Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

Εθνική Συντονιστική Επιτροπή κρουαζιέρας ανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας...

3ο Posidonia Sea Tourism Forum: Ποια είναι τα εμπόδια για την απογείωση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας, Θεόδωρος Δρίτσας
Τη συγκρότηση Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής κρουαζιέρας τις επόμενες ημέρες ανήγγειλε ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας, Θεόδωρος Δρίτσας, μιλώντας, χθές, στο 3ο Posidonia Sea Tourism Forum στην Αθήνα, στο οποίο μετέχουν 800 ηγετικά στελέχη της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας και yachting. Όπως είπε, «η εν λόγω Επιτροπή θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη βελτίωση της υποδομής και του κανονιστικού πλαισίου που απαιτούνται για την αναβάθμιση του θαλάσσιου τουριστικού προϊόντος». 
Σύμφωνα με τον κ.Pierfrancesco Vago, Πρόεδρος της CLIA Europe, οι υφιστάμενες λιμενικές υποδομές, οι προκλήσεις του home-porting, οι συνεχείς και απρόβλεπτες αυξήσεις τιμών εισόδου στα διάφορα αξιοθέατα των προορισμών είναι τα κυριότερα εμπόδια για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Όπως τόνισε  «Ο κλάδος χρειάζεται ένα ανταγωνιστικό, σταθερό και αποδοτικό περιβάλλον, αλλά δυστυχώς τα εμπόδια είναι πολλά. Καλώ τις ελληνικές αρχές να δώσουν προτεραιότητα σε ένα πρόγραμμα ανάπτυξης λιμενικών υποδομών με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα περάτωσης και με αποδοτικές και βιώσιμες πηγές χρηματοδότησης».
Ο κ.Vago ανέφερε, επίσης, ότι πέρυσι ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρων άγγιξε τα 6 εκατομμύρια στην Ευρώπη, με το ένα εκατομμύριο εξ αυτών να προέρχονται από χώρες εκτός Ευρώπης, συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στην οικονομία της Γηραιάς Ηπείρου. Πρόσθεσε, δε, ότι το 2013 ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεισέφερε 40 δισ. ευρώ στην Ευρωπαϊκή οικονομία, εξασφαλίζοντας 340.000 θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με τον κ.Vago, τα άμεσα έσοδα από τον κλάδο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ανέρχονται στα 570 εκ. ευρώ, ενώ τα έμμεσα έσοδα ανέρχονται σε 1,4 δισ., εκ των οποίων το εν τρίτο εξασφαλίζουν 11.000 άμεσες θέσεις εργασίας.
Ο κ. Larry Pimentel, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Azamara Club Cruises, μοιράστηκε κάποια ενδιαφέροντα συμπεράσματα και χρήσιμες πληροφορίες μελέτης του Boston Consulting Group για τις σύγχρονες τάσεις που χαρακτηρίζουν την έννοια της πολυτέλειας στο χώρο της κρουαζιέρας και πώς αυτές εκλαμβάνονται από τους οικονομικά επιφανείς τουρίστες. Τόνισε ιδιαίτερα ότι η σταθερότητα μιας περιοχής αποτελεί πρωταρχικό κριτήριο για να την επιλέξουν οι εταιρείες κρουαζιέρας, καθότι σε διαφορετική περίπτωση δεν θα μπορέσουν να προωθήσουν την περιοχή στο εύπορο αγοραστικό κοινό τους.

δφγ
Η Αναπληρώτρια Υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά


Η Αναπληρώτρια Υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά άνοιξε τις εργασίες του συνεδρίου με μια σύντομη κεντρική ομιλία, με την οποία επεσήμανε το σπουδαίο ρόλο τον οποίο διαδραματίζει ο θαλάσσιος τουρισμός στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας: «Ο τουρισμός συμβάλλει στο 20% του ΑΕΠ της χώρας και εξασφαλίζει 750.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας. Επίκεντρο των προσπαθειών μας είναι η διεύρυνση της τουριστικής σεζόν στην Ελλάδα και ο κλάδος της κρουαζιέρας αποτελεί βασικό πυλώνα της εθνικής τουριστικής μας στρατηγικής. 
«Κύρια προτεραιότητά μας είναι η προσέλκυση επενδύσεων που δημιουργούν θέσεις εργασίας, συμβάλλοντας έτσι στην οικονομική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών. Το αρχιπέλαγος της Ελλάδας αποτελεί την καλύτερη διαφήμιση για τον κλάδο της κρουαζιέρας, χάρη στο μεγάλο αριθμό πλούσιων σε ιστορία και πολιτισμό λιμενικών προορισμών του, τα οποία χαρίζουν στην Ελλάδα απαράμιλλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που οφείλουμε να αξιοποιήσουμε προς όφελός μας.
Αυτή τη στιγμή γίνονται σοβαρές επενδύσεις στο θαλάσσιο τουρισμό και, σύμφωνα με πηγές του κλάδου, ήδη οι ενδείξεις για το 2015 είναι πολύ θετικές, καθώς μερικά από τα λιμάνια της Ελλάδας συγκαταλέγονται ανάμεσα στα πιο δημοφιλή της Ευρώπης από τις διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας».
Ο κ. Γεώργιος Γράτσος, Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, επανέλαβε τα κύρια ζητήματα που τορπιλίζουν την τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας, προσθέτοντας σε αυτά την έλλειψη απευθείας αεροπορικών συνδέσεων με τις Η.Π.Α. ως ένα από τα κυριότερα εμπόδια.
Ο κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, υπογράμμισε τη σπουδαία σημασία του τουρισμού για την ελληνική οικονομία: «Το 2014 η συμβολή του τουρισμού στις τοπικές επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα ανήλθε σε 14 δισ. ευρώ, ωστόσο μια πιθανή έξοδος της χώρας από το ευρώ θα σήμαινε το τέλος του ελληνικού τουρισμού. Για το λόγο αυτό, ζητούμε από τον κύριο Πρωθυπουργό να βρει μια λύση εντός της Ευρωζώνης. Από τη μεριά μας, δεσμευόμαστε να στηρίξουμε την ελληνική κυβέρνηση με την προϋπόθεση ότι ο συντελεστής ΦΠΑ για τις τουριστικές υπηρεσίες θα οριστεί στο 8%-10%, ούτως ώστε να μπορούμε να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί. Θα δεχόμασταν μια αύξηση του ΦΠΑ μερικών μονάδων, αλλά είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε αύξηση άνω των δέκα μονάδων, καθώς κάτι τέτοιο θα είχε σοβαρό αντίκτυπο στον τουριστικό τομέα και στις ευκαιρίες απασχόλησης. Αναλογιστείτε μόνο ότι οι ελληνικές μαρίνες έχουν ΦΠΑ 23%, τη στιγμή που οι τουρκικές μαρίνες έχουν μηδενικό ΦΠΑ!
«Για το 2015 υπολογίζουμε ότι θα δεχτούμε 25 εκατομμύρια επισκέψεις (παρά την πρόσφατη πτώση), αλλά βέβαια αυτός ο αριθμός εξαρτάται από την επίτευξη συμφωνίας με τους πιστωτές μας εντός της Ευρωζώνης. Ευελπιστούμε ότι, έως το 2021, θα έχουμε αγγίξει τα 19 δισ. σε έσοδα από τουριστικές υπηρεσίες, ωστόσο κάτι τέτοιο απαιτεί ετήσιες επενδύσεις ύψους 3,3 δισ. που θα συμβάλλουν στην αύξηση της ετήσιας συμβολής του τουρισμού στο ΑΕΠ 9% επιπλέον».
Στη συνεδρία που ακολούθησε, οι ομιλητές συζήτησαν μια σειρά ζητημάτων που άπτονται τόσο των επιπτώσεων της οικονομικής ύφεσης και των πολιτικών εξελίξεων στις αγορές κρουαζιέρας της Ευρώπης όσο και στις προκλήσεις που δημιουργούνται από τις ελλείψεις στις υποδομές για τα υπερμεγέθη κρουαζιερόπλοια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.