Όχι τυχαία λοιπόν, το νησί των Φαιάκων επελέγη για να φιλοξενήσει τον αγώνα Κλασικών Σκαφών, το Corfu Classic Yacht Race (CCYR). Η επιτυχία των φετινών αγώνων, που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 5 και 7 Ιουνίου, αποτελεί και επιστέγασμα της προσπάθειας που ξεκίνησε πέρυσι, καθιερώνοντας το θεσμό ως ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα στα αθλητικά δρώμενα του Ιονίου και της Αδριατικής.
Το Corfu Classic Yacht Race (CCYR) 2015, αποτελεί παράλληλα και εναρκτήριο λάκτισμα για ένα από τα πιο σημαντικά καλοκαίρια της Ελλάδας, αφού είναι η αφετηρία για το 1ο Σιρκουί Κλασικών και Παραδοσιακών Σκαφών (Hellenic Classic & Traditional Boat Circuit). Έτσι μετά το CCYR 2015, ξεκίνησε ήδη ένας ομαδικός πλους με σκοπό την ανακάλυψη των τουριστικών και πολιτιστικών θησαυρών της Δυτικής Ελλάδας και με προορισμό την πολυαναμενόμενη Spetses Classic Yacht Regata, που θα πραγματοποιηθεί αυτή την εβδομάδα, από τις 18 έως τις 21 Ιουνίου. Τα σκάφη θα ολοκληρώσουν τη σειρά των αγώνων στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, τη Σύρο, στην οποία θα συναντηθούν μεταξύ 25 και 27 Ιουνίου.
Απαράμιλλης ομορφιάς σκάφη, από την κατηγορία των «Κλασικών Σκαφών» (Spirit of Tradition), των «Σκαφών Ανοιχτού Τύπου» και της κατηγορίας «Λατίνια», ταξίδεψαν από τη Νορβηγία, την Αγγλία, την Ιταλία και φυσικά τη χώρα μας, προσφέροντας μοναδικές εικόνες στις εντυπωσιακές ιστιοδρομίες, με φόντο το Παλιό Φρούριο και υπό τη θέα του Marbella Corfu Hotel, που ανέλαβε μεταξύ άλλων τη φιλοξενία και τη μεταφορά των προσκελημένων.
Μεταξύ των θρυλικών σκαφών που συμμετείχαν ήταν το Gipsy Moth III, το 16μετρο Ketch με το οποίο ο Sir Francis Chichester έκανε μόνος του το 1966 το γύρο του κόσμου και το οποίο κατέκτησε τη 2η θέση στην κατηγορία των κλασικών σκαφών.
Μπροστά του τερμάτισε και τις δύο μέρες το καμάρι του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Κέρκυρας (ΙΟΚ), το ALEXANDRA, με πρόεδρο τον πρόεδρου του Ομίλου Ιωάννη Μαρουλάκη. Η ιστορία του εξίσου συναρπαστική, αφού ανατρέχει πίσω στο 1965, όταν ο Francesco Nanni, αγόρασε τα σχέδια των Sparkman & Stephens από τη Νέα Υόρκη και τη ναυπήγησε ως MORY & PARA, στο Ρίμινι της Ιταλίας, χαρίζοντάς της στη συνέχεια το όνομα της γυναίκας του. Η ALEXANDRA έχει κάνει εννιά φορές το cross Atlantic και τα τελευταία χρόνια βρισκόταν στον Ι.Ο.Κ., όπου ο ιδιοκτήτης Francesco Nanni την είχε εγκαταλείψει λόγω γήρατος για να αλλάξει χέρια το Μάρτιο του 2013, όταν την ... γνώρισε ο Ιωάννης Μαρουλάκης, ο οποίος και φρόντισε να επανέλθει η ALEXANDRA στην αρχική της ομορφιά.
Την 3η θέση κατέλαβε το «Καμάρι του Ιονίου» με τον Ελευθέριο Μωραίτη στο τιμόνι. Την 1η θέση στα Λατίνια κέρδισε ο «Κύκνος»με κυβερνήτη το Γεράσιμο Φωτεινάτο, ενώ στη νεοσύστατη κατηγορία των Καϊκιών το 1ο βραβείο κέρδισε το πλήρωμα του Escapade με επικεφαλής τον Chatin Bernard.
Στις συμμετοχές επίσης το ιστορικό σκάφος Arunford, κατασκευής του 1906, που ξεκίνησε τη ζωή του ως ναυαγοσωστική λέμβος για το κρουαζιερόπλοιο Μαυριτανία και πήρε μέρος στη διάσωση των ναυαγών του θρυλικού Τιτανικού το 1912. Επιβλητική εμφάνιση έκανε το Circe, η Κίρκη, το 19,5μετρο σκάφος που ναυπηγήθηκε στη Νορβηγία το 1915 και μέχρι τα μέσα του 1950 αποτελούσε εμπορικό πλοίο. Η Κίρκη χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες μεταφοράς ασθενών στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο και στη συνέχεια πέρασε στην κατοχή ενός καναδού επιχειρηματία, ο οποίος το ανακαίνισε πλήρως και συμμετέχει πλέον ενεργά σε αγώνες.
Δείτε παρακάτω τίς φωτογραφίες τριών παραδοσιακών σκαφών πού πήραν μέρος στόν αγώνα
Τρία από τά Κλασικά παραδοσιακά Σκάφη πού πήρανε μέρος στόν αγώνα
από kathimerini.gr |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.