Ξεκίνησε η παράδοση των 14 αεροδρομίων
Fraport Greece: Αρχίζουν σύντομα οι παρεμβάσεις για την ανακαίνιση των εγκαταστάσεων
REUTERS/ALEXANDROS AVRAMIDIS
Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ"
Του Φάνη Ζώη
fzois@naftemporiki.gr
Άρχισε χθες το βράδυ η παράδοση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας στη Fraport Greece, με την πλήρη ολοκλήρωση της διαδικασίας να προγραμματίζεται για σήμερα αν δεν υπάρξουν απρόοπτα, καθώς είναι η πρώτη φορά που η ελληνογερμανική εταιρεία παραλαμβάνει εν λειτουργία.
Η διαδικασία παράδοσης ξεκίνησε από τα μικρότερα εκ των 14 αεροδρομίων που παραλαμβάνει η Fraport, όπως τo αεροδρόμιο της Κω. Την επιχείρηση συντονίζει η διοίκηση και οι επικεφαλής λειτουργιών της Fraport Greece από το σύγχρονο «command center» που έχει δημιουργήσει η εταιρεία στα κεντρικά γραφεία της στην Καλογρέζα.
Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Άκτιο, Καβάλα) και 11 στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος), ενώ ταυτόχρονα με την παράδοση των αεροδρομίων θα πραγματοποιηθεί η καταβολή του εφάπαξ τιμήματος του 1,23 δισ. ευρώ.
Το προσωπικό
Οι αερολιμενάρχες τους καθώς και το υπάρχον προσωπικό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που θα παραμείνει, όπως αυτό που είναι επιφορτισμένο με τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας, θα έχουν δικά τους γραφεία, ανεξάρτητα από αυτά της παραχωρησιούχου, ενώ ορισμένοι εξ αυτών θα αναλάβουν να στελεχώσουν και τη νέα εποπτεύουσα Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).
Αμέσως μετά της πρώτες ημέρες ανάληψης της διαχείρισης από τη Fraport και πάντως εντός του μήνα, έχουν προγραμματιστεί εκτενείς παρεμβάσεις σε όλα τα αεροδρόμια, οι οποίες αφορούν γενικό καθαρισμό, βάψιμο των εγκαταστάσεων και ανακαίνιση των χώρων υγιεινής. Τα έργα αναβάθμισης των υποδομών που θα εκτελέσει η Intrakat ΙΝΚΑΤ+2,12% θα ξεκινήσουν αμέσως μετά το καλοκαίρι. Το επενδυτικό πρόγραμμα της Fraport Greece για τους 48 πρώτους μήνες της παραχώρησης είναι 400 εκατ. ευρώ. Απ’ αυτά, τα 95 εκατ. αφορούν το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
Τα έργα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την κατασκευή 5 νέων τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω και Μυτιλήνης, αύξηση του συνολικού μεγέθους των 14 τέρμιναλ σε 300.000 τετραγωνικά, αύξηση των σημείων check in από 213 σε 297, των σημείων ελέγχου ασφαλείας από 44 σε 84, των πυλών από 103 σε 147 και των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150. Επιπλέον θα προχωρήσει η ριζική ανανέωση της εσωτερικής και εξωτερικής όψης του καθενός αεροδρομίου.
Η Fraport Greece, εν όψει της ανάληψης της διαχείρισης των αεροδρομίων αυτών, έχει ήδη προχωρήσει από καιρό στις προσλήψεις και την εκπαίδευση του προσωπικού που θα τα στελεχώσει, όπως και στην εγκατάσταση νέων υποδομών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών για την αναβάθμιση των λειτουργιών της.
Με τις εταιρείες φύλαξης
Παράλληλα, έχουν επιλεγεί και υπογραφεί οι σχετικές συμβάσεις με τις εταιρείες φύλαξης Brinks Hellas και ESA (σύμφωνα με εκτιμήσεις, συνολικά ο αριθμός των ατόμων που θα απασχοληθούν στην παροχή λύσεων ασφαλείας τοποθετείται σε 1.400). Η REDEX, που ανήκει στον όμιλο Κοπελούζου, έχει αναλάβει την παροχή υπηρεσιών τεχνικής διαχείρισης και συντήρησης (facility management) των κτηρίων, ενώ όλες οι εμπορικές παραχωρήσεις και μισθώσεις (καταστήματα κ.λπ.) έχουν ήδη συμφωνηθεί και συμβολαιοποιηθεί με τους ενοίκους.
Συγκεκριμένα, τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών, θυγατρική του ελβετικού πολυεθνικού ομίλου Dufry, θα αναλάβει τον υπερδιπλασιασμό των εμπορικών χώρων από 5.000 τ.μ. σε περισσότερα από 12.000 τ.μ., με τη σύμβαση να είναι τριακονταετούς διάρκειας.
Η επέκταση και βελτίωση των εμπορικών χώρων θα ξεκινήσει το 2017 και θα ολοκληρωθεί το 2021.
Τέλος, ο πολυεθνικός όμιλος SITA θα προσφέρει υπηρεσίες τεχνολογίας και πληροφορικής μέσω του συστήματος AirportConnect Open, που επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρείες να λειτουργούν απρόσκοπτα στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια τα γραφεία, τα περίπτερα και τους χώρους επιβίβασης για check-in.
Ουσιαστικά, η τεχνολογική αυτή πλατφόρμα θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα των περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς θα εξασφαλίζεται η διαλειτουργικότητα όλων των απαραίτητων συστημάτων (εκτυπωτές, αναγνώστες διαβατηρίων κ.ο.κ.), βελτιώνοντας το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών.
naftemporiki.gr
Του Φάνη Ζώη
fzois@naftemporiki.gr
Άρχισε χθες το βράδυ η παράδοση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας στη Fraport Greece, με την πλήρη ολοκλήρωση της διαδικασίας να προγραμματίζεται για σήμερα αν δεν υπάρξουν απρόοπτα, καθώς είναι η πρώτη φορά που η ελληνογερμανική εταιρεία παραλαμβάνει εν λειτουργία.
Η διαδικασία παράδοσης ξεκίνησε από τα μικρότερα εκ των 14 αεροδρομίων που παραλαμβάνει η Fraport, όπως τo αεροδρόμιο της Κω. Την επιχείρηση συντονίζει η διοίκηση και οι επικεφαλής λειτουργιών της Fraport Greece από το σύγχρονο «command center» που έχει δημιουργήσει η εταιρεία στα κεντρικά γραφεία της στην Καλογρέζα.
Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Άκτιο, Καβάλα) και 11 στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος), ενώ ταυτόχρονα με την παράδοση των αεροδρομίων θα πραγματοποιηθεί η καταβολή του εφάπαξ τιμήματος του 1,23 δισ. ευρώ.
Το προσωπικό
Οι αερολιμενάρχες τους καθώς και το υπάρχον προσωπικό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που θα παραμείνει, όπως αυτό που είναι επιφορτισμένο με τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας, θα έχουν δικά τους γραφεία, ανεξάρτητα από αυτά της παραχωρησιούχου, ενώ ορισμένοι εξ αυτών θα αναλάβουν να στελεχώσουν και τη νέα εποπτεύουσα Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).
Αμέσως μετά της πρώτες ημέρες ανάληψης της διαχείρισης από τη Fraport και πάντως εντός του μήνα, έχουν προγραμματιστεί εκτενείς παρεμβάσεις σε όλα τα αεροδρόμια, οι οποίες αφορούν γενικό καθαρισμό, βάψιμο των εγκαταστάσεων και ανακαίνιση των χώρων υγιεινής. Τα έργα αναβάθμισης των υποδομών που θα εκτελέσει η Intrakat ΙΝΚΑΤ+2,12% θα ξεκινήσουν αμέσως μετά το καλοκαίρι. Το επενδυτικό πρόγραμμα της Fraport Greece για τους 48 πρώτους μήνες της παραχώρησης είναι 400 εκατ. ευρώ. Απ’ αυτά, τα 95 εκατ. αφορούν το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
Τα έργα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την κατασκευή 5 νέων τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω και Μυτιλήνης, αύξηση του συνολικού μεγέθους των 14 τέρμιναλ σε 300.000 τετραγωνικά, αύξηση των σημείων check in από 213 σε 297, των σημείων ελέγχου ασφαλείας από 44 σε 84, των πυλών από 103 σε 147 και των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150. Επιπλέον θα προχωρήσει η ριζική ανανέωση της εσωτερικής και εξωτερικής όψης του καθενός αεροδρομίου.
Η Fraport Greece, εν όψει της ανάληψης της διαχείρισης των αεροδρομίων αυτών, έχει ήδη προχωρήσει από καιρό στις προσλήψεις και την εκπαίδευση του προσωπικού που θα τα στελεχώσει, όπως και στην εγκατάσταση νέων υποδομών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών για την αναβάθμιση των λειτουργιών της.
Με τις εταιρείες φύλαξης
Παράλληλα, έχουν επιλεγεί και υπογραφεί οι σχετικές συμβάσεις με τις εταιρείες φύλαξης Brinks Hellas και ESA (σύμφωνα με εκτιμήσεις, συνολικά ο αριθμός των ατόμων που θα απασχοληθούν στην παροχή λύσεων ασφαλείας τοποθετείται σε 1.400). Η REDEX, που ανήκει στον όμιλο Κοπελούζου, έχει αναλάβει την παροχή υπηρεσιών τεχνικής διαχείρισης και συντήρησης (facility management) των κτηρίων, ενώ όλες οι εμπορικές παραχωρήσεις και μισθώσεις (καταστήματα κ.λπ.) έχουν ήδη συμφωνηθεί και συμβολαιοποιηθεί με τους ενοίκους.
Συγκεκριμένα, τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών, θυγατρική του ελβετικού πολυεθνικού ομίλου Dufry, θα αναλάβει τον υπερδιπλασιασμό των εμπορικών χώρων από 5.000 τ.μ. σε περισσότερα από 12.000 τ.μ., με τη σύμβαση να είναι τριακονταετούς διάρκειας.
Η επέκταση και βελτίωση των εμπορικών χώρων θα ξεκινήσει το 2017 και θα ολοκληρωθεί το 2021.
Τέλος, ο πολυεθνικός όμιλος SITA θα προσφέρει υπηρεσίες τεχνολογίας και πληροφορικής μέσω του συστήματος AirportConnect Open, που επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρείες να λειτουργούν απρόσκοπτα στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια τα γραφεία, τα περίπτερα και τους χώρους επιβίβασης για check-in.
Ουσιαστικά, η τεχνολογική αυτή πλατφόρμα θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα των περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς θα εξασφαλίζεται η διαλειτουργικότητα όλων των απαραίτητων συστημάτων (εκτυπωτές, αναγνώστες διαβατηρίων κ.ο.κ.), βελτιώνοντας το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών.
Τρίτη, 11 Απριλίου 2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.