Οπου κι αν ταξιδέψεις στην Ελλάδα,
συναντάς βουλγαρικές πινακίδες κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα. Από τη Θράκη
και τη Μακεδονία, που ήταν πιο συνηθισμένο το φαινόμενο, μέχρι την Αθήνα
και τις νότιες περιοχές της χώρας, Πελοπόννησο, ακόμα και Κρήτη.
Μάλιστα, τα αυτοκίνητα με βουλγαρικές πινακίδες είναι ακριβά μοντέλα,
συχνά πολυτελείας, και όλα μεγάλου κυβισμού. Τι έχει συμβεί λοιπόν;
Πλούτισαν μαζικά οι Βούλγαροι και κατεβαίνουν για τουρισμό στην Ελλάδα,
και μάλιστα όλες τις εποχές του χρόνου, ή απλώς οι Ελληνες βρήκαν ακόμα
έναν τρόπο για να γλιτώνουν φόρους, τέλη, ασφάλιστρα;
Δυστυχώς, η πλειονότητα των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα με βουλγαρικές πινακίδες ανήκει σε Ελληνες και πολλοί απ’ αυτούς απλώς αξιοποιούν τα παραθυράκια του νόμου για να αποφύγουν φορολογικά και άλλα βάρη. Το κέρδος είναι μεγάλο. Για ένα αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού...
...στη Βουλγαρία, ο ιδιοκτήτης πληρώνει 170 ευρώ το έτος, ενώ στην Ελλάδα για τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελείας «υπερδεκαπλάσια και βάλε». Αντίστοιχη είναι η εξοικονόμηση που έχει σε ασφάλιστρα.
Πώς μπορεί να γίνει όμως η «κομπίνα»; Δύο είναι οι τρόποι: ο ένας μέσω της σύστασης εταιρείας και ο άλλος μέσω της κατοικίας. Η σύσταση εταιρείας είναι πολύ εύκολη υπόθεση στη Βουλγαρία, η γραφειοκρατία είναι ελάχιστη και το κόστος μόλις 300 ευρώ. Πέρα από όσους έχουν πραγματική εταιρική ή οικονομική δραστηριότητα στη Βουλγαρία, υπάρχουν κι εκείνοι που στήνουν μια εικονική εταιρεία, ένα μικρό... Βαλκανιζατέρ δηλαδή. Στη συνέχεια, αποκτούν αυτοκίνητο το οποίο περνά ως περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας και κυκλοφορούν στην Ελλάδα. Καθώς η Βουλγαρία είναι πλήρες μέλος της Ε.Ε., το αυτοκίνητο περνά άνετα από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.
Καθώς το φαινόμενο έπαιρνε έκταση, το ΣΔΟΕ προσπάθησε να ελέγξει την κατάσταση και ενεργοποίησε ελέγχους, οι οποίοι βασίζονται σε δύο αδύναμα σημεία του... Βαλκανιζατέρ με τις πινακίδες. Το πρώτο είναι ο έλεγχος για το εάν οι εταιρείες που έχουν ανοίξει οι Ελληνες στη Βουλγαρία έχουν δραστηριότητα ή το μόνο που κάνουν είναι να παρέχουν φθηνό αυτοκίνητο στον ιδιοκτήτη τους. Στην περίπτωση αυτή μπορούν να επιβληθούν μεγάλες κυρώσεις. Το δεύτερο είναι ο έλεγχος της συνήθους κατοικίας του οδηγού του Ι.Χ.
Το πρόβλημα για το ελληνικό Δημόσιο είναι ακόμα μεγαλύτερο, καθώς αυτή η πρακτική επιλέγεται και από μεταφορικές εταιρείες, με αποτέλεσμα να έχουν γεμίσει οι εθνικές οδοί νταλίκες και φορτηγά με βουλγαρικές πινακίδες, πίσω από τις οποίες βρίσκονται απλώς ελληνικές εταιρείες.
Kathimerini.gr
Δυστυχώς, η πλειονότητα των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα με βουλγαρικές πινακίδες ανήκει σε Ελληνες και πολλοί απ’ αυτούς απλώς αξιοποιούν τα παραθυράκια του νόμου για να αποφύγουν φορολογικά και άλλα βάρη. Το κέρδος είναι μεγάλο. Για ένα αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού...
...στη Βουλγαρία, ο ιδιοκτήτης πληρώνει 170 ευρώ το έτος, ενώ στην Ελλάδα για τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελείας «υπερδεκαπλάσια και βάλε». Αντίστοιχη είναι η εξοικονόμηση που έχει σε ασφάλιστρα.
Πώς μπορεί να γίνει όμως η «κομπίνα»; Δύο είναι οι τρόποι: ο ένας μέσω της σύστασης εταιρείας και ο άλλος μέσω της κατοικίας. Η σύσταση εταιρείας είναι πολύ εύκολη υπόθεση στη Βουλγαρία, η γραφειοκρατία είναι ελάχιστη και το κόστος μόλις 300 ευρώ. Πέρα από όσους έχουν πραγματική εταιρική ή οικονομική δραστηριότητα στη Βουλγαρία, υπάρχουν κι εκείνοι που στήνουν μια εικονική εταιρεία, ένα μικρό... Βαλκανιζατέρ δηλαδή. Στη συνέχεια, αποκτούν αυτοκίνητο το οποίο περνά ως περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας και κυκλοφορούν στην Ελλάδα. Καθώς η Βουλγαρία είναι πλήρες μέλος της Ε.Ε., το αυτοκίνητο περνά άνετα από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.
Καθώς το φαινόμενο έπαιρνε έκταση, το ΣΔΟΕ προσπάθησε να ελέγξει την κατάσταση και ενεργοποίησε ελέγχους, οι οποίοι βασίζονται σε δύο αδύναμα σημεία του... Βαλκανιζατέρ με τις πινακίδες. Το πρώτο είναι ο έλεγχος για το εάν οι εταιρείες που έχουν ανοίξει οι Ελληνες στη Βουλγαρία έχουν δραστηριότητα ή το μόνο που κάνουν είναι να παρέχουν φθηνό αυτοκίνητο στον ιδιοκτήτη τους. Στην περίπτωση αυτή μπορούν να επιβληθούν μεγάλες κυρώσεις. Το δεύτερο είναι ο έλεγχος της συνήθους κατοικίας του οδηγού του Ι.Χ.
Το πρόβλημα για το ελληνικό Δημόσιο είναι ακόμα μεγαλύτερο, καθώς αυτή η πρακτική επιλέγεται και από μεταφορικές εταιρείες, με αποτέλεσμα να έχουν γεμίσει οι εθνικές οδοί νταλίκες και φορτηγά με βουλγαρικές πινακίδες, πίσω από τις οποίες βρίσκονται απλώς ελληνικές εταιρείες.
Kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.