Τι προτείνει ο κ. Γιώργος Βασιλάκης για την αποκατάσταση της αγοράς ΙΧ
Τις συνέπειες στην αγορά αυτοκινήτου, στα έσοδα του κράτους, τους καταναλωτές και το περιβάλλον στην περίπτωση που το υπουργείο Οικονομικών δώσει νέα παράταση στην ευνοϊκή φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων προηγούμενης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 5 και Euro 4, με συντελεστές χαμηλότερους από αυτούς που κανονικά θα έπρεπε να ισχύουν, τόνισαν σε συνέντευξη τύπου, τα μέλη του ΣΕΑΑ ( Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου).
Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο κ. Γιώργος Βασιλάκης, πρόεδρος του ΣΕΑΑ, οι αθρόες εισαγωγές μεταχειρισμένων οχημάτων περασμένης τεχνολογίας θα γεμίσουν τους ελληνικούς δρόμους με παλαιότερης τεχνολογίας οχήματα, ενώ όπως επεσήμανε τα περισσότερα από αυτά, αποδεδειγμένα φέρουν γυρισμένα χιλιόμετρα! Οι λόγοι είναι προφανείς: Αρκετές από τις εισαγωγές μεταχειρισμένων μοντέλων εντάσσονται στην ανώτερη κλίμακα απομείωσης του τέλους ταξινόμησης που γίνεται με βάση τα διανυθέντα χιλιόμετρα, τα οποία ευνοούνται από το κράτος με τη νέα συγκεκριμένη φορολόγηση .
Αυξάνονται οι καταγγελίες για τα μεταχειρισμένα με γυρισμένα χιλιόμετρα
Η απομείωση του Τέλους Ταξινόμησης με βάση την ηλικία και τα διανυθέντα χιλιόμετρα είναι αυτή τη στιγμή, για τον κ. Βασιλάκη το μεγάλο πρόβλημα. Όπως επεσήμαναν κατά τη διάρκεια της συνέντευξη τύπου τα μέλη του ΣΕΑΑ καθημερινά πληθαίνουν οι καταγγελίες αγοραστών μεταχειρισμένων αυτοκινήτου με «γυρισμένα» χιλιόμετρα στα κοντέρ των αυτοκινήτων.
Ο κ. Βασιλάκης, αναφέρθηκε εκτενώς και στις οικονομικές απώλειες που θα επιφέρει η επίμαχη ρύθμιση και η οποία ενθαρρύνει την εισαγωγή παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα . Μόνο το 2016 , οι απώλειες για το κράτος σε έσοδα υπολογίζεται ότι θα αγγίξουν τα 52 εκατ. ευρώ, τόνισε ο κ. Βασιλάκης.
Συγκεκριμένα, σήμερα, το κράτος εισπράττει από φόρους για την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου κατά μέσο όρο 5.000 ευρώ ( αφορά τέλος ταξινόμησης και ΦΠΑ). Αντιθέτως, στην περίπτωση της αγοράς ενός εισαγόμενου μεταχειρισμένου το κράτος εισπράττει μόλις 1.500 ευρώ, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις που το κράτος δεν εισπράττει ΦΠΑ, μιας και ο φόρος έχει καταβληθεί σε άλλο κράτος – μέλος.
Ήδη, το πρώτο δίμηνο του 2016, από τα 13.000 οχήματα που ταξινομήθηκαν στην χώρα μας , τα 9.000 αφορούν καινούργια ( από τις ελληνικές αντιπροσωπείες οχημάτων) ενώ τα 4.000 οχήματα – δηλαδή το 36,6% - αφορά μεταχειρισμένα από το εξωτερικό. Το ποσοστό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων άρχισε να αυξάνεται σημαντικά τα τελευταία τρία χρόνια. Το 2013, το ποσοστό ήταν κάτω από το 10%, ενώ το 2014 ανήλθε στο 16% και το 2015 άγγιξε το 21,4%.
Τι προτείνει ο ΣΕΑΑ
Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, και για την αποκατάσταση στην αγορά του ΙΧ θα πρέπει να γίνουν τα εξής:
H μη αναστολή της παράτασης της προσαύξησης του Τέλους Ταξινόμησης που προβλέπεται στα παλαιότερης τεχνολογίας μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Η άμεση προσαρμογή των απομειώσεων του Τέλους Ταξινόμησης για την ηλικία και τα χιλιόμετρα στα πραγματικά επίπεδα
Ο αυστηρός έλεγχος για την καταβολή του ΦΠΑ στην χώρα μας.
Η δημιουργία μητρώου, μέσα από το οποίο θα ελέγχονται τα μεταχειρισμένα, το ιστορικό τους κ.α. που θα φανερώνουν τόσο την ηλικία και κυρίως τα χιλιόμετρα στο κοντέρ.
Η εκλογίκευση της φορολογίας των καυσίμων και η καλύτερη λειτουργία των ΚΤΕΟ.
tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.