ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΛΟΝΔΙΝΟ. Η εκμάθηση μιας δεύτερης γλώσσας διευρύνει τις δυνατότητες του εγκεφάλου. Αυτό έχει αποδειχθεί από αλλεπάλληλες επιστημονικές έρευνες, μία νέα μελέτη όμως αφήνει να εννοηθεί ότι αυτή η διαδικασία μπορεί να ξεκινήσει από την παιδική ηλικία. Η έρευνα της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών επισημαίνει ότι όσοι άρχισαν να μαθαίνουν αγγλικά στην ηλικία των δέκα ετών και να έχουν καθημερινή τριβή με τη γλώσσα παρουσίασαν βελτιώσεις στη λευκή ουσία του εγκεφάλου σε σύγκριση με εκείνους που μιλούσαν μόνο αγγλικά και δεν έμαθαν μια δεύτερη γλώσσα. Τα ευρήματα απηχούν τις παρατηρήσεις παλαιότερων ερευνών, που εντόπισαν αυτές τις βελτιώσεις σε ανθρώπους οι οποίοι έμαθαν μια δεύτερη γλώσσα σε πολύ μικρότερη ηλικία.
Οι επιστήμονες μελέτησαν τις τομογραφίες εγκεφάλων 20 ατόμων, στην ηλικία των 30, οι οποίοι είχαν ζήσει στη Βρετανία επί τουλάχιστον 13 μήνες. Ολοι τους ξεκίνησαν να μαθαίνουν αγγλικά ως δεύτερη γλώσσα σε ηλικία περίπου 10 ετών. Οι τομογραφίες τους, στη συνέχεια, έγιναν αντικείμενο σύγκρισης με αυτές 25 άλλων ανθρώπων, αντίστοιχης ηλικίας, που μιλούσαν μόνο αγγλικά.
«Η καθημερινή χρήση παραπάνω της μιας γλώσσας δρα σαν ένα γνωστικό ερέθισμα, το οποίο ευεργετεί τις δομές του εγκεφάλου που σχετίζονται με τις γλωσσικές δεξιότητες», εξήγησε ο επικεφαλής της σχετικής έρευνας Χρήστος Πλιάτσικας, της Σχολής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Κεντ, ενώ συμπλήρωσε: «Ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο διατηρείται η ακεραιότητα των δομών αυτών και προστατεύονται από την αποσύνθεση που προκαλεί η τρίτη ηλικία».
kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.