Υφυπουργός Παγονίων;
Αγνωστο πόσες φορές έχει πάει σε σούπερ μάρκετ ο κ. Γιακουμάτος και πού, ώστε να ξέρει με ποιο στυλ ψωνίζουν οι Ελληνίδες. Δεν πρέπει πάντως να είναι πολλές, αν κρίνουμε από το μονίμως πιεστικό πρόγραμμά του: από φυλακής πρωίας μέχρι νυκτός φωτίζει τον λαό μετεριζωμένος σε κάποιο από τα τηλεοπτικά στασίδια του. Και κατά τις διακαναλικές μετακινήσεις του δίνει δυο-τρεις ραδιοφωνικές συνεντεύξεις για να κρατάει τη φόρμα του. Δεν είναι ο μοναδικός σ’ αυτήν τη ρότα. Καμιά τριανταριά πολιτικοί, είτε επειδή αυτό το καθήκον τούς ανέθεσε το κόμμα τους είτε επειδή αυτενεργούν (ποντάροντας και στις προνομιακές σχέσεις τους με στελέχη των καναλιών, δημοσιογραφικά ή διοικητικά), αβγατίζουν καθημερινά τα τηλεένσημά τους για να εκμαιεύουν την επανεκλογή ή την αναβάθμισή τους.
Και ο Σωκράτης αν έβγαινε να μιλήσει με τέτοιο ρυθμό, και ο Αριστοτέλης, και ο Αδωνις ακόμα, κάποια στιγμή θα ξέμεναν από εμπνεύσεις. Να κόψει κανείς τον κ. Γιακουμάτο για Σωκράτη είναι λιγότερο πιθανό και από το να κόψει κάποιος άλλος για Αριστοτέλη τον συναθλητή του στον τηλεθορυβισμό κ. Ντινόπουλο. Φυσικά, οι δυο τους δεν υπουργοποιήθηκαν για να φιλοσοφούν, αλλά «για να ενισχυθεί το λαϊκό προφίλ της κυβέρνησης» και για να μην γκρινιάζουν σαν δηθενιστές αντάρτες στα τηλεοπτικά πορτοπαράθυρα. Οντως. Αφότου ανέλαβαν κυβερνητικές ευθύνες, μείωσαν τις τηλεμφανίσεις τους τουλάχιστον κατά μία ώρα. Την εβδομάδα.
Αν ο κ. Ντινόπουλος και ο κ. Γεωργιάδης είναι μηχανές παραγωγής θορύβου, ο κ. Γιακουμάτος είναι κάτι σαν μηχανικός της ατάκας, δευτεροκλασάτος πάντως συγκρινόμενος με τον κ. Καρατζαφέρη, που, σαν διαφημιστής, έχει αναγάγει την ατακολογία σε μέθοδο πολιτικής επιβίωσης. Στη νέα ατάκα του, μάλλον επηρεασμένη απ’ όσα ακούει για την Αμφίπολη και τους βασιλείς, ο υφυπουργός θυμήθηκε τα βασιλικά πτηνά, τα παγόνια, για να κατσαδιάσει τις Ελληνίδες που μπαίνουν παγονοειδώς στο σούπερ μάρκετ για ένα κιλό φέτα και δύο απορρυπαντικά με την ψευδαίσθηση ότι κάνουν σόπινγκ θέραπι στην Τσακάλωφ. Και ψωνίζουν με το κεφάλι ψηλά, από τα πάνω ράφια με τις τσουχτερές τιμές.
Ποιος είναι αιχμάλωτος ψευδαισθήσεων –οι νοικοκυρές ή αυτός που τους βάζει πάγο παγονολογώντας– είναι φανερό. Για να το αντιληφθείς, δεν χρειάζεται ούτε σε σούπερ μάρκετ να πηγαίνεις ούτε να είσαι μετεμψύχωση του Αριστοτέλη. Για να τα λέει πάντως αυτά ένας της «λαϊκής Δεξιάς», ας μην υποθέσουμε καλύτερα τι λένε οι της αριστοκρατικής, γιατί θα υποπέσουμε στο αμάρτημα του λαϊκισμού. Αλλά τι τον νοιάζουν αυτά τον κ. Γιακουμάτο. Αυτός με την καινούργια ατάκα του καθάρισε και για την επόμενη θητεία, και ας μην κατάφερε το παραμικρό στη νέα «μάχη του τελάρου» και του «καλαθιού της νοικοκυράς». Εκτός και τον προσπεράσει η νέα ατακαδόρισσα της Βουλής, η κ. Αννα Καραμανλή· η μόνη με αυτό το πολιτικό επώνυμο που εμφανίζεται λίαν ομιλητική.
kathimerini.grΑγνωστο πόσες φορές έχει πάει σε σούπερ μάρκετ ο κ. Γιακουμάτος και πού, ώστε να ξέρει με ποιο στυλ ψωνίζουν οι Ελληνίδες. Δεν πρέπει πάντως να είναι πολλές, αν κρίνουμε από το μονίμως πιεστικό πρόγραμμά του: από φυλακής πρωίας μέχρι νυκτός φωτίζει τον λαό μετεριζωμένος σε κάποιο από τα τηλεοπτικά στασίδια του. Και κατά τις διακαναλικές μετακινήσεις του δίνει δυο-τρεις ραδιοφωνικές συνεντεύξεις για να κρατάει τη φόρμα του. Δεν είναι ο μοναδικός σ’ αυτήν τη ρότα. Καμιά τριανταριά πολιτικοί, είτε επειδή αυτό το καθήκον τούς ανέθεσε το κόμμα τους είτε επειδή αυτενεργούν (ποντάροντας και στις προνομιακές σχέσεις τους με στελέχη των καναλιών, δημοσιογραφικά ή διοικητικά), αβγατίζουν καθημερινά τα τηλεένσημά τους για να εκμαιεύουν την επανεκλογή ή την αναβάθμισή τους.
Και ο Σωκράτης αν έβγαινε να μιλήσει με τέτοιο ρυθμό, και ο Αριστοτέλης, και ο Αδωνις ακόμα, κάποια στιγμή θα ξέμεναν από εμπνεύσεις. Να κόψει κανείς τον κ. Γιακουμάτο για Σωκράτη είναι λιγότερο πιθανό και από το να κόψει κάποιος άλλος για Αριστοτέλη τον συναθλητή του στον τηλεθορυβισμό κ. Ντινόπουλο. Φυσικά, οι δυο τους δεν υπουργοποιήθηκαν για να φιλοσοφούν, αλλά «για να ενισχυθεί το λαϊκό προφίλ της κυβέρνησης» και για να μην γκρινιάζουν σαν δηθενιστές αντάρτες στα τηλεοπτικά πορτοπαράθυρα. Οντως. Αφότου ανέλαβαν κυβερνητικές ευθύνες, μείωσαν τις τηλεμφανίσεις τους τουλάχιστον κατά μία ώρα. Την εβδομάδα.
Αν ο κ. Ντινόπουλος και ο κ. Γεωργιάδης είναι μηχανές παραγωγής θορύβου, ο κ. Γιακουμάτος είναι κάτι σαν μηχανικός της ατάκας, δευτεροκλασάτος πάντως συγκρινόμενος με τον κ. Καρατζαφέρη, που, σαν διαφημιστής, έχει αναγάγει την ατακολογία σε μέθοδο πολιτικής επιβίωσης. Στη νέα ατάκα του, μάλλον επηρεασμένη απ’ όσα ακούει για την Αμφίπολη και τους βασιλείς, ο υφυπουργός θυμήθηκε τα βασιλικά πτηνά, τα παγόνια, για να κατσαδιάσει τις Ελληνίδες που μπαίνουν παγονοειδώς στο σούπερ μάρκετ για ένα κιλό φέτα και δύο απορρυπαντικά με την ψευδαίσθηση ότι κάνουν σόπινγκ θέραπι στην Τσακάλωφ. Και ψωνίζουν με το κεφάλι ψηλά, από τα πάνω ράφια με τις τσουχτερές τιμές.
Ποιος είναι αιχμάλωτος ψευδαισθήσεων –οι νοικοκυρές ή αυτός που τους βάζει πάγο παγονολογώντας– είναι φανερό. Για να το αντιληφθείς, δεν χρειάζεται ούτε σε σούπερ μάρκετ να πηγαίνεις ούτε να είσαι μετεμψύχωση του Αριστοτέλη. Για να τα λέει πάντως αυτά ένας της «λαϊκής Δεξιάς», ας μην υποθέσουμε καλύτερα τι λένε οι της αριστοκρατικής, γιατί θα υποπέσουμε στο αμάρτημα του λαϊκισμού. Αλλά τι τον νοιάζουν αυτά τον κ. Γιακουμάτο. Αυτός με την καινούργια ατάκα του καθάρισε και για την επόμενη θητεία, και ας μην κατάφερε το παραμικρό στη νέα «μάχη του τελάρου» και του «καλαθιού της νοικοκυράς». Εκτός και τον προσπεράσει η νέα ατακαδόρισσα της Βουλής, η κ. Αννα Καραμανλή· η μόνη με αυτό το πολιτικό επώνυμο που εμφανίζεται λίαν ομιλητική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.