Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2017

Η Gucci θέλει για πασαρέλα την Ακρόπολη...

GucciGram, Parthenon sculpture
Στην Ακρόπολη, με φόντο τον Παρθενώνα, θέλει να στήσει την πασαρέλα του ο οίκος μόδας Gucci. Ζητούν δηλαδή τα...
μοναδικά αριστουργήματα της αρχαίας αρχιτεκτονικής μαζί με ό,τι άλλο επί αιώνες συμβολίζει ο Ιερός Βράχος για την πνευματική και την καλλιτεχνική δημιουργία, ν' αποτελέσουν ντεκόρ για την καινούργια κολεξιόν.
Η Aκρόπολη χιονισμένη
Η Aκρόπολη χιονισμένη 
ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

 Λίγοι και εκλεκτοί, που θα πληρώσουν αδρά, θα παρακολουθήσουν από κοντά την επίδειξη του διάσημου οίκου την 1η Ιουνίου, ενώ οι τηλεοπτικές κάμερες θα μεταδίδουν εικόνα σε όλο τον κόσμο. Το σόου με μουσική, σκηνική δράση, σκηνοθεσία είναι, όπως μαθαίνουμε, μια ολοκληρωμένη πρόταση. Την κατέθεσαν οι εκπρόσωποι του οίκου στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και ζητούν την άδειά του για να την πραγματοποιήσουν σ' ένα από τα σύμβολα του παγκόσμιου πολιτισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες μας η εισήγηση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αθηνών είναι αρνητική, ωστόσο τα αιτήματα θα συζητηθούν αναλυτικά αύριο στη συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου το οποίο και θα γνωμοδοτήσει. Γιατί η εταιρεία-κολοσσός «Guccio Gucci S.p.A.», εκτός από την επίδειξη...
 συνέχεια
...μόδας, υποβάλλει και έτερο αίτημα με το οποίο ζητά άδεια κινηματογράφησης στον αρχαιολογικό χώρο στο πλαίσιο της εκδήλωσης. Πόσα χρήματα θα καταβάλει και τι άλλο θα προσφέρει ως δέλεαρ, θα τα μάθουμε αύριο.

The Yomiuri Shimbun via AP Images
Ωστόσο διακρίνουμε μια ιδιαίτερη αδυναμία του οίκου Gucci προς τις ελληνικές αρχαιότητες. Πριν από έναν χρόνο, είχε τη φαεινή ιδέα για την προώθηση των προϊόντων του να ντύσει με πολύχρωμα συνολάκια και αξεσουάρ τα γλυπτά από τα αετώματα του Παρθενώνα, που άλλα βρίσκονται στο Μουσείο της Ακρόπολης και άλλα στο Βρετανικό Μουσείο.

Η δημοσίευση φωτογραφιών στο Instagram, με τον Διόνυσο ενδεδυμένο με πολύχρωμο σορτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί, τον Κέκροπα χίπι κι από κοντά ο Ιλισός και η Καλλιρρόη που τραβούσαν σέλφι, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις.

Η εταιρεία απέδωσε τα πνευματικά δικαιώματα των έργων στην Τουρκάλα καλλιτέχνιδα και σχεδιάστρια μόδας Ντέρια Τσακιρσόι και διά εκπροσώπου της δήλωσε τότε ότι σκοπός της ήταν η ελευθερία της σύγχρονης καλλιτεχνικής έκφρασης κι όχι η προσβολή και η απαξίωση του ελληνικού πολιτισμού και των δημιουργημάτων του.

Οι άνθρωποι της Gucci ξεχνούν ότι αφ' ενός υπάρχουν όρια στη χρήση των πολιτιστικών αγαθών και αφ' ετέρου όταν οι παρεμβάσεις της σύγχρονης τέχνης, που λατρεύουμε, τα φτηναίνουν, τα αδικούν, τα εμπορευματοποιούν - η κριτική είναι αμείλικτη.

Η Ακρόπολη έχει αποτελέσει πεδίο εμπορικής και διαφημιστικής εκμετάλλευσης πλείστες φορές στο παρελθόν. Η Lufthansa έδειχνε διαφήμιση με αεροσκάφος της να πετάει πάνω από τον ναό, το 1992 η Coca Cola με ολοσέλιδη διαφήμιση είχε αντικαταστήσει τους κίονες του Παρθενώνα με μπουκάλια της, κάτι που μιμήθηκε αργότερα η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Verizon που τοποθέτησε κινητά τηλέφωνα.

Να θυμίσουμε τον «εμφύλιο» που ξέσπασε όταν το 1998 ο οίκος Calvin Klein ζήτησε το Ηρώδειο για επίδειξη της κολεξιόν του. Είχε βάλει μάλιστα το «τυράκι», ότι οι εισπράξεις θα διετίθεντο για την ανέγερση του Νέου Μουσείου Ακρόπολης και δεν επρόκειτο για μια απλή επίδειξη μόδας αλλά για σύνθετο καλλιτεχνικό θέαμα υψηλών και ποιοτικών προδιαγραφών.

Το ΚΑΣ απέρριψε την πρόταση, ωστόσο ο τότε υπουργός Πολιτισμού Ευάγγελος Βενιζέλος αρνήθηκε να συνηγορήσει στη γνωμοδότηση και διαφοροποιήθηκε ζητώντας να πραγματοποιηθεί.

Η επίδειξη τελικά δεν έγινε ποτέ. Η πιο κραυγαλέα όμως πράξη καπηλείας του μνημείου έγινε επί Μιχάλη Λιάπη. Ως υπουργός Πολιτισμού παραχώρησε το 2008 απ' ευθείας την Ακρόπολη για φωτογράφιση της Τζένιφερ Λόπεζ, χωρίς το θέμα να περάσει ποτέ από το ΚΑΣ.

efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.