Ενα θέμα ανησυχεί όσους κυβερνητικούς αξιωματούχους
παρακολουθούν από κοντά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, η οποία και έχει
μπει στην τελική ευθεία.
Δεν πρόκειται για τη Λαική Ενότητα, ούτε για τη συνιστώσα του ΣΥΡΙΖΑ (Σπίρτζης, Δρίτσας, κ.ά.) που αντιμάχονται τις ιδιωτικοποιήσεις, παρά για το τίμημα που θα προσφέρουν οι υποψήφιοι, για το λιμάνι, μνηστήρες.
Ακόμη και αν υπάρξει ισχυρός ανταγωνισμος, ακόμη κι αν καταθέσουν -όπως ακούγεται- δεσμευτικές προσφορές και οι τρεις εναπομείναντες ενεργοί παίκτες στο διαγωνισμό, δηλαδή η κινέζικη Cosco, η δανέζικη APM Terminals, και η φιλιππινέζικη ICTS- ο φόβος είναι μη τυχόν τα τιμήματα που θα δώσουν, δεν είναι ικανοποιητικά και κινούνται κοντά στη απαξιωμένη χρηματιστηριακά αποτίμηση του λιμανιού. Εννοείται ότι σε περίπτωση που συμβεί κάτι τέτοιο, το ΤΑΙΠΕΔ θα ζητήσει άμεσα από τους υποψηφίους να υποβάλουν βελτιωτικές προσφορές, κ.ο.κ.
Κοιτάζοντας κανείς το ταμπλό του χρηματιστηρίου, η μετοχή του ΟΛΠ διαπραγματεύεται σήμερα στα επίπεδα των 14 ευρώ, και η κεφαλαιοποίηση του 100% του λιμανιού ανέρχεται στα 350 εκατ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι τo 51% του ΟΛΠ το οποίο και παραχωρείται, ισοδυναμεί με μόλις… 178,5 εκατ. ευρώ (σσ: όσο για το 67% που προέβλεπε αρχικά ο διαγωνισμός ισούται σήμερα με 234,5 εκατ. ευρώ).
Από την πλευρά της η Εθνική Χρηματιστηριακή, προ μηνός είχε αποτιμήσει την αξία της εισηγμένης ΟΛΠ στα 500 εκατ. ευρώ, χαρακτηρίζοντας την "ασημικό σε τιμή ευκαιρίας”. Τότε μάλιστα η μετοχή βρισκόταν στα 15 ευρώ, όχι στα 14 ευρώ όπως σήμερα, χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει ότι αντανακλούσε και πάλι την πραγματική αξία της εταιρείας. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι η Εθνική έχει θέσει ως τιμή στόχο τα 20 ευρώ για το επόμενο 12μηνο.
Φυσικά στο ΤΑΙΠΕΔ προσδοκούν...
Δεν πρόκειται για τη Λαική Ενότητα, ούτε για τη συνιστώσα του ΣΥΡΙΖΑ (Σπίρτζης, Δρίτσας, κ.ά.) που αντιμάχονται τις ιδιωτικοποιήσεις, παρά για το τίμημα που θα προσφέρουν οι υποψήφιοι, για το λιμάνι, μνηστήρες.
Ακόμη και αν υπάρξει ισχυρός ανταγωνισμος, ακόμη κι αν καταθέσουν -όπως ακούγεται- δεσμευτικές προσφορές και οι τρεις εναπομείναντες ενεργοί παίκτες στο διαγωνισμό, δηλαδή η κινέζικη Cosco, η δανέζικη APM Terminals, και η φιλιππινέζικη ICTS- ο φόβος είναι μη τυχόν τα τιμήματα που θα δώσουν, δεν είναι ικανοποιητικά και κινούνται κοντά στη απαξιωμένη χρηματιστηριακά αποτίμηση του λιμανιού. Εννοείται ότι σε περίπτωση που συμβεί κάτι τέτοιο, το ΤΑΙΠΕΔ θα ζητήσει άμεσα από τους υποψηφίους να υποβάλουν βελτιωτικές προσφορές, κ.ο.κ.
Κοιτάζοντας κανείς το ταμπλό του χρηματιστηρίου, η μετοχή του ΟΛΠ διαπραγματεύεται σήμερα στα επίπεδα των 14 ευρώ, και η κεφαλαιοποίηση του 100% του λιμανιού ανέρχεται στα 350 εκατ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι τo 51% του ΟΛΠ το οποίο και παραχωρείται, ισοδυναμεί με μόλις… 178,5 εκατ. ευρώ (σσ: όσο για το 67% που προέβλεπε αρχικά ο διαγωνισμός ισούται σήμερα με 234,5 εκατ. ευρώ).
Από την πλευρά της η Εθνική Χρηματιστηριακή, προ μηνός είχε αποτιμήσει την αξία της εισηγμένης ΟΛΠ στα 500 εκατ. ευρώ, χαρακτηρίζοντας την "ασημικό σε τιμή ευκαιρίας”. Τότε μάλιστα η μετοχή βρισκόταν στα 15 ευρώ, όχι στα 14 ευρώ όπως σήμερα, χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει ότι αντανακλούσε και πάλι την πραγματική αξία της εταιρείας. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι η Εθνική έχει θέσει ως τιμή στόχο τα 20 ευρώ για το επόμενο 12μηνο.
Φυσικά στο ΤΑΙΠΕΔ προσδοκούν...