Πρώτος και με διαφορά ο ελληνόκτητος στόλος
Ιανουάριος 2017: Όχι μόνο διατήρησε την πρώτη θέση στην παγκόσμια ναυτιλία, αλλά διεύρυνε περαιτέρω το μερίδιό του H
έκθεση αναφέρεται στην αγορά των containerships, σημειώνοντας μεταξύ
άλλων ότι οι πιέσεις στους ναύλους έγιναν ιδιαίτερα αισθητές, με
αποτέλεσμα το 2016 να καταγράψει συνολικές λειτουργικές ζημιές 3,5 δισ.
δολ. INTIME NEWS |
Τον Ιανουάριο του 2017, σύμφωνα με τα ετήσια στοιχεία της Unctad, που βασίζονται στη βάση δεδομένων των Clarksons Research, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 4.199 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 308.836.933 dwt έναντι 4.136 πλοίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 293.087.231 dwt τον Ιανουάριο του 2016.
Οι ανταγωνιστές
Μέσα σε έναν χρόνο ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος αύξησε...
συνέχεια
...το μερίδιό του στον κλάδο, ενώ από τις άλλες τρεις μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις που ακολουθούν (Ιαπωνία, Κίνα και Γερμανία) οι δύο (Ιαπωνία και Γερμανία) έχασαν μερίδιο αγοράς. Οι Έλληνες εφοπλιστές αξιοποίησαν με τον καλύτερο τρόπο την αρνητική συγκυρία ενδυναμώνοντας την παρουσία τους στον κλάδο.
Ειδικότερα, η δεύτερη στην παγκόσμια κατάταξη Ιαπωνία έχει μερίδιο αγοράς στον παγκόσμιο στόλο 12,1%, ενώ το 2016 είχε μερίδιο 12,78% και την 1η Ιανουαρίου του 2009 είχε μερίδιο 15,68%!
Η Κίνα βρίσκεται στην τρίτη θέση και συνεχώς αυξάνει τη δύναμη του στόλου της. Τον Ιανουάριο του 2017 είχε μερίδιο 8,95% στον παγκόσμιο στόλο, έναντι 8,87 το 2016 και 8,40% το 2009.
Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Γερμανία με 6,06% μερίδιο το 2017, έναντι 6,65% το 2016 και 9,50% το 2009. Πάντως, εάν στην Κίνα συμπεριληφθεί και το Χονγκ Κονγκ, τότε ο κινεζικός γίγαντας βρίσκεται στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης με μερίδιο 14%, καθώς ο εμπορικός στόλος του Χονγκ Κονγκ έχει μερίδιο 5,06% το 2017, έναντι 4,88% το 2016 και μόλις 3,05% το 2009. Είναι προφανές ότι μόνο η Κίνα μπορεί να «απειλήσει» την πρωτιά της ελληνόκτητης ναυτιλίας.
Αύξηση του εμπορίου
Η UNCTAD εκτιμά ότι το παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο θα αυξηθεί 2,8% το 2017, με τα συνολικά φορτία να φτάνουν τα 10,6 δισ. τόνους έναντι 2,6% το 2016. Η βελτίωση αντικατοπτρίζει την ισχυρή ζήτηση στον κλάδο χύδην ξηρού φορτίου με τα κυριότερα εμπορεύματα να αναπτύσσονται κατά 5,4% το 2017. Επίσης οι προβλέψεις για το διάστημα μεταξύ 2017 και 2022 κάνουν λόγο για μία ετήσια αύξηση του διά θαλάσσης εμπορίου κατά 3,2%. Τα containers και τα bulk carriers θα συμβάλουν περισσότερο στην άνοδο του εμπορίου. Στους θετικούς παράγοντες περαιτέρω ανάπτυξης των εμπορικών ροών η Unctad εντάσσει την υπογραφή συμφωνίας οικονομικής συνεργασίας μεταξύ της Ε.Ε. και της Ιαπωνίας που υπεγράφη τον Ιούλιο του 2017, όπως και η συμφωνία Ε.Ε.-Καναδά, ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο σε μεσοπρόθεσμη βάση θα μπορούσε να στηρίξει μία ανάπτυξη του κλάδου των containerships.
Δευτέρα, 06 Νοεμβρίου 2017
Από την έντυπη έκδοση τής
naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.