Γιώργος Φιντικάκης
Απόφαση να ανανεώσει την ισχύ της εγγυητικής της επιστολής έλαβε σύμφωνα με πληροφορίες χθες το Δ.Σ. της γερμανικής Fraport, δείγμα ότι η εταιρεία παραμένει στο παιχνίδι και συνεχίζει να ενδιαφέρεται για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
Αν και δεν έγιναν γνωστές πολλές λεπτομέρειες, το Δ.Σ. της εταιρείας φέρεται να πήρε απόφαση για ανανέωση της εγγυητικής επιστολής (χωρίς να γίνει γνωστό για πόσο χρονικό διάστημα), κίνηση που ερμηνεύεται ως πρόθεση να συνεχίσει τη διαπραγμάτευση με το ΤΑΙΠΕΔ. Διαφορετικά, και αν η Fraport δεν ενδιαφερόταν πλέον για το project, το Δ.Σ. της δεν θα άναβε το πράσινο φως να παραταθεί η ισχύς της επιστολής, ύψους 30 εκατ. ευρώ.
Η τελευταία έχει ισχύ μέχρι τις 14 Οκτωβρίου, και ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας έχει διαμηνύσει πως δεν πρόκειται να δώσει παράταση πέραν των 3-4 μηνών, καθώς προσδοκά η συμφωνία να έχει κλείσει εντός του έτους ή το πολύ στις αρχές του 2016. Πρόσφατες πάντως πληροφορίες έφεραν τη Fraport να ζητά πολύ μεγαλύτερη παράταση της εγγυητικής, με το σκεπτικό πως όσο πιο πίσω πάει η τελική υπογραφή, τόσο πιο ελκυστική θα είναι και η χρηματοδότηση της επένδυσης.
Το μείζον πρόβλημα για τους Γερμανούς φαίνεται πως είναι η χρηματοδότηση της επένδυσης. Εδώ και καιρό ψάχνουν χρηματοδότηση με ελκυστικούς όρους, χωρίς επιτυχία. Επικαλούνται το υπαρκτό ρίσκο της χώρας (country risk), ότι η αβεβαιότητα δεν έχει απομακρυνθεί από την Ελλάδα, και πως από το τέλος του 2014 οπότε και υπέβαλαν την προσφορά τους για τα 14 αεροδρόμια μέχρι και σήμερα, οι συνθήκες για την ελληνική οικονομία έχουν επιδεινωθεί, άρα και το κόστος του χρήματος για μια τέτοια επένδυση έχει ανέβει.
Πάντως οι εξελίξεις των τελευταίων μηνών έχουν ξαναβάλει στο παιχνίδι τα δύο άλλα σχήματα που συμμετείχαν στο διαγωνισμό. Τόσο η Vinci Αirport-Ελλάκτωρ, όσο και η Corporation America-ΜΕΤΚΑ, παραμένουν στο παιχνίδι προσδοκώντας κάτι να πάει στραβά με τους Γερμανούς. Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που αποδέχθηκαν την πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ για 3μηνη παράταση της ισχύος των εγγυητικών τους επιστολών.
Η παραχώρηση θα έχει διάρκεια 40 χρόνια και οι Γερμανοί είχαν προσφέρει εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ευρώ και ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ (συν ποσοστό περί το 28% των EBITDA από το 2019). Στον αντίποδα, Vinci Αirport-Ελλάκτωρ, και Corporation America-ΜΕΤΚΑ, είχαν προσφέρει περί τα 800-900 εκατ. ευρώ.
Πάντως, χθες, μιλώντας στην «Εφημερίδα των Συντακτών», ο κ. Πιτσιόρλας έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως δεν πρόκειται να γίνει οποιαδήποτε δεκτή μείωση του τιμήματος, αντικρούοντας σχετικά σενάρια.
Οσο για τους Γερμανούς, υψηλόβαθμο κλιμάκιο υπό τον επικεφαλής της εταιρείας Στέφαν Σούλτε, βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα στην Ελλάδα και επισκέφθηκε αεροδρόμια στη Θεσσαλονίκη, τη Ρόδο, και τη Μύκονο, ενώ το Σάββατο συναντήθηκε στο αεροδρόμιο Μακεδονία με την ηγεσία της Ομοσπονδία Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ).
Στη συνάντηση, η διοίκηση της ΟΣΥΠΑ δεν έκρυψε την εναντίωσή της στην παραχώρηση, είπε ότι θα είναι καταστροφική για τη χώρα και προειδοποίησε τους εκπροσώπους της γερμανικής εταιρείας ότι θα συνεχίσει τους αγώνες της σε νομικό επίπεδο με προσφυγές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το ΣτΕ.
Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την επιθυμία των εκπροσώπων της Fraport για επανάληψη της συνάντησης στο «άμεσο μέλλον».
Απόφαση να ανανεώσει την ισχύ της εγγυητικής της επιστολής έλαβε σύμφωνα με πληροφορίες χθες το Δ.Σ. της γερμανικής Fraport, δείγμα ότι η εταιρεία παραμένει στο παιχνίδι και συνεχίζει να ενδιαφέρεται για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
Αν και δεν έγιναν γνωστές πολλές λεπτομέρειες, το Δ.Σ. της εταιρείας φέρεται να πήρε απόφαση για ανανέωση της εγγυητικής επιστολής (χωρίς να γίνει γνωστό για πόσο χρονικό διάστημα), κίνηση που ερμηνεύεται ως πρόθεση να συνεχίσει τη διαπραγμάτευση με το ΤΑΙΠΕΔ. Διαφορετικά, και αν η Fraport δεν ενδιαφερόταν πλέον για το project, το Δ.Σ. της δεν θα άναβε το πράσινο φως να παραταθεί η ισχύς της επιστολής, ύψους 30 εκατ. ευρώ.
Η τελευταία έχει ισχύ μέχρι τις 14 Οκτωβρίου, και ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας έχει διαμηνύσει πως δεν πρόκειται να δώσει παράταση πέραν των 3-4 μηνών, καθώς προσδοκά η συμφωνία να έχει κλείσει εντός του έτους ή το πολύ στις αρχές του 2016. Πρόσφατες πάντως πληροφορίες έφεραν τη Fraport να ζητά πολύ μεγαλύτερη παράταση της εγγυητικής, με το σκεπτικό πως όσο πιο πίσω πάει η τελική υπογραφή, τόσο πιο ελκυστική θα είναι και η χρηματοδότηση της επένδυσης.
Το μείζον πρόβλημα για τους Γερμανούς φαίνεται πως είναι η χρηματοδότηση της επένδυσης. Εδώ και καιρό ψάχνουν χρηματοδότηση με ελκυστικούς όρους, χωρίς επιτυχία. Επικαλούνται το υπαρκτό ρίσκο της χώρας (country risk), ότι η αβεβαιότητα δεν έχει απομακρυνθεί από την Ελλάδα, και πως από το τέλος του 2014 οπότε και υπέβαλαν την προσφορά τους για τα 14 αεροδρόμια μέχρι και σήμερα, οι συνθήκες για την ελληνική οικονομία έχουν επιδεινωθεί, άρα και το κόστος του χρήματος για μια τέτοια επένδυση έχει ανέβει.
Πάντως οι εξελίξεις των τελευταίων μηνών έχουν ξαναβάλει στο παιχνίδι τα δύο άλλα σχήματα που συμμετείχαν στο διαγωνισμό. Τόσο η Vinci Αirport-Ελλάκτωρ, όσο και η Corporation America-ΜΕΤΚΑ, παραμένουν στο παιχνίδι προσδοκώντας κάτι να πάει στραβά με τους Γερμανούς. Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που αποδέχθηκαν την πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ για 3μηνη παράταση της ισχύος των εγγυητικών τους επιστολών.
Η παραχώρηση θα έχει διάρκεια 40 χρόνια και οι Γερμανοί είχαν προσφέρει εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ευρώ και ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ (συν ποσοστό περί το 28% των EBITDA από το 2019). Στον αντίποδα, Vinci Αirport-Ελλάκτωρ, και Corporation America-ΜΕΤΚΑ, είχαν προσφέρει περί τα 800-900 εκατ. ευρώ.
Πάντως, χθες, μιλώντας στην «Εφημερίδα των Συντακτών», ο κ. Πιτσιόρλας έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως δεν πρόκειται να γίνει οποιαδήποτε δεκτή μείωση του τιμήματος, αντικρούοντας σχετικά σενάρια.
Οσο για τους Γερμανούς, υψηλόβαθμο κλιμάκιο υπό τον επικεφαλής της εταιρείας Στέφαν Σούλτε, βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα στην Ελλάδα και επισκέφθηκε αεροδρόμια στη Θεσσαλονίκη, τη Ρόδο, και τη Μύκονο, ενώ το Σάββατο συναντήθηκε στο αεροδρόμιο Μακεδονία με την ηγεσία της Ομοσπονδία Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ).
Στη συνάντηση, η διοίκηση της ΟΣΥΠΑ δεν έκρυψε την εναντίωσή της στην παραχώρηση, είπε ότι θα είναι καταστροφική για τη χώρα και προειδοποίησε τους εκπροσώπους της γερμανικής εταιρείας ότι θα συνεχίσει τους αγώνες της σε νομικό επίπεδο με προσφυγές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το ΣτΕ.
Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την επιθυμία των εκπροσώπων της Fraport για επανάληψη της συνάντησης στο «άμεσο μέλλον».
από tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.