Τα πορίσματα γνωστοποιήθηκαν πέρυσι τον Μάιο. Τον Δεκέμβριο η Volkswagen ανακάλεσε 500.000 πετρελαιοκίνητα οχήματα. Κατόπιν διμήνου επανεξετάστηκαν από τις αρχές της Καλιφόρνιας. Τότε έγινε αντιληπτό πως το ένοχο λογισμικό δεν είχε αφαιρεθεί. «Είναι ανεξήγητο, γιατί η VW, ενώ είχε την ευκαιρία να αποκαταστήσει τα πράγματα, εξακολούθησε να εξαπατά». |
Το ασύλληπτων διαστάσεων σκάνδαλο της
Volkswagen, η οποία εξαπατούσε τις αμερικανικές και τις ευρωπαϊκές αρχές
στις μετρήσεις ρύπων των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων της, ήρθε στο φως
στις ΗΠΑ. Την αποκάλυψη έκανε η ερευνητική ομάδα του πανεπιστημίου της
Δ. Βιρτζίνια, η οποία, όπως ανέφερε στην Deutsche Welle, «έκανε απλώς τη
δουλειά της». Εν τω μεταξύ, είχαν προηγηθεί η πρωταρχική έρευνα στα
πετρελαιοκίνητα οχήματα, η αρωγή και η συνεργασία με τον ευρωπαϊκό μη
κυβερνητικό οργανισμό «Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών» (ICCT). Το
Συμβούλιο ιδρύθηκε το 2001 με το σκεπτικό ότι οι εκπομπές ρύπων, αν και
συνιστούν παγκόσμιο πρόβλημα, αντιμετωπίζονται σε τοπικό επίπεδο μόνον. Η
δε χρηματοδότησή του προέρχεται από διάφορα γενναιόδωρα ιδρύματα, όπως ο
οργανισμός ClimateWorks Foundation, αλλά και ιδιώτες, όπως ένας από
τους ιδρυτές της Hewlett-Packard. Tην τελευταία δεκαετία, πέραν των
ανεξάρτητων ερευνών του για τις εκπομπές ρύπων, έχει διεξαγάγει ελέγχους
οχημάτων και έχει ασκήσει πιέσεις για αυστηρότερους κανονισμούς στην
Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία.
Απαρχή Η ιστορία άρχισε ως εξής: Ο εν λόγω μη κυβερνητικός οργανισμός με γραφεία σε Γερμανία (Βερολίνο) και ΗΠΑ (Ουάσιγκτον, Σαν Φρανσίσκο) είχε ξεκινήσει πριν από λίγα χρόνια να ασχολείται με τη σύγκριση των εκπομπών ρύπων από τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στην Ευρώπη, όπως αυτές οι εκπομπές καταγράφονταν στους επίσημους κρατικούς ελέγχους, και με τις εκπομπές ρύπων, όπως καταγράφονταν στον αυτοκινητόδρομο, αναφέρει η «The Globe and Mail». Το Συμβούλιο είχε σκεφθεί ότι χρειάζονται έρευνες και στις ΗΠΑ. «Μία από τις υποθέσεις που κάναμε, ήταν ότι στη συγκεκριμένη χώρα ήταν πολύ αυστηρότερες οι προδιαγραφές από ό,τι στην Ευρώπη, οπότε και οι πραγματικές εκπομπές θα ήταν πολύ χαμηλότερες» αναφέρει ο Ανούπ Μπαντιβάντεκαρ, διευθυντής του προγράμματος επιβατικών οχημάτων στο Διεθνές Συμβούλιο.
Στους ελέγχους του 2014 τέθηκαν στο μικροσκόπιό του ένα Jetta και ένα Passat της Volkswagen και μία BMW X5. Η διεξαγωγή των συγκριτικών...