Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2019

Ελληνόκτητος εμπορικός στόλος : Αυξήθηκε, τό '18, η διαφορά από τόν δεύτερο...

Κέρδισε επιπλέον μερίδιο αγοράς ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος
Στα 349,195 εκατ. dwt στις αρχές του 2019, κατέχοντας ποσοστό 17,79% παγκοσμίως


Από την έντυπη έκδοση τής εφημερίδας ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Του Λάμπρου Καραγεώργου
Παρασκευή, 01 Νοεμβρίου 2019
Νέα αύξηση του μεριδίου του κατέγραψε το 2018 ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2019» της UN Conference on Trade and Development's (Unctad) που δόθηκε στη δημοσιότητα. Η μεταφορική ικανότητα του υπό ελληνικής πλοιοκτησίας στόλου, σύμφωνα με την έκθεση της Unctad, ανερχόταν την 1η Ιανουαρίου 2019 στα 349,195 εκατ. dwt και αποτελούσε το 17,79% του παγκόσμιου στόλου, έναντι 330,176 εκατ. dwt και 17,28% μεριδίου την 1η Ιανουαρίου 2018. Ο στόλος την 1η/1/2019 αριθμούσε 4.536 πλοία, ενώ το 2018 αριθμούσε 4.371 πλοία.
Η Ελλάδα, όπως αναφέρει η έκθεση, κατέχει για μία ακόμη χρονιά την πρώτη θέση, ενώ οι πέντε μεγαλύτερες ναυτιλιακές χώρες, δηλαδή η Ελλάδα, η Ιαπωνία, η Κίνα, η Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ, αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από την Ελλάδα η Κίνα και η Σιγκαπούρη αυξάνουν τα μερίδιά τους στον παγκόσμιο στόλο, ενώ η Ιαπωνία, η Γερμανία, η Κορέα και το Χονγκ Κονγκ χάνουν έδαφος.

Σημαντική παρουσία
Οι Έλληνες εφοπλιστές εμφανίζουν σημαντική παρουσία στα δεξαμενόπλοια, στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και στα πλοία μεταφοράς LNG, ενώ η Ιαπωνία και η Κίνα προηγούνται στα φορτηγά χύδην ξηρού φορτίου, η Γερμανία στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οι ΗΠΑ στα πορθμεία και τα επιβατηγά πλοία, σημειώνει η έκθεση.


Επίσης η Unctad κάνει εκτενή αναφορά και στην πορεία του παγκόσμιου διά θαλάσσης εμπορίου. Όπως αναφέρεται, η Unctad αναμένει ότι το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο θα επεκταθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 3,4% για την περίοδο 2019-2024, κυρίως λόγω της ανόδου του κλάδου εμπορευματοκιβωτίων, του χύδην ξηρού φορτίου και της μεταφοράς αερίου.
(γιά νά διαβάσετε ολόκληρο τό άρθρο κάντε κλίκ : ΕΔΩ

από : naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.