Απλά
μαθήματα ιμπεριαλιστικής οικονομίας παρέδωσε ο Γκρέγκορ Γκίζι (Die
Linke): "Τα ελληνικά αεροδρόμια θα περάσουν σε εταιρεία δημοσίου ελέγχου
γερμανικού κρατιδίου..."...
Τη συνταγή του υφυπουργού Κοινωνικών Ασφαλίσεων Παύλου Χαϊκάλη φαίνεται ότι επιλέγει το Μαξίμου για να μετριάσει τις κακές εντυπώσεις που προκάλεσε στον κόσμο του ΣΥΡΙΖΑ και όχι μόνο σ' αυτόν, η υπογραφή από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής της παραχώρησης (για 30 χρόνια) 14 αεροδρομίων της χώρας στη γερμανικών κρατικών συμφερόντων αρπαχτική εταιρεία Fraport...
(βλ. σχετικά στην «Εφ.Συν»). Οπως γράψαμε χθες («Πολιτική αμηχανία και ανοησία») το θέμα δεν είναι αν υπουργοί της σημερινής κυβέρνησης υλοποιούν (με το στανιό, έστω) δεσμεύσεις προς τους Θεσμούς που είχε αναλάβει η προηγούμενη κυβέρνηση, για τη μείωση της κατώτατης σύνταξης (από 486 ευρώ στα 392,7 ευρώ (μεικτά) μόνο για τους νέους συνταξιούχους, μετά την 1/1/2015). Το θέμα είναι ότι η κυβέρνηση δεν κατάφερε να αποτρέψει την παλιά δέσμευση ως άδικη που χτυπάει ακόμα περισσότερο τους πιο φτωχούς. Τελεία και παύλα.
Τη συνταγή του υφυπουργού Κοινωνικών Ασφαλίσεων Παύλου Χαϊκάλη φαίνεται ότι επιλέγει το Μαξίμου για να μετριάσει τις κακές εντυπώσεις που προκάλεσε στον κόσμο του ΣΥΡΙΖΑ και όχι μόνο σ' αυτόν, η υπογραφή από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής της παραχώρησης (για 30 χρόνια) 14 αεροδρομίων της χώρας στη γερμανικών κρατικών συμφερόντων αρπαχτική εταιρεία Fraport...
(βλ. σχετικά στην «Εφ.Συν»). Οπως γράψαμε χθες («Πολιτική αμηχανία και ανοησία») το θέμα δεν είναι αν υπουργοί της σημερινής κυβέρνησης υλοποιούν (με το στανιό, έστω) δεσμεύσεις προς τους Θεσμούς που είχε αναλάβει η προηγούμενη κυβέρνηση, για τη μείωση της κατώτατης σύνταξης (από 486 ευρώ στα 392,7 ευρώ (μεικτά) μόνο για τους νέους συνταξιούχους, μετά την 1/1/2015). Το θέμα είναι ότι η κυβέρνηση δεν κατάφερε να αποτρέψει την παλιά δέσμευση ως άδικη που χτυπάει ακόμα περισσότερο τους πιο φτωχούς. Τελεία και παύλα.
Παρομοίως,
σήμερα, κυβερνητικές πηγές ανέφεραν πως «η ολοκλήρωση της παραχώρησης
14 περιφερειακών αεροδρομίων, χωρίς μεταβολή των όρων που είχαν
συμφωνηθεί από τη προηγούμενη κυβέρνηση, αποτελούσε (για ευνόητους
λόγους) ρητό όρο της συμφωνίας που προέκυψε από τη Σύνοδο της 12ης
Ιουλίου». Και συνεπώς «η κυβέρνηση τήρησε απολύτως τα συμφωνηθέντα και
χθες, 18 Αυγούστου, δημοσιεύτηκε το σχετικό ΦΕΚ με αριθμό 240.Β/2015».
Νομίζω
ότι θα ήταν λιγότερο κυνικό και ένοχο αν η κυβέρνηση και ο όλος ΣΥΡΙΖΑ
(ο οποίος τον περασμένο Νοέμβριο κατήγγειλε το «ξεπούλημα» στη Fraport
υποστηρίζοντας ότι «η πώληση της κρατικής αυτής υποδομής προσβάλλει
ευθέως το δημόσιο συμφέρον...»), άκουγαν τα απλά μαθήματα
ιμπεριαλιστικής οικονομίας που... παρέδωσε ο επικεφαλής της Κ.Ο. του
κόμματος Die Linke, Γκρέγκορ Γκίζι, και έπρατταν αναλόγως: «Λέτε
στην Ελλάδα, ιδιωτικοποιήστε», είπε στους Μέρκελ και Σόιμπλε. «Αυτό
είναι de facto λάθος. Τα 14 αεροδρόμια της Ελλάδας θα πάνε στη Fraport,
που είναι εταιρεία του δημοσίου. Δηλαδή θα πάνε υπέρ του δημοσίου στη
Γερμανία», είπε στη Μπούντεσταγκ και πρόσθεσε ότι «τα ελληνικά
αεροδρόμια θα περάσουν σε εταιρεία δημοσίου ελέγχου γερμανικού κρατιδίου
σε τιμή πολύ μικρή. Τα 50 δισ. ευρώ που ψάχνει η ελληνική πλευρά από το
Ταμείο Εκποιήσεων δεν θα τα βρει ποτέ, σας το εγγυώμαι αυτό».
Τι
θέλω να πω με τα παραπάνω; Ότι ο Αλέξης Τσίπρας και οι υπουργοί του
πρέπει να λένε πάντοτε ολόκληρη την αλήθεια. Ο ίδιος και η κυβέρνησή του
που πήραν τη δύσκολη απόφαση στις 13 Ιουλίου να μην αποδράσουν μπροστά
στα δύσκολα, αλλά αποφάσισαν να διαχειριστούν τη συνθηκολόγηση,
επιδιώκοντας σε δεύτερο χρόνο την απαγκίστρωση από τα άδικα μέτρα του
νέου μνημονίου, οφείλουν χωρίς προσχήματα να ανασυγκροτηθούν
προγραμματικά για να ανασυγκροτήσουν τη ρημαγμένη και εκβιαζόμενη
διαρκώς από τους δανειστές χώρα μας. Με υπεκφυγές του είδους «εγώ δεν
φταίω, οι προηγούμενοι το συμφώνησαν», δεν πείθουν. Οι πολίτες μετά από
πέντε χρόνια σκληρών ταξικών αγώνων, αλλά και αλλεπάλληλων οδυνηρών
μέτρων, έχουν διαμορφώσει άποψη για το τι τρέχει στην ευρωζώνη. Ξέρουν
ότι «τα συμφωνηθέντα» με τους πιστωτές, όταν είναι μονομερή, μονόπλευρα
και κοινωνικά άδικα, μπορούν και πρέπει να... ξανασυμφωνηθούν.
Δημήτρης Τρίμης
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.