Εξευμενισμένες Ερινύες θεϊκής ισοψηφίας
«Ευμενίδες» του Αισχύλου στο Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου, στις 14 και 15 Ιουλίου
Αποτελώντας
το τελευταίο έργο της τριλογίας του Αισχύλου, «Ορέστεια», οι
«Ευμενίδες» παρουσιάζονται σε σύλληψη, σκηνοθεσία και ερμηνεία της
Στεφανίας Γουλιώτη στο Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου (Αρχαιολογικός χώρος
Ασκληπιείου Επιδαύρου - Αργολίδα), στις 14 και 15 Ιουλίου, στις 6 το
πρωί.
Πρόκειται μια υποκριτική δοκιμασία, η οποία αναζητά την...
...ιδανική εκείνη κατάσταση, όπου ο θεατής θα βλέπει εκείνο που ο ηθοποιός
φαντάζεται. Θεατής και ηθοποιός συναντιούνται σε ένα μοναδικό τοπίο και
μοιράζονται μια ανεπανάληπτη εμπειρία, με τη φύση να επιβάλλεται ανάμεσα
στους ανθρώπους και τον μύθο.
Στις
«Ευμενίδες», συναντάμε τον Ορέστη στο μαντείο των Δελφών, όπου έχει
καταφύγει, για να ρωτήσει τον Απόλλωνα πώς θα γλιτώσει από τις Ερινύες,
οι οποίες τον κυνηγούν μετά τον φόνο της Κλυταιμνήστρας. Ο θεός τον
συμβουλεύει να φύγει όσο οι Ερινύες ακόμα κοιμούνται και να καταφύγει
στην Αθήνα. Εν τω μεταξύ, στον ναό, εμφανίζεται το φάντασμα της
Κλυταιμνήστρας ζητώντας δικαίωση, καθώς ο Ορέστης παραμένει ατιμώρητος.
Οι
Ερινύες ξυπνούν διωγμένες από τον ναό του Απόλλωνα, ακολουθούν τον
Ορέστη μέχρι την Αθήνα, όπου τον βρίσκουν ικέτη στο άγαλμα της Αθηνάς. Η
θεά εμφανίζεται και ζητεί να ακούσει και τις δύο πλευρές, αφενός τις
Ερινύες, αφετέρου την απολογία του Ορέστη. Καθώς η υπόθεση είναι πολύ
δύσκολη, η Αθηνά αποφαίνεται πως πρέπει να συγκληθεί ειδικό δικαστήριο,
το οποίο θα κρίνει την αθώωση ή την ενοχή του ήρωα, και, με αυτόν τον
τρόπο, θεσμοθετεί ενώπιον των Αθηναίων πολιτών τον Άρειο Πάγο.
Κατόπιν,
καταφτάνει και ο θεός Απόλλωνας, ο οποίος αναλαμβάνει την υπεράσπιση
του μητροκτόνου Ορέστη, αλλά το αποτέλεσμα της δίκης που καταλήγει σε
ισοψηφία καθορίζεται, εντέλει, από την ψήφο της θεάς Αθηνάς, που αθωώνει
τον Ορέστη στη θεωρούμενη ιδρυτική αυτή πράξη της Δημοκρατίας, αλλά και
της Πατριαρχίας. Οι Ερινύες εξευμενίζονται και μετατρέπονται σε
Ευμενίδες.
Σε ένα τοπίο που θα ενεργοποιήσει τον μύθο μέσα μας Η
δημιουργός της παράστασης σημειώνει: «Με αφορμή τον μύθο των Ευμενίδων,
σήμερα, το 2018, δημιουργούμε μία παράσταση στο Αρχαίο Στάδιο της
Επιδαύρου, με σκοπό να ηχήσει αυτός ο μύθος σε ένα τοπίο που θα τον
ενεργοποιήσει μέσα μας. Ένα πρόσωπο που περιβάλλεται από αυτήν την
ιστορία, που ψάχνει να διαχειριστεί τα άγνωστα και ανεξήγητα κομμάτια
της και που βιώνει τη σχέση του με τον πρωτογενή φόβο, θα ψάξει τον
κατάλληλο ήχο, για να μικρύνει την άλυτη απόστασή μας με τον μύθο.
Στις
6 το πρωί, στο αρχαίο Στάδιο της Επιδαύρου, τη στιγμή που το τοπίο
βρίσκεται στην αγνότερη στιγμή του, μπροστά μας, θα αρθρώσει την ιστορία
ή, αλλιώς, μια προσευχή και θα μας μεταφέρει μέσα στην κινούμενη
σκοτεινή ενέργειά της.
Μία
ηθοποιός και ένας μουσικός συμπράττουν στο δύσκολο εγχείρημα της
αφήγησης ολόκληρου του έργου, με όλα τα πρόσωπα να ηχούν μέσα από ένα
σώμα και ένα όργανο. Ο λόγος, ο ήχος, η ώρα και το τοπίο συμπράττουν σε
μία εμπειρία μεταμόρφωσης».
Ταυτότητα παράστασης Μετάφραση:
Δημήτρης Δημητριάδης, σύλληψη - σκηνοθεσία - ερμηνεία: Στεφανία
Γουλιώτη, μουσική δραματουργία - εκτέλεση: Δημήτρης Καμαρωτός,
καλλιτεχνική συνεργασία: Σύλβια Λιούλιου - Γιώργος Κριθάρας, σκηνικός
χώρος: Εύα Μανιδάκη, κοστούμια: Άγγελος Μέντης, τεχνική αλεξάντερ: Βίκυ
Παναγιωτάκη, βοηθός σκηνογράφου: Ευγενία Μακρόγλου, φωτογραφίες: Άρης
Καμαρωτός, εκτέλεση παραγωγής: Polyplanity Productions / Γιολάντα
Μαρκοπούλου & Βίκυ Στρατάκη.
Πληροφορίες Αρχαίο
Στάδιο Επιδαύρου (ακριβώς δίπλα στον χώρο στάθμευσης του θεάτρου):
Αρχαιολογικός χώρος Ασκληπιείου Επιδαύρου, Επίδαυρος - Αργολίδα.
Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά. Τιμές εισιτηρίων: 10 έως 20 ευρώ. Πώληση
εισιτηρίων: κεντρικά εκδοτήρια Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου:
Πανεπιστημίου 39 - εντός στοάς Πεσμαζόγλου, καταστήματα: Seven Spots,
Reload, Media Markt, βιβλιοπωλεία Ευριπίδης, πολυχώρος Yoleni’s, Viva
Kiosk στο Σύνταγμα, Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, τηλεφωνικά: 210 3272000,
ομαδικές κρατήσεις: 210 3222720, κρατήσεις ΑΜΕΑ: 211 7800056 (ώρες
λειτουργίας: 9:00 - 17:00), ηλεκτρονικά: greekfestival.gr και viva.gr.
Παρασκευή, 13 Ιουλίου 2018
naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.