Δευτέρα 21 Ιουλίου 2014

Αριστοτέλης Βασιλικιώτης. Μιά ελαιογραφία καί δύο ακουαρέλες


Είμαστε όλοι αντισημίτες;


  Παραπολιτική

Δημοσίευσα χθες ένα άρθρο στο Protagon.gr υποστηρίζοντας ότι το Ισραήλ απολαμβάνει μια φρικτή ασυλία από τους διεθνείς οργανισμούς για τα όσα συνειδητά πράττει εδώ και δεκαετίες στην περιοχή της Γάζας.

Όπως συμβαίνει πάντοτε σε αυτές τις περιπτώσεις, κάποιοι έσπευσαν στα σχόλια να μιλήσουν για «αντισημιτισμό», κάτι απολύτως προβλέψιμο και όχι πάντοτε αυθόρμητο. Ας θεωρήσουμε όμως για την οικονομία της συζήτησης ότι όλα αυτά τα σχόλια γράφτηκαν με καλή προαίρεση.

Επειδή τυχαίνει να παρακολουθώ εδώ και αρκετά χρόνια από προσωπικό ενδιαφέρον τις συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή, γνωρίζω πολύ καλά ότι αυτή η καραμέλα περί αντισημιτισμού δεν εκφράζει τους περισσότερους πολίτες του Ισραήλ αλλά αποτελεί ένα κωμικό ιδεολόγημα της επικοινωνιακής προπαγάνδας των συνήθως ακροδεξιών κυβερνήσεων της χώρας.

Είναι αληθινά θλιβερό που κάποιοι εμπορεύονται τις ιστορικές μνήμες του Ολοκαυτώματος για να δικαιολογήσουν τα δικά τους εγκλήματα κατά των Παλαιστινίων και δεν είναι τυχαίο ότι όλο και περισσότεροι νέοι Ισραηλινοί διαδηλώνουν με συνθήματα όπως «η Δημοκρατία δεν χτίζεται πάνω σε δολοφονίες μωρών». Πόσο ανεύθυνος πρέπει να είναι κάποιος για να αποδίδει έτσι εύκολα την κατηγορία του αντισημιτισμού σε όποιον διαμαρτύρεται για μαζικές σφαγές αμάχων;

Τέλος, θα μου επιτρέψετε να μην εκφραστώ όπως θα ήθελα για όσους στην Ελλάδα συζητούν για το συγκεκριμένο θέμα με όρους «ΣΥΡΙΖΑ-αντιΣΥΡΙΖΑ». Θα τους πρότεινα απλά να αναζητήσουν τις λύσεις στα προβλήματα τους σε επιστημονικούς κλάδους λιγότερο σχετικούς με τις πολιτικές επιστήμες και τις διεθνείς σχέσεις.

Πώς μια έξοδος για ψώνια μπορεί να σε οδηγήσει στο... κρατητήριο

Την τελευταία πενταετία οι μικροκλοπές κοστίζουν στις επιχειρήσεις το 1,7% του τζίρου τους ετησίως, απώλεια αυξημένη περίπου κατά 0,3%-0,5%, σύμφωνα με τον ΣΕΛΠΕ, ο οποίος εκπροσωπεί τα πολυκαταστήματα και τα μεσαία σούπερ μάρκετ.ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΤΣΙΜΙΤΑΚΗΣ
 Την τελευταία πενταετία οι μικροκλοπές κοστίζουν στις επιχειρήσεις το 1,7% του τζίρου τους ετησίως, απώλεια αυξημένη περίπου κατά 0,3%-0,5%, σύμφωνα με τον ΣΕΛΠΕ, ο οποίος εκπροσωπεί τα πολυκαταστήματα και τα μεσαία σούπερ μάρκετ.
                                                                             --------
H υπόθεση της Μαριντίτας Αλαβάνου, αδελφής του Αλέκου Αλαβάνου, που είδε το φως της δημοσιότητας την περασμένη βδομάδα δεν είναι μοναδική. Η κ. Αλαβάνου αναγκάστηκε να περάσει 28 ώρες στα κρατητήρια ενός αστυνομικού τμήματος για ένα λάθος που έγινε στο ταμείο ενός καταστήματος, όπου χτύπησε συναγερμός από δείγμα κρέμας make up που της είχε δοθεί από τις πωλήτριες του εν λόγω καταστήματος προκειμένου να τη δοκιμάσει. «Επέλεξα δύο αποχρώσεις από τα ανοιγμένα και σχεδόν τελειωμένα δοκιμαστικά δειγματάκια –αυτά που σε όλη την υφήλιο χαρίζονται σωρηδόν–, εξηγώ στη διερχόμενη υπάλληλο ότι δεν θέλω να τα δοκιμάσω εκεί επειδή φοβάμαι (σ.σ. για αλλεργίες) και τη ρωτώ εάν μπορώ να τα πάρω να τα δει ο φαρμακοποιός μου. Εννοείται πως συμφώνησε επιτόπου», αφηγείται η ίδια σε σημείωμα που δημοσιεύτηκε σε ηλεκτρονική ιστοσελίδα.

Οταν τη σταμάτησε ο υπάλληλος ασφαλείας για να την ελέγξει, νόμισε πως θα λυθεί και η παρεξήγηση. Αντ’ αυτού όμως κλήθηκε η αστυνομία και διώχθηκε με τη διαδικασία του αυτοφώρου. «Κατέθεσα στον αξιωματικό υπηρεσίας, και ενημερώνομαι για τα κάτωθι: α) θα μείνω κρατούμενη τη νύχτα εκεί ή στη ΓΑΔΑ, β) θα περάσω την επομένη αυτόφωρο, με αυτεπάγγελτη καταγγελία του καταστήματος, καθώς γ) η εταιρεία έχει καταθέσει ότι ναι μεν πρόκειται για δειγματάκια, όμως κοστίζουν 62 ευρώ! Την ίδια ώρα, το κανονικό προϊόν, 5 φορές μεγαλύτερο του πλήρους δείγματος, πωλείται στο κατάστημα 31 ευρώ». Η κυρία Αλαβάνου αισθάνθηκε παγιδευμένη, αφού μια απλή παρεξήγηση είχε αυτή την απροσδόκητη κατάληξη.

Στην απάντηση που εξέδωσε η εταιρεία αναφέρονταν ότι...

Ο μύλος τού Πεντάρα καί η Παραπορτιανή...

Μοιράζει κι αυτόγραφα ο ...Στουρνάρας!..



Ο τιτανοτεράστιος πρώην τσάρος της οικονομίας και νυν διοικητής της ΤτΕ Γιάννης Στουρνάρας, κατά τη διάρκεια πτήσης από τη Φρανκφούρτη στην Αθήνα, υπέγραψε αυτόγραφα σε θαυμαστές του!!!

Πειράζει που είσαι και μεγάλη βεντέτα, πειράζει; Οχι δεν πειράζει. ΖΑΠ Το θέμα δεν είναι πόσο σταρ νιώθει ο Στουρνάρας, αλλά ότι υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να έχουν στην κατοχή τους αυτόγραφά του.

Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά.
Και τα πόδια…

Από τη στήλη Ζαπ - Ζαπ (efsyn.gr)

Θερινά νομοσχέδια, αβέρτα κουβέρτα…

Κατακαλόκαιρο και η θερμοκρασία στην Βουλή αναμένεται να ανέβει την επόμενη βδομάδα, λίγο πριν τις διακοπές των πολιτικών αρχηγών.

Αφορμή τα «καυτά» νομοσχέδια που θα τεθούν προς ψήφιση.

Η...«μάχη»  ξεκινά με την κατάθεση για ψήφιση στο δεύτερο θερινό τμήμα της Βουλής των νομοσχεδίων για τα δάση, την ενοποίηση των επικουρικών ταμείων αλλά και το νομοσχέδιο για τα οικονομικά των πολιτικών κομμάτων.

Το νομοσχέδιο πάντως για τον αιγιαλό θα πάει πιο πίσω χρονικά και η κατάθεσή του θα μετατεθεί στο τρίτο θερινό τμήμα, τον Σεπτέμβριο...

Τα κροκοδείλια δάκρυα της Όλγας Τρέμη...




Ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος, διευθυντής ειδήσεων του MEGA, έγραψε ένα πολύ συγκινητικό αποχαιρετιστήριο μήνυμα για τον ογκόλιθο της δημοσιογραφίας, Όλγα Τρέμη.

Σε αυτό το κείμενο την ευχαριστεί για το ήθος της, αυτό που επέδειξε όταν έκανε πλάκα με το...
ερωτικό βίντεο του Ζαχόπουλου στους διαδρόμους του «μεγάλου» καναλιού, όπως αποκάλυψε ο Καμπουράκης σε τηλεφωνική του συνομιλία και φυσικά διέψευσε η ίδια.

Ο Παναγιωτόπουλος εξαίρει επίσης την αλληλεγγύη που έδειξε η Όλγα στους συνεργάτες της, αλληλεγγύη που ήταν πρόδηλη(;) όσο το MEGA απόλυε κατά δεκάδες το προσωπικό του και επέβαλλε ατομικές συμβάσεις εργασίας.

Αυτό όμως που με οδήγησε να αφήσω το κυριακάτικο απόγευμα και να γράψω ένα μικρό σημείωμα είναι το παρακάτω απόσπασμα: «Η αλήθεια είναι, επίσης, ότι η Όλγα πολεμήθηκε όσο ελάχιστοι στο δημοσιογραφικό συνάφι. Από τα πρώτα βήματά της ως κεντρική παρουσιάστρια -κι ας ήταν επί 25 χρόνια κορυφαία πολιτική συντάκτρια και παρουσιάστρια εκπομπών. Τα περίφημα σαρδάμ της -στοιχείο που επισήμαινε την ανθρώπινη πλευρά της- έγιναν αντικείμενο λυσσαλέων συστηματικών επιθέσεων, που ενδύονταν τον μανδύα της δήθεν σάτιρα».

Ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος -πρώην σύζυγος της Όλγας- που την έφερε στο MEGA (και μάλλον όχι εξαιτίας της επί 25 χρόνια φοβερής της δημοσιογραφικής καριέρας) ισχυρίζεται εδώ ότι η Όλγα πολεμήθηκε επειδή έκανε σαρδάμ. Η αλήθεια όμως είναι ότι η Όλγα δέχτηκε (και δέχεται) κριτική για όλες εκείνες τις στιγμές στις οποίες δεν έκανε σαρδάμ.

Η Όλγα ανέλαβε να παίξει έναν πολύ συγκεκριμένο ρόλο στην κρίση των τελευταίων τεσσάρων ετών, και το έκανε πολύ καλά. Ήταν αυτή που έσυρε το χορό του μονόδρομου του μνημονίου, που ανέλαβε τη συστηματική συκοφάντηση όλων των εργαζομένων κάθε φορά που η κυβέρνηση ετοίμαζε την επίθεση σε έναν κλάδο, που δεν είχε πρόβλημα να περνάει το μισό δελτίο μιλώντας για τον κροκόδειλο της Κρήτης όταν στο θερινό τμήμα της βουλής αποφασιζόταν το μέλλον μερικών χιλιάδων εργαζομένων της ΔΕΗ (και όχι μόνο).

Η «λυσσαλέα συστηματική επίθεση που ενδυόταν τον μανδύα της δήθεν σάτιρας» (ή αλλιώς με μια λέξη: «Ελληνοφρένεια») δεν έγινε ποτέ με βάση τα σαρδάμ της. Μπορεί και αυτά στο σενάριο να είχαν το ρόλο τους (όπως και τα πανάκριβα κοσμήματά της) αλλά αυτό που καυτηριαζόταν δεν ήταν άλλο από την απάθεια με την οποία ανέλαβε να εξημερώσει τον ελληνικό λαό.

Όσο για το «ο στόχος ήταν πάντα ο ίδιος: η τεράστια απήχηση του κεντρικού δελτίου του Μega» να μου επιτρέψετε να επισημάνω ότι το δελτίο του MEGA έχει πέσει στην τριτο-τέταρτη θέση. Αν οι τηλεθεατές πείθονταν ακόμα από τα κροκοδείλια δάκρυά της δεν νομίζω ότι ο Μπόμπολας και ο Ψυχάρης θα έψαχναν το νέο πρόσωπο που θα αναλάβει να υπνωτίζει το περήφανο έθνος.

Κώστας Εφήμερος 
 ThePressProject.gr

Solex ...ένδοξο μηχάνημα...

Τά σολεξάκια (Velosolex) ήταν γαλλικά, καί είχαν τή μηχανή πάνω από τόν μπροστινό τροχό. Η κίνηση μεταδίδοταν όταν τό σχετικό κυλινδρικό τύμπανο τής μηχανής έκανε επαφή μέ τό ελαστικό.Τά δέ χαρτόνια στά ποδήλατα χρησιμοποιήθηκαν σάν ηχητικό εφέ, κυρίως, από τούς πιτσιρικάδες. Αλλά η εφεύρεση πολύ πιό παλιά είχε προκύψει από τήν ανάγκη ηχητικού σήματος πού προειδοποιούσε τούς πεζούς. Τά περισσότερα τροχαία ατυχήματα είχαν νά κάνουν μέ πεζούς καί ποδηλάτες καί οι μηνύσεις, εκατέρωθεν, έπεφταν σύννεφο γιατί κινιόντουσαν αθόρυβα. 
Στή φωτό η "θανατερή" Μπεμπέ, τού 1971, μέ τό σολεξάκι της.
Ευγενής δωρεά στούς "μνήμονες" αναγνώστες τού  αγαπητού 
φίλου τής "Ν.Μ." Μιχ. Γ. Γρυπάρη.

Ο Πλατύς Γιαλός. Σήμερα...

...τίγκα στά πλεούμενα κάθε είδους καί ...προώσεως. Μέχρι καί στόν κάβο τού Λαζάρου! (φωτό Kυριακή 20/7/14)
 (οι φωτογραφίες ξαναδημοσιεύονται γιατί από τεχνικό λάθος δέν ήσαν ορατές σέ όλους τούς υπολογιστές)
Δ.Ν.Α.