γεράσιμος Αρσένης

Πέθανε o Γεράσιμος Αρσένης - Media
Ο πρώην «τσάρος της Ελληνικής Οικονομίας» Γεράσιμος Αρσένης, άφησε σήμερα την τελευταία του πνοή σε νοσοκομείο της Αθήνας, στο οποίο είχε εισαχθεί τις προηγούμενες μέρες,  χάνοντας την μάχη με την επάρατο νόσο, η οποία τον ταλαιπωρούσε τον τελευταίο καιρό.
Σύμφωνα με πληροφορίες η κηδεία θα γίνει με τιμές υπουργού Αμυνας και κατά πάσα πιθανότητα μετά από 2—3 μέρες λόγω της αναμονής των γυιών του (από τον πρώτο γάμο) που μένουν στην Αμερική.   
Ως γνωστό ήταν παντρεμένος με την Λουκά Κατσέλη με την οποία έχουν και μία κόρη την Αμαλία που είναι ηθοποιός.
Ο Γεράσιμος Αρσένης ήταν ένα από τα σημαίνοντα στελέχη του προοδευτικού χώρου, έχει συνδέσει το όνομα του με τον Ανδρέα Παπανδρέου, το ΠΑΣΟΚ της δεκαετίας του 1980 και την ευρύτερη κεντροαριστερά.  Με σημαντική προσφορά στην οικοδόμηση του κοινωνικού κράτους, των αλλαγών στην Παιδεία, ένθερμος υποστηρικτής του Ενιαίου Αμυντικού Δόγματος Ελλάδας και Κύπρου, και θέσεις που εκφράζανε το πατριωτικό ΠΑΣΟΚ.
Εδωσε την μάχη του ως «τσάρος της ελληνικής οικονομίας» για την στήριξη των μικρών και μεσαίων εισοδημάτων, ενώ το 1985 όταν άρχισε η στροφή του ΠΑΣΟΚ στην οικονομική πολιτική με μεγάλους περιορισμούς και συμπίεση των εισοδημάτων, ο Γεράσιος Αρσένης παραιτήθηκε από υπουργός και λίγο αργότερα  διεγράφη από το Κίνημα λόγω της κριτικής που ασκούσε και επανήλθε το 1989.
Το 1996 όταν παραιτήθηκε ο Ανδρέας Παπανδρέου λόγω της ασθένειας του,  διεκδίκησε μαζί με τον Σημίτη και τον Ακη Τσοχατζόπουλο ισότιμα την αρχηγία του ΠΑΣΟΚ, εκφράζοντας δυνάμεις του κοινωνικού και πατριωτικού ΠΑΣΟΚ. Μετά την εκλογή Σημίτη συμμετείχε στις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας και στο υπουργείο Παιδείας. Ως υπουργός Εθνικής Αμυνας ήταν από τους θιασώτες και υπερασπιστές του Ενιαίου Αμυντικού Δόγματος μεταξύ Κύπρου και Ελλάδος και μάλιστα προώθησε το σχέδιο αυτό με μεγάλο πάθος. Για πρώτη φορά εκείνη την περίοδο έγιναν κοινές ασκήσεις Ελλάδος Κύπρου, ενώ είχε προωθήσει και τον κοινό προγραμματισμό ως προς τους εξοπλισμούς με αποκορύφωμα την αγορά του συστήματος S300, που συνάντησε μεγάλη αντίδραση από την Τουρκία και τις λεγόμενες «μεγάλες δυνάμεις». Οι αντιδράσεις αυτές υποχρέωσαν την Κύπρο να μην παραλάβει το σύστημα αυτό και έτσι εγκαταστάθηκε στην Κρήτη από τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις.  

Συλλυπητήρια Τσίπρα
Μετά την είδηση του θανάτου του Γ.Αρσένη, συλλυπητήριο μήνυμα έστειλε μεταξύ πολλών άλλων και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας:
«Με μεγάλη μου θλίψη πληροφορήθηκα τον θάνατο του Γεράσιμου Αρσένη.
Ο Γεράσιμος Αρσένης υπήρξε ένας σπουδαίος πολιτικός και διανοούμενος που επί σειρά ετών σημάδεψε με τις ιδέες και το έργο του το σοσιαλιστικό κίνημα, την πολιτική ζωή και την διακυβέρνηση της χώρας μας. Ένας διακεκριμένος επιστήμονας με πλούσια σταδιοδρομία σε Διεθνείς Οργανισμούς. Μα πάνω απ’ όλα ένας εξαίρετος άνθρωπος με ειλικρινή αγάπη και έγνοια για τον τόπο.
Αφήνει πίσω του μια πολύτιμη παρακαταθήκη αγώνων, προσφοράς αλλά και θεωρητικής σκέψης, που θα μας συντροφεύουν στις καλές και στις δύσκολες στιγμές.
Στην οικογένειά του και στους οικείους του εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια.»

Βιογραφικά στοιχεία: 
Ο Γεράσιμος Αρσένης γεννήθηκε τό...

Αξιολόγηση - Cosa Nostra


Αξιολόγηση - Cosa Nostra - Media

 ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΛAΚΑΣ
Οι μαφιόζοι- στον κινηματογράφο- κάποιες φορές «προσφέρουν» ένα δώρο που δεν μπορεί να αρνηθεί με κανέναν τρόπο ο αποδέκτης του. Πρόκειται για το «δώρο» που δένει αιωνίως τον… ευεργετούμενο με τον μαφιόζο «ευεργέτη». Στην προκειμένη περίπτωση, το «δώρο»  που δεν μπορεί να αρνηθεί η ελληνική κυβέρνηση είναι η ολοκλήρωση της αξιολόγησης …
Οι δανειστές παρά τις μεταξύ τους επιμέρους διαφωνίες συμφωνούν στα βασικά:
Η Ελλάδα θα παραμείνει υπό ασφυκτικό οικονομικό – άρα και πολιτικό—έλεγχο «αιωνίως»
Σ' αυτήν την αιωνιότητα η Ελλάδα θα υπάρχει για να ξεπληρώνει πανωτόκια χρεών με άμεσο (περικοπές κοινωνικών δαπανών- περικοπές αμοιβών- σαφάρι φόρων κλπ) και έμμεσο (ξεπούλημα δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας, ξεπούλημα υποδομών κλπ) τρόπο.
Ύψιστος στόχος (των δανειστών) η χειραγώγηση των πολιτικών εξελίξεων έτσι ώστε το «πρόγραμμά» τους να συνεχίζεται κανονικά και αδιατάρακτα ανεξάρτητα από το ποιες πολιτικές  εγχώριες  δυνάμεις  θα το υλοποιούν.

Οι (όχι αμελητέες) διαφωνίες των δανειστών έχουν να κάνουν με την διανομή της ελληνικής λείας:
Ποιος, πότε και τι εισπράττει – σε ρευστό και κυρίως σε είδος (λιμάνια, αεροδρόμια, υποδομές, νερά, ΔΕΗ, φυσικοί πόροι, ιδιωτική περιουσία)
Ποιος ελέγχει σε γεωστρατηγικό επίπεδο το ελληνικό οικόπεδο.

Είναι προφανές ότι οι μάχες και οι συμβιβασμοί μεταξύ των δανειστών διεξάγονται στον ελληνικό σβέρκο…
Ως εκ τούτου και για όποιον δεν  τρέφει ψευδαισθήσεις τα μελλούμενα έχουν ήδη βγει από την κρυστάλλινη σφαίρα και μπορεί να τα δει ο καθένας:
1.Δεν υπάρχει περίπτωση «ανακούφισης» του ελληνικού χρέους. Αυτός είναι άλλωστε και ο βασικός μηχανισμός ελέγχου της χώρας
2.Η αξιολόγηση (δηλαδή πόσα η χώρα δεσμεύεται να καταβάλλει το προσεχές διάστημα) θα ολοκληρωθεί με προβλέψεις για  μέτρα γύρω στα 5 δις ευρώ καθώς και για επιπρόσθετα μέτρα  4 δις που θα ψηφιστούν και θα εφαρμοστούν όταν το πρόγραμμα που ακολουθείται διαπιστωθεί- όπως είναι βέβαιο-  ότι δεν βγαίνει…
3.Οι γενικές (τρέχουσες- λογιστικές) διαδικασίες ελέγχου της χώρας θα παραμείνουν γερμανική υπόθεση, ο αμερικανικός έλεγχος  του «οικοπέδου»  ωστόσο, θα υπογραμμιστεί με την περεταίρω  στρατιωτική παρουσία της υπερδύναμης στο Αιγαίο.
Δεν χρειάζονται ιδιαίτερες αναλύσεις και γνώσεις για να αντιληφθεί κάποιος το ολοφάνερο:    Η ελληνική κυβέρνηση έχει δεχτεί ένα «δώρο» που αν το αρνηθεί, θα έρθει η… επόμενη. Του Κυριάκου…

topontiki.gr