Πειραιάς, Ραφήνα, Λαύριο: Στο διάστημα 1η Ιουνίου - 18η Αυγούστου καταγράφηκε πτώση 9,14% σε σύγκριση με πέρυσι
Πέμπτη, 25 Αυγούστου 2016 07:46
UPD:09:24
Φέτος τον Αύγουστο (μέχρι 18/8) διακινήθηκαν 739.739 επιβάτες, ενώ πέρυσι 1.128.194. INTIME NEWS/ΚΩΤΣΙΑΡΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ |
- Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
lkar@naftemporiki.gr
Πτώση εμφανίζει η επιβατική ακτοπλοϊκή κίνηση το τρίμηνο του καλοκαιριού (Ιούνιος-Αύγουστος) του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας που έχει στη διάθεσή της η «Ν».
Ειδικότερα, το διάστημα Ιουνίου-Αυγούστου (μέχρι 18/8) του τρέχοντος έτους διακινήθηκαν από τα τρία μεγάλα λιμάνια της Αττικής (Πειραιάς, Ραφήνα, Λαύριο) προς τα νησιά του Αιγαίου 4.023.496 επιβάτες, έναντι 4.441.658 επιβάτες το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Παρατηρείται δηλαδή μία πτώση 9,14% φέτος σε σύγκριση με πέρυσι.
Η εικόνα που παρουσιάζει το διάστημα αυτό η ακτοπλοϊκή αγορά είναι η πιο ενδιαφέρουσα, καθώς ουσιαστικά καταγράφεται το 50% σχεδόν της ετήσιας κίνησης.
Η ύπαρξης των capital controls και των προσφύγων (οι οποίοι από τις αρχές Αυγούστου του 2015 μεταφέρονταν και με ναυλωμένα πλοία) «θολώνουν» ως ένα βαθμό την πραγματική εικόνα, σε κάθε περίπτωση όμως η κίνηση είναι μάλλον συγκρατημένη, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τους Έλληνες επιβάτες, οι οποίοι έχουν επηρεαστεί σημαντικά από την οικονομική κρίση.
Εξετάζοντας την κίνηση ανά λιμάνι θα πρέπει να σημειωθεί ιδιαίτερα η εικόνα που εμφανίζει η Ραφήνα, όπου φέτος ο ανταγωνισμός ήταν ιδιαίτερα έντονος μεταξύ των εταιρειών, ενώ προστέθηκαν και νέα πλοία. Όμως ενώ τους δύο μήνες Ιούνιο και Ιούλιο η κίνηση είναι αυξημένη σε σύγκριση με τους ίδιους μήνες, τις επόμενες 18 πρώτες ημέρες του Αυγούστου παρατηρείται σημαντική πτώση.
Η εικόνα του φετινού καλοκαιριού στην ακτοπλοΐα δεν διαφέρει και πολύ από αυτή του 2015 όπως προκύπτει και από τα στοιχεία της Ελληνικής Στατικής Αρχής, που δείχνουν μείωση της επιβατικής κίνησης στα κυριότερα λιμάνια και τις σημαντικότερες γραμμές της χώρας.
(Δείτε στή συνέχεια περισσότερα στοιχεία από τήν Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ)
Όπως επισημαίνει στην ετήσια μελέτη της η εταιρεία συμβούλων XRTC «σημαντικό πλήγμα ανταγωνισμού οι ακτοπλοϊκές εταιρείες υφίστανται πλέον μόνο από αέρος. Η εξάπλωση και ενδυνάμωση του δικτύου αεροπορικών συγκοινωνιών μέσω ελληνικών και ξένων εταιρειών δημιουργεί έντονο ανταγωνισμό, αφού οι οικονομικά αδύναμες ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν να ανταγωνιστούν ισχυρές οικονομικά αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη και σε άλλα μέρη του κόσμου. Η είσοδος στη χώρα μας των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους έχουν περιορίσει τις ακτοπλοϊκές υπηρεσίες σε προορισμούς με υψηλό τουριστικό ή οικονομικό ενδιαφέρον σε ετήσια βάση.
Ουδείς αμφιβάλλει για το γεγονός ότι ο νησιωτικός πληθυσμός είναι πλέον πολύ πιο φιλικός προς τις αεροπορικές μεταφορές απ’ ό,τι στο παρελθόν, καθώς επίσης και η σχέση κόστους/χρόνου μεταφοράς δίνει ισχυρό πλεονέκτημα στην αεροπλοΐα έναντι της ακτοπλοΐας. Βλέπουμε, λοιπόν, ότι σε πολλούς προορισμούς επιβάτες προτιμούν να στείλουν τα αυτοκίνητά τους με το πλοίο και να ταξιδέψουν οι ίδιοι με αεροπλάνο, ενώ σε άλλους εταιρείες δεν δέχονται να μεταφέρουν αυτοκίνητα χωρίς να πληρωθεί το κόστος επιβάτη/οδηγού».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.