Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος : «Ωθούν τη δημοκρατία στην εκτροπή»...



«Η κοινωνία δεν αντέχει άλλα μέτρα». Κατηγορηματικός και δίχως περιστροφές ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος αγανακτεί για την εικόνα της σημερινής Ελλάδας που έχει καταντήσει ...
«περίγελως της Ευρωπαϊκής Ένωσης», στηλιτεύει όσους οδηγούν σε εκτροπή τη Δημοκρατία και εκτιμά πως η αγανάκτηση και οι ανάγκες των Ελλήνων θα οδηγήσουν σε πολιτικές εξελίξεις.
Σε συνέντευξή του στην «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία», ο αρχιεπίσκοπος καταδικάζει τα κρούσματα βίας και νεοναζισμού, διατηρεί τις επιφυλάξεις του για το ισλαμικό τέμενος και δηλώνει κάθετα αρνητικός στα σύμφωνα συμβίωσης.
Ο κ. Ιερώνυμος εμφανίζεται έτοιμος για αλλαγές στις δομές της Εκκλησίας, ακόμα και στην ισοβιότητα των αρχιερέων, απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση σε εκπροσώπους από όλα τα κόμματα για να ξεκαθαριστεί το θέμα της «δήθεν αμύθητης εκκλησιαστικής περιουσίας» και εξηγεί πως ο ρόλος της εκκλησίας δεν εξαντλείται στις φιλανθρωπίες, τις ελεημοσύνες και τα συσσίτια.
«Η κοινωνία μας, ο λαός μας, δεν αντέχει άλλο. Τα όποια περιθώρια έχουν εξαντληθεί. (...) Η κοινωνία δεν αντέχει άλλα μέτρα», τονίζει ο αρχιεπίσκοπος και επισημαίνει πως «πρέπει να αγωνιστούμε όλοι μαζί ενωμένοι αλλά καθαροί, λέγοντας την αλήθεια στο λαό. Να έχουμε υπομονή και συνεχώς να προσπαθούμε γιατί θα αργήσει αυτή η δύσκολη κατάσταση να περάσει».
Ο κ. Ιερώνυμος κάνει λόγο και για κάποιους που ωθούν τη Δημοκρατία προς την εκτροπή σημειώνοντας: «Η Δημοκρατία είναι μία έννοια, είναι ένας τρόπος ζωής και διακυβέρνησης των ανθρώπων. (...). Τώρα εάν εμείς που θέλουμε να λειτουργούμε σε αυτό το σύστημα δεν είμαστε ικανοί, είμαστε επιρρεπείς σε εκτροπές, δεν φταίει η Δημοκρατία. (...) Φταίνε εκείνοι που την ωθούν στην εκτροπή».
Ο αρχιεπίσκοπος εκτιμά πως η «αγανάκτηση και οι ανάγκες των ανθρώπων θα αναγκάσουν να οδηγηθεί η κατάσταση προς τα εκεί όπου θα προκύψει κάτι καλύτερο», διαβλέποντας πολιτικές εξελίξεις.

Κωνσταντίνος Κολοκοτρώνης...

τού Παντελή Μπουκάλα

"Οση βία ασκούν άλλωστε στην Ιστορία, για να την κόψουν στα μέτρα τους και να παραστήσουν τον Λεωνίδα και τον Κολοκοτρώνη σαν προδρόμους τους, άλλη τόση ασκούν σε όποιον δεν ταιριάζει στα φυλετικά ή ιδεολογικά πρότυπά τους"...
Οταν τους βλέπουμε στις Θερμοπύλες, με πυρσούς, αρβύλες και άλλα στολίδια της ναζιστικής αισθητικής, να μαϊμουδίζουν τον Λεωνίδα, το τελευταίο που σκεφτόμαστε είναι ...
να τους ρωτήσουμε τίνος ρήματος είναι το «μολών» που ουρλιάζουν.
 Κι αν δεν απαντήσουν σωστά, να αμφισβητηθεί η καθαρότητα της ελληνικότητάς τους. Με το «λαβέ» τα πράγματα είναι εύκολα. Αλλά ποιος από τους φαντασιοκόπους παραλίγο Λακεδαίμονες να κάνει αναγνώριση της μετοχής «μολών»; Το πολύ πολύ κάποιος απ’ όλους να πετάξει ένα «είναι του αμολάω, ρε» κι αμέσως έπειτα να ξαμοληθεί για να βρει κάναν σκουρόχρωμο και να του μάθει τους αρχικούς χρόνους του «βαράω» και του «δέρνω», και πώς κλίνεται το... επίθετο «ο εγέρθητος»· αν κατεβαίνει δηλαδή ο τόνος στη γενική, όπως κατεβαίνει το ρόπαλο στην κεφαλή των ανθελλήνων, ή όχι. Αλλά τον Κολοκοτρώνη; Τον Θοδωρή; Τον Θοδωράκη, όπως ακόμα τον λένε τρυφερά οι Μοραΐτες; Τον Θεόδωρο της κάποιας επισημότητας; Ούτε καν του Γέρου του Μοριά το μικρό δεν ξέρουν όσοι τάχα πίνουν νερό στ’ όνομά του, κηρύσσοντάς τον μάλιστα εν φυλακή αδελφό του αρχηγού τους; Για τ’ όνομα του Μήτσου Καραϊσκάκη και του Ευρυσθέα Ανδρούτσου. Τέτοια κακοποίηση της Ιστορίας από τους κακοποιητές των πάντων;

Υπερβολές. Δεν είναι δα και από τα λάθη που θα ενδιέφεραν του Φρόυντ. Το ξέρει βέβαια ο χρυσαυγίτης κ. Παναγιώταρος το μικρό όνομα του Κολοκοτρώνη. Και μπορεί να ’χει ακουστά πως ένας Παναγιώταρος, Μανιάτης, ήταν συμπολεμιστής του πατέρα του Γέρου, στο Μαραθονήσι. Τον βουλευτή ωστόσο και λαμπρό επιχειρηματία ροπάλων μπέιζμπολ τον παρέσυρε το ιερό μένος του να γκρεμίσει το τζαμί πριν καν χτιστεί. Ή μπορεί να τον μπέρδεψε με τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο. Οπως μπερδεύουν στη Χ.Α. την αρχαία Ελλάδα με τον Χίτλερ, τον μαίανδρο με τη σβάστικα, την κρυπτεία με το μαχαίρωμα μαθητών που αντιστέκονται στον ναζισμό τους, την παλικαριά με τη χωσιά, τη βαρβαρότητα με τον πατριωτισμό.

Πέραν της φανερής αγραμματοσύνης τους, πάντως, έχουμε πολύ σοβαρότερους λόγους για να μεμφόμαστε τους χρυσαυγίτες. Οση βία ασκούν άλλωστε στην Ιστορία, για να την κόψουν στα μέτρα τους και να παραστήσουν τον Λεωνίδα και τον Κολοκοτρώνη σαν προδρόμους τους, άλλη τόση ασκούν σε όποιον δεν ταιριάζει στα φυλετικά ή ιδεολογικά πρότυπα τους.                                                                                                          (Καθημερινή 30/11)

Ηυλογήθη από τό Φανάρι...


-Εσύ, τέκνον μου, γιά νάρθεις από ΄δώ θά πηγαίνεις γιά δήμαρχος!..                                 -Πού τό καταλάβατε Παναγιώτατε ;                                                                                             -Αφού, ευλογημένε, μέ τό πού τό είπα η κυρία υπουργός λιγώθηκε απ' τά γέλια...

Το ολίσθημα Στουρνάρα



Του Σωκρατη Τσιχλια
Προφανώς το ταμπεραμέντο του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα τον οδήγησε στο ολίσθημα της Δευτέρας και της Τρίτης. Στην τηλεοπτική του δήλωση δηλαδή ότι οι Ελληνες δεν υπερφορολογούνται, που έγινε στην εκπομπή του Γιάννη Πρετεντέρη στο Μega «Ανατροπή» και επαναλήφθηκε την επόμενη μέρα. Φύσει αισιόδοξος όπως δηλώνει ο ίδιος, αλλά και πρόσωπο για το οποίο η ψυχραιμία φαίνεται να είναι υπέρτατη αξία, επιχείρησε να δώσει μια «τεχνική» εξήγηση στο θέμα των φόρων. Λάθος εξήγηση, καθώς υπεραμύνθηκε των φορολογικών εσόδων του κράτους ως ποσοστού του ΑΕΠ, ισχυριζόμενος, και σωστά, ότι υπολείπονται του μέσου όρου της Ευρωζώνης. Απάντησε σε άλλο ερώτημα ο εκλεκτός οικονομολόγος. Στο πόσα είναι τα έσοδα και όχι στο πόσα πληρώνουν όσοι πληρώνουν! Που είναι όμως το βασικό το οποίο οφείλει να εξετάζει ένας υπουργός. Γιατί αν π.χ. το κράτος πρέπει να εισπράξει φόρους 1.000 ευρώ και τα εισπράττει όλα από έμμεσους φόρους, οπότε πληρώνουν πλούσιοι και φτωχοί το ίδιο, η κοινωνία θα διαλυθεί. Εάν πρέπει να εισπράξει 1.000 ευρώ και τα εισπράττει μόνο από τον μισό πληθυσμό, αυτός ο μισός πληθυσμός θα επαναστατήσει και το κράτος θα διαλυθεί. Εάν πρέπει να εισπράξει 1.000 ευρώ και δεν εξαιρεί από τους φόρους παππούδες και γιαγιάδες που ζουν με 600 ευρώ, διαπράττει έγκλημα.
Ο κ. Στουρνάρας έμοιαζε την περασμένη Δευτέρα να μην έχει καμία επαφή με την απόγνωση της πλειοψηφίας των Ελλήνων. Σαν να μην έχουν φτάσει στα αυτιά του αληθινά περιστατικά ανθρώπων που αδυνατούν πλέον... Μίλαγε για φόρους ως ποσοστό του ΑΕΠ σε μια ημικατεστραμμένη χώρα που υποφέρει από μια μοναδική για τα μεταπολεμικά χρονικά οικονομική καταστροφή. Σε μια χώρα όπου δύο στους τρεις είτε είναι άνεργοι είτε εργάζονται και δεν πληρώνονται είτε υποαπασχολούνται. Και το κυριότερο, έμοιαζε απίστευτα απόμακρος, ατσαλάκωτος, αδιάφορος για όλα αυτά. Κάτι που δεν χωράει ο νους μου ότι συμβαίνει. Γι’ αυτό και ισχυρίστηκα στην αρχή του σχολίου ότι το ολίσθημα οφείλεται μάλλον στο ταμπεραμέντο του. Επί της ουσίας, όσοι Ελληνες πληρώνουν φόρους υπερφορολογούνται και οι άλλοι υποφορολογούνται και πίνουν στην υγειά τους. Για αυτό περιμένουμε ακόμη απάντηση.                                                                                                                          (Καθημερινή Σάββατο 30/11/13)