(παλαιών, σημερινών, μελλοντικών).
τού Nίκου Κάπλαντζη
Η στοχοθεσία μιας δημόσιας παρέμβασης έχει νόημα μόνο όταν έχει ξεκάθαρο σημείο αναφοράς και πολύ περισσότερο : ολοκληρωμένη κριτική συγκρότηση πάνω σε γεγονότα, καταστάσεις, συμπεριφορές και πρόσωπα. Και εκ παραλλήλου προτάσεις για την αλλαγή των ανομικών καταστάσεων.
Αν οι δύο παραπάνω προϋποθέσεις δεν ισχύουν τότε οδηγούμαστε αναπόφευκτα σ' ένα φαύλο κύκλο φιλολογικών συζητήσεων, διαδικτυακών εξυπνακισμών, τακτικισμών και προσωπικών στρατηγικών που το μόνο που τελικά κάνουν είναι να δρουν αποπροσανατολιστικά ως προς το επίδικο ζήτημα της παρέμβασής μου :
Την κινηματική/συλλογική δράση για ριζικές αλλαγές σε πρόσωπα, νοοτροπίες και πολιτικές.
Ας έρθουμε στο προκείμενο :
Για την αιτία των πραγμάτων λοιπόν
(στέκομαι μόνο στο κεντρικό και όχι στα επιμέρους. Ο αριθμός τους είναι τόσο μεγάλος που απαιτούνται σειρά άρθρων)
1. Ζήτημα πρώτο. Ποιο είναι το πρόβλημα; Eπ' αυτού δεν υπάρχει κοινός τόπος. Γιατί αν υπήρχε θα είχαν υπάρξει θεσμικές παρεμβάσεις για την επίλυσή του. Άρα, πρώτη προϋπόθεση για την όποια αλλαγή είναι να καταστεί δυνατή μια συναίνεση σχετικά με το τι συνιστά πρόβλημα.
2. Ζήτημα δεύτερο. Ποια
είναι η αιτία του προβλήματος; Οι θεσμοί, τα πρόσωπα, και τα δύο μαζί ή
τίποτα από τα δύο. Αν ορίσουμε το ποιος φταίει τότε θα έχουμε το στόχο.
3. Ζήτημα τρίτο. Ποια
είναι η λύση του προβλήματος; Η μέθοδος με άλλα λόγια για την επίλυση
του προβλήματος. Η κοινοβουλευτική διαδικασία, ο νόμος, ή η προσωπική
και μοναχική διαδρομή της αντίστασης;
Aναλυτικότερα:
1. Ζήτημα πρώτο. To κεντρικό πρόβλημα είναι η απόλυτη υποταγή της πολιτικής στην οικονομία και δει στον οικονομισμό. Του δήμου και όλων συν' αυτών τα τελευταία 26 χρόνια σε κάθε λογής μικρά και μεγάλα συμφέροντα, όπου ο δημόσιος χώρος και το συλλογικό καλό υποβαθμίζονται στο βωμό της αλόγιστης και με κάθε μέσο "επιχειρηματικής" πρακτικής. Δεν λέω κάτι νέο. Απλά ο βαθμός διαπλοκής διαφέρει. Άλλος καλύπτει τον φίλο, άλλος τον συγγενή, άλλος τον οικονομικά ισχυρό. Οι συνέπειες αυτού του φαινομένου (που ισχύει και αλλού φυσικά) είναι αρνητικά καταλυτικές. Θα αναφερθώ ενδεικτικά στη δεδομένη καταστροφή του τοπικού οικισμού. Αισθητικά, οικονομικά, κοινωνικά. Αισθητική Ζεφύρη Αττικής και οικονομικά αρπακτής. (Προσοχή! Αναφέρομαι μόνο σε όσους πλουτίζουν παρανομώντας και όχι στο σύνολο των επιχειρήσεων) Πολλές και κακές ξενόφερτες επιχειρήσεις με ζωή το πολύ 2 χρόνων που δεν αφήνουν τίποτα στον τόπο. Εκ παραλλήλου παλαιότερες επιχειρήσεις (ντόπιων και άλλων) διατηρούνται αποκλειστικά μέσα από την ανοχή του Δήμου. Ποιοί πλήττονται; Φυσικά οι νόμιμοι, κυρίως μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, που μέσα σε συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού καρπώνονται πολύ λιγότερα από τον διαρκώς αυξανόμενο συσσωρευμένο πλούτο. Εκ παραλλήλου, η κακογουστιά και η φθήνια έχει αλλοιώσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τοπικού οικισμού που έχει μετατραπεί σ' ένα υπερ-κορεσμένο εμπορικό κέντρο στο οποίο δεν κατοικεί κανείς μετά το τέλος της τουριστικής περιόδου. Η καρδιά του νησιού μετατρέπεται σε ένα νεκροταφείο ψυχών, με διαλυμένο τον κοινωνικό ιστό (χωρίς υπηρεσίες, χωρίς μαγαζιά, χωρίς Τύπο, χωρίς περίπτερα, με άδεια τα ελάχιστα μαγαζιά, χωρίς πολιτισμό και......πολλά ακόμα) που μια βόλτα στα σκοτεινά σοκάκια μόνο θλίψη σου προκαλεί. Αυτό ονομάζεται ανάπτυξη;
1. Ζήτημα πρώτο. To κεντρικό πρόβλημα είναι η απόλυτη υποταγή της πολιτικής στην οικονομία και δει στον οικονομισμό. Του δήμου και όλων συν' αυτών τα τελευταία 26 χρόνια σε κάθε λογής μικρά και μεγάλα συμφέροντα, όπου ο δημόσιος χώρος και το συλλογικό καλό υποβαθμίζονται στο βωμό της αλόγιστης και με κάθε μέσο "επιχειρηματικής" πρακτικής. Δεν λέω κάτι νέο. Απλά ο βαθμός διαπλοκής διαφέρει. Άλλος καλύπτει τον φίλο, άλλος τον συγγενή, άλλος τον οικονομικά ισχυρό. Οι συνέπειες αυτού του φαινομένου (που ισχύει και αλλού φυσικά) είναι αρνητικά καταλυτικές. Θα αναφερθώ ενδεικτικά στη δεδομένη καταστροφή του τοπικού οικισμού. Αισθητικά, οικονομικά, κοινωνικά. Αισθητική Ζεφύρη Αττικής και οικονομικά αρπακτής. (Προσοχή! Αναφέρομαι μόνο σε όσους πλουτίζουν παρανομώντας και όχι στο σύνολο των επιχειρήσεων) Πολλές και κακές ξενόφερτες επιχειρήσεις με ζωή το πολύ 2 χρόνων που δεν αφήνουν τίποτα στον τόπο. Εκ παραλλήλου παλαιότερες επιχειρήσεις (ντόπιων και άλλων) διατηρούνται αποκλειστικά μέσα από την ανοχή του Δήμου. Ποιοί πλήττονται; Φυσικά οι νόμιμοι, κυρίως μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, που μέσα σε συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού καρπώνονται πολύ λιγότερα από τον διαρκώς αυξανόμενο συσσωρευμένο πλούτο. Εκ παραλλήλου, η κακογουστιά και η φθήνια έχει αλλοιώσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τοπικού οικισμού που έχει μετατραπεί σ' ένα υπερ-κορεσμένο εμπορικό κέντρο στο οποίο δεν κατοικεί κανείς μετά το τέλος της τουριστικής περιόδου. Η καρδιά του νησιού μετατρέπεται σε ένα νεκροταφείο ψυχών, με διαλυμένο τον κοινωνικό ιστό (χωρίς υπηρεσίες, χωρίς μαγαζιά, χωρίς Τύπο, χωρίς περίπτερα, με άδεια τα ελάχιστα μαγαζιά, χωρίς πολιτισμό και......πολλά ακόμα) που μια βόλτα στα σκοτεινά σοκάκια μόνο θλίψη σου προκαλεί. Αυτό ονομάζεται ανάπτυξη;
2. Ζήτημα δεύτερο. Ο κύριος υπεύθυνος
για την κατρακύλα του νησιού είναι η εκάστοτε δημοτική αρχή. Το
δημοτικό συμβούλιο και...
συνέχεια
...προσωπικά ο δήμαρχος που προΐσταται. Αυτός χαράζει την στρατηγική, αυτός ελέγχει, αυτός έχει τον πρώτο και τελευταίο λόγο. Σε μικρότερο βαθμό η αντιπολίτευση, αν βέβαια υπάρχει. Άλλοτε είτε γιατί τα έχει βρει με τον εκάστοτε δήμαρχο και άλλοτε γιατί δεν έχει καμία διάθεση να συγκρουστεί με τα πραγματικά συμφέροντα. Στην πρώτη περίπτωση κωφεύει, στην άλλη δημοσιογραφεί. Όλα τα υπόλοιπα είναι ελάσσονος σημασίας. Η αστυνομία, η πολεοδομία, το λιμεναρχείο κ.λπ. Γιατί; Καμιά υπηρεσία δεν μπορεί να μην πράξει το αυτονόητο όταν γνωρίζει ότι ο εκάστοτε δήμαρχος δεν είναι εύκαμπτος σε εξυπηρετήσεις (γενική αρχή). Στην περίπτωση της Μυκόνου εδώ και 26 χρόνια η τακτική είναι η εξής: καλύπτουμε την αδυναμία μας να εφαρμόσουμε το δίκαιον (το ηθικά και νομικά ορθόν) πίσω από την κωλυσιεργία ή την παραβατικότητα των θεσμικών οργάνων. Δήμος χωρίς έμπνευση, χωρίς όραμα έχει μετατραπεί σε μια αντιπροσωπεία προσωπικών εξυπηρετήσεων που φαίνεται να αγνοεί την τοπική ιστορία, τον πολιτισμό, τη σημασία του κάλλους και του απέριττου. Χυδαίος νεοφιλελευθερισμός και πολιτισμικός βαρβαρισμός μας πληγώνουν καθημερινά.
συνέχεια
...προσωπικά ο δήμαρχος που προΐσταται. Αυτός χαράζει την στρατηγική, αυτός ελέγχει, αυτός έχει τον πρώτο και τελευταίο λόγο. Σε μικρότερο βαθμό η αντιπολίτευση, αν βέβαια υπάρχει. Άλλοτε είτε γιατί τα έχει βρει με τον εκάστοτε δήμαρχο και άλλοτε γιατί δεν έχει καμία διάθεση να συγκρουστεί με τα πραγματικά συμφέροντα. Στην πρώτη περίπτωση κωφεύει, στην άλλη δημοσιογραφεί. Όλα τα υπόλοιπα είναι ελάσσονος σημασίας. Η αστυνομία, η πολεοδομία, το λιμεναρχείο κ.λπ. Γιατί; Καμιά υπηρεσία δεν μπορεί να μην πράξει το αυτονόητο όταν γνωρίζει ότι ο εκάστοτε δήμαρχος δεν είναι εύκαμπτος σε εξυπηρετήσεις (γενική αρχή). Στην περίπτωση της Μυκόνου εδώ και 26 χρόνια η τακτική είναι η εξής: καλύπτουμε την αδυναμία μας να εφαρμόσουμε το δίκαιον (το ηθικά και νομικά ορθόν) πίσω από την κωλυσιεργία ή την παραβατικότητα των θεσμικών οργάνων. Δήμος χωρίς έμπνευση, χωρίς όραμα έχει μετατραπεί σε μια αντιπροσωπεία προσωπικών εξυπηρετήσεων που φαίνεται να αγνοεί την τοπική ιστορία, τον πολιτισμό, τη σημασία του κάλλους και του απέριττου. Χυδαίος νεοφιλελευθερισμός και πολιτισμικός βαρβαρισμός μας πληγώνουν καθημερινά.
Στρεφόμαστε νομικά σε κάθε πρόσωπο του Δήμου που έχει βάλει την υπογραφή του σε κάθε έκνομη πράξη ή έχει αγνοήσει καταγγελία Δημότη.
Πάμε δηλαδή ανάποδα. Δεν στρεφόμαστε στον επιχειρηματία αλλά σε εκείνον που του έδωσε το δικαίωμα να παρανομεί. Και αφού πάνε καμία εικοσαριά φορά στον εισαγγελέα ας δούμε πόσο εύκολα ξανακάνουν τους κουφούς και τους τυφλούς. Αρκεί μια ομάδα πολιτών (50-100 άτομα) για να σταματήσει τον κατήφορο. Αρκεί να υπάρχει έμπνευση, πείσμα, στόχος και μέθοδος. Ταυτόχρονα, απαιτείτε κινητοποίηση όλων των δυνατών μορφών επικοινωνιακής κάλυψης των ενεργειών μας με παράλληλη καταγγελία των φαινομένων προσωπικά στον αρμόδιο υπουργό και στα κόμματα της αντιπολίτευσης. Συνεχώς και αδιαλείπτως. Μην ξεχνάτε ότι κάποτε οι Δήμαρχοι θέλουν να γίνουν και βουλευτές. Ο πρότερος έντιμος βίος είναι το διαβατήριο. Ας τους φέρουμε σε δύσκολη θέση. Μακροπρόθεσμα, ο στόχος θα είναι η αυτοκάθαρση και η προσπάθεια να ανακαλύψουμε πολίτες που θα στελεχώσουν συνδυασμούς με άλλη φιλοσοφία και ηθικό ανάστημα. Δεν είναι εύκολο, αλλά μονόδρομος. Ο ομφάλιος λώρος μεταξύ ανάξιων δημοτικών αρχόντων και παρανομούντων επιχειρηματιών αποκόπτετε μόνο όταν θα πάψει να υπάρχει αντικείμενο συναλλαγής, έστω και με όρους απλής αμέλειας. Στόχος πρέπει να είναι αποκλειστικά ένας. Πως μέσα από μια μάχη χαρακωμάτων, τακτικών κινήσεων και μεθοδευμένων δράσεων θα απογυμνώνουμε καθημερινά τη διοίκηση του δήμου από την αυθαίρετη πολιτική της. Μια απονομιμοποίηση στηριγμένη στο δίπολο: εισαγγελέας και δημοσιότητα.
Συμπεράσματα
1. Η παρασιτική οικονομία καθορίζει και ελέγχει τη πολιτική εξουσία την οποία και έχει επιλέξει να άρχει του τόπου.
2. Το
δημοτικό συμβούλιο είναι απλά διακοσμητικό. Και είναι απορίας άξιο
ότι δεν υπάρχει κανένας που να έχει παραιτηθεί για λόγους ευθιξίας.
3. Ο
Δήμαρχος είναι προσωπικά υπεύθυνος για το σημερινό χάλι (που το βρήκε)
και συστηματικά φροντίζει να συντηρεί με προκλητικό τρόπο. Μαζί βέβαια
με τους συνεργάτες του.
4. Η αντιπολίτευση
στέκεται αμήχανη. Ανίκανη να εμπνεύσει και να προσδώσει κινηματικό
χαρακτήρα στην κριτική της αναλώνετε σε δημοσιολογικές παρεμβάσεις
δημοσιογραφικής υφής, αντί να οργανώσει και να παλέψει με τους πολίτες
σ' ένα κοινό μέτωπο με σύνθημα: νομιμότητα παντού. Θέλουμε το νησί μας πίσω.
5. Η ορθολογικοποίηση
της αγοράς είναι προς το συμφέρον των πολλών και όχι των λίγων.
Ιδιαίτερα των μικρομεσαίων Μυκονιατών που ζουν όλο το χρόνο στο νησί.
6. Οργανωμένη συλλογή καταγγελιών με εξατομίκευση της ευθύνης εκείνου που τις αγνόησε. Προσωποποίηση της ευθύνης και απευθείας στο εισαγγελέα, στην αποκεντρωμένη διοίκηση και στον συνήγορο του πολίτη.
7. Συστηματική διαφώτιση των
κατοίκων του νησιού (συνελεύσεις, σωματεία, ΜΜΕ, διαμαρτυρίες) για τις
πραγματικές διαστάσεις του φαινομένου. Στο επίκεντρό μας πρέπει να είναι
η προστασία του απλού πολίτη, του μικρομεσαίου, του εργαζόμενου που δεν
διαπλέκεται αλλά προσπαθεί να επιβιώσει. Στις μικρές οικογενειακές
επιχειρήσεις, στους απανταχού "νόμιμους" (με την τυπική και ηθική
έννοια) που τα φέρνουν όλο και πιο δύσκολα ενώ το νησί συνολικά διαθέτει
όλο και πιο πολύ πλούτο. Η κοινωνία για να αλλάξει πρέπει να πολωθεί. Η
τεχνητή συναίνεση διαιωνίζει την διαφθορά και νομιμοποιεί εκείνους που
την συντηρούν. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, δεν έχουμε τα ίδια συμφέροντα,
την ίδια ηθική στάση απέναντι στα πράγματα. Πρέπει να διαλέξουμε
στρατόπεδο. Ή με εκείνους που ευνοούν τους λίγους ή με εκείνους που θα
θελήσουν με όπλο την αλήθεια και τη νομιμότητα να σχεδιάσουν πολιτικές
προς όφελος των πολλών. Μπορούμε; Να είστε βέβαιοι ότι αν αυτό ο κόσμος
το καταλάβει θα αλλάξει και ο Δήμος και η φιλοσοφία του.
Nίκος Κάπλαντζης
Nίκος Κάπλαντζης
ΥΓ. Kαταθέτω τις παραπάνω σκέψεις έχοντας κατά νου μια προσωπική υπόθεση. Πως μέσα από την τριετή επιμονή της οικογένειάς μου ως προς ένα "αστείο" για κάποιους θέμα έσωσε την πλατεία που διαμένουμε από ολική καταστροφή. Αν το ίδιο έκαναν και οι άλλοι, συλλογικά και οργανωμένα, δεν θα άλλαζαν τη μοίρα αυτού του όμορφου τόπου;
Ν.Κ.
Απάντηση στον κ. Νίκο Κάπλαντζη από πολίτη της Μυκόνου
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιάβασα με προσοχή το κείμενο του κ. Kάπλαντζη στη σελίδα σας και το βρίσκω επίκαιρο, αναλυτικό και πολύ εμπεριστατωμένο. Διαφωνώ όμως σε 2 θέματα.
1) που θα βρεθούν 50-100 κάτοικοι του νησιού που θα αντιπαρατεθούν με την αυθαιρεσία όταν θα έχουν να αντιμετωπίσουν την εκδικητικότητα της Δημοτικής αρχής, άρα θα πρέπει να είναι απολύτως νόμιμοι στις δραστηριότητες τους; Ξεχνάμε λοιπόν το 50-100 πολίτες που μας λέει ο κύριος Κάπλαντζης.
2) για να παραιτηθεί κάποιος από την θέση ευθύνης που κατέχει θα πρέπει να έχει αξιοπρέπεια, να είναι έντιμος και να δηλώνει "δεν μπορώ, ζητώ συγγνώμη και φεύγω". Όσο λοιπόν παραιτήθηκε ο υπουργός που παρέδωσε τον Οτσαλάν στους τούρκους, όσο παραιτήθηκε ο πρωθυπουργός (Σημίτης) που διέλυσε τη χώρα (και οι δύο μας κουνάνε το δάκτυλο δίνοντας μας συμβουλές ή κατηγορώντας τους επόμενους), τόσο θα παραιτηθούν και οι νυν Δημοτικοί άρχοντες.
Όταν ο υπεύθυνος για την ποιότητα ζωής στη χώρα δεν βλέπει τι γίνεται, όχι μακριά αλλά γύρω από το Δημαρχείο όπου μια οικογένεια έχει περικύκλωση το Δημοτικό κατάστημα, που από την πίσω πλευρά του απαγορεύεται η είσοδος και το μπαρ της οικογενείας (σκυλάδικο) βαράει μέχρι το μεσημέρι και από επάνω λειτουργούν οι υπηρεσίες του Δήμου, όταν στα δικά του καταστήματα η αυθαιρεσία πάει σύννεφο και δεν παραιτείται λόγω ανικανότητας (έχει παρεμπιπτόντως η επιτροπή στην όποια ηγείται και την ευθύνη εφαρμογής του ωραρίου στα σκυλάδικα) πως να περιμένεις από τους πολίτες να κινηθούν; Προσοχή υπάρχουν χαντάκια!
Όσο παραιτήθηκε η φρέσκια, κυρία "πρώτη φορά" Δημοτικός σύμβουλος για τις αυθαιρεσίες της επιχείρησης συγγενικού της προσώπου μπροστά στο Δημαρχείο που σε λίγο θα σερβίρει στις σκάλες του κτιρίου (νομίζω έχει άδεια για καφέ για τα μάτια αλλά σαν μπαρ όμως λειτουργεί), τόσο θα παραιτηθούν και οι υπόλοιποι ανίκανοι. Όπως λέμε αναψυκτήριο αλλά είναι σουβλατζίδικο. Τρία καινούργια στην χώρα και ας απαγορεύεται από το 1996 η χορήγηση αδείας. (τα βαφτίζουμε αναψυκτήρια και στήνονται σουβλατζίδικα) Η κυρία λοιπόν που δεν έχει ακόμη παραιτηθεί μην μας πει "τι με νοιάζει τι κάνει ο συγγενής μου". Σας νοιάζει κυρία μου γιατί είστε εκλεγμένη, είστε δημοτική σύμβουλος και στις θέσεις ευθύνης δεν υπάρχουν συγγενείς. Υπάρχει αξιοπρέπεια και εντιμότητα. Αν τα διαθέτετε ή να παραιτηθείτε ή να τον μαζέψετε. Γιατί η γυναίκα του καίσαρα δεν πρέπει μόνο να είναι έντιμη, πρέπει και να το δειχνει.
Τέλος, όσο ζήτησε ο Δήμαρχος την παραίτηση του expert των λαθραίων -όταν πας στο ΑΤ Μυκόνου τα μισά μηχανήματα που έχουν κατασχεθεί είναι δικά του-άλλο τόσο ζήτησε και την παραίτηση του προέδρου της επιτροπής αισθητικής που δεν βλέπει, δεν ακούει, δεν καταλαβαίνει. Παρεμπιπτόντως, σ' αυτήν την επιτροπή συμμετέχουν και άνθρωποι που εκτιμώ ιδιαίτερα για την εντιμότητα και τις ικανότητες τους και απορώ πως παραμένουν ακόμη εκεί και δεν έχουν φύγει.
ο Παρατηρητής
Μύκονος 2/5/2016
ΥΓ. ΤΑ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙΑ (ΣΚΥΛΑΔΙΚΑ) ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ. ΤΟ CABARET EXEI ΜΑΛΛΟΝ ΑΣΥΛΙΑ.
Και όχι μονο κύριε παρατηρητή ,σε μια ευνοούμενη δημοκρατικά κοινωνία όταν συνελήφθη ο κύριος Πολεοδόμος με όχι 1 αλλα 2 αρνιά στην πλάτη, ο Δήμος Μυκόνου έπρεπε να ενημερώσει με ανακοίνωση στα τοπικά μέσα τα γεγονότα πριν το Πρώτο Θέμα. Σαν Πολίτες αυτού του τόπου απαιτούμε ενημέρωση.Όσο για την άδεια λειτουργίας σε δεύτερο όροφο (Cabaret) απλά εκτος ότι δεν επιτρέπεται είναι απλά Αναψυκτηρίου! αλλα και το αδελφό Guzel και αυτό μέσα στην νομιμότητα,καφετερια... κύριοι Λιμενικοί κύριοι Aστυνόμοι όταν σε κοσμική παραλια ψήνουν 30 αρνιά στην άμμο και το λίπος τρέχει ράϊδου οι στάχτες παντού και η βρωμιά, μια παραλια στυμμένη μαγαζί χωρίς καμια άδεια παραχώρησης ακόμα ,οι Μουσικές να ακούγονται στην Νάξο ποιος ελένχει την νομιμότητα ; ηχορύπανση ,θαλασσια ρύπανση αιγιαλού ;Κανεις γιατί το συστηματακη έτσι είναι στημένο για να μην πάμε παρακάτω και ανοίξουν τα στόματα και τρέχουν και δεν φτάνουν.Αυτό που προσπαθεί να κάνει το επιτελείο Του δήμου Μυκόνου, δεν είναι μόνο αδιανόητο, είναι και εκνευριστικό.
ΔιαγραφήΔεν θέλουν να καταλάβουν στό Δήμο Μυκόνου ότι προσπαθώντας να κρατήσει κανείς δύο καρπούζια κάτω από την ίδια μασχάλη, το μόνο και απολύτως βέβαιο αποτέλεσμα, είναι ότι θα τα δει και τα δύο τα καρπούζια, να γλιστράνε και να σκάνε για να κάνουν χάλια το πάτωμα της κουζίνας και τα σινιέ παπούτσια τους .
Από την αρχή αρνήθηκα να παρακολουθήσω την πρόοδο των Μυκονιάτικων ζητημάτων, γιατί δεν ήθελα να δω πώς θα σκάνε τα καρπούζια στο πάτωμα και πώς τα μαύρα κουκούτσια μαζί με τις κόκκινες σάρκες της καρπουζόψυχας θα κολλάνε στους τοίχους, στα ντουλάπια, στα έπιπλα του Δήμου παντού. Στα σινιέ παπούτσια επίσης και στα μπατζάκια του κόκκινου παντελονιού, ίσως και στο λευκό πουκάμισο… Χάλια, σου λέω…Είπαμε:οι Μυκονιάτες είμαστε πρωταθλητές στη διύλιση του κώνωπα και γνωστοί για την ικανότητά μας στην κατάποση της καμήλου…
Με τις υγείες μας!
Secret Real Truth
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΤΟΥ ΦΙΛΟΥ ΜΟΥ Ν.ΚΑΠΛΑΤΖΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΑΛΛΩΝ ΑΝΩΝΥΜΩΝ ΒΛΕΠΩ ΠΟΣΟ ΔΙΚΑΙΟ ΕΙΧΑ ΕΔΩ ΚΑΙ 35 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΩ ,ΦΩΝΑΖΩ, ΣΥΜΕΤΕΧΩ ΑΛΛΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΗΔΕΝ ! ΤΟ ΣΤΟΜΑΧΙ ΜΟΥ ΕΣΠΑΣΑ ,ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΟΥ ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΑ( ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΦΟΣΟΝ ΜΙΑ ΖΩΗ ΦΩΝΑΖΩ ΚΑΙ ΜΙΑ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΑΦΟΥ ΜΟΥ ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ ΜΙΑ ΑΔΕΙΑ ΚΑΘ΄ΟΛΑ ΝΟΜΙΜΗΣ,ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΣΟΙ ΤΑ ΒΑΖΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ! ΕΝ ΠΑΣΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΕΧΩ ΑΚΟΜΑ ΣΘΕΝΟΣ ΝΑ ΠΟΛΕΜΗΣΩ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΕΡΟΧΟ ΝΗΣΙ ΜΟΥ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΜΑΙ ΠΑΛΙ ΜΟΝΟΣ!
ΔιαγραφήΈχουμε πλάκα εμείς οι ΑΝΩΝΥΜΟΙ...Μπορούμε να καταγγέλουμε συγκεκριμένους συμπολίτες μας, σύμφωνα με την δικά μας κρίση προς τέρψιν των αναγνωστών και κυρίως του ιστολογίου που το επιτρέπει...
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ήθελα να πω ένα ευχαριστώ στον Δημήτρη Αγγελετάκη για τη φιλοξενία του άρθρου. Για το θάρρος του και το σεβασμό στην ελευθερία του Τύπου. Για υπόλοιπες Μυκονιάτικες διαδικτυακές ενημερωτικές σελίδες που δε το φιλοξένησαν ενώ τους εστάλη δεν πειράζει. Τους εύχομαι καλές γιορτές
ΑπάντησηΔιαγραφήΤό ιστολόγιο πού αναφέρει ο ανώνυμος τών 2:51μ.μ.(η "Ν.Μ.") δέν τέρπεται από τίς "ανώνυμες καταγγελίες". Μάλλον θλίβεται. Είναι κι αυτές ενδεικτικές ενός κλίματος καί μιάς εποχής. Κάτι δείχνουν. Τό ειδικό βάρος τους μετριέται από τό περιεχόμενο τους. Όχι τόσο από τήν υπογραφή τους. Αληθές περιεχόμενο -μέ ή χωρίς υπογραφή- είναι πού μετράει. Άλλωστε όλες οι "ψευδομαρτυρίες" υπήρξαν επώνυμες! Εμπόδισε τό επώνυμο, έστω καί κατ' ελάχιστο, στήν πραγματοποίηση τους;;; Αντίθετα, προσέδωσε κύρος (στό ψεύδος) ανάλογο τού επωνύμου. Αυτά είναι πράγματα "χιλιοτραγουδισμένα" από τήν εποχή τών αρχαίων ρητόρων...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι πολίτες έχουν κρίση καί νά μήν τούς υποτιμάμε. Αντιλαμβάνονονται τό "κίβδηλο" είτε ανωνύμως είτε επωνύμως. Η "Λογοκρισία" πού μπορεί νά γίνει (από τή "Ν.Μ.") είναι στά υβριστικά σχόλια. Όχι στή θέση καί τήν άποψη. Ο δημόσιος, ο δημοτικός υπάλληλος, ο αστυφύλακας καί άλλοι π.χ.(πού σάν πολίτες έχουν κι αυτοί δικαίωμα νά εκφράσουν τή γνώμη τους), ΠΩΣ ΘΑ ΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΟΥΝ -ΔΗΜΟΣΙΑ- ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΜΕ ΤΩΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΤΟΥΣ;;; ΕΠΩΝΥΜΩΣ;;; Γιά νά τρέχουν, μετά, καί γιά πέντε-έξι χρόνια στά Συμβούλια Επικρατείας μέχρι νά δικαιωθούν αφού, εν τω μεταξύ, θά ταϊζουν τά παιδιά τους αέρα κοπανιστό γιά νά μή θιγούν τά, έτσι, αντιλαμβανόμενα, παρά Συβαρίταις, δημοκρατικά ιδεώδη τών πολιτών, εν μέσω συμφεροντοκρατίας!...
Όμως ο Κάπλαντζης έχει βάλει τήν υπογραφή του, φαρδιά-πλατιά, κάτω από ένα κείμενο τού γνωστικού του αντικειμένου. Εκεί είναι όλη κι όλη ουσία. Όποιος διαφωνεί δέν έχει παρά νά τό γράψει. Επωνύμως ή ανωνύμως. Όλα τ' άλλα είναι γιά νά ξεχνιέται η κεντρική ιδέα τού άρθρου, συζητώντας καί ομφαλοσκοπώντας...
Ας κρατήσουμε το "ιστολόγιο μάλλον θλίβεται" για τις ανώνυμες καταγγελίες. Γιατί τα υπόλοιπα, δηλαδή οτι σημασία έχει το περιεχόμενο και οχι ποιος τα λέει ..να με συμπαθάς Δημήτρη αλλά δεν συμφωνώ.. Δηλαδή πως θα ξέρει ο καταγγελόμενος οτι αυτός που το καταγγέλει δεν έχει άλλο κίνητρο παρά μόνο το καλό του τόπου; Τέλος πάντων!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο αφορά το άρθρο, καλές οι προτροπές για ενεργοποίηση, αλλά δεν συμφωνώ με την προτροπή για πόλωση. Λέει ο κ Κάπλατζης: "Η κοινωνία για να αλλάξει πρέπει να πολωθεί.".. Ε οχι δά! Πρέπει να πλακωθούμε πρώτα δηλαδή για δούμε καλύτερες λύσεις.. Μόνο διχασμό θα φέρει η προτροπή για πόλωση ..
Αλλωστε είδα και τι κατάφερε η άθλια πόλωση με το ανύπαρκτο - όπως αποδείχτηκε - δίλημμα..μνημόνιο-αντιμνημόνιο.. Οι μόνοι που είδαν καλύτερες μέρες, είναι οι "αγανακτισμένοι" της πλατείας που πήδησαν στην κυβέρνηση και σήμερα κάνουν μάθημα για το πόσο καλό είναι το δικό τους μνημόνιο και οχι των άλλων..
Συνεχής κριτική με πολιτικούς όρους είναι ο δρόμος. Κάθε άλλος δρόμος θα φέρει χειρότερα και μάλιστα σε μια μικρή κοινωνία..
Είναι απλό τό ζήτημα μεταξύ καταγγέλλοντος-καταγγελλομένου. Ο καταγγελλόμενος, πρώτος απ' όλους, ξέρει εάν είναι παράνομος ή όχι, ασχέτως τού τί καμώνεται! Εάν είναι παράνομος, η διερεύνηση τών κινήτρων τής καταγγελίας λίγη σημασία έχει μπρός στό ότι "θά γλυτώσουμε από μία παρανομία". Εάν είναι νόμιμος δέν έχει νά φοβάται τίποτα γιατί δέν θά έχει ουδεμία επίπτωση. Καί διατηρει, βέβαια, κάθε δικαίωμα νά απαντήσει μέ κάθε νόμιμο μέσο.
ΔιαγραφήΈάν έχεις παρατηρήσει, Γιώργο, εδώ σ' εμάς, πιό μεγάλο πρόβλημα δημιουργεί η αποφυγή καταγγελιών, γενικά, τής παρανομίας (μέ όλες τίς γνωστές κοινωνικές καί άλλες επιπτώσεις) παρά οι ανώνυμες καταγγελίες πού λίγο-πολύ πάνε στό "βρόντο" πού λέτε καί σείς οι κυνηγοί!
Μια διευκρίνιση. Προς το φύλο Γιώργο. Η πόλωση δεν οδηγεί νομοτελειακά σε ξύλο. Επειδή η ανάλυσή μου βασίζεται σε Φουκωικούς όρους και μεθοδολογία έννοιες όπως "πόλωση", "μάχη χαρακωμάτων" κ.λπ έχουν μεταφορική σημασία. Υπ' αυτή την έννοια κάθε αντιπαράθεση με όρους κριτικής προυποθέτει την πόλωση αλλιώς δεν θα είναι κριτική στάση, αλλά συμβιβασμός. Με πολύ σεβασμό Νίκος
ΑπάντησηΔιαγραφήφίλο και όχι φύλο.
ΑπάντησηΔιαγραφή