Τους άξονες της πολιτικής του υπουργείου Ναυτιλίας αλλά και τις
επικείμενες πρωτοβουλίες που θα πρέπει να αναληφθούν για την περαιτέρω
ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, παρουσίασε σήμερα ο υπουργός
Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σε ημερίδα που διοργάνωσαν
η Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) και ο ΟΛΠ ΑΕ με θέμα «Κρουαζιέρα 2014».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε ότι η κρουαζιέρα σε κάθε εποχή του χρόνου στην Ελλάδα μπορεί και αποτελεί πηγή αυξανόμενου εισρέοντος συναλλάγματος, αλλά και προσφέρει και θέσεις εργασίας σε νέους.
Σε αυτό το σημείο, προσέθεσε ο υπουργός, τα οφέλη για την ελληνική οικονομία θα μπορούσαν να ήταν μεγαλύτερα, αν οι εταιρείες κρουαζιέρας επέλεγαν να χρησιμοποιήσουν λιμάνια της χώρας μας για home porting.
«Αυτό δεν το έχουμε πετύχει ακόμα καθώς δεν έχουμε δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές για τον εφοδιασμό και την τροφοδοσία των κρουαζιερόπλοιων εκτός ελάχιστων περιπτώσεων», τόνισε ο κ. Βαρβιτσιώτης. Στόχος μας, δήλωσε, είναι να δημιουργήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερες συνθήκες για την εξυπηρέτηση των χρηστών, αλλά και να πετύχουμε μείωση της γραφειοκρατίας καθώς και αναβάθμιση των υπηρεσιών αλλά και των λιμενικών υποδομών. Αναφερόμενος στο θέμα των λιμενικών υποδομών και στην κατασκευή δύο νέων θέσεων πρόσδεσης μεγάλων κρουαζιερόπλοιων νέας τεχνολογίας στο λιμάνι του Πειραιά - έργο που επιδοτείται κατά 95% από την Ευρωπαϊκή Ένωση- είπε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας, είναι διατεθειμένο να ζητήσει από τις εταιρείες κρουαζιέρας, να κατασκευάσουν και να λειτουργήσουν οι ίδιες τον επιβατικό σταθμό (cruise terminal).
Προσέθεσε επίσης, ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έχει δώσει το δικαίωμα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες στις προκηρύξεις για τις μισθώσεις των άγονων γραμμών του βορείου Αιγαίου, να μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικά και το λιμάνι του Λαυρίου προκειμένου να υπάρξει αποσυμφόρηση στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε επίσης ότι τα έργα ανάπλασης που είναι σε εξέλιξη σε διάφορες περιοχές από τον Δήμο Πειραιά, θα μπορέσουν να βοηθήσουν την ανάπτυξη του συγκεκριμένου τουριστικού προϊόντος, ενώ, αναφερόμενος στη διευκόλυνση της πρόσβασης των τουριστών με πούλμαν προς το κέντρο της Αθήνας, δεν απέκλεισε πρωτοβουλία για τη δημιουργία «ολυμπιακής λωρίδας» που θα μπορεί να λειτουργεί από το πρωί έως το μεσημέρι.
Επίσης υπογράμμισε ότι θα πρέπει να προβλεφθεί η ύπαρξη τακτικής συγκοινωνίας ανάμεσα στους σταθμούς της κρουαζιέρας και του κέντρου της πόλης, ενώ ανέφερε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έχει κάνει το τελευταίο διάστημα μια προσπάθεια εξορθολογισμού της κίνησης των ταξί όσον αφορά τους σταθμούς επιβατών, ενώ υπάρχει μια συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών για μια καινούργιας μορφής πιστοποίηση γλωσσομάθειας των αυτοκινητιστών.
Τέλος για τα λιμάνια είπε ότι οι διοικήσεις τους θα πρέπει να καταπολεμήσουν τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και να απλοποιήσουν τις διαδικασίες, διευκρινίζοντας ότι υπάρχει αυτήν τη στιγμή μια συζήτηση για μεταφορά των αρμοδιοτήτων των πλοηγικών υπηρεσιών στα ίδια τα λιμάνια. (Καθημερινή 17/10)
Ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε ότι η κρουαζιέρα σε κάθε εποχή του χρόνου στην Ελλάδα μπορεί και αποτελεί πηγή αυξανόμενου εισρέοντος συναλλάγματος, αλλά και προσφέρει και θέσεις εργασίας σε νέους.
Σε αυτό το σημείο, προσέθεσε ο υπουργός, τα οφέλη για την ελληνική οικονομία θα μπορούσαν να ήταν μεγαλύτερα, αν οι εταιρείες κρουαζιέρας επέλεγαν να χρησιμοποιήσουν λιμάνια της χώρας μας για home porting.
«Αυτό δεν το έχουμε πετύχει ακόμα καθώς δεν έχουμε δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές για τον εφοδιασμό και την τροφοδοσία των κρουαζιερόπλοιων εκτός ελάχιστων περιπτώσεων», τόνισε ο κ. Βαρβιτσιώτης. Στόχος μας, δήλωσε, είναι να δημιουργήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερες συνθήκες για την εξυπηρέτηση των χρηστών, αλλά και να πετύχουμε μείωση της γραφειοκρατίας καθώς και αναβάθμιση των υπηρεσιών αλλά και των λιμενικών υποδομών. Αναφερόμενος στο θέμα των λιμενικών υποδομών και στην κατασκευή δύο νέων θέσεων πρόσδεσης μεγάλων κρουαζιερόπλοιων νέας τεχνολογίας στο λιμάνι του Πειραιά - έργο που επιδοτείται κατά 95% από την Ευρωπαϊκή Ένωση- είπε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας, είναι διατεθειμένο να ζητήσει από τις εταιρείες κρουαζιέρας, να κατασκευάσουν και να λειτουργήσουν οι ίδιες τον επιβατικό σταθμό (cruise terminal).
Προσέθεσε επίσης, ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έχει δώσει το δικαίωμα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες στις προκηρύξεις για τις μισθώσεις των άγονων γραμμών του βορείου Αιγαίου, να μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικά και το λιμάνι του Λαυρίου προκειμένου να υπάρξει αποσυμφόρηση στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε επίσης ότι τα έργα ανάπλασης που είναι σε εξέλιξη σε διάφορες περιοχές από τον Δήμο Πειραιά, θα μπορέσουν να βοηθήσουν την ανάπτυξη του συγκεκριμένου τουριστικού προϊόντος, ενώ, αναφερόμενος στη διευκόλυνση της πρόσβασης των τουριστών με πούλμαν προς το κέντρο της Αθήνας, δεν απέκλεισε πρωτοβουλία για τη δημιουργία «ολυμπιακής λωρίδας» που θα μπορεί να λειτουργεί από το πρωί έως το μεσημέρι.
Επίσης υπογράμμισε ότι θα πρέπει να προβλεφθεί η ύπαρξη τακτικής συγκοινωνίας ανάμεσα στους σταθμούς της κρουαζιέρας και του κέντρου της πόλης, ενώ ανέφερε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έχει κάνει το τελευταίο διάστημα μια προσπάθεια εξορθολογισμού της κίνησης των ταξί όσον αφορά τους σταθμούς επιβατών, ενώ υπάρχει μια συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών για μια καινούργιας μορφής πιστοποίηση γλωσσομάθειας των αυτοκινητιστών.
Τέλος για τα λιμάνια είπε ότι οι διοικήσεις τους θα πρέπει να καταπολεμήσουν τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και να απλοποιήσουν τις διαδικασίες, διευκρινίζοντας ότι υπάρχει αυτήν τη στιγμή μια συζήτηση για μεταφορά των αρμοδιοτήτων των πλοηγικών υπηρεσιών στα ίδια τα λιμάνια. (Καθημερινή 17/10)