Σε συνεργασία προκειμένου να
αντιμετωπίσει η χώρα την προσφυγική κρίση κάλεσε ο πρωθυπουργός Αλέξης
Τσίπρας όλους τους εμπλεκόμενους που παραβρέθηκαν σε ευρεία σύσκεψη στο
Μέγαρο Μαξίμου. Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι ο στόχος είναι να εξασφαλιστεί
η μεγαλύτερη δυνατή υποστήριξη από την Ε.Ε. «Αντιμετωπίζουμε ένα
πρόβλημα που ξεπερνάει τις δυνάμεις μας» τόνισε χαρακτηριστικά. Στη
σύσκεψη συμμετείχαν οι δήμαρχοι Λέσβου, Σάμου, Κω, Λέρου και Χίου, οι
μητροπολίτες των παραπάνω νησιών, καθώς και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και
Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, ο υπ. Εσωτερικών, Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο
υπ. Επικρατείας, Αλέκος Φλαμπουράρης και η κυβερνητική εκπρόσωπος, Ολγα
Γεροβασίλη.
Στο μεταξύ, τρεις ακόμα σορούς ανέσυραν χθες οι λιμενικές αρχές από το Αιγαίο, ανοιχτά της Λέσβου, ενώ περίπου 6.000 μετανάστες αναμένονταν να φτάσουν στην Αθήνα μετά τη λήξη της απεργίας της ΠΝΟ.
Την ίδια στιγμή, το προσφυγικό είναι αυτό που διαμορφώνει την εικόνα της χώρας στα διεθνή ΜΜΕ. Μια εικόνα, δύο όψεις, τη θετική και την αρνητική: Από τη μία, τα διεθνή ΜΜΕ αναδεικνύουν την ανθρωπιστική προσφορά των Ελλήνων, παρά τα οικονομικά προβλήματα, από την άλλη τα νησιά που υποδέχονται πρόσφυγες χάνουν το τουριστικό τους προφίλ.
Αυτό υποστηρίζει έρευνα, που θα παρουσιαστεί την Τρίτη σε ημερίδα του Εργαστηρίου Στρατηγικής Επικοινωνίας & Μέσων Ενημέρωσης, του πανεπιστημίου Πειραιά. Υπό την επίβλεψη του καθηγητή Αθανασίου Σαμαρά, δυο ερευνήτριες, η Μαριλένα Δημητρίου και Κυριακή Φιλιππάκου πραγματοποίησαν ποσοτική ανάλυση λόγου σε 468 δημοσιεύματα στα CNN, BBC, France24, Al Jazeera, FOX, Euronews και Deutsche Welle, στα οποία αναφέρεται η χώρα.
«Το αρνητικό στοιχείο είναι ότι προορισμοί, όπως η Κως και η Λέσβος προβάλλονται ως τόποι ταυτισμένοι με ένα πρόβλημα. Είναι, όμως θετικό, ότι αυτό θεωρείται εξωτερικό τους στοιχείο και όχι ενδογενές – δεν φταίνε γι’ αυτό. Τα Μέσα προβάλλουν το μέγεθος του προσφυγικού και την απουσία υποδομών, όμως το ίδιο κάνουν με όλες τις ευρωπαϊκές χώρες που εμπλέκονται», λέει η κ. Δημητρίου.
Στα δημοσιεύματα κατεγράφησαν 2.791 απεικονίσεις κρατών που σχετίζονται με το προσφυγικό (Ουγγαρία, Σλοβενία, Κροατία, Ελλάδα κ.ά.) και 675 απεικονίσεις τόπων. Από αυτές, 386 απεικονίσεις αφορούν την Ελλάδα ως χώρα, 210 τη Λέσβο και 186 την Κω. Η Ελλάδα παρουσιάζεται ως μια χώρα με επιτυχή διαχείριση της κρίσης, δεδομένης της οικονομικής της δυσπραγίας. Εξαίρεση, η γερμανική DW, στην οποία η εικόνα της χώρας είναι κακή ακόμα και σ’ αυτό. Ομως, η εικόνα της Λέσβου και της Κω, αποσυνδέεται από τον τουρισμό. «Οι πρόσφυγες παρουσιάζονται ως θύματα, συνήθως σε μελοδραματικό πλαίσιο, ενώ η Ελλάδα σε ουδέτερο. Το ερώτημα είναι αν θέλει ένας τουρίστας ή ένας επενδυτής να επισκεφθεί έναν τόπο, ο οποίος καταγράφεται ως φτωχός και με πρόβλημα, ακόμα κι αν δεν φταίει ο ίδιος γι’ αυτό. Θα χρειαστεί η κυβέρνηση να μελετήσει συστηματικά τις επιπτώσεις και να προσπαθήσει να αλλάξει το αφήγημα που συνοδεύει σήμερα τη χώρα και τα νησιά της» λέει ο κ. Σαμαράς.
από τήν Έντυπη "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
Στο μεταξύ, τρεις ακόμα σορούς ανέσυραν χθες οι λιμενικές αρχές από το Αιγαίο, ανοιχτά της Λέσβου, ενώ περίπου 6.000 μετανάστες αναμένονταν να φτάσουν στην Αθήνα μετά τη λήξη της απεργίας της ΠΝΟ.
Την ίδια στιγμή, το προσφυγικό είναι αυτό που διαμορφώνει την εικόνα της χώρας στα διεθνή ΜΜΕ. Μια εικόνα, δύο όψεις, τη θετική και την αρνητική: Από τη μία, τα διεθνή ΜΜΕ αναδεικνύουν την ανθρωπιστική προσφορά των Ελλήνων, παρά τα οικονομικά προβλήματα, από την άλλη τα νησιά που υποδέχονται πρόσφυγες χάνουν το τουριστικό τους προφίλ.
Αυτό υποστηρίζει έρευνα, που θα παρουσιαστεί την Τρίτη σε ημερίδα του Εργαστηρίου Στρατηγικής Επικοινωνίας & Μέσων Ενημέρωσης, του πανεπιστημίου Πειραιά. Υπό την επίβλεψη του καθηγητή Αθανασίου Σαμαρά, δυο ερευνήτριες, η Μαριλένα Δημητρίου και Κυριακή Φιλιππάκου πραγματοποίησαν ποσοτική ανάλυση λόγου σε 468 δημοσιεύματα στα CNN, BBC, France24, Al Jazeera, FOX, Euronews και Deutsche Welle, στα οποία αναφέρεται η χώρα.
«Το αρνητικό στοιχείο είναι ότι προορισμοί, όπως η Κως και η Λέσβος προβάλλονται ως τόποι ταυτισμένοι με ένα πρόβλημα. Είναι, όμως θετικό, ότι αυτό θεωρείται εξωτερικό τους στοιχείο και όχι ενδογενές – δεν φταίνε γι’ αυτό. Τα Μέσα προβάλλουν το μέγεθος του προσφυγικού και την απουσία υποδομών, όμως το ίδιο κάνουν με όλες τις ευρωπαϊκές χώρες που εμπλέκονται», λέει η κ. Δημητρίου.
Στα δημοσιεύματα κατεγράφησαν 2.791 απεικονίσεις κρατών που σχετίζονται με το προσφυγικό (Ουγγαρία, Σλοβενία, Κροατία, Ελλάδα κ.ά.) και 675 απεικονίσεις τόπων. Από αυτές, 386 απεικονίσεις αφορούν την Ελλάδα ως χώρα, 210 τη Λέσβο και 186 την Κω. Η Ελλάδα παρουσιάζεται ως μια χώρα με επιτυχή διαχείριση της κρίσης, δεδομένης της οικονομικής της δυσπραγίας. Εξαίρεση, η γερμανική DW, στην οποία η εικόνα της χώρας είναι κακή ακόμα και σ’ αυτό. Ομως, η εικόνα της Λέσβου και της Κω, αποσυνδέεται από τον τουρισμό. «Οι πρόσφυγες παρουσιάζονται ως θύματα, συνήθως σε μελοδραματικό πλαίσιο, ενώ η Ελλάδα σε ουδέτερο. Το ερώτημα είναι αν θέλει ένας τουρίστας ή ένας επενδυτής να επισκεφθεί έναν τόπο, ο οποίος καταγράφεται ως φτωχός και με πρόβλημα, ακόμα κι αν δεν φταίει ο ίδιος γι’ αυτό. Θα χρειαστεί η κυβέρνηση να μελετήσει συστηματικά τις επιπτώσεις και να προσπαθήσει να αλλάξει το αφήγημα που συνοδεύει σήμερα τη χώρα και τα νησιά της» λέει ο κ. Σαμαράς.
από τήν Έντυπη "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.