Πλημμύρισε το διαδίκτυο από τα
πάσης φύσεως σχόλια για την τραγωδία της εθνικής. Παραδοξολογίες,
απόψεις με τη στάμπα της απόλυτης γνώσης, χολερικές αναφορές. Και
ανάμεσά τους, μια θέση που επιχειρούσε να προσδώσει «ταξική» εξήγηση στο
τραγικό γεγονός, προβάλλοντας την οικονομική επιφάνεια του οδηγού του
μοιραίου αυτοκινήτου.
Αν ήταν «προνόμιο» μόνο των πλουσίων η αντικοινωνική συμπεριφορά στους δρόμους, η κοινωνία θα ήταν απλούστερο να προφυλαχτεί. Απ όλη την Ευρώπη, η Ελλάδα κατέχει τη θλιβερή πρωτιά στα θανατηφόρα τροχαία. Και τα αυτοκίνητα που στουκάρουν ή σκοτώνουν καθημερινά, δεν τα οδηγούν μόνο πλούσιοι.
Αρκεί κανείς να διαβάσει το κείμενο του βετεράνου οδηγού αγώνων Ιαβέρη, για να ανατριχιάσει. Κάθε μέρα, θρηνούμε πέντε νεκρούς, πέντε τετραπληγικούς, 10 παραπληγικούς, 60 τραυματίες, χώρια το κόστος σε υλικές ζημιές. Ο ακήρυχτος πόλεμος της ελληνικού ασφάλτου προκαλεί κάθε χρόνο 20.000 τραυματίες και 1.600 νεκρούς, μια ολόκληρη κωμόπολη ξεκληρίζεται.
Οι θλιβερές αυτές επιδόσεις υπήρχαν ήδη πολύ πριν από τη κρίση. Τότε που με Καγιέν δεν κυκλοφορούσαν μόνο οι πλούσιοι αλλά και οι υπερχρεομένοι. Και για αυτό το πρόβλημα δεν έχει να κάνει κυρίως με την κακή συντήρηση ή τον γερασμένο στόλο των αυτοκινήτων, παράγοντας που με την σημερινή οικονομική κρίση δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί. Για την νεοελληνική κοινωνία το αυτοκίνητο είναι, σε συμβολικό και κοινωνιολογικό επίπεδο, κάτι πολύ παραπάνω από μέσο μεταφοράς.Το πρόβλημα έχει βασικά να κάνει με την εθνική νοοτροπία, την κουλτούρα και την εκπαίδευση.
Η δικαιολογημένη ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης από το τραγικό ατύχημα της εθνικής προσφέρει στο κράτος και τη κυβέρνηση μια μοναδική ευκαιρία που δεν πρέπει να χάσουν. Τα αρμόδια υπουργεία, αφού πρώτα απ όλα ας διαβάσουν το κείμενο του Ιαβέρη, ας τον καλέσουν να τον συμβουλευτούν. Κι ύστερα να ξεκινήσουν μια μεγάλη εκστρατεία ενημέρωσης και διαπαιδαγώγησης των οδηγών, στην ΕΕ υπάρχουν λεφτά για αυτό. Το υπουργείο Παιδείας πρέπει επίσης να αδράξει την ευκαιρία : να καθιερώσει, ήδη από το δημοτικό, υποχρεωτικά μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής. Μόνο έτσι οι σημερινοί μαθητές, μερικά χρόνια μετά, θα σταματήσουν να αλληλοσκοτώνονται.
Αν ήταν «προνόμιο» μόνο των πλουσίων η αντικοινωνική συμπεριφορά στους δρόμους, η κοινωνία θα ήταν απλούστερο να προφυλαχτεί. Απ όλη την Ευρώπη, η Ελλάδα κατέχει τη θλιβερή πρωτιά στα θανατηφόρα τροχαία. Και τα αυτοκίνητα που στουκάρουν ή σκοτώνουν καθημερινά, δεν τα οδηγούν μόνο πλούσιοι.
Αρκεί κανείς να διαβάσει το κείμενο του βετεράνου οδηγού αγώνων Ιαβέρη, για να ανατριχιάσει. Κάθε μέρα, θρηνούμε πέντε νεκρούς, πέντε τετραπληγικούς, 10 παραπληγικούς, 60 τραυματίες, χώρια το κόστος σε υλικές ζημιές. Ο ακήρυχτος πόλεμος της ελληνικού ασφάλτου προκαλεί κάθε χρόνο 20.000 τραυματίες και 1.600 νεκρούς, μια ολόκληρη κωμόπολη ξεκληρίζεται.
Οι θλιβερές αυτές επιδόσεις υπήρχαν ήδη πολύ πριν από τη κρίση. Τότε που με Καγιέν δεν κυκλοφορούσαν μόνο οι πλούσιοι αλλά και οι υπερχρεομένοι. Και για αυτό το πρόβλημα δεν έχει να κάνει κυρίως με την κακή συντήρηση ή τον γερασμένο στόλο των αυτοκινήτων, παράγοντας που με την σημερινή οικονομική κρίση δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί. Για την νεοελληνική κοινωνία το αυτοκίνητο είναι, σε συμβολικό και κοινωνιολογικό επίπεδο, κάτι πολύ παραπάνω από μέσο μεταφοράς.Το πρόβλημα έχει βασικά να κάνει με την εθνική νοοτροπία, την κουλτούρα και την εκπαίδευση.
Η δικαιολογημένη ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης από το τραγικό ατύχημα της εθνικής προσφέρει στο κράτος και τη κυβέρνηση μια μοναδική ευκαιρία που δεν πρέπει να χάσουν. Τα αρμόδια υπουργεία, αφού πρώτα απ όλα ας διαβάσουν το κείμενο του Ιαβέρη, ας τον καλέσουν να τον συμβουλευτούν. Κι ύστερα να ξεκινήσουν μια μεγάλη εκστρατεία ενημέρωσης και διαπαιδαγώγησης των οδηγών, στην ΕΕ υπάρχουν λεφτά για αυτό. Το υπουργείο Παιδείας πρέπει επίσης να αδράξει την ευκαιρία : να καθιερώσει, ήδη από το δημοτικό, υποχρεωτικά μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής. Μόνο έτσι οι σημερινοί μαθητές, μερικά χρόνια μετά, θα σταματήσουν να αλληλοσκοτώνονται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.