Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015

9/8/1978. Πτήση 411 από Αθήνα. Τό Τζάμπο 747, τής ΟΑ, πού έγραψε ιστορία... (VIDEO)

                                  
Στις 9-8-1978 η Ολυμπιακή Αεροπορία είχε προγραμματίσει την πτήση 411 από Αθήνα.

Αμέσως μετά την απογείωση και με τους κινητήρες να λειτουργούν στο μέγιστο της απόδοσής τους το τμήμα του στροβίλου του Νο 3 κινητήρα εξερράγη και έπεσε στο έδαφος. Κατά τη διερεύνηση που ακολούθησε αποκαλύφθηκε ότι ορισμένοι από τους αγωγούς ψύξης του στροβίλου ήταν βουλωμένοι. Αυτό είχε αποτέλεσμα να υπερθερμανθούν και να σπάσουν, προκαλώντας καταστροφή στο Νο 3 κινητήρα, με αποτέλεσμα την αποκόλληση του.

Ο ιπτάμενος μηχανικός μόλις είδε την καταστροφή του κινητήρα έκοψε τα νερά, δηλαδή έθεσε εκτός λειτουργίας το σύστημα ψεκασμού νερού σε όλους τους κινητήρες. Με την ενέργεια του αυτή, το αεροπλάνο έχασε 4500 λίμπρες από την ώση, γεγονός που επιβάρυνε την ήδη επικίνδυνη κατάσταση. Το αεροπλάνο πλέον πετούσε με ταχύτητα ελάχιστα υψηλότερη από αυτή που ήταν το όριο για την απώλεια στήριξης. Η πορεία που μπορούσε ο κυβερνήτης να ακολουθήσει ήταν μόνο ευθεία και οριζόντια. Κάθε άλλη ενέργεια θα είχε σαν αποτέλεσμα την πτώση του Τζάμπο 747, γιατί θα έχανε πολύτιμους κόμβους ταχύτητας. Αναγκαστικά το τεράστιο αεροπλάνο των 335.000 κιλών πέρασε πάνω από το Ελληνικό, την Νέα Σμύρνη και την Καλλιθέα. Το αεροπλάνο πήγαινε καρφί στο όρος Αιγάλεω, με τελικό στόχο την καταστροφή του. Στις 2.05 μμ μια ελαφριά αύρα έδωσε στο Τζάμπο 747 μερικά πόδια ύψους, που σε συνδυασμό με την μείωση των καυσίμων κατάφερε με μια μικρή κλίση να αποφύγει την συντριβή του στις πλαγιές του Αιγάλεω. Στις 2.20 μμ η προσγείωση έγινε χωρίς κανένα απρόοπτο. Μετά από έρευνα στα στοιχεία του αεροπλάνου φάνηκε ότι είχαν γίνει τροποποιήσεις στους κινητήρες, για να έχουν μεγαλύτερη ώση. Μια από τις τροποποιήσεις ήταν και στο σύστημα ψεκασμού, η βασική αιτία του αεροπορικού συμβάντος που αναφέραμε ανωτέρω.
(από τό φίλο Μιχάλη Γ. Γρυπάρη)

Σημείωση "Ν.Μ." I : H παραπάνω ανάρτηση είδε τό φώς τής δημοσιότητας γιά πρώτη φορά, στή "Νέα Μύκονο", τήν Παρασκευή 8 Αυγούστου τού '14. Επειδή, γιά λόγους πού δέν γνωρίζω, αυτή η ανάρτηση - σήμερα- δέχθηκε περισσότερες από 200 "επισκέψεις" (άξιζε -πράγματι- νά διαβαστεί αλλά καί νά ακουστούν όσα τό video κατέγραψε) καί προκειμένου νά διευκολύνω τούς ενδιαφερόμενους αναγνώστες νά αποφύγουν τίς κοπιώδεις αναζητήσεις στό "δαιδαλώδες παρελθόν" ενός ερασιτεχνικού blog, τήν επαναδημοσιοποιώ στέλνοντας, άλλη μιά φορά τίς ευχαριστίες μας στόν "ηθικό αυτουργό" αυτής τής σπουδαίας "αναπόλησης" σέ άγνωστες -στούς πολλούς- σελίδες από τήν "ιστορία τής πολιτικής αεροπορίας" τής χώρας μας :
τόν αγαπητό παιδικό φίλο Μιχάλη Γ. Γρυπάρη.
Δ.Ν.Α 

Σημείωση "Ν.Μ." II : (Δευτέρα 16/3/'15. ώρα 1.30μ.μ.) Μόλις πρίν από λίγο πληροφορήθηκα ότι χθές βράδυ -μέ διάρκεια, περίπου, μιά ώρα- υπήρξε εκπομπή τού ΑNT γύρω από αυτό τό θέμα.
Εξηγήσιμο, λοιπόν, τό ενδιαφέρον...
Δ.Ν.Α. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.