Αναξιοποίητο
παραμένει το σύστημα εισροών - εκροών που υποχρεώθηκαν με νόμο να
εγκαταστήσουν εταιρείες εμπορίας και πρατήρια, καταβάλλοντας μάλιστα μη
ευκαταφρόνητα ποσά, με στόχο την πάταξη του λαθρεμπορίου. Σύμφωνα με τα
στοιχεία που παρουσίασε σε δημοσιογράφους ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας
Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ) σύστημα εισροών - εκροών έχει εγκαταστήσει το
σύνολο των εταιρειών εμπορίας και το 98% των πρατηρίων εκ των οποίων σε
ποσοστό 94% αποστέλλει κανονικά στοιχεία στο υπουργείο Οικονομικών. Τα
στοιχεία αυτά, ωστόσο, όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ κ. Γιάννης
Αληγιζάκης, δεν ελέγχονται ούτε αξιοποιούνται από τη Γενική Γραμματεία
Πληροφοριακών Συστημάτων, με αποτέλεσμα να νομιμοποιούνται οι παραβάτες.
Η απάντηση των εκπροσώπων του Συνδέσμου στο ερώτημα γιατί συμβαίνει
αυτό, είναι ότι «δεν υπάρχει πολιτική βούληση». Επισημαίνουν ότι το
πρόβλημα δεν είναι μόνο οι απώλειες των διαφυγόντων εσόδων για το
Δημόσιο που υπολογίζονται από τα 150 έως τα 300 εκατ. ευρώ ετησίως, αλλά
και ο αθέμιτος ανταγωνισμός που ασκείται στο υγιές κομμάτι της αγοράς
από τους παρανομούντες, σε μια στιγμή που οι εταιρείες του κλάδου δίνουν
μάχη επιβίωσης.
Ο αθέμιτος ανταγωνισμός αναμένεται να ενταθεί με την έναρξη της περιόδου διακίνησης του πετρελαίου θέρμανσης στις 15 Οκτωβρίου, καθώς σύστημα εισροών - εκροών δεν έχουν εγκαταστήσει οι μεταπωλητές που διακινούν ένα μεγάλο όγκο καυσίμου. Σε εκκρεμότητα βρίσκονται σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ και η εγκατάσταση GPS στα βυτιοφόρα, καθώς και η αποτελεσματική πιστοποίηση των Κλιμακίων Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ).
Η αγορά προσβλέπει στην ενίσχυση της ζήτησης του πετρελαίου θέρμανσης από τις χαμηλές τιμές που διαμορφώνονται για φέτος λόγω της διεθνούς συγκυρίας και εκτιμά ότι θα υπάρξει αύξηση της τάξης του 30% σε σχέση με πέρυσι. Η θετική αυτή εξέλιξη θα συμβάλλει στον περιορισμό των απωλειών από τη μείωση των καυσίμων κίνησης, η ζήτηση των οποίων υποχωρεί για έκτη συνεχή χρονιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο ΣΕΕΠΕ, η πορεία ανάκαμψης του πρώτου εξαμήνου του έτους ανεκόπη με την επιβολή των capital controls, εμφανίζοντας μείωση το δίμηνο Ιουλίου - Αυγούστου της τάξης του 14%. Ετσι, το 8μηνο έκλεισε στο -3 για τις βενζίνες και στο -1 για το πετρέλαιο κίνησης.
Ο Κ. Αληγιζάκης έκανε λόγο για ένα «απογοητευτικό πισωγύρισμα» που έχει φέρει τις εταιρείες στο «κόκκινο», καθώς οι ζημίες στον κλάδο ανέρχονται στα 65 εκατ. ευρώ. Πρόσθετο πρόβλημα για τον κλάδο, σύμφωνα με το ΣΕΕΠΕ είναι η κατάργηση της επιδότησης των 10 ευρώ το χιλιόλιτρο που θεσμοθετήθηκε το 2002 ως κίνητρο για επενδύσεις σε μικρά νησιά που δεν διαθέτουν εγκαταστάσεις αποθήκευσης καυσίμων. Η κατάργησή του δημιουργεί ιδιαίτερα προβλήματα στις εταιρείες που έχουν επενδύσει σε νέα δεξαμενόπλοια για την προμήθεια των μικρών νησιών, τόνισε ο κ. Αληγιζάκης, ενώ επεσήμανε και τον κίνδυνο επάρκειας των μικρών νησιών σε καύσιμα. Χαρακτήρισε δε «μύθο τα περί υψηλών τιμών στα νησιά», τονίζοντας ότι «οι χαμηλές τιμές της Αθήνας είναι αποτέλεσμα παραβατικότητας».
Σε ό,τι αφορά την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΣΕΕΠΕ θα βγει στην αγορά στα 85 λεπτά το λίτρο έναντι 1,050 ευρώ το λίτρο πέρυσι και για τους δικαιούχους του επιδόματος από 64 έως 68 λεπτά το λίτρο, ανάλογα με το σενάριο που θα υιοθετήσει η κυβέρνηση για τη μείωση της συνολικής δαπάνης κατά 50% που προβλέπει το μνημόνιο.
kathimerini.gr
Ο αθέμιτος ανταγωνισμός αναμένεται να ενταθεί με την έναρξη της περιόδου διακίνησης του πετρελαίου θέρμανσης στις 15 Οκτωβρίου, καθώς σύστημα εισροών - εκροών δεν έχουν εγκαταστήσει οι μεταπωλητές που διακινούν ένα μεγάλο όγκο καυσίμου. Σε εκκρεμότητα βρίσκονται σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ και η εγκατάσταση GPS στα βυτιοφόρα, καθώς και η αποτελεσματική πιστοποίηση των Κλιμακίων Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ).
Η αγορά προσβλέπει στην ενίσχυση της ζήτησης του πετρελαίου θέρμανσης από τις χαμηλές τιμές που διαμορφώνονται για φέτος λόγω της διεθνούς συγκυρίας και εκτιμά ότι θα υπάρξει αύξηση της τάξης του 30% σε σχέση με πέρυσι. Η θετική αυτή εξέλιξη θα συμβάλλει στον περιορισμό των απωλειών από τη μείωση των καυσίμων κίνησης, η ζήτηση των οποίων υποχωρεί για έκτη συνεχή χρονιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο ΣΕΕΠΕ, η πορεία ανάκαμψης του πρώτου εξαμήνου του έτους ανεκόπη με την επιβολή των capital controls, εμφανίζοντας μείωση το δίμηνο Ιουλίου - Αυγούστου της τάξης του 14%. Ετσι, το 8μηνο έκλεισε στο -3 για τις βενζίνες και στο -1 για το πετρέλαιο κίνησης.
Ο Κ. Αληγιζάκης έκανε λόγο για ένα «απογοητευτικό πισωγύρισμα» που έχει φέρει τις εταιρείες στο «κόκκινο», καθώς οι ζημίες στον κλάδο ανέρχονται στα 65 εκατ. ευρώ. Πρόσθετο πρόβλημα για τον κλάδο, σύμφωνα με το ΣΕΕΠΕ είναι η κατάργηση της επιδότησης των 10 ευρώ το χιλιόλιτρο που θεσμοθετήθηκε το 2002 ως κίνητρο για επενδύσεις σε μικρά νησιά που δεν διαθέτουν εγκαταστάσεις αποθήκευσης καυσίμων. Η κατάργησή του δημιουργεί ιδιαίτερα προβλήματα στις εταιρείες που έχουν επενδύσει σε νέα δεξαμενόπλοια για την προμήθεια των μικρών νησιών, τόνισε ο κ. Αληγιζάκης, ενώ επεσήμανε και τον κίνδυνο επάρκειας των μικρών νησιών σε καύσιμα. Χαρακτήρισε δε «μύθο τα περί υψηλών τιμών στα νησιά», τονίζοντας ότι «οι χαμηλές τιμές της Αθήνας είναι αποτέλεσμα παραβατικότητας».
Σε ό,τι αφορά την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΣΕΕΠΕ θα βγει στην αγορά στα 85 λεπτά το λίτρο έναντι 1,050 ευρώ το λίτρο πέρυσι και για τους δικαιούχους του επιδόματος από 64 έως 68 λεπτά το λίτρο, ανάλογα με το σενάριο που θα υιοθετήσει η κυβέρνηση για τη μείωση της συνολικής δαπάνης κατά 50% που προβλέπει το μνημόνιο.
kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.