Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2017

Περίπου 8 τρισ. ευρώ σε φορολογικούς παραδείσους...


Συνολικά εκτιμάται πως η ελίτ έχει "σταθμεύσει" σε φορολογικούς παραδείσους περίπου 8 τρισ. ευρώ. Η νέα διαρροή εκατομμυρίων εγγράφων εμπλέκει μεγάλες επιχειρήσεις, διεφθαρμένους πολιτικούς, ανθρώπους του θεάματος, το οργανωμένο έγκλημα και άλλες πηγές εισοδημάτων, καθαρών και μη. Φοροαποφεύγουν μέσω υπεράκτιων οικονομικών κέντρων, μακριά από τις φορολογικές και διωκτικές αρχές, ενώ οι δημοσιογράφοι και οι πληροφοριοδότες βρίσκονται υπό διαρκή απειλή και κίνδυνο.
Το θεσμικό πλαίσιο δεν βοηθά στην εξάρθρωση των κυκλωμάτων ενώ όπως αποκαλύφθηκε στην Ευρωβουλή με την εξεταστική επιτροπή  για τα panama papers  οι συντηρητικές πολιτικές δυνάμεις είναι αυτές που εμποδίζουν τα αναγκαία θεσμικά βήματα για την προστασία των πληροφοριοδοτών δημοσίου συμφέροντος και τη διαφάνεια στο τραπεζικό σύστημα, ως αναγκαίων όρων. 
Η ουσία του κυκλώματος που ξεδιπλώνεται σε παγκόσμια κλίμακα είναι η αντικοινωνική συμπεριφορά και η ταξική ανισότητα. Ο πλούτος που παράγει ο πλανήτης δεν είναι απεριόριστος και όσο περισσότεροι πόροι στερούνται από τα δημόσια οικονομικά, τόσο συρρικνώνεται το κράτος πρόνοιας και δικαίου που προστατεύει τους αδύνατους​.
Τελικά, οι υπέρμαχοι της κυρίαρχης οικονομικής θεωρίας, το πρωί κουνάνε το δάχτυλο υπέρ της ανεξέλεγκτης οικονομίας της αγοράς και της δικαιοσύνης και το βράδυ βρίσκουν τρόπους για να ξεφεύγουν από τους νόμους και τους κανόνες ενώ τα χαμηλά εισοδήματα καλούνται να πληρώνουν όλο και μεγαλύτερα βάρη.

06 Νοε. 2017 
από tvxs.gr 

Το σχόλιο...

                                     ...μέ τό πενάκι του Γιάννη Δερμεντζόγλου.
  

Bloomberg: Η Ελλάδα κερδίζει τον σεβασμό που της αξίζει...

«Η Ελλάδα προχωρά ένα ακόμη βήμα για να αποσπάσει από την Ευρώπη τον σεβασμό που της αξίζει», αναφέρει σε δημοσίευμα το πρακτορείο Bloomberg.

«Τα spreads των κρατικών ομολόγων, που έχουν ήδη μειωθεί πολύ φέτος, σημείωσαν νέο χαμηλό αυτή την εβδομάδα όταν έγινε γνωστό ότι η κυβέρνηση ετοιμάζει μεγάλη ανταλλαγή ομολόγων. Αυτό θα επιτρέψει στην Ελλάδα να πουλά ομόλογα στο μέλλον και θα βοηθήσει στον τερματισμό της εξάρτησής της από την γενναιοδωρία των πιστωτών», εξηγεί το Bloomberg.

Όπως σημειώνει στη συνέχεια το δημοσίευμα «οι αγορές ομολόγων της ευρωπαϊκής περιφέρειας σημείωσαν εντυπωσιακά κέρδη κατά τους πρόσφατους μήνες, με τα spreads των ισπανικών, ιταλικών και πορτογαλικών ομολόγων να σταθεροποιούνται έναντι των αντίστοιχων γερμανικών. Η ήπια περιστολή από την ΕΚΤ του προγράμματος ποσοτικής χαλάρωσης καθησύχασε τους επενδυτές, που γνωρίζουν πλέον ότι ο αγοραστής της έσχατης καταφυγής δεν πρόκειται να εξαφανιστεί σύντομα».

«Τα ελληνικά ομόλογα είχαν καλύτερες επιδόσεις από τα ιταλικά και πορτογαλικά αντίστοιχα, παρά το γεγονός ότι δεν περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα αγορών της ΕΚΤ, μέχρι τουλάχιστον το διοικητικό συμβούλιο αποφασίσει ότι το ελληνικό χρέος είναι βιώσιμο», υπογραμμίζει το αμερικανικό πρακτορείο.

«Αν η Ελλάδα περιληφθεί στο πρόγραμμα της ΕΚΤ, τότε θα...

Πρώτη η ελληνική πλοιοκτησία "by far'!

Πρώτος και με διαφορά ο ελληνόκτητος στόλος
Ιανουάριος 2017: Όχι μόνο διατήρησε την πρώτη θέση στην παγκόσμια ναυτιλία, αλλά διεύρυνε περαιτέρω το μερίδιό του
H έκθεση αναφέρεται στην αγορά των containerships, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι οι πιέσεις στους ναύλους έγιναν ιδιαίτερα αισθητές, με αποτέλεσμα το 2016 να καταγράψει συνολικές λειτουργικές ζημιές 3,5 δισ. δολ.  
INTIME NEWS


Του Λάμπρου Καραγεώργου
Συνεχίζει να προελαύνει χωρίς να τη σταματά τίποτα η ελληνόκτητη ναυτιλία, αυξάνοντας το μερίδιό της στον παγκόσμιο στόλο και μεγαλώνοντας την απόστασή της από τους κυριότερους ανταγωνιστές της.  Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση «The Review of Maritime Transport 2017» της UNCTAD, το μερίδιο του ελληνόκτητου ως τμήμα του παγκόσμιου στόλου ανήλθε στις αρχές του 2017 (Ιανουάριος 2017) στο 16,71% με βάση υπολογισμού τους dwt (dead-weight tonnage), έναντι μεριδίου 16,36% το 2016 και μόλις 15,53% στις αρχές του 2009 όταν η κρίση έκανε την εμφάνισή της στην παγκόσμια ναυτιλία. Όλα αυτά τα χρόνια ο ελληνόκτητος στόλος όχι μόνο διατήρησε την πρώτη θέση στην παγκόσμια ναυτιλία, αλλά διεύρυνε περαιτέρω το μερίδιό του.
Τον Ιανουάριο του 2017, σύμφωνα με τα ετήσια στοιχεία της Unctad, που βασίζονται στη βάση δεδομένων των Clarksons Research, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 4.199 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 308.836.933 dwt έναντι 4.136 πλοίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 293.087.231 dwt τον Ιανουάριο του 2016. 
Οι ανταγωνιστές
Μέσα σε έναν χρόνο ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αύξησε...