Κάποιες φορές και εκεί που νομίζεις ότι τα έχεις δει όλα σ αυτή τη
δουλειά έρχεται μια ακόμη απόδειξη ότι δεν υπάρχει πάτος. Το χτύπημα,
προήλθε από το Πρώτο Θέμα και το κομμάτι (όπως αναπαράχθηκε από τον
ιστότοπο «Yστερόγραφα») που μας αποτελείωσε είχε τίτλο: «Η Όλγα φέρνει το Χόλιγουντ στην Ελλάδα».
Θαυμάστε το:
«Την ώρα του απολογισμού των κυβερνήσεων Σαμαρά μετά τον Ιούνιο του 2012, είναι βέβαιο ότι η Όλγα Κεφαλογιάννη θα δικαιούται να λάβει τα εύσημα της πιο αποτελεσματικής υπουργού. Με τα… απόνερα του χαρτοφυλακίου ευθύνης της να έχουν απευθείας, θετική επίπτωση στα οικονομικά μεγέθη, σε... μια εποχή κατά την οποία κανένας άλλος τομέας της παραγωγικής οικονομίας δεν έχει καταφέρει να σταθεί στα πόδια του, όπως συνέβη με τον τουρισμό. Η Υπουργός Τουρισμού κατάφερε να συμμαζέψει ένα… γονιδιακά άναρχο πεδίο δράσης, να ξεμπλοκάρει τη σκέψη των επαγγελματιών του κλάδου, που ήταν μονολιθικά προσανατολισμένη σε… ήλιο και θάλασσα, και να επενδύσει σε μια δημιουργική εξωστρέφεια για τη χώρα, καλλιεργώντας σχέσεις που μπορούν σε βάθος χρόνου να έχουν μόνιμα και ουσιαστικά, κερδοφόρα αποτελέσματα για την Ελλάδα. Ένας τέτοιος τομέας είναι ο κινηματογράφος και ιδιαίτερα το Χόλιγουντ. Επί υπουργίας Όλγας Κεφαλογιάννη ήρθαν στην Ελλάδα σημαντικοί αστέρες της Μέκκας του κινηματογράφου, που μίλησαν κολακευτικά για την πατρίδα μας, την ώρα που η Ελλάδα ήταν σε διεθνές επίπεδο talk of the town, μονάχα για τα άσχημα νέα στην οικονομία. Όπως μάλιστα σημειώνει σήμερα το “Πρώτο Θέμα” με σχετικό ρεπορτάζ του, η Όλγα Κεφαλογιάννη θέλει να φέρει το Χόλιγουντ… μόνιμα στην Ελλάδα, να διαμορφώσει δηλαδή τις συνθήκες για να γυριστούν στη χώρα μας μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές, που εκ των πραγμάτων θα πολλαπλασιάσουν την τουριστική δυναμική της. Το ρεπορτάζ του “Πρώτου Θέματος” σημειώνει ότι το άνοιγμα της Όλγας Κεφαλογιάννη στο Χόλιγουντ προβλέπει σημαντικές φοροαπαλλαγές για την παραγωγή ταινιών στην Ελλάδα, όπως δηλαδή συμβαίνει σε κάθε… σοβαρή χώρα του κόσμου, εκ των πραγμάτων ωστόσο για το συγκεκριμένο θέμα ο τελευταίος λόγος ανήκει στο υπουργείο Οικονομικών».
«Την ώρα του απολογισμού των κυβερνήσεων Σαμαρά μετά τον Ιούνιο του 2012, είναι βέβαιο ότι η Όλγα Κεφαλογιάννη θα δικαιούται να λάβει τα εύσημα της πιο αποτελεσματικής υπουργού. Με τα… απόνερα του χαρτοφυλακίου ευθύνης της να έχουν απευθείας, θετική επίπτωση στα οικονομικά μεγέθη, σε... μια εποχή κατά την οποία κανένας άλλος τομέας της παραγωγικής οικονομίας δεν έχει καταφέρει να σταθεί στα πόδια του, όπως συνέβη με τον τουρισμό. Η Υπουργός Τουρισμού κατάφερε να συμμαζέψει ένα… γονιδιακά άναρχο πεδίο δράσης, να ξεμπλοκάρει τη σκέψη των επαγγελματιών του κλάδου, που ήταν μονολιθικά προσανατολισμένη σε… ήλιο και θάλασσα, και να επενδύσει σε μια δημιουργική εξωστρέφεια για τη χώρα, καλλιεργώντας σχέσεις που μπορούν σε βάθος χρόνου να έχουν μόνιμα και ουσιαστικά, κερδοφόρα αποτελέσματα για την Ελλάδα. Ένας τέτοιος τομέας είναι ο κινηματογράφος και ιδιαίτερα το Χόλιγουντ. Επί υπουργίας Όλγας Κεφαλογιάννη ήρθαν στην Ελλάδα σημαντικοί αστέρες της Μέκκας του κινηματογράφου, που μίλησαν κολακευτικά για την πατρίδα μας, την ώρα που η Ελλάδα ήταν σε διεθνές επίπεδο talk of the town, μονάχα για τα άσχημα νέα στην οικονομία. Όπως μάλιστα σημειώνει σήμερα το “Πρώτο Θέμα” με σχετικό ρεπορτάζ του, η Όλγα Κεφαλογιάννη θέλει να φέρει το Χόλιγουντ… μόνιμα στην Ελλάδα, να διαμορφώσει δηλαδή τις συνθήκες για να γυριστούν στη χώρα μας μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές, που εκ των πραγμάτων θα πολλαπλασιάσουν την τουριστική δυναμική της. Το ρεπορτάζ του “Πρώτου Θέματος” σημειώνει ότι το άνοιγμα της Όλγας Κεφαλογιάννη στο Χόλιγουντ προβλέπει σημαντικές φοροαπαλλαγές για την παραγωγή ταινιών στην Ελλάδα, όπως δηλαδή συμβαίνει σε κάθε… σοβαρή χώρα του κόσμου, εκ των πραγμάτων ωστόσο για το συγκεκριμένο θέμα ο τελευταίος λόγος ανήκει στο υπουργείο Οικονομικών».
Για την άποψη των καλών «συναδέλφων» περί του έργου της Όλγας το μόνο που έχουμε να πούμε συμπυκνώνεται σε μια λέξη: Ντροπή. Περί του «έργου»—αυτού καθ εαυτού– της υπουργού τουρισμού ωστόσο, θα μπορούσε κανείς να πει πάρα πολλά:
- Τι σημαίνει άραγε αύξηση της τουριστικής κίνησης με την μείωση του τζίρου; Δηλαδή τι ακριβώς σημαίνει περισσότερες αφίξεις και λιγότερες εισπράξεις; Μήπως ότι δεν τολμά να σκεφτεί καν τις διακοπές το 40 με 50 % των Ελλήνων;
- Πόσο δύσκολο είναι άραγε να εκμεταλλευτεί κανείς έναν τουριστικό προορισμό σαν την Ελλάδα; Με άλλα λόγια η κυρία Κεφαλογιάννη έχει στα χέρια της την μόνη κότα που εξακολουθεί να κάνει χρυσά αυγά στην Ελλάδα. Τι άραγε προσφέρει σ αυτήν την «κότα» η κυρία Κεφαλογιάννη ;
- Γιατί να μην έρθει στην Ελλάδα το Hollywood αν προσφέρεται τζάμπα το ντεκόρ και εκμηδενίζονται τα έξοδα παραγωγής (φορολογία μηδέν και εργασιακές σχέσεις (δε λέμε Κίνας πια) Αιθιοπίας;
Δεδομένης της προθυμίας της Όλγας να προωθήσει το δόγμα της
κυβέρνησης «πουλάμε τζάμπα τα πάντα» η αποτελεσματικότητα και οι
επιδώσεις της προφανώς δεν είναι αξιόλογες. Κανονικά θα έπρεπε να είχαμε
γεμίσει με κινηματογραφικά συνεργεία και όχι μόνο απ το Hollywood…
Επιπροσθέτως, η κυρία Κεφαλογιάννη και οι εκλεκτοί συνάδελφοι
δημοσιογράφοι που τη γλύφουν έχουν την άποψη ότι λέγοντας που και που
μια αστραφτερή μαλακία περνά επωφελώς η ώρα. Επωφελώς για το «αρχηγικό
προφίλ» (ναι, ο πάτος δεν έχει όριο) που χτίζει η «νεαρά»– αλλά με
Megaλη προστασία– πολιτικός από την Κρήτη. Επωφελώς και για τους
λειτουργούς της δημοσιογραφίας οι οποίοι, έμειναν άλαλοι (εκτός από τους
μπουκωμένους άλαλοι μένουν και οι έκπληκτοι) από το έργο της Ολγας και
θέλησαν να το προβάλλουν στο πόπολο.
Δεν θα είχαμε αντίρρηση να αφήσουμε κατά μέρος την γκρίνια, γιατί σε
τελική ανάλυση κάπως έτσι γίνονται αυτά τα πράγματα. Δηλαδή, έτσι
γίνεται το νταραβέρι της οικονομικής ελίτ η οποία επενδύει σε πολιτικά
πουλέν με την διαμεσολάβηση –πάντα με το αζημίωτο- των media, τα οποία
παρεμπιπτόντως μας έχουν… πείσει με ισχυρές δόσεις επαναλήψεων για το
πόσο ικανή, έξυπνη και όμορφη είναι η Όλγα.
Αυτή η αμεροληψία των Media εξαντλείται προφανώς στο φυσικό κάλλος
της κυρίας Κεφαλογιάννη και στις επικοινωνιακές παπάρες του στιλ «θα
φέρω το Χόλιγουντ στην Ελλάδα για μόνιμη εγκατάσταση» και
δε βρίσκει το χρόνο να ασχοληθεί και να μας ενημερώσει για κάποια
προβληματάκια τα οποία, όπως και να το κάνουμε θα πρέπει να απασχολούν
την υπουργό τουρισμού. Για παράδειγμα τι έχει να πει το υπουργείο και η
υπουργός;
- για τον «Ανασκαφικό τουρισμό» με το… αζημίωτο
- για τα αρχαία μνημεία που γίνονται… ντεκόρ διαφήμισης ξενοδοχείου!
- Για το «ξήλωμα» της αρχαιολογικής προστασίας της Ελαφονήσου
- Για το ξεπούλημα (Θερμοπύλες) της ιστορίας στο γιουσουρούμ της «ανάπτυξης»;
- Για το ξεπούλημα της Ακροναυπλίας
- Για το Μεζεδάκι και ποτάκι στη… Στοά του Αττάλου δηλαδή την μετατροπή αρχαιολογικών χώρων σε χώρους δεξιώσεων ατόμων υψηλότατου –υποθέτουμε—κοινωνικού και οικονομικού επιπέδου
- Για τους 752 «άχρηστους» αυτούς δηλαδή που θα απολυθούν μέσα από το θεσμό της αξιολόγησης, του υπουργείου πολιτισμού;
Αυτά και πολλά άλλα, είναι θέματα που δεν ενδιαφέρουν την Όλγα καθώς
είναι προσηλωμένη στην μεγάλη της αποστολή να φέρει το Χόλιγουντ στην
Ελλάδα. Αυτά τα θέματα, προφανώς και δεν ενδιαφέρουν ούτε τα Media που
έχουν εργολαβικά αναλάβει την αποστολή να γλύφουν το προφίλ της ωραίας
υπουργού.
Αυτά όμως είναι τα θέματα (ανάμεσα σε άλλα) τα οποία σε τελική
ανάλυση θα αφήσει πίσω της η Ολγα. Και οι επιπτώσεις αυτών των θεμάτων
είναι τέτοιες που κανένα γλείψιμο όσο συστηματικό κι αν είναι δε θα
μπορέσει να εξωραΐσει το γεγονός ότι επί ημερών Όλγας, για παράδειγμα,
πουλήθηκαν οι Θερμοπύλες.
ΥΓ. Προς τους αξιότιμους συναδέλφους. Έχει και το γλείψιμο τα όριά του…
Δευτέρα, 21 Ιουλίου 2014
Δημήτρης Μηλάκας από imerodromos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.