Κυριακή 17 Μαΐου 2015

Αναλυτικός κατάλογος των κερατάδων

 "προλογίζοντας ένα σωστό βιβλίο"

  Charles Fourier : "...κέρατο είναι η αντίδραση τής φύσης στήν επίθεση τού γάμου..."

 "Tό καλό βιβλίο, ως δώρο, είναι πάντα ένα πολλαπλά χρήσιμο εργαλείο"


Ειδικά, όμως, γιά τό περί ου ο λόγος πόνημα τού Fourier -καί μέ δεδομένη τήν συνηθισμένη έλλειψη χιούμορ από τούς έχοντες "μυίαν" ή αλλιώς "μυιασμένους"- συνιστάται, αντί τής αυτοπρόσωπης δωρεάς χάριν κάποιου γεγονότος, αυτό -ειδικά- τό βιβλίο νά αποστέλλεται μέ τό ταχυδρομείο καί -ει δυνατόν- μέ ψευδώνυμο!
 Η "επίδοση" τού δώρου -μέ αυτόν τόν ανορθόδοξο τρόπο - επιβάλλεται : α) επειδή ορισμένα ταμπού δυσκολεύεται η τρέχουσα νοοτροπία, ακόμη, νά τά "υπερκεράσει" καί  νά τά αφομοιώσει, β) καί κεφαλαιωδέστερον, επειδή οι υπονοούμενες στό βιβλίο δραστηριότητες τών εκατέρωθεν συμβαλλομένων συντελούνται, κατά κανόνα, "στή ζούλα" μέ αποτέλεσμα νά δημιουργούνται ενοχές πού οδηγούν, ενίοτε, σέ ανεξέλεγκτες συμπεριφορές
(γι αυτό, επαναλαμβάνω, η μέθοδος τής αποστολής, δέν τό συζητώ, είναι -αβλεπί- δοκιμασμένη καί, κυριολεκτικά, σώζει!).

Γιά νά χρησιμοποιήσω, πάντως, μιά πιό ανώδυνη (από τήν Τσιφορική : "στή ζούλα") καί, οπωσδήποτε, λιγάκι πιό εύπεπτη έκφραση : Αυτές οι δραστηριότητες συντελούνται "εν κρυπτώ καί παραβύστω". Καί όσο γίνεται μέ πιό ...χαμηλό προφίλ.

εναλλακτικές χρήσεις τής λέξης
"ΚΕΡΑΤΑΣ"

Κατά συνέπεια, γιά νά είμαστε κι εμείς "εντάξει", χωρίς νά  προσβάλλουμε καί χωρίς νά ...προσβληθούμε, πρέπει νά χειρισθούμε τό ζήτημα, τής επίδοσης τού συγκεκριμένου δώρου, αναλόγως. Πού θά 'πεί : μέ τόν ανάλογο low profile τρόπο!

Αυτή η μεθοδολογία τού low profile -ως τρόπος χειρισμού όταν θέλεις νά ευεργετήσεις- περιγράφεται καλύτερα σέ μία από τίς λίγες περιπτώσεις πού ασχολήθηκε μέ κάτι τέτοιο "ο θυμόσοφος παροιμιακός νούς τού Ρωμιού"...

Τό αποτέλεσμα ήταν νά προτρέψει καί νά προτείνει ως "στύλ" καί ύφος

 τό "χαμηλό προφίλ". Αποδεικνύοντας, άλλη μιά φορά, ότι όταν χρειάζεται εξειδικευμένο "know how", "τό έχει" καί τό "διαθέτει"...

 Η  μέθοδος αυτή λοιπόν -τού ταχυδρομείου- είναι η καταλληλότερη γιά τήν περίσταση καί εκφράζεται -αποπνέοντας αφιλοκερδές πνεύμα- μέ τήν πολύ γνωστή παροιμία : 

"Κάνε τό καλό καί ρίχτο στό γιαλό"!...

Καί νά λάβουμε, εν κατακλείδι, σοβαρά υπ' όψιν μας ότι συμβάλλει, σύν τοίς άλλοις - παρεμπιπτόντως καί ...τοιουτοτρόπως- στή διάδοση τού καλού βιβλίου!...

Δ.Ν.Α. 

                                                                                                                                                                                                                

Βιβλίο

Γράφει η Αίγλη Τούμπα 
Ο ουτοπιστής σοσιαλιστής Φουριέ παραδίδει με ευφάνταστο τρόπο, στηριζόμενος στο κέρατο, ένα μανιφέστο του ελεύθερου έρωτα, θέτοντας στο επίκεντρο του έργου του την ηδονή, την ερωτική και σεξουαλική επιθυμία
                                        ***

Ο αυτοδίδακτος φιλόσοφος Σαρλ Φουριέ στον «Αναλυτικό κατάλογο των κερατάδων» συγκεντρώνει μέσα από πηγαίο χιούμορ και ανατρεπτική σοβαροφανή διάθεση κερατούληδες, κερατάδες και τάρανδους, μια σειρά από απατημένους άντρες, με τη συναίνεσή τους καμιά φορά, πάντοτε όμως γελοιοποιημένους, αλλά με άκρα επιστημονικότητα και επιχειρήματα, άντρες που δεν μπορούν να κρατήσουν τις γυναίκες ενώ αυτές, αναφέρει: «Δεν απιστούν από επιθυμία εκδίκησης, όσο από επιθυμία εξέγερσης και αυτοδιάθεσης».Καταστόλιστοι τάρανδοι σε μια συλλογή από 75 διαφορετικές εκδοχές, άντρες ξεγελασμένοι, ατιμασμένοι, παραμελημένοι, συκοφαντημένοι, πληγωμένοι, ο πολιτισμός των κερατάδων σε όλο το μεγαλείο του… δεν είναι αστείο… αλλά θα πρέπει να ομολογήσω ότι αυτή η συλλογή με τα σχεδιάσματα κερατάδων είναι άκρως διασκεδαστική, συνοδευόμενη από ταιριαστά ευφάνταστα σκίτσα. Ωστόσο το γέλιο γίνεται λιγότερο ειλικρινές όταν συνειδητοποιήσουμε το εύρος αυτού του καταλόγου, που προϋποθέτει πως κάθε παντρεμένος είναι αναγκαστικά κερατάς:
Αρ.18: Αμοιβαίος κερατάς είναι εκείνος που κλείνει τα μάτια και ανταποδίδει: αποζημιώνεται με τη γυναίκα ή τη συγγενή αυτού που τον καθιστά κερατά. Μια σου και μια μου, δηλαδή… Σε τέτοιες περιπτώσεις είναι να σωπαίνει κανείς.
Αρ.22: Αισιόδοξος ή καλοπερασάκιας κερατάς είναι εκείνος που τα βλέπει όλα ρόδινα, διασκεδάζει με τις περιπέτειες της γυναίκας του, πίνει εις υγείαν των κερατάδων και βρίσκει χαρά εκεί όπου άλλοι τραβούν τα μαλλιά τους: δεν είναι άραγε ο σοφότερος;
Αρ.34: Μυστικός ή ψευδευλαβής κερατάς είναι εκείνος που για να αποφύγει τον κίνδυνο, περιβάλλει τη γυναίκα του με ιερείς και άγιους ανθρώπους, μεταξύ των οποίων ξεγλιστρά κάποιος Ταρτούφος, κάποιος ακόλαστος λιμπερτίνος που του κοσμεί το μέτωπο προς μεγάλη δόξα του Κυρίου.
Η συλλογή, η οποία παρέμεινε ανέκδοτη όσο βρισκόταν εν ζωή ο δημιουργός της, καταδεικνύει πώς εκδικείται η φύση τον πολιτισμό, απελευθερώνοντας τα αναχαιτισμένα ανθρώπινα πάθη. Έτσι, σύμφωνα με τον Φουριέ, το κέρατο δεν είναι ούτε καλό -αφού η φύση το μόνο που κάνει είναι να αντιδρά στην επίθεση του γάμου- ούτε κακό – αφού υπαγορεύεται από τα πάθη… Το κέρατο είναι η εκδίκηση, καθώς η υποκρισία περισσεύει και, όπως αναφέρει, «απελευθερώνονται τα αναχαιτισμένα πάθη».
Ο ουτοπιστής σοσιαλιστής Φουριέ έζησε πριν από δύο αιώνες, έχει σκιαγραφήσει τόσο πρωτότυπα τις ανθρώπινες σχέσεις που καθορίζουν το κοινωνικό πλαίσιο, με ευφάνταστη ψυχανάλυση του «ποιοι είμαστε;» στηριζόμενος στο κέρατο, το ζιζάνιο ανάμεσα σε ένα ζευγάρι.
Μανιακός με τους καταλόγους, τα κατάστιχα και τις κατηγοροποιήσεις, τα χρησιμοποιεί για να αποκρυπτογραφήσει τον κόσμο και να τον αναπλάσει, θέτει στο επίκεντρο του έργου του την ηδονή, την ερωτική και σεξουαλική επιθυμία, εμφανίζεται εδώ ως περίεργος θεωρητικός που προσφέρει ένα σημαντικό κεφάλαιο στο μανιφέστο του ελεύθερου έρωτα, υπό τον όρο «ότι δεν βλάπτουν και δεν θίγουν τον άλλο».

parathyro.com  04/08/2014

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.